Besmettingen voorkomen is dan ook helemaal geen doel.quote:Op zondag 18 oktober 2020 12:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
(zware) klachten kan je voorkomen door een goede conditie ja maar een besmetting kan je er echt niet door voorkomen.
dat is het wel.....quote:Op zondag 18 oktober 2020 12:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Besmettingen voorkomen is dan ook helemaal geen doel.
Zelfs met een vaccin zal het aantal besmettingen gewoon doorgaan.quote:Op zondag 18 oktober 2020 12:23 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat het ook om het aantal besmettingen. Een goede conditie helpt wellicht maar biedt geen enkele garantie
Nee, het is instrumenteel om de zorg niet te overbelasten.quote:
En als ze ze wel volgen is het ook niet goed. Ergo; het is eigenlijk nooit goed voor we met z'n allen in de schuilkelder zitten.quote:Op zondag 18 oktober 2020 12:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Right![]()
sommigen willen niet eens een paar simpele regeltjes volgen....
heb je daar enige wetenschappelijke onderbouwing van ???quote:Op zondag 18 oktober 2020 12:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zelfs met een vaccin zal het aantal besmettingen gewoon doorgaan.
aardig overdreven en dramatiseren.......quote:Op zondag 18 oktober 2020 12:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En als ze ze wel volgen is het ook niet goed. Ergo; het is eigenlijk nooit goed voor we met z'n allen in de schuilkelder zitten.
Toch zijn er weinig besmettingen te herleiden naar sportscholen.quote:Op zondag 18 oktober 2020 12:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en dan word je in de sportschool besmet....omdat je gezonder wilt worden
beter gewoon besmettingen voorkomen, en gezonder leven/eten
tevens kan je ook gewoon buiten sporten en/of een hometrainer kopen
Net als dat de 1,5 meter geen garantie biedt. Je moet toch alle beschikbare middelen aanwenden? Dat het geen wondermiddel is betekent niet dat het niet hartstikke belangrijk is.quote:Op zondag 18 oktober 2020 12:23 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat het ook om het aantal besmettingen. Een goede conditie helpt wellicht maar biedt geen enkele garantie
Er zijn ook weinig besmettingen naar de horeca en voetbalstadions te herleiden.quote:Op zondag 18 oktober 2020 12:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Toch zijn er weinig besmettingen te herleiden naar sportscholen.
Het lijken vooral de groeplessen te zijn als het mis gaat in de sportschool.
Qua cardio denk ik ook doe maar buiten. En die groepslesssen niet met 30 man in een klein zaaltje.
Maar puur met gewichten trainen kan je dat gewoon goed doen eigenlijk mits het goed georganiseerd is. Niet teveel mensen binnen (reserveren), liefst alleen trainen,mondkapje op, handen desinfecteren, afstand houden en vooral goed ventileren.
Meestal houden mensen toch al wat afstand (tenzij spotten) of samen trainen en wordt er ook niet veel gesproken.
Op deze manier zijn veel sportscholen geen probleem en zou het juist onverstandig zijn ze dicht te doen toch?
Als het immers een minimale bijdrage levert aan de besmettingen en juist goed is voor mensen hun gezondheid,weerstand.
juist !quote:Op zondag 18 oktober 2020 12:36 schreef Da_Sandman het volgende:
Als mensen zich aan de regels houden, zijn deze niet heilig. Worden ze overtreden, dan is het onbegrijpelijk dat een stel simpele regels niet nageleefd kunnen worden.
stel je voor ....50 besmettingen per week komen uit de horeca, sportscholen, en stadions dat is inderdaad bijna niks.quote:Op zondag 18 oktober 2020 12:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er zijn ook weinig besmettingen naar de horeca en voetbalstadions te herleiden.
Geen idee of dat parkeerterrein zo goed als vol staat, ik ben er niet (geweest). We zitten in een gedeeltelijke lockdown, niet in een intelligente of een complete. Dus ik zie niet in waarom je mits je de regels helemaal kunt naleven niet naar de IKEA zou kunnen gaan.quote:Op zondag 18 oktober 2020 12:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
juist !
p.s kunnen mensen zelf niet meer nadenken dan ?
hebben ze echt die adviezen en regels nodig ?
lijkt me duidelijk dat het nu gewoon niet slim is om naar de IKEA te gaan bijvoorbeeld, vooral niet als het parkeerterrein al zo goed als vol staat.
Dat was dan ook compleet mijn punt niet.quote:Op zondag 18 oktober 2020 12:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
stel je voor ....50 besmettingen per week komen uit de horeca, sportscholen, en stadions dat is inderdaad bijna niks.
maar die 50 nemen het mee naar huis, besmetten daar het gezin, en het gezin besmet op school, werk etc.
En voordat die mensen naar de horeca gaan, waar komen die besmettingen vandaan?quote:Op zondag 18 oktober 2020 12:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
stel je voor ....50 besmettingen per week komen uit de horeca, sportscholen, en stadions dat is inderdaad bijna niks.
maar die 50 nemen het mee naar huis, besmetten daar het gezin, en het gezin besmet op school, werk etc.
het moet dan ook uit jezelf komen. Je mag zelf ook wel wat eigen verantwoording geven.quote:Op zondag 18 oktober 2020 11:52 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Dit programma omvat niet zoveel hoor. Het is een paar uur diëtist per jaar, een beetje praktijkondersteuning in de vorm van peptalk. Meer niet.
ja KAN erheen ja....maar waarom zou je ??? funshopping is nou niet echt het beste idee in deze tijd he.quote:Op zondag 18 oktober 2020 12:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Geen idee of dat parkeerterrein zo goed als vol staat, ik ben er niet (geweest). We zitten in een gedeeltelijke lockdown, niet in een intelligente of een complete. Dus ik zie niet in waarom je mits je de regels helemaal kunt naleven niet naar de IKEA zou kunnen gaan.
Wereldwijd bedoel ik. Niet volgens het bco waar 75% onbekend is.quote:Op zondag 18 oktober 2020 12:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er zijn ook weinig besmettingen naar de horeca en voetbalstadions te herleiden.
De regel is al sinds maart dat je drukte moet vermijden. Je maakt het jezelf wel lastig als je dan zo'n hotspot opzoekt.quote:Op zondag 18 oktober 2020 12:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus ik zie niet in waarom je mits je de regels helemaal kunt naleven niet naar de IKEA zou kunnen gaan.
wie weet ook uit de horeca.....maargoed dat BCO gaat niet al te best dusquote:Op zondag 18 oktober 2020 12:42 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
En voordat die mensen naar de horeca gaan, waar komen die besmettingen vandaan?
Hoeveel zullen er zijn die denken 'nu kant het nog'. Zoals die tent de avond voor de horeca sloot.quote:Op zondag 18 oktober 2020 12:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja KAN erheen ja....maar waarom zou je ??? funshopping is nou niet echt het beste idee in deze tijd he.
Waar zeg ik dat?quote:Op zondag 18 oktober 2020 12:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Heb jij bronnen waaruit blijkt dat profvoetballers bovenmatig veel besmettingen oplopen? Als iedereen profvoetballer zou zijn dan waren we binnen no time uit de gevarenzone.
Denk dat het nemen van eigen verantwoordelijkheid en 't gebruiken van je gezonde verstand, belangrijk is. We kunnen met z'n allen wel gaan wijzen naar de overheid, die het - in onze ogen - goed doet, of juist niet. Belangrijker nog: kijk naar je eigen gedrag. Als je niezend naar een drukke IKEA gaat en vervolgens gaat miepen dat er een lockdown komt, dan denk ik: 'daar heb je zelf actief aan meegewerkt, hoor.'quote:Op zondag 18 oktober 2020 12:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
juist !
p.s kunnen mensen zelf niet meer nadenken dan ?
hebben ze echt die adviezen en regels nodig ?
lijkt me duidelijk dat het nu gewoon niet slim is om naar de IKEA te gaan bijvoorbeeld, vooral niet als het parkeerterrein al zo goed als vol staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |