abonnement Unibet Coolblue
pi_195737453
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 21:39:15 #2
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195737465
quote:
88s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:35 schreef Natalie het volgende:

[..]

Mijn moeder is - van huis uit - katholiek en mijn zus en ik zijn een christelijke school gestuurd, maar dat was het ook. Mijn moeder vloekte meer dan wij deden. :')
Ik ben zelfs nog RK gedoopt maar zoals de amerikanen zeggen "It didnt take"
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 19 oktober 2020 @ 21:40:15 #3
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195737487
Sorry, sorry, sorry!! Zag het net pas :@
Dank @miss_sly
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_195737495
Hahaha @TT :D

Toen ik op invoeren drukte, bedacht ik dat ik @Whiskers2009 wilde noemen in de TT wegens niet openen van een nieuw deel :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 21:41:01 #5
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195737504
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:40 schreef miss_sly het volgende:
Hahaha @:TT :D

Toen ik op invoeren drukte, bedacht ik dat ik @:Whiskers2009 wilde noemen in de TT wegens niet openen van een nieuw deel :P
Ja, Whiskers lette niet op had de TT moeten zijn :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195737529
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik ben zelfs nog RK gedoopt maar zoals de amerikanen zeggen "It didnt take"
Gedoopt, communie en vormsel. De laatste twee voor de cadeaus, uiteraard. Wel op een katholieke school gezeten, alwaar het hoogste cijfer op het rapport een 8 was (ook al haalde ik altijd tienen), want de 9 was voor de leerkracht en de 10 voor God :')

Zo oneerlijk vond ik dat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195737532
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, Whiskers lette niet op had de TT moeten zijn :D
Ja, ik bedacht het me te laat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 19 oktober 2020 @ 21:44:25 #8
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195737568
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, Whiskers lette niet op had de TT moeten zijn :D
Ik kreeg een DM :{w
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 19 oktober 2020 @ 21:45:56 #9
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195737589
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Gedoopt, communie en vormsel. De laatste twee voor de cadeaus, uiteraard. Wel op een katholieke school gezeten, alwaar het hoogste cijfer op het rapport een 8 was (ook al haalde ik altijd tienen), want de 9 was voor de leerkracht en de 10 voor God :')

Zo oneerlijk vond ik dat.
Hier ook.
Maar mooi geen cadeau's of feest bij het vormsel. Ook geen mooie nwe kleren voor de gelegenheid zoals bij de communie -O- :'(

Maar dat laatste dan weer niet gelukkig. Over die cijfers.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_195737596
quote:
9s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:34 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Lange zwarte rok aan, zwart hoedje op, wandelend naar de kerk met een begrafenisblik in de ogen zoals iedereen die op zondag richting de gereformeerde kerk zombiet?
Wij hadden een heel strenge hervormde kerk (inclusief 'kattenbak') en een relatief vrijzinnige gereformeerde kerk. Ik ging naar die laatste en kon me dus meer vrijheden permitteren (zoals een broek). Mijn ouders waren gelovig uit traditie en niet strenggelovig. Ze zeiden in God te geloven maar deden er niets mee. Ik vond dat hypocriet.

Wat ik met complottheoretici gemeen heb is het fanatieke. Dat maakte mij toen ik jong was vatbaar voor de kerk en religie. Het internet heeft me echt gered. Ik sprak begin jaren '90 online met onder meer een Amerikaan die een toetsenbord voor een of ander obscure taal ontwierp en kreeg een relatie met een Rus. Ik kwam met andere werelden in contact.

Maar goed, ik denk dat sommigen mij ook een waanzinnige vinden, met mijn maffe ideeën over politiek en ethiek.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 19 oktober 2020 @ 21:47:13 #11
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195737610
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Gedoopt, communie en vormsel. De laatste twee voor de cadeaus, uiteraard. Wel op een katholieke school gezeten, alwaar het hoogste cijfer op het rapport een 8 was (ook al haalde ik altijd tienen), want de 9 was voor de leerkracht en de 10 voor God :')

Zo oneerlijk vond ik dat.
Heerlijk dat bekrompen gedoe op de dorpsschool, zo moest ik met een cito van 547 naar de MAVO omdat ons gezin altijd naar de MAVO ging. De zoon van de herenboer (je verzint het niet ::') ) mocht wel naar HAVO omdat dat zo hoorde ondanks dat hij nog nooit een 8 van dichtbij had gezien.
(gelukkig was de huisarts het er niet mee eens toen ik hem toevallig sprak op het moment dat ik met mijn ouders inentingen moest halen voor een reis naar Indonesië :7 )
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 19 oktober 2020 @ 21:47:50 #12
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195737622
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wij hadden een heel strenge hervormde kerk (inclusief 'kattenbak') en een relatief vrijzinnige gereformeerde kerk. Ik ging naar die laatste en kon me dus meer vrijheden permitteren (zoals een broek). Mijn ouders waren gelovig uit traditie en niet strenggelovig. Ze zeiden in God te geloven maar deden er niets mee. Ik vond dat hypocriet.

Wat ik met complottheoretici gemeen heb is het fanatieke. Dat maakte mij toen ik jong was vatbaar voor de kerk en religie. Het internet heeft me echt gered. Ik sprak begin jaren '90 online met onder meer een Amerikaan die een toetsenbord voor een of ander obscure taal ontwierp en kreeg een relatie met een Rus. Ik kwam met andere werelden in contact.

Maar goed, ik denk dat sommigen mij ook een waanzinnige vinden, met mijn maffe ideeën over politiek en ethiek.
Veluwe of Zeeland?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195737641
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:47 schreef zalkc het volgende:

[..]

Veluwe of Zeeland?
Veluwe.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 21:48:42 #14
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195737647
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wij hadden een heel strenge hervormde kerk (inclusief 'kattenbak') en een relatief vrijzinnige gereformeerde kerk. Ik ging naar die laatste en kon me dus meer vrijheden permitteren (zoals een broek). Mijn ouders waren gelovig uit traditie en niet strenggelovig. Ze zeiden in God te geloven maar deden er niets mee. Ik vond dat hypocriet.

Wat ik met complottheoretici gemeen heb is het fanatieke. Dat maakte mij toen ik jong was vatbaar voor de kerk en religie. Het internet heeft me echt gered. Ik sprak begin jaren '90 online met onder meer een Amerikaan die een toetsenbord voor een of ander obscure taal ontwierp en kreeg een relatie met een Rus. Ik kwam met andere werelden in contact.

Maar goed, ik denk dat sommigen mij ook een waanzinnige vinden, met mijn maffe ideeën over politiek en ethiek.
Valt wel mee, een beetje bijzonder hooguit ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195737664
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Gedoopt, communie en vormsel. De laatste twee voor de cadeaus, uiteraard. Wel op een katholieke school gezeten, alwaar het hoogste cijfer op het rapport een 8 was (ook al haalde ik altijd tienen), want de 9 was voor de leerkracht en de 10 voor God :')

Zo oneerlijk vond ik dat.
Ik zou-juist nu- alsnog verhaal halen over dat laatste. }:|
  maandag 19 oktober 2020 @ 21:49:52 #16
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195737672
quote:
14s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Veluwe.
Klinkt als Doornspijk ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195737682
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Valt wel mee, een beetje bijzonder hooguit ;)
Kan ik hebben, hoor. Ik ben te overtuigd van mijn eigen gelijk. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 oktober 2020 @ 21:50:27 #18
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_195737686
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:49 schreef zalkc het volgende:

[..]

Klinkt als Doornspijk ;)
Doornspijk heeft ook een níet-strenggereformeerde kerk? Mind = blown.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 21:51:29 #19
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195737708
Ik vond dat gisteren wel interessant toen de relatief drukke kerk ter sprake kwam en dat Staphorst nu hoge covid cijfers heeft maar er werd toen wel vergeten dat Staphorst ook grote gezinnen heeft en dat covid daar ook graag gebruik van maakt.

Ik ben geen voorstander van het feit dat kerken zich niet, wettelijk, hoeven houden aan de 30 man beperking maar soms is datgene wat voor de hand ligt niet de juiste verklaring.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 19 oktober 2020 @ 21:51:44 #20
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195737710
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:47 schreef zalkc het volgende:

[..]

Heerlijk dat bekrompen gedoe op de dorpsschool, zo moest ik met een cito van 547 naar de MAVO omdat ons gezin altijd naar de MAVO ging. De zoon van de herenboer (je verzint het niet ::') ) mocht wel naar HAVO omdat dat zo hoorde ondanks dat hij nog nooit een 8 van dichtbij had gezien.
(gelukkig was de huisarts het er niet mee eens toen ik hem toevallig sprak op het moment dat ik met mijn ouders inentingen moest halen voor een reis naar Indonesië :7 )
Gelukkig ging ik in een stad naar school. School was officieel wel katholiek, en meteen kerk ernaast waarde communie en het vormsel dan gedaan werden. Maar verder dan dat (en de lessen aan voorbereidening voor de communie of het vormsel als je je opgaf) merkte je er niks van. Geen rate fratsen met cijfers, geen rare fratsen qua bidden ah begin vh de dag geen rare fratsen qua schoolkeuze-advies etc.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 21:51:50 #21
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195737712
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kan ik hebben, hoor. Ik ben te overtuigd van mijn eigen gelijk. :+
Arent we all? ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 19 oktober 2020 @ 21:51:55 #22
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195737714
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:18 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Pedo reptielen _O_
Die eieren leggen in ONZE KINDEREN! :o :o :o
  maandag 19 oktober 2020 @ 21:52:32 #23
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195737723
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Doornspijk heeft ook een níet-strenggereformeerde kerk? Mind = blown.
De Hersteld Hervormde kant is de strenge kant, hetzelfde als waar zo veel ophef over geweest is nu met corona. Kan gerust hier zeggen dat dat religieuze fanatici zijn, kan er uren over klagen, maar ze komen hier toch niet. Komt vast niet door filternet ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 21:54:00 #24
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195737755
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:52 schreef zalkc het volgende:

[..]

De Hersteld Hervormde kant is de strenge kant, hetzelfde als waar zo veel ophef over geweest is nu met corona. Kan gerust hier zeggen dat dat religieuze fanatici zijn, kan er uren over klagen, maar ze komen hier toch niet. Komt vast niet door filternet ;)
Ah, dat kon ik hier ook krijgen ipv Caiway, toch maar niet gedaan, als ik het internet wil filteren kan ik dat echt zelf wel regelen ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 19 oktober 2020 @ 21:54:16 #25
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195737761
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:47 schreef zalkc het volgende:

[..]

Heerlijk dat bekrompen gedoe op de dorpsschool, zo moest ik met een cito van 547 naar de MAVO omdat ons gezin altijd naar de MAVO ging. De zoon van de herenboer (je verzint het niet ::') ) mocht wel naar HAVO omdat dat zo hoorde ondanks dat hij nog nooit een 8 van dichtbij had gezien.
(gelukkig was de huisarts het er niet mee eens toen ik hem toevallig sprak op het moment dat ik met mijn ouders inentingen moest halen voor een reis naar Indonesië :7 )
Bedoel je dat je toch naar de havo mocht?
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 21:55:04 #26
5428 crew  miss_sly
pi_195737775
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:49 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik zou-juist nu- alsnog verhaal halen over dat laatste. }:|
Ik heb mijn VWO diploma gehaald, als wraak op de vrouwonvriendelijke leerkracht in de zesde klas. Alleen al met die gedachte ben ik blij ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 oktober 2020 @ 21:55:39 #27
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_195737792
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:52 schreef zalkc het volgende:

[..]

De Hersteld Hervormde kant is de strenge kant, hetzelfde als waar zo veel ophef over geweest is nu met corona. Kan gerust hier zeggen dat dat religieuze fanatici zijn, kan er uren over klagen, maar ze komen hier toch niet. Komt vast niet door filternet ;)
Ik keek begin van het jaar naar een baan in de IT en de eerste optie leek interessant, tot het een provider bleek te zijn van 'christelijk internet'. FilterNet, het kan ook alleen hier uit Nunspeet komen he.

Zouden ze daar wel over COVID-19 mogen lezen? Om er wat ontopic in te gooien.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195737802
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:51 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Die eieren leggen in ONZE KINDEREN! :o :o :o
-O- :'(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 21:56:36 #29
5428 crew  miss_sly
pi_195737815
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Arent we all? ;)
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Arent we all? ;)
Nee? :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 21:56:50 #30
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195737819
quote:
9s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik keek begin van het jaar naar een baan in de IT en de eerste optie leek interessant, tot het een provider bleek te zijn van 'christelijk internet'. FilterNet, het kan ook alleen hier uit Nunspeet komen he.

Zouden ze daar wel over COVID-19 mogen lezen? Om er wat ontopic in te gooien.
Alleen als er geen melding gemaakt word van vaccins, vermoed ik ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195737824
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:52 schreef zalkc het volgende:

[..]

De Hersteld Hervormde kant is de strenge kant, hetzelfde als waar zo veel ophef over geweest is nu met corona. Kan gerust hier zeggen dat dat religieuze fanatici zijn, kan er uren over klagen, maar ze komen hier toch niet. Komt vast niet door filternet ;)
Mogen die eigenlijk het internet op? Mijn strenggelovige vriendjes mochten indertijd niet eens naar televisie kijken.

Zoals ik al zei: ik heb vele malen liever complottheoretici die gebruikmaken van YouTube en demonstraties dan de isolatie en censuur van strenggelovige gemeenschappen. En ik stel me zo voor dat die eerste groep voor overheidsdiensten eenvoudiger in de gaten te houden is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 21:57:14 #32
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195737834
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Nee? :P
Oh. Sorry :@
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195737839
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ah, dat kon ik hier ook krijgen ipv Caiway, toch maar niet gedaan, als ik het internet wil filteren kan ik dat echt zelf wel regelen ;)
Caiway :r
Helaas geen andere optie hier voor snel internet.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195737841
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:47 schreef zalkc het volgende:

[..]

Heerlijk dat bekrompen gedoe op de dorpsschool, zo moest ik met een cito van 547 naar de MAVO omdat ons gezin altijd naar de MAVO ging. De zoon van de herenboer (je verzint het niet ::') ) mocht wel naar HAVO omdat dat zo hoorde ondanks dat hij nog nooit een 8 van dichtbij had gezien.
(gelukkig was de huisarts het er niet mee eens toen ik hem toevallig sprak op het moment dat ik met mijn ouders inentingen moest halen voor een reis naar Indonesië :7 )
Ik zat net in de 6e klas (groep 8 nu) toen de overgang van de oude test naar de cito ging. Wij kregen dus beide testen. Moest ze allebei overdoen omdat ik op beide het hoogst van de klas scoorde en dat kon toch niet kloppen?! :(
Heeft me ernstig gesterkt in het leven, kan ik je verzekeren! :7
  maandag 19 oktober 2020 @ 21:57:27 #35
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195737842
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:54 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Bedoel je dat je toch naar de havo mocht?
Je mag alles, maar het schooladvies telt wel mee. In die tijd was het woord van de meester wel min of meer wet, een andere notabele was nodig om daar van af te wijken voor mijn ouders.

School heeft daar veel stil leed mee veroorzaakt, van mijn broer heeft een MBA en mijn zus heeft de HBO in de avonduren afgerond. Zou wel prettig zijn geweest als je niet eerst 4 jaar verkloot op een school waar je niet thuishoort. En dit is vaker gebeurd in het dorp.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 21:58:36 #36
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195737873
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:57 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Caiway :r
Helaas geen andere optie hier voor snel internet.
Ideaal is het niet, nee, maar dit is nieuwbouw en een nieuwe infrastructuur dus geen problemen tot dusverre als je de DNS servers maar verandert :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 21:59:08 #37
5428 crew  miss_sly
pi_195737884
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh. Sorry :@
Is al goed :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195737916
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Is al goed :*
:D
  maandag 19 oktober 2020 @ 22:00:27 #39
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195737924
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb mijn VWO diploma gehaald, als wraak op de vrouwonvriendelijke leerkracht in de zesde klas. Alleen al met die gedachte ben ik blij ;)
You go girl! ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 22:01:38 #40
5428 crew  miss_sly
pi_195737948
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:57 schreef zalkc het volgende:

[..]

Je mag alles, maar het schooladvies telt wel mee. In die tijd was het woord van de meester wel min of meer wet, een andere notabele was nodig om daar van af te wijken voor mijn ouders.

School heeft daar veel stil leed mee veroorzaakt, van mijn broer heeft een MBA en mijn zus heeft de HBO in de avonduren afgerond. Zou wel prettig zijn geweest als je niet eerst 4 jaar verkloot op een school waar je niet thuishoort. En dit is vaker gebeurd in het dorp.
Heel herkenbaar. Zo zonde.

En zo kun je je dus afvragen hoe het met kinderen van de huidige complottheorieaanhangers zal gaan. Ik denk dat daar ook veel stil leed zit. Of bij kinderen wier ouders Corona ontkennen. Of zoals die vader die onlangs wilde demonstreren bij een school tegen mondkapjes, terwijl zijn zoon dat echt helemaal neit wilde. Lastig lijkt me dat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 19 oktober 2020 @ 22:02:01 #41
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195737957
quote:
9s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik keek begin van het jaar naar een baan in de IT en de eerste optie leek interessant, tot het een provider bleek te zijn van 'christelijk internet'. FilterNet, het kan ook alleen hier uit Nunspeet komen he.

Zouden ze daar wel over COVID-19 mogen lezen? Om er wat ontopic in te gooien.
Ik heb te maken gehad met BAAN-consultants omdat mijn werkgever overging op BAAN. Breek me de bek niet open :r
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_195737979
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ideaal is het niet, nee, maar dit is nieuwbouw en een nieuwe infrastructuur dus geen problemen tot dusverre als je de DNS servers maar verandert :D
Hier bij ons heeft Caiway het alleenrecht op zowel glasvezel als coax, dus de enige andere mogelijkheid is ADSL.
Maar met de dichtstbijzijnde wijkcentrale ruim 3 kilometer verderop is het internet dan zo traag, dat het sneller is om zelf de enen en de nullen met de auto op te gaan halen bij het datacentrum.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 19 oktober 2020 @ 22:02:50 #43
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195737983
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mogen die eigenlijk het internet op? Mijn strenggelovige vriendjes mochten indertijd niet eens naar televisie kijken.

Zoals ik al zei: ik heb vele malen liever complottheoretici die gebruikmaken van YouTube en demonstraties dan de isolatie en censuur van strenggelovige gemeenschappen. En ik stel me zo voor dat die eerste groep voor overheidsdiensten eenvoudiger in de gaten te houden is.
Daarvoor heb je iets als filternet, daar moeten de 8 kinderen ook naar school. Mijn zwager werkt in Nunspeet bij dat bedrijf, voornamelijk ook voor de scholen van die stempel. Leuk dorp dat Nunspeet, helemaal niet raar ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195737989
quote:
9s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik keek begin van het jaar naar een baan in de IT en de eerste optie leek interessant, tot het een provider bleek te zijn van 'christelijk internet'. FilterNet, het kan ook alleen hier uit Nunspeet komen he.

Zouden ze daar wel over COVID-19 mogen lezen? Om er wat ontopic in te gooien.
Wtf?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 19 oktober 2020 @ 22:03:26 #45
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195738000
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:57 schreef zalkc het volgende:

[..]

Je mag alles, maar het schooladvies telt wel mee. In die tijd was het woord van de meester wel min of meer wet, een andere notabele was nodig om daar van af te wijken voor mijn ouders.

School heeft daar veel stil leed mee veroorzaakt, van mijn broer heeft een MBA en mijn zus heeft de HBO in de avonduren afgerond. Zou wel prettig zijn geweest als je niet eerst 4 jaar verkloot op een school waar je niet thuishoort. En dit is vaker gebeurd in het dorp.
Wat sneu inderdaad. Alsof je kinderen wilt breken in plaats van stimuleren -O-
pi_195738019
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 22:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Heel herkenbaar. Zo zonde.

En zo kun je je dus afvragen hoe het met kinderen van de huidige complottheorieaanhangers zal gaan. Ik denk dat daar ook veel stil leed zit. Of bij kinderen wier ouders Corona ontkennen. Of zoals die vader die onlangs wilde demonstreren bij een school tegen mondkapjes, terwijl zijn zoon dat echt helemaal neit wilde. Lastig lijkt me dat.
Dat denk ik ook ja. Vriendinnetje van mijn dochter's moeder 'gelooft' niet in corona! :') Kind vervloekt haar moeder daarom bijna (klikte ook al niet zo lekker voor die tijd begreep ik). En toch heb ik er wat moeite mee als ze afspreken willen en dat meisje bij haar moeder is. Kom maar gezellig hier dan! ^O^
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 22:04:45 #47
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195738039
quote:
10s.gif Op maandag 19 oktober 2020 22:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wtf?
Kende je Filternet niet?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195738050
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 22:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Kende je Filternet niet?
Jij wel dan? :s)
  maandag 19 oktober 2020 @ 22:05:42 #49
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195738051
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:57 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik zat net in de 6e klas (groep 8 nu) toen de overgang van de oude test naar de cito ging. Wij kregen dus beide testen. Moest ze allebei overdoen omdat ik op beide het hoogst van de klas scoorde en dat kon toch niet kloppen?! :(
Heeft me ernstig gesterkt in het leven, kan ik je verzekeren! :7
Whut? :o
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_195738055
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 22:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Kende je Filternet niet?
Nope. Ik ga niet meer naar mijn geboortegrond sinds ik in Sodom en Gomorra Amsterdam woon.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')