abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196150794
Nou, Günther staat het liefst anderhalf uur per keer onder de douche en vindt het zalig, gaat zo'n beetje om de dag met mij of mijn echtgenoot mee eronder, maar dat zegt nog niks over hoe -ie erbij zit op de speelzaal..
Want mijnes is inderdaad ook uitstekend in staat om brandschoon het huis te verlaten en in de paar honderd meter tussen onze voordeur en de peuterspeelzaal knettersmerig te worden :Y :') En inderdaad altijd de meest verlepte kleren aan omdat -ie toch drie van de vier keer bedekt onder viltstift, verf en lijm bij de PSZ vandaan komt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_196150827
Mijn kinderen gaan eigenlijk (tenzij ze echt heel erg vies zijn of in hun broek geplast hebben oid) niet vaker dan 1x per week onder de douche. 's morgens even een washandje over gezicht en billen en klaar. Haren wassen doen we eigenlijk helemaal nooit, en de haren zien er prima uit, en de kinderen stinken ook niet...

/team vieslap.
pi_196150872
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 13:42 schreef minilot het volgende:
Nou, Günther staat het liefst anderhalf uur per keer onder de douche en vindt het zalig, gaat zo'n beetje om de dag met mij of mijn echtgenoot mee eronder, maar dat zegt nog niks over hoe -ie erbij zit op de speelzaal..
Want mijnes is inderdaad ook uitstekend in staat om brandschoon het huis te verlaten en in de paar honderd meter tussen onze voordeur en de peuterspeelzaal knettersmerig te worden :Y :') En inderdaad altijd de meest verlepte kleren aan omdat -ie toch drie van de vier keer bedekt onder viltstift, verf en lijm bij de PSZ vandaan komt.
Haha ja bijzonder toch hoe het met die kleintjes werkt...

Ze hebben vaak gewoon dezelfde donkere spijkerbroek aan, ik doe ze echt niet hun lichte broeken aan als ze daarheen gaan haha.
Maar je gaat jezelf wel afvragen of wij dat twee van die smeerkezen hebben, of dat ze daar niet zoveel gewend zijn. Het is een vrij jonge bezetting qua personeel.
En hartje gooi, de meeste kinderen lopen op hun mooiste suede schoenen. Terwijl die van ons het liefst op hun rubber laarzen rondbanjeren :+
pi_196150910
We zijn as we speak in de speetuin en U. ligt te rollen in het zand. Ben blij dat hij iedere dag in bad gaat. :P Hij komt er het liefst ook niet uit, als het aan hem ligt.
Protège moi de mes désirs.
pi_196151282
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:17 schreef exode het volgende:
Juul moet juist in bad na een KDV dag _O-
B gaat ook vrijwel elke dag maar die zweet ook echt dus dat is nodig zeg maar.

Maar wat een gedoe joh aapie, ben benieuwd hoe ze het gesprek gaan aanpakken.
Same here met Mini-ToT; die komt altijd vol zand terug! :')
Maar normaal gaat hij ook maar 1x per week in bad; lijkt me niet goed voro de huid en de weerstand, elke keer zo afschrobben.
Daarbij heeft hij een gruwelijke hekel aan badderen, met name als zijn haren gewassen worden.
pi_196151621
Hier ook regelmatig maar 1x per week in de douche, zeker Mijm. S. gaat wel ooit vaker, maar die kan zichzelf inmiddels ook afdrogen en aankleden.
Mijm de afgelopen dagen ook een paar keer, want toen was hij steeds doorgelekt en met een nachtluier is dat qua geur niet echt lekker :')

Verder zie ik regelmatig bij de schoolpoort nog een veeg chocopasta zitten, of er zit al een vlek op een shirt. Helaas, ik kleed hem voor 8 uur geen 2 keer aan.

Mijm was vanmorgen een half uurtje op de opvang, met versche waterpokken (hoera! Daar zijn we straks vanaf), maar moest na een uur naar huis wegens koorts.
Helaas is Mijm een verschrikkelijke zieke. Broerlief ligt lekker op de bank, is rustig. Mijm breekt de tent als gewoonlijk af, maar is wel heel prikkelbaar. Weekje doorbikkelen dus :X
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196152354
B kan zelf douchen en afdrogen dus die is zo klaar altijd. Op woensdag doucht hij zelfs 2 keer want zwemles (ze moeten thuis douchen voor zwemles en daarna meurt ie een uur in de wind naar chloor dus thuis er ook weer onder). Juul is stapelgek op in bad gaan dus voor haar is het meer in water spelen dan schoonworden an sich. Haren wassen doen we bij Juul 1 a 2 keer per week, dat vindt ze echt niet leuk dus dat beperken we wel zoveel mogelijk.

B heeft een erg moeilijke huid, maar zijn huid wordt gelukkig niet droog van al het douchen. Mijnheer poetst ook zijn tanden onder de douche overigens.

Wij maken eigenlijk amper onderscheid tussen KDV en thuiskleding, alleen voor feestjes of bijzondere dingen krijgt Juul wat specialers aan zeg maar. Andere dagen is het legging of spijkerbroek met trui/shirt/longsleeve etc. Schoenen kiest ze zelf, ze heeft geen schoenen die niet vies mogen worden. Eigenlijk is alles gewoon speelkleding >:)
pi_196153100
Casper gaat ook dagelijks in bad (ik was de haren niet dagelijks) omdat het een soort avondritueel is geworden en hij vindt badderen heerlijk. Zelf douche ik dan ook (open douche pal naast het bad, hij komt meestal aan de badrand kletsen :')). Maar dit is met 1 kind ook prima te doen, snap dat het met meerdere kinderen lastig is. Ik heb ook niet echt oude of speelkleren speciaal voor de opvang, ik trek ‘m aan wat ik leuk vind. Maar hij komt ook nooit echt onder de verf ofzo thuis (wel vaak met een kilo zand :')) en wat ie aanheeft mag ook wel vies worden. Meestal gaat het er wel uit en zo niet dan niet en is het jammer.
pi_196154641
Hier gaan ze in de winter ook vaak maar 1x in de week in de douche. In de zomer bij heet weer soms wel elke dag. Vooral Willem heeft heel veel haar en dat gaat echt stinken als je gezweet hebt :')
pi_196155001
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:30 schreef Adrian4 het volgende:
Hier gaan ze in de winter ook vaak maar 1x in de week in de douche. In de zomer bij heet weer soms wel elke dag. Vooral Willem heeft heel veel haar en dat gaat echt stinken als je gezweet hebt :')
In de zomer hebben de jongens (en wijzelf trouwens ook) iedere dag in het opzetzwembad gelegen, en daarna ook vaak nog douchen. Dus dan inderdaad vaker :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196155646
In de zomer gingen ze hier ook bijna elke dag. Sinds september is vriend zijn rooster veranderd, en is vaak pas thuis als de kinderen al in bed liggen.
pi_196156367
Waarom zit jij op dat kussen waar Kees (kat) altijd op ligt?
Waarom doet die mevrouw haar huis niet in de carwash? (ze waste haar ramen)

Wat kan die taalontwikkeling soms hard gaan. :o
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_196156503
Ik en mijn lief douchen dagelijks (allebei een makkelijke huid, nooit droog), Günther dus om de dag, en om en om met mij en mijn echtgenoot. Het kost me nauwelijks tijd: hij speelt op de vloer van de douchecabine met bakjes en lege shampooflessen terwijl ik me was, dan even zijn haar wassen met kindershampoo (kost nog geen minuut en is nooit drama en ik hou van de geur en het gevoel van frisgewassen haar), z'n lijf wast hij zelf met een washandje met douchegel (eens in de zoveel tijd doen we het even extra grondig zelf) en ik stap vervolgens de douche uit om ongestoord af te drogen, aan te kleden en op te tutten terwijl -ie verder speelt met de douchekop en het washandje en weet ik wat -ie er allemaal uitspookt :) Als ik helemaal klaar ben pluk ik 'm onder de douche vandaan, hij droogt de grote stukken zelf af en daarna doe ik z'n kiertjes en gaatjes :7 Dotje Zwitsalolie over de ledematen heen omdat -ie dat zo lekker vindt en haar even snel droog föhnen als het koud weer is en we vlug naar buiten gaan. Het voelt nooit als een opgave ofzo: zelf douchen we toch ook en Günther meteen meenemen kost hoogstens een paar minuten extra.

We hebben trouwens wel een bad, maar die is alleen voor speciale gelegenheden: tegen de tijd dat zo'n bad eenmaal gevuld heb ik samen met mijn peuter al drie keer gedouched :)

[ Bericht 2% gewijzigd door minilot op 09-11-2020 19:14:46 ]
pi_196156684
Awww, beterschap voor Mijm! :*
pi_196156966
Hier gaat kaptein minstens twee keer in de week onder de douche, soms alleen, soms met een van ons (of met ons allebei :+ ) leve de inloopdouche :P. Zn haren wassen we een keer in de week, hij heeft geen grote dikke bos :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196157500
De grote dikke halflange bos is afgelopen weekend weer op koters verzoek gekortwiekt door de kapper, snif!

Hier de dag erna met vers maar verwaaid kapsel op Dordrechtse kade, bootjes kijken :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De rest van jullie nog recente peuterfoto's? *O* O+
  maandag 9 november 2020 @ 19:50:54 #192
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196157523
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 19:06 schreef minilot het volgende:
We hebben trouwens wel een bad, maar die is alleen voor speciale gelegenheden: tegen de tijd dat zo'n bad eenmaal gevuld heb ik samen met mijn peuter al drie keer gedouched :)
Bad hoeft voor een peuter niet helemaal vol he, een bodempje is vaak al voldoende voor een boel lol.
KuikenGuppy
pi_196157555
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 19:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

Bad hoeft voor een peuter niet helemaal vol he, een bodempje is vaak al voldoende voor een boel lol.
Ik zal het eens proberen! :)
pi_196157909
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 19:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dit, ze hebben ook van die tekenkrijtjes dat vind N echt super leuk! Of een simpele maatbeker, kan ze zich zelf uren vermaken als het aan haar ligt. :D
pi_196157913
#teamvies

Hier gaan ze twee keer per week in bad, waarvan ca 1x per maand discobad. Ze gaan heel graag, maar het is zo’n gedoe met drie kinderen. Echt lopende band werk lijkt het wel, zeker toen ze nog klein waren. Nu is het vooral strijd om ze eruit te halen. Onder de douche is dat al helemaal drama, Drie kinderen tegelijk onder de douche (+ 1 volwassene) die dan in een hoekje kruipen als er iemand uit moet is geen aanrader :D Ik begrijp soms niet waar ouders de tijd vandaan halen om dit elke dag te doen. Wij eten tussen 17:45-18:45, dan in bad, 19:00 uur de laatste eruit maar dan moeten er nog haren gekamd, tanden gepoetst, boekjes gelezen etc. Voor 19:30 liggen ze er dan nooit in, en dat is als ze meewerken...

En naar de opvang krijgen ze ook juist oude kleding aan. Ik heb ze regelmatig terug gekregen met vlekken die er niet meer uit gingen. Daar gebruiken we dus de stapel kleding die ik niet mooi vind voor, en soms is dat een maand lang dezelfde kleding (wel gewassen tussendoor uiteraard :P)

Ik ben wel benieuwd waar ze op doelen aapie, maar gelukkig is het niet echt iets ernstigs.
pi_196157948
Tot wanneer sliepen jullie peuters overdag? Hier vertikt N het nu al 2 dagen en ik baal er echt van, ik slaap slecht door haar broertje en alles wordt op mij geschoven.. kortom ben weer uitgeteld ;(
  maandag 9 november 2020 @ 20:12:37 #197
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196158105
Douchen/bad hier iedere avond met vriend en heeeeel soms met mij.
En soms een tweede keer in de ochtend als we weggaan en ik vind dat hij super schoon moet zijn :P

Haren wassen doen we eigenlijk nooit, meestal is de wax wel uit zijn haar aan het einde van de dag en de volgende dag gaat het er toch weer in :D
pi_196158299
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 20:06 schreef BellaaElisa het volgende:
Tot wanneer sliepen jullie peuters overdag? Hier vertikt N het nu al 2 dagen en ik baal er echt van, ik slaap slecht door haar broertje en alles wordt op mij geschoven.. kortom ben weer uitgeteld ;(
Bij ons was met drie het slaapje er wel helemaal uit, daarvoor al af en toe niet meer.

Al slaapt ie wel nog in de auto na een drukke middag en heel soms even op de bank O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 9 november 2020 @ 20:20:58 #199
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196158314
Wij hebben even geen bad. Ja, een opblaasbad, maar die zet ik maar soms neer.
De kinderen douchen hier omstebeurt. Eerst deden we dat met een timer, dan mochten ze douchen tot het alarm ging en dan mocht de volgende er onder. Tegenwoordig gaan ze er onder uit als mijn man of ik zegt dat het tijd is om er onderuit te komen.
Overigens is vandaag mijn laatste dag met peuter, morgen is mijn jongste kind een kleuter O+.
KuikenGuppy
pi_196158426
Wat wordt er veel en vaak gebadderd en gedoucht met jullie peuters! :o Hier gemiddeld 2x denk ik, wisselend met wie. Maar douchen is eng en bad is altijd gedoe dus dat speelt ook wel mee. ;)

@BellaaElisa, Er werd hier vanaf anderhalf al af en aan dutjes geslipt, maar nooit met groot succes. Ergens tussen twee en tweeënhalf gingen ze er helemaal af, behalve op de opvang. Ik vond het altijd wel heel lekker, maar nu mis ik de rust wel met regelmaat. Ik denk dat dat straks met nummer 2 erbij helemaal zo is. :X
Morgen ben ik vast weer mezelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')