Ik weet niet hoe vaak jullie je verplaatsen, maar op die manier word je eigenlijk aangemoedigd om telkens dat ding op en af te zetten. Lijkt me niet echt een snuggere maatregel, je moet er juist zoveel mogelijk vanaf blijven met je handen. Anders werkt het alleen maar averechts.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:14 schreef SEMTEX het volgende:
Bij ons op het werk zijn ze nu ook verplicht zodra je je verplaatst in het gebouw.
ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het testen wel degelijk hun aandacht heeft. De Jonge's kop ligt wat dat betreft al nagenoeg op het hakblok en je ziet dat er volop aandacht voor is, ook die blaastest vind ik een positieve ontwikkeling.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja. Sowieso is dat de beste langs termijn oplossing. Naast een vaccin dan. Daarom ook zo jammer dat hun testbeleid zo rommelig verloopt. In China testen ze binnen drie dagen zo even 8 miljoen mensen. Hier riepen ze dat het noodzakelijk was dat iedereen zich zou kunnen laten testen, maar nadat de cijfers iets aan het stijgen waren was dat alweer niet mogelijk en moest je alleen komen als je klachten aan hielden. Meer, sneller en makkelijker testen zal echt enorm helpen ja. Hopelijk ziet het kabinet dat ook ipv zich enkel stuk te staren op een vaccin..
Toch lijken het vooral de personen die in relatieve armoede leven te zijn die zwaar worden getroffen door zogenaamde leefstijlziekten.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is een ironie dat rijkdom ook direct kan leiden tot een ander soort armoede, ja.
Ik moet wel zeggen, als iemand die geregeld bloed laat prikken, dat de mate van ervaring en professionaliteit bij degene die een test doet of bloed afneemt filnk meespeelt, ik voel letterlijk vrijwel niets van de naald bij het bloed afnemen omdat de dames die het doen gewoon ontzettend goed zijn in hun werk, ze zitten nooit mis en dat zijn echt geen dunne naalden.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:41 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Sommige mensen vinden een mondkapje dragen ook al naar; het zal wel strickt persoonlijk zijn en iedereen heeft weer een ander referentiekader. De een is panisch van naalden, de ander niet.
stelt echt niks voor ....even 5 seconden wat ongemakkelijkquote:Op maandag 19 oktober 2020 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben nog geen enkele keer getest![]()
ff uit nieuwsgierigheid maar is het heel naar? of valt het mee? (heb vooral mensen gehoord tot nu toe die zeiden dat het echt verschikkelijk naar was enzo)
Hmm ok, maar waarom te duur dan? Wegens productiekosten, of andere redenen? Ik zou hier dus echt als regering keihard op inzetten om dit zo snel mogelijk beschikbaar te maken voor een (zo betaalbaar mogelijke) prijs.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:43 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ze zijn voorlopig nog te duur om in massaproductie te komen en beschikbaar te worden als een te kopen product bij een drogist.
Subjectief natuurlijk. Ik heb het 2x gehad en vond het beide keren echt vervelend en de uren daarna last van gehouden (pijn in de keel en neus).quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
stelt echt niks voor ....even 5 seconden wat ongemakkelijk
vervelend is wat anders dan verschrikkelijk toch ?quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Subjectief natuurlijk. Ik heb het 2x gehad en vond het beide keren echt vervelend en de uren daarna last van gehouden (pijn in de keel en neus).
Tnx! Het beleid voor huisgenoten in de situatie vind ik nog onduidelijk.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het beste wat je kunt doen is zelf even op rijksoverheid.nl kijken. Daar staan de antwoorden op je vragen.
Je gaat bijv. in quarantaine als je een nauw contact bent van iemand die positief is getest of van iemand die milde klachten heeft plus koorts. En je gaat ook in quarantaine als je zelf klachten hebt en nog in afwachting bent van een test.
Zeker, het is absoluut niet zo dat het angstaanjagend vervelend is.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
vervelend is wat anders dan verschrikkelijk toch ?
Nee, dat is niet waar. Denk aan het uitschelden van je baas of het maken van seksuele insinuaties ten aanzien van een collega. Als jouw uitspraken bijdragen aan een vijandige werksfeer, daar kunnen daar wel degelijk sancties op staan.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
En dit. Zolang iemand wel gewoon zijn of haar werk doet en anderen niet in gevaar brengt is het gewoon een kwestie van een andere mening hebben.
Het ligt ook erg aan het soort en het niveau van het werk.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat doet zeker wel ter zake. Ook zonder pandemie zijn sommige collega's strontvervelend of houden er debiele standpunten op na. Zijn post ging specifiek over het Corona-gedeelte van vervelend zijn. Als mensen Viruswaanzin willen aanhangen moeten ze dat lekker doen.
Dat laatste wat je zegt is natuurlijk helemaal onzin, tenzij je bij het RIVM of zo werkt of een bedrijf dat in de veiligheidssector werkt waar ondermijning een rol speelt of bijvoorbeeld in klantcontacten. En dan nog mag je onder collega's prima zeggen wat je vindt, kritisch zijn over kabinetsbeleid of complotten aanhangen is geen reden voor ontslag of sancties zolang dat je zaak niet schaad.
Dit schoot me ook wel in het verkeerde keelgat idd.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:48 schreef maan_man het volgende:
[ twitter ]
Sommige lui die hebben echt boter op hun hoofd. Van 2007 - 2017 (behoudens een korte tussenpoos) in de regering. Mede verantwoordelijk voor het beleid en nu afgeven op de staat van de zorg.
Tnx! Duidelijk.Ik hoop dat die blaastest binnenkort uitgerold wordt en je de optie hebt om even snel te testen voor je ergens heen gaat.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, dat kan wel. Maar dan nog is het niet de bedoeling dat iedereen zich maar laat testen. Een overdaad aan false positives zou het zicht vertroebelen, een negatieve test kan als vrijbrief voelen voor degenen die negatief testen.
Hier staat nog wat achtergrond:
https://www.volkskrant.nl(...)r-klachten~be3bd3ac/
Als die dochter alleen milde klachten had, had hij niet in quarantaine gehoeven. Als ze daarbij koorts had, dan wel. Effectief zit een heel gezin dus in quarantaine bij een positieve test of bij coronaklachten plus koorts van één gezinslid.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tnx! Het beleid voor huisgenoten in de situatie vind ik nog onduidelijk.
Had bv een collega wiens dochter in afwachting was van de uitslag. Bleek positief waarna hij een uitbrander kreeg dat hij niet thuis gebleven is tot het resultaat bekend was.
Ik zoek het nog wel uit.
Ja, nu je d'r toch spreekt, bedank Sharon Dijksma nog even voor de PAS-wetgeving. Daar plukken we nog steeds de vruchten van!quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:48 schreef maan_man het volgende:
[ twitter ]
Sommige lui die hebben echt boter op hun hoofd. Van 2007 - 2017 (behoudens een korte tussenpoos) in de regering. Mede verantwoordelijk voor het beleid en nu afgeven op de staat van de zorg.
Ik vind het hebben van bepaalde Corona theorieën toch wel eventjes wat anders dan het uitschelden van je baas of seksuele insinuaties. Niks mis met het hebben van een afwijkende mening als diegene wel gewoon zijn of haar werk verricht. En anderen niet in gevaar brengt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar. Denk aan het uitschelden van je baas of het maken van seksuele insinuaties ten aanzien van een collega. Als jouw uitspraken bijdragen aan een vijandige werksfeer, daar kunnen daar wel degelijk sancties op staan.
Nee maar er zijn ook op de werkvloer gewoon grenzen te trekken wat betreft het anderen lastig vallen met debiele standpunten (je kunt verboden worden om zieltjes te winnen voor Jezus of zoals bij ons ook is gebeurd een waarschuwing voor constant prediken dat homo's zondig en smerig zijn) of als je anderen in gevaar brengt door bijvoorbeeld te weigeren een mondkapje te dragen. Als glazenwasser hoef je er ook niet mee aan te komen dat je geen veiligheidsharnas aan mag van je geloof of omdat dat een complot zou zijn. Een lasser zonder bril want Jezus gaat ook niet vliegen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat doet zeker wel ter zake. Ook zonder pandemie zijn sommige collega's strontvervelend of houden er debiele standpunten op na. Zijn post ging specifiek over het Corona-gedeelte van vervelend zijn. Als mensen Viruswaanzin willen aanhangen moeten ze dat lekker doen.
Dat laatste wat je zegt is natuurlijk helemaal onzin, tenzij je bij het RIVM of zo werkt of een bedrijf dat in de veiligheidssector werkt waar ondermijning een rol speelt of bijvoorbeeld in klantcontacten. En dan nog mag je onder collega's prima zeggen wat je vindt, kritisch zijn over kabinetsbeleid of complotten aanhangen is geen reden voor ontslag of sancties zolang dat je zaak niet schaad.
Ik heb liever dat ze die mening gewoon voor haar houd.. wij hebben het ook niet de godganse dag over Corona.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind het hebben van bepaalde Corona theorieën toch wel eventjes wat anders dan het uitschelden van je baas of seksuele insinuaties. Niks mis met het hebben van een afwijkende mening als diegene wel gewoon zijn of haar werk verricht. En anderen niet in gevaar brengt.
Jammer ja. Maar lag wel in de lijn der verwachting...quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Percentage besmettingen opnieuw (fors) gestegen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |