abonnement Unibet Coolblue
pi_195709325
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:25 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dus ???
dat kan in nederland gewoon niet
??
pi_195709404
Het valt mij op dat in Amerika veel Staten pas maanden na maart hun eerste golf kregen.

Als je per staat kijkt zie je dat New York bijvoorbeeld heel veel doden in maart had maar nu al maanden vrij weinig.

Terwijl Florida juist pas vanaf de zomer ging pieken.

Ik ben benieuwd hoe het in Italië nu in bijvoorbeeld Bergamo verloopt en in Nederland in dorpjes als Uden. Moet ik nog even nader kijken maar het is heel interessant om te zien hoe eerder zwaar getroffen gebieden zich ontwikkelen. Wellicht heeft bijna iedereen het daar reeds gehad en kan je conclusies trekken over Max aantal doden.
pi_195709448
Als het gaat over de zorg niet overspoelen mis ik heel erg het gezondheidsaspect waarmee (wellicht) voorkomen kan worden dat je er überhaupt op komt.

Afstabd houden, ventileren, thuis blijven met klachten. Dat soort dingen zijn prima.

Maar dat iedereen op de ic obesitas,men ongezonder leef, het voornamelijk allochtonen zijn wordt amper iets mee gedaan. Los van een ongenuanceerde haatzaaiende Wilders die het onderwerp onmogelijk maakt.

Waarom wordt meer sporten/bewegen, gezonder eten, afvallen niet gepromoot/besproken?
De gemiddelde Nederlander sport sinds maart minder en is zwaarder geworden.

Ook de rol van vitamines is onderbelicht. Je leest steeds meer dat vit d en zink echt enorm helpen.
Waarom horen we daar nooit wat over?

Als het helpt, laat mensen gratis hun bloed testen zodat ze weten welke vitamines ze moeten nemen en hoeveel.
Nu word je door de huisarts afgewimpeld.

Het gezonder/fitter worden deel is dus veel te onderbelicht in het hele verhaal. Zeker als we juist willen voorkomen dat mensen in het ziekenhuis belanden en een erger ziekteverloop hebben.
pi_195709456
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Dat was een "afspraak", geen harde regel.
https://www.trouw.nl/nieu(...)g-doorgaan~bdae6258/

https://www.nd.nl/geloof/(...)ligieuze-bijeenkomst

Wel meer een bindende afspraak dam een advies zo te lezen. Overigens koos men er alsnog voor om nagenoeg overal via de kerktelefoon en online diensten te volgen, om nog maar eens te duiden hoe anders de moraal en het bewustzijn tijdens deze tweede golf is :')

Zo'n zelfde afspraak is namelijk nu ook gemaakt:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-en-niet-meer-zingen

:X
blablablabla
  zondag 18 oktober 2020 @ 11:36:17 #56
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_195709459
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:25 schreef Confetti het volgende:

[..]

Als de Staat niet bereid is om haar zogenaamd super belangrijke adviezen bij wet te verbieden, zal het dus wel meevallen met de dringendheid van die adviezen. Ik ga me er ook niet druk over maken als de overheid het kennelijk niet zo erg genoeg vindt dat zij het verbiedt middels een avondklok of het sluiten van winkels.
Waar heb jij het nou over. Er zijn zat regels en verboden opgelegd.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_195709460
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 10:58 schreef Elan het volgende:

[..]

Niet mee eens. Uiteindelijk gaat het om afstand houden, zijn genoeg objecten met gigantische capaciteiten waar bij je met 300 man nog 8 meter afstand kan houden en kleine zaakjes waar je met 20 man hutje mutje staat.
Zou veel meer maatwerk moeten zijn ipv één standaard instellen.
In een gedeeltelijke lockdown lekker naar maatwerk toe willen.

Doe dat lekker na die 4 weken.

Dat hele "ja maar dit en zus en zo en je moeder's God en blablablabla" is precies de reden waarom het nu mis is gegaan.
pi_195709475
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Als het gaat over de zorg niet overspoelen mis ik heel erg het gezondheidsaspect waarmee (wellicht) voorkomen kan worden dat je er überhaupt op komt.

Afstabd houden, ventileren, thuis blijven met klachten. Dat soort dingen zijn prima.

Maar dat iedereen op de ic obesitas,men ongezonder leef, het voornamelijk allochtonen zijn wordt amper iets mee gedaan. Los van een ongenuanceerde haatzaaiende Wilders die het onderwerp onmogelijk maakt.

Waarom wordt meer sporten/bewegen, gezonder eten, afvallen niet gepromoot/besproken?
De gemiddelde Nederlander sport sinds maart minder en is zwaarder geworden.

Ook de rol van vitamines is onderbelicht. Je leest steeds meer dat vit d en zink echt enorm helpen.
Waarom horen we daar nooit wat over?

Als het helpt, laat mensen gratis hun bloed testen zodat ze weten welke vitamines ze moeten nemen en hoeveel.
Nu word je door de huisarts afgewimpeld.

Het gezonder/fitter worden deel is dus veel te onderbelicht in het hele verhaal. Zeker als we juist willen voorkomen dat mensen in het ziekenhuis belanden en een erger ziekteverloop hebben.
Fitter wordt je natuurlijk ook in zeer korte tijd...
Daarnaast wordt dut jaar in en jaar uit sinds ik denk wel 20 jaar gepromoot.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195709493
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Als het gaat over de zorg niet overspoelen mis ik heel erg het gezondheidsaspect waarmee (wellicht) voorkomen kan worden dat je er überhaupt op komt.

Afstabd houden, ventileren, thuis blijven met klachten. Dat soort dingen zijn prima.

Maar dat iedereen op de ic obesitas,men ongezonder leef, het voornamelijk allochtonen zijn wordt amper iets mee gedaan. Los van een ongenuanceerde haatzaaiende Wilders die het onderwerp onmogelijk maakt.

Waarom wordt meer sporten/bewegen, gezonder eten, afvallen niet gepromoot/besproken?
De gemiddelde Nederlander sport sinds maart minder en is zwaarder geworden.

Ook de rol van vitamines is onderbelicht. Je leest steeds meer dat vit d en zink echt enorm helpen.
Waarom horen we daar nooit wat over?

Als het helpt, laat mensen gratis hun bloed testen zodat ze weten welke vitamines ze moeten nemen en hoeveel.
Nu word je door de huisarts afgewimpeld.

Het gezonder/fitter worden deel is dus veel te onderbelicht in het hele verhaal. Zeker als we juist willen voorkomen dat mensen in het ziekenhuis belanden en een erger ziekteverloop hebben.
Mee eens ja in de UK is daar een hele campagne voor opgezet waar Boris leuk aan mee doet.
blablablabla
pi_195709503
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Als het gaat over de zorg niet overspoelen mis ik heel erg het gezondheidsaspect waarmee (wellicht) voorkomen kan worden dat je er überhaupt op komt.

Afstabd houden, ventileren, thuis blijven met klachten. Dat soort dingen zijn prima.

Maar dat iedereen op de ic obesitas,men ongezonder leef, het voornamelijk allochtonen zijn wordt amper iets mee gedaan. Los van een ongenuanceerde haatzaaiende Wilders die het onderwerp onmogelijk maakt.

Waarom wordt meer sporten/bewegen, gezonder eten, afvallen niet gepromoot/besproken?
De gemiddelde Nederlander sport sinds maart minder en is zwaarder geworden.

Ook de rol van vitamines is onderbelicht. Je leest steeds meer dat vit d en zink echt enorm helpen.
Waarom horen we daar nooit wat over?

Als het helpt, laat mensen gratis hun bloed testen zodat ze weten welke vitamines ze moeten nemen en hoeveel.
Nu word je door de huisarts afgewimpeld.

Het gezonder/fitter worden deel is dus veel te onderbelicht in het hele verhaal. Zeker als we juist willen voorkomen dat mensen in het ziekenhuis belanden en een erger ziekteverloop hebben.
Helemaal mee eens.
pi_195709504
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:32 schreef VacaLoca het volgende:
Het valt mij op dat in Amerika veel Staten pas maanden na maart hun eerste golf kregen.

Als je per staat kijkt zie je dat New York bijvoorbeeld heel veel doden in maart had maar nu al maanden vrij weinig.

Terwijl Florida juist pas vanaf de zomer ging pieken.

Ik ben benieuwd hoe het in Italië nu in bijvoorbeeld Bergamo verloopt en in Nederland in dorpjes als Uden. Moet ik nog even nader kijken maar het is heel interessant om te zien hoe eerder zwaar getroffen gebieden zich ontwikkelen. Wellicht heeft bijna iedereen het daar reeds gehad en kan je conclusies trekken over Max aantal doden.
Als al die mensen opnieuw besmet raken en ziek(er) worden dan heeft het vaccin geen zin natuurlijk.

T cellen en geheugen die voorkomen dat je opnieuw besmet raakt (was 17 jaar bij sars) ook al zijn de antistoffen na een paar maanden weg.

Dan zou je op een gegeven moment wel groepsimmuniteit moeten hebben in bepaalde gebieden.
Wel benieuwd idd.

Maar de VS loopt achter op ons. Ik weet zeker dat het daar binnen een maand net zo hard uit de hand loopt als in Europa.
pi_195709516
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:38 schreef Elan het volgende:

[..]

Mee eens ja in de UK is daar een hele campagne voor opgezet waar Boris leuk aan mee doet.
In NL ook, vorig jaar en het jaar daarvoir ook al.
Dit wordt al jaren aangeboden en ik geloof zelfs in het basispakket wirdt dit vergoed
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195709526
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:36 schreef Scrummie het volgende:

[..]

In een gedeeltelijke lockdown lekker naar maatwerk toe willen.

Doe dat lekker na die 4 weken.

Dat hele "ja maar dit en zus en zo en je moeder's God en blablablabla" is precies de reden waarom het nu mis is gegaan.
Tja, zolang het mag zullen mensen dat doen toch? Daarom had ik liever (in elk geval) 2 weken volledige lockdown gehad, niet het vrijblijvende gedoe van nu.

Maak me ook steeds meer zorgen weer om m'n pa, die besmettingen rijzen de pan uit.
blablablabla
pi_195709544
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

In NL ook, vorig jaar en het jaar daarvoir ook al.
Dit wordt al jaren aangeboden en ik geloof zelfs in het basispakket wirdt dit vergoed
Nederland doet al veel dat wilde ik er nog bij posten, maar een campagne specifiek gericht op Corona en risicogroepen mis ik toch wel.
blablablabla
pi_195709562
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Als het gaat over de zorg niet overspoelen mis ik heel erg het gezondheidsaspect waarmee (wellicht) voorkomen kan worden dat je er überhaupt op komt.

Afstabd houden, ventileren, thuis blijven met klachten. Dat soort dingen zijn prima.

Maar dat iedereen op de ic obesitas,men ongezonder leef, het voornamelijk allochtonen zijn wordt amper iets mee gedaan. Los van een ongenuanceerde haatzaaiende Wilders die het onderwerp onmogelijk maakt.

Waarom wordt meer sporten/bewegen, gezonder eten, afvallen niet gepromoot/besproken?
De gemiddelde Nederlander sport sinds maart minder en is zwaarder geworden.

Ook de rol van vitamines is onderbelicht. Je leest steeds meer dat vit d en zink echt enorm helpen.
Waarom horen we daar nooit wat over?

Als het helpt, laat mensen gratis hun bloed testen zodat ze weten welke vitamines ze moeten nemen en hoeveel.
Nu word je door de huisarts afgewimpeld.

Het gezonder/fitter worden deel is dus veel te onderbelicht in het hele verhaal. Zeker als we juist willen voorkomen dat mensen in het ziekenhuis belanden en een erger ziekteverloop hebben.
als ik een bloedtest wil krijg ik die gewoon.....maakt niet uit waarvoor het is
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195709573
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:40 schreef Elan het volgende:

[..]

Tja, zolang het mag zullen mensen dat doen toch? Daarom had ik liever (in elk geval) 2 weken volledige lockdown gehad, niet het vrijblijvende gedoe van nu.

Maak me ook steeds meer zorgen weer om m'n pa, die besmettingen rijzen de pan uit.
Dat ben ik dan wel weer met je eens.

En dat laatste herken ik wel. Mijn vader's herstel na herseninfarct moet ook nu op pauze want hij kreeg gister brief van ziekenhuis dat voorlopig alle afspraken even stopgezet zijn qua fysio en dergelijke. Ene kant verschrikkelijk, andere kant ben ik ook nog wel een beetje blij dat ie niet met dat zwakke lichaam naar dat corona ziekenhuis moet.
pi_195709579
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:41 schreef Elan het volgende:

[..]

Nederland doet al veel dat wilde ik er nog bij posten, maar een campagne specifiek gericht op Corona en risicogroepen mis ik toch wel.
want dan doen mensen het wel?

Campagnes zijn er in NL in overvloed, er is zelfs een beroep van gemaakt om mensen te laten afvallen, bewuster te maken en gedrag te laten veranderen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 18 oktober 2020 @ 11:44:30 #68
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_195709594
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[..]

Jeetje, wat een ongelofelijke weelde in Melbourne. Ze mogen na ruim 100(!) dagen weer twee(!) uur naar buiten voor onderwijs of recreatie.
genieton.
We have always been at war with Eastasia.
pi_195709612
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

In NL ook, vorig jaar en het jaar daarvoir ook al.
Dit wordt al jaren aangeboden en ik geloof zelfs in het basispakket wirdt dit vergoed
Wat wordt er vergoed als het gaat om obesitas of bijv. metabool syndroom vanuit het basispakket?
pi_195709629
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:45 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Wat wordt er vergoed als het gaat om obesitas of bijv. metabool syndroom vanuit het basispakket?
https://www.google.com/se(...)q=afvalcoach+vergoed
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195709663
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

want dan doen mensen het wel?

Campagnes zijn er in NL in overvloed, er is zelfs een beroep van gemaakt om mensen te laten afvallen, bewuster te maken en gedrag te laten veranderen.
En bij de supermarkt is de cola en de chips in de aanbieding, rekken vol naast de uitgang. Verbaas me af en toe wel van die formaten, een kg zak m&m's, cola flessen van 2.5l. Het wordt alsmaar groter.

Lekker voor het grijpen als je angstig thuis zit.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jed1Gam op 18-10-2020 12:07:03 ]
pi_195709675
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:49 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

En bij de supermarkt is de cola en de chips in de aanbieding, rekken vol naast de uitgang.

Lekker voor het grijpen als je angstig thuis zit.
klopt, maar de discussie ging over het gebrek aan campagnes, wat niet zo is.
De oorzaak van het falen is een andere discussie, maar gebrek aan media aandacht en campagnes lijkt dat niet te zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195709676
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:43 schreef Predator40 het volgende:

[..]

als ik een bloedtest wil krijg ik die gewoon.....maakt niet uit waarvoor het is
Dat bloedprikken was in Parijs een beetje uit de hand gelopen -O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 18 oktober 2020 @ 11:51:50 #74
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_195709717
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 10:59 schreef quirina het volgende:
Geloof moet niet ter discussie staan.
Geloof staat niet ter discussie, niet in dit topic. De maatschappelijke "we moeten het samen doen" staat ter discussie en op het moment dat je aantoont dat ondanks verzoeken om het gewoon net zoals alle anderen te doen, onder andere voor het "iedereen moet het ondergaan", je daar schijt aan hebt (ook als de besmettingen in die omgeving omhoog gaan, zoals Staphorst etc), dan mag die discussie ook best eens gevoerd worden ja.
put
your
clothes
on!
pi_195709727
quote:
Dit programma omvat niet zoveel hoor. Het is een paar uur diëtist per jaar, een beetje praktijkondersteuning in de vorm van peptalk. Meer niet.
pi_195709734
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

klopt, maar de discussie ging over het gebrek aan campagnes, wat niet zo is.
De oorzaak van het falen is een andere discussie, maar gebrek aan media aandacht en campagnes lijkt dat niet te zijn.
Ze hebben het er in ieder geval nooit over tijdens de coronatijd.

De nadruk ligt elke keer op die ene jonge persoon die toevallig ernstig ziek is geworden. Dat daar dan duizenden ietwat oudere dikkere personen tegenover staan mag je niet zeggen.
pi_195709737
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:43 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat ben ik dan wel weer met je eens.

En dat laatste herken ik wel. Mijn vader's herstel na herseninfarct moet ook nu op pauze want hij kreeg gister brief van ziekenhuis dat voorlopig alle afspraken even stopgezet zijn qua fysio en dergelijke. Ene kant verschrikkelijk, andere kant ben ik ook nog wel een beetje blij dat ie niet met dat zwakke lichaam naar dat corona ziekenhuis moet.
Ja het is gewoon kut met peren, maar ik kan mensen die naar een kerk gaan of IKEA-bezoekers het ook eigenlijk niet kwalijk nemen.

Die mensen houden zich verder keurig aan de regels. Die gaan er blind vanuit dat het pakket maatregelen wat de overheid opgelegd heeft voldoende is en ze binnen die regels kunnen manoeuvreren.
blablablabla
pi_195709765
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Fitter wordt je natuurlijk ook in zeer korte tijd...
Daarnaast wordt dut jaar in en jaar uit sinds ik denk wel 20 jaar gepromoot.
Nou we hadden in 9 maanden een hoop kunnen doen. En met oog op corona en het ziekteverloop is het totaal niet gepromoot.

Ik kijk en lees (te) veel over dit alles en zie bijna nooit iets erover.

Het blijf binnen, hou afstand! Is goed maar zorgt ook voor depressieve ongelukkige ongezondere mensen die toch vertier blijven zoeken.

Promoten van een gezondere levensstijl is belangrijk zelfs los van corona.
Voor mijn gevoel moet het allemaal body positive zijn. Wat prima is op zijn Miljuschka's maar niet van " laten we het maar niet hebben over bmi cijfer op de ic anders kwetsen we mensen"

Ik zag op stichting nice dat het gemiddelde bmi 28 is op de ic De helft van Nederland is te zwaar. En dat zal inmiddels erger zijn met corona.

Wat mij betreft doen we een reclamespot met frank lammers op de ic. Gommers die het huilende gezin verteld dat het voorkomen had kunnen worden met een gezondere levensstijl.

Zet influencers daarvoor in juist. Die narcisten promoten maar wat graag hun lichaam voor wat aandacht.
pi_195709774
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

klopt, maar de discussie ging over het gebrek aan campagnes, wat niet zo is.
De oorzaak van het falen is een andere discussie, maar gebrek aan media aandacht en campagnes lijkt dat niet te zijn.
Welke campagnes op overgewicht doel je eigenlijk op? Ik bedoelde trouwens een 1 op 1 campagne Covid en gezondheid, aangezien een enorme groep mensen kennelijk amper of niet kan lezen krijgen die dus ook niks mee over overgewicht, diabetes en IC's. Ligt niet voor niets vol met allochtonen.
blablablabla
pi_195709802
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:20 schreef Predator40 het volgende:

[..]

in Australie deden ze dat inderdaad en iedereen was er blij mee.
kerken waren gewoon gesloten in maart/april/mei
Maar in Australië word je ook opgepakt als je het niet eens bent met het beleid. Ik kan me die zwangere vrouw nog wel herinneren
pi_195709828
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:57 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Maar in Australië word je ook opgepakt als je het niet eens bent met het beleid. Ik kan me die zwangere vrouw nog wel herinneren
Nee joh. In andere landen is het zoveel beter geregeld dan hier.

Hier gaan mensen met alle regels in acht nemend naar de IKEA. Hoe durven ze.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195709832
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Nou we hadden in 9 maanden een hoop kunnen doen. En met oog op corona en het ziekteverloop is het totaal niet gepromoot.

Ik kijk en lees (te) veel over dit alles en zie bijna nooit iets erover.

Het blijf binnen, hou afstand! Is goed maar zorgt ook voor depressieve ongelukkige ongezondere mensen die toch vertier blijven zoeken.

Promoten van een gezondere levensstijl is belangrijk zelfs los van corona.
Voor mijn gevoel moet het allemaal body positive zijn. Wat prima is op zijn Miljuschka's maar niet van " laten we het maar niet hebben over bmi cijfer op de ic anders kwetsen we mensen"

Ik zag op stichting nice dat het gemiddelde bmi 28 is op de ic De helft van Nederland is te zwaar. En dat zal inmiddels erger zijn met corona.

Wat mij betreft doen we een reclamespot met frank lammers op de ic. Gommers die het huilende gezin verteld dat het voorkomen had kunnen worden met een gezondere levensstijl.

Zet influencers daarvoor in juist. Die narcisten promoten maar wat graag hun lichaam voor wat aandacht.
Wat mij betreft maken ze dit een van de algemene adviezen naast blijf thuis, houd 1,5 meter afstand etc.
pi_195709841
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]


[..]

Jeetje, wat een ongelofelijke weelde in Melbourne. Ze mogen na ruim 100(!) dagen weer twee(!) uur naar buiten voor onderwijs of recreatie.
Ik kan het soms gewoon niet geloven dat ze dit soort maatregelen nemen
pi_195709856
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Als het gaat over de zorg niet overspoelen mis ik heel erg het gezondheidsaspect waarmee (wellicht) voorkomen kan worden dat je er überhaupt op komt.

Afstabd houden, ventileren, thuis blijven met klachten. Dat soort dingen zijn prima.

Maar dat iedereen op de ic obesitas,men ongezonder leef, het voornamelijk allochtonen zijn wordt amper iets mee gedaan. Los van een ongenuanceerde haatzaaiende Wilders die het onderwerp onmogelijk maakt.

Waarom wordt meer sporten/bewegen, gezonder eten, afvallen niet gepromoot/besproken?
De gemiddelde Nederlander sport sinds maart minder en is zwaarder geworden.

Ook de rol van vitamines is onderbelicht. Je leest steeds meer dat vit d en zink echt enorm helpen.
Waarom horen we daar nooit wat over?

Als het helpt, laat mensen gratis hun bloed testen zodat ze weten welke vitamines ze moeten nemen en hoeveel.
Nu word je door de huisarts afgewimpeld.

Het gezonder/fitter worden deel is dus veel te onderbelicht in het hele verhaal. Zeker als we juist willen voorkomen dat mensen in het ziekenhuis belanden en een erger ziekteverloop hebben.
Ik zou vooral een beetje uitkijken met wat je leest. Een gezonde levensstijl is altijd aan te raden. Voldoende bewegen, niet roken, niet of nauwelijks drinken en een gebalanceerd, overwegend plantaardig dieet met veel volkorenproducten. En uiteraard rommel zoals frisdranken mijden.

Echter dingen over "vitamine d en zink" lezen neigt als snel naar kwakzalverij. Voldoende van de juiste micronutriënten binnenkrijgen is wenselijk, maar allerlei supplementen gaan slikken zodat je een veelvoud van de ADH binnenkrijgt lijkt in onderzoeken soms eerder averechts te werken.

Maar bovenal gaat een gezonde levensstijl niet op de korte termijn helpen om een epidemie te beheersen. En het helpt ook niet tegen een belangrijke factor voor wat betreft risico, namelijk leeftijd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195709901
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:00 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee joh. In andere landen is het zoveel beter geregeld dan hier.

Hier gaan mensen met alle regels in acht nemend naar de IKEA. Hoe durven ze.
_O- _O- _O-
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195709920
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:00 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ik kan het soms gewoon niet geloven dat ze dit soort maatregelen nemen
die maatregelen zijn erg wel rigoureus ja maar
ik kan het soms niet geloven dat we zo laks zijn in nederland :{

alles is vrijblijvend en er hebben er een hoop schijt aan....die gaan gewoon iets zoeken "volgens de regels"
of die regels zo heilig zijn en tevens blijven we dan de hele winter aankloten
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195709949
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:38 schreef Elan het volgende:

[..]

Mee eens ja in de UK is daar een hele campagne voor opgezet waar Boris leuk aan mee doet.
Goed initiatief idd. Maar ook goede vragen op het eind. Zeggen dat mensen moeten afvallen is 1 ding, mentaal gezond blijven is ook zwaarder nu.

Ik vind echt dat het gepromoot en gefaciliteerd moet worden. Los van campagnes voor bewustwording en advies ook echt mensen testen aanbieden om te kijken wat ze nodig hebben qua vitamines, dan die vervolgens gratis geven.

Gezond eten goedkoop aanbieden, korting op je zorgpremie met bmi onder de 25 (wegen in december), buitenactiviteiten organiseren en promoten. Genoeg opties

Nu met corona een perfect moment om dat alles bespreekbaar te maken en ernaar te handelen.

Daar hebben we als maatschappij alleen maar voordelen van. Ook wanneer corona voorbij is.
pi_195710045
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:00 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Wat mij betreft maken ze dit een van de algemene adviezen naast blijf thuis, houd 1,5 meter afstand etc.
Gelukkig hebben ze het sporten half aan banden gelegd. Stel je voor dat mensen weerstand gaan opbouwen tegen dit virus!
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195710103
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

klopt, maar de discussie ging over het gebrek aan campagnes, wat niet zo is.
De oorzaak van het falen is een andere discussie, maar gebrek aan media aandacht en campagnes lijkt dat niet te zijn.
Er is echt niet genoeg aandacht voor de rol van een ongezondere levensstijl en overgewicht mbt het ziekteverloop van covid 19.

Wat, wanneer het een rol speelt in de ziekenhuisopnamens (vooral onder 70) schandalig is natuurlijk.
Mensen moeten zelf ook meer doen.
pi_195710115
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Gelukkig hebben ze het sporten half aan banden gelegd. Stel je voor dat mensen weerstand gaan opbouwen tegen dit virus!
(zware) klachten kan je voorkomen door een goede conditie ja maar een besmetting kan je er echt niet door voorkomen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195710123
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Er is echt niet genoeg aandacht voor de rol van een ongezondere levensstijl en overgewicht mbt het ziekteverloop van covid 19.

Wat, wanneer het een rol speelt in de ziekenhuisopnamens (vooral onder 70) schandalig is natuurlijk.
Mensen moeten zelf ook meer doen.
Right :{
sommigen willen niet eens een paar simpele regeltjes volgen....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195710147
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Gelukkig hebben ze het sporten half aan banden gelegd. Stel je voor dat mensen weerstand gaan opbouwen tegen dit virus!
Vandaar al die wielrenners en prof voetballers die besmet raakten. Die hadden gewoon een kutconditie
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zondag 18 oktober 2020 @ 12:20:19 #93
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_195710168
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:19 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Vandaar al die wielrenners en prof voetballers die besmet raakten
Het gaat niet om de besmettingen maar vooral om niet in het ziekenhuis te komen. Een verhoogde weerstand helpt daarbij.
We have always been at war with Eastasia.
pi_195710182
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het gaat niet om de besmettingen maar vooral om niet in het ziekenhuis te komen. Een verhoogde weerstand helpt daarbij.
en dan word je in de sportschool besmet....omdat je gezonder wilt worden _O-
beter gewoon besmettingen voorkomen, en gezonder leven/eten
tevens kan je ook gewoon buiten sporten en/of een hometrainer kopen
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195710197
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:19 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Vandaar al die wielrenners en prof voetballers die besmet raakten. Die hadden gewoon een kutconditie
De meeste hadden het niet eens gemerkt dat ze besmet waren, enkel omdat ze regelmatig getest worden komt het naar boven.

Niet dat ze dan 2 weken in bed liggen zonder klachten, sporten gewoon vrolijk door thuis op de loopband.
pi_195710212
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zou vooral een beetje uitkijken met wat je leest. Een gezonde levensstijl is altijd aan te raden. Voldoende bewegen, niet roken, niet of nauwelijks drinken en een gebalanceerd, overwegend plantaardig dieet met veel volkorenproducten. En uiteraard rommel zoals frisdranken mijden.

Echter dingen over "vitamine d en zink" lezen neigt als snel naar kwakzalverij. Voldoende van de juiste micronutriënten binnenkrijgen is wenselijk, maar allerlei supplementen gaan slikken zodat je een veelvoud van de ADH binnenkrijgt lijkt in onderzoeken soms eerder averechts te werken.

Maar bovenal gaat een gezonde levensstijl niet op de korte termijn helpen om een epidemie te beheersen. En het helpt ook niet tegen een belangrijke factor voor wat betreft risico, namelijk leeftijd.
Wat als blijkt dat het wel zo is? Dat de onderliggende aandoeningen waarmee mensen (onder de 70) op de ic belanden of in het ziekenhuis gewoon te linken zijn overgewicht of te kort aan bepaalde vitamines?. Er is een hoop wetenschappelijk bewijs voor overigens.
Zou toch goed zijn dan om mensen massaal te testen en vitamines die nodig zijn te geven?

Je kan in een jaar je gezondheid wel flink verbeteren. Nu is het voor de meeste mensen juist slechter geworden helaas.

Gezondere levensstijl draagt ook bij aan het mentale aspect en werkt zo ook door op alles wil je draagvlak voor de maatregelen houden.
pi_195710222
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het gaat niet om de besmettingen maar vooral om niet in het ziekenhuis te komen. Een verhoogde weerstand helpt daarbij.
Natuurlijk gaat het ook om het aantal besmettingen. Een goede conditie helpt wellicht maar biedt geen enkele garantie
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_195710238
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:22 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

De meeste hadden het niet eens gemerkt dat ze besmet waren, enkel omdat ze regelmatig getest worden komt het naar boven.

Niet dat ze dan 2 weken in bed liggen zonder klachten, sporten gewoon vrolijk door thuis op de loopband.
Precies, geen klachten en ondertussen lekker andere mensen besmetten
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_195710250
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:18 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Right :{
sommigen willen niet eens een paar simpele regeltjes volgen....
I know, daarom moet je het ook faciliteren. Anders zapt men door naar het volgende kanaal bij enkel een reclame en wordt er weer een zak chips en blik schültenbrau opengetrokken.
  zondag 18 oktober 2020 @ 12:26:02 #100
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_195710251
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:24 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Precies, geen klachten en ondertussen lekker andere mensen besmetten
Heb jij bronnen waaruit blijkt dat profvoetballers bovenmatig veel besmettingen oplopen? Als iedereen profvoetballer zou zijn dan waren we binnen no time uit de gevarenzone.
We have always been at war with Eastasia.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')