abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:52:45 #1
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_195689649
Maar Nederland heeft geen interesse :{

https://www.ad.nl/binnenl(...)-interesse~a7c87f35/

Waardeloos. Ik wil een Chinees vaccin. Enig idee hoe we er straks aan kunnen komen als het over 2 weken op de markt is???
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_195689664
Anders geen knaken verdienen heh, dan gaat al dat geld naar die Chinezen.
pi_195689673
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 10:52 schreef onlogisch het volgende:
Enig idee hoe we er straks aan kunnen komen als het over 2 weken op de markt is???
Aliexpress?
pi_195689905
Onderzoek wees uit dat 30% van de medewerkers in de zorg zich laten inenten, dat zegt eigenlijk wel genoeg over het vertrouwen in welk vaccin dan ook.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195690025
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 11:12 schreef halfway het volgende:
Onderzoek wees uit dat 30% van de medewerkers in de zorg zich laten inenten, dat zegt eigenlijk wel genoeg over het vertrouwen in welk vaccin dan ook.
Waarom zou ook je jezelf laten vaccineren met een overhaast vaccin als je jong en gezond bent, voor een virus waarvan de kans dat je overlijdt bijna nihil is?

Als alleen de ouderen en zwakkeren gevaccineerd worden, dan kunnen we gewoon weer ons oude leven oppakken.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:58:03 #6
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_195690492
Zijn deze vaccins al getest op oeigoerse geïnterneerden?
We have always been at war with Eastasia.
pi_195690688
Ik sla nog even over... Holland blijkbaar ook!
pi_195691265
Ik ken een Chinese dame die ook al sinds maart mondkapjes van de Chinese ambassade toegestuurd krijgt, terwijl wij hier met tekorten zaten. Ook hele effectieve propaganda richting de eigen burgers in het buitenland natuurlijk. Ze sturen ook een Chinees kruidenmedicijn dat zogenaamd tegen corona zou helpen. :')

Ben benieuwd of ze dit vaccin dan ook zullen uitrollen naar Chinezen in het buitenland. Dus TS, ga op Tinder en swipe rechts op die Chinese PhD's. :D

Heb trouwens wel ernstige twijfel over iedereen die een vaccin probeert te overhaasten. Rusland zou ook al heel ver zijn, maar ik geloof er weinig van. Trump probeert ook de vaart erachter te zetten. En Xi Jinping dus. Allemaal leiders die (of je verder pro of anti bent) aantoonbaar over lijken gaan om goed voor de dag te komen.
pi_195691368
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 12:42 schreef Vasilevski het volgende:
Ik ken een Chinese dame die ook al sinds maart mondkapjes van de Chinese ambassade toegestuurd krijgt, terwijl wij hier met tekorten zaten. Ook hele effectieve propaganda richting de eigen burgers in het buitenland natuurlijk. Ze sturen ook een Chinees kruidenmedicijn dat zogenaamd tegen corona zou helpen. :')

Ben benieuwd of ze dit vaccin dan ook zullen uitrollen naar Chinezen in het buitenland. Dus TS, ga op Tinder en swipe rechts op die Chinese PhD's. :D

Heb trouwens wel ernstige twijfel over iedereen die een vaccin probeert te overhaasten. Rusland zou ook al heel ver zijn, maar ik geloof er weinig van. Trump probeert ook de vaart erachter te zetten. En Xi Jinping dus. Allemaal leiders die (of je verder pro of anti bent) aantoonbaar over lijken gaan om goed voor de dag te komen.
Ik ken verschillende mensen met de Chinese nationaliteit en niemand heeft iets gekregen van de Chinese ambassade.
pi_195691524
Ik sla dat hele Covid-vaccin sowieso over denk ik. Het tempo waarmee alles moet worden klaargestoomd voor grootschalige vaccinatie neemt volgens mij best veel risico's met zich mee. Er is eigenlijk simpelweg geen tijd om zaken écht goed te testen. Ik sta er zeker niet van te kijken als er straks allerlei vervelende en gevaarlijke bijwerkingen zijn.
pi_195692505
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 12:56 schreef Dejannn het volgende:
Ik sla dat hele Covid-vaccin sowieso over denk ik. Het tempo waarmee alles moet worden klaargestoomd voor grootschalige vaccinatie neemt volgens mij best veel risico's met zich mee. Er is eigenlijk simpelweg geen tijd om zaken écht goed te testen. Ik sta er zeker niet van te kijken als er straks allerlei vervelende en gevaarlijke bijwerkingen zijn.
Hoeveel vervelende bijwerkingen heeft dat virus en hoe groot is de kans daarop in vergelijking met die van het vaccin?

Ik zal je helpen. Het vaccin is op meer dan 10.000 mensen getest en als daar iemand met vervelende bijwerkingen tussen zit dan begint het testverhaal weer van voor af aan.

Het virus zijn al duizenden mensen aan overleden en vele anderen hebben nu al langdurige klachten.

Mijn keus is dan snel gemaakt. Maar inderdaad met een Europees goedgekeurd vaccin en geen Chinees of Russisch.
pi_195692609
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:56 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Hoeveel vervelende bijwerkingen heeft dat virus en hoe groot is de kans daarop in vergelijking met die van het vaccin?

Ik zal je helpen. Het vaccin is op meer dan 10.000 mensen getest en als daar iemand met vervelende bijwerkingen tussen zit dan begint het testverhaal weer van voor af aan.

Het virus zijn al duizenden mensen aan overleden en vele anderen hebben nu al langdurige klachten.

Mijn keus is dan snel gemaakt. Maar inderdaad met een Europees goedgekeurd vaccin en geen Chinees of Russisch.
Wat voor mensen doen er mee met de test? Ga nu nog eens vergelijken, maar dan dezelfde doelgroep.

Daarnaast kunnen er ook bijwerkingen optreden op de lange termijn.

Voor mensen boven de 60 maakt dat niet zoveel uit, maar ik hoef het niet.
pi_195692667
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:04 schreef mikieu het volgende:

[..]

Wat voor mensen doen er mee met de test? Ga nu nog eens vergelijken, maar dan dezelfde doelgroep.

Daarnaast kunnen er ook bijwerkingen optreden op de lange termijn.

Voor mensen boven de 60 maakt dat niet zoveel uit, maar ik hoef het niet.
Maar die zelfde bezwaren heb ik juist tegen het virus maar dan wel minstens 1000 keer meer risico. Dat virus is niet even getest op (lange termijn) bijwerkingen voor het op de markt kwam. Dat vaccin wel.
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 14:27:08 #14
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_195693008
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:56 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Hoeveel vervelende bijwerkingen heeft dat virus en hoe groot is de kans daarop in vergelijking met die van het vaccin?

Ik zal je helpen. Het vaccin is op meer dan 10.000 mensen getest en als daar iemand met vervelende bijwerkingen tussen zit dan begint het testverhaal weer van voor af aan.

Het virus zijn al duizenden mensen aan overleden en vele anderen hebben nu al langdurige klachten.

Mijn keus is dan snel gemaakt. Maar inderdaad met een Europees goedgekeurd vaccin en geen Chinees of Russisch.
quote:
En laat er geen misverstand over bestaan: de Chinezen leveren geen broddelwerk. Anke Huckriede, hoogleraar vaccinologie aan de Rijksuniversiteit Groningen, volgt de Chinese ontwikkelingen met belangstelling: ,,Zover we nu kunnen oordelen, doen de Chinese vaccins kwalitatief niet onder voor de westerse vaccinprojecten. Wat ook in hun voordeel spreekt: alle informatie uit de eerste testfases is internationaal gedeeld. Dat was bijvoorbeeld deze zomer bij het Russische coronavaccin Sputnik niet het geval.”
Vanwaar je ongegronde angst voor een virus van de Chinezen?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Public Relations / Redactie Film zaterdag 17 oktober 2020 @ 14:28:40 #15
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_195693041
Ik zal het hier even zeggen: dit vaccin wordt net zolang getest als ieder ander vaccin. Normaal duurt het hele proces jaren omdat er geen geld is en omdat een goedkeuring lager op de stapel ligt. Nu ligt alles bovenop en is er ongelimiteerd budget.

Lange termijn bijwerkingen kan je nooit relateren aan een vaccin. Laat je goed voorlichten voordat je weigert een vaccin te nemen omdat ‘het te snel is ontwikkeld’.
pi_195693055
Die bijwerkingen waarvan er 100.000den ziek geworden zouden moeten zijn. Ik ken die langdurig zieken niet.
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 14:37:59 #17
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195693231
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:27 schreef onlogisch het volgende:

[..]

[..]

Vanwaar je ongegronde angst voor een virus van de Chinezen?
Ongegrond? Dat weten we niet. Daar ligt exact het probleem, informatie uit China is niet transparant en niet vrij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 14:38:55 #18
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_195693251
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ongegrond? Dat weten we niet. Daar ligt exact het probleem, informatie uit China is niet transparant en niet vrij.
Wat begrijp je niet aan ' Wat ook in hun voordeel spreekt: alle informatie uit de eerste testfases is internationaal gedeeld.'
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 14:41:07 #19
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195693292
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:38 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan ' Wat ook in hun voordeel spreekt: alle informatie uit de eerste testfases is internationaal gedeeld.'
Wat begrijp jij niet aan "Hun informatie is niet transparant"? China deelt informatie maar deelt zelden alle informatie, bij covid heeft China tot negen maal toe de definitie van wat een covid geval is veranderd. Ik zou niet weten waarom dat bij een vaccin ook niet zou kunnen gebeuren.

China laat geen controle toe en is niet transparant. Dat zijn gewoon feiten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 14:47:13 #20
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_195693381
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat begrijp jij niet aan "Hun informatie is niet transparant"? China deelt informatie maar deelt zelden alle informatie, bij covid heeft China tot negen maal toe de definitie van wat een covid geval is veranderd. Ik zou niet weten waarom dat bij een vaccin ook niet zou kunnen gebeuren.

China laat geen controle toe en is niet transparant. Dat zijn gewoon feiten.
Nou ja, als Westerse hoogleraren aangeven dat China open en transparant is in het delen van alle informatie (in tegenstelling tot Rusland) neem ik dat als waarheid aan. Als er iets zou ontbreken zou een Westerse hoogleraar dat wel aangeven, nietwaar? Maar misschien is het beter om zo'n hoogleraar niet te geloven. ;(
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 14:50:16 #21
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195693423
quote:
9s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:47 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Nou ja, als Westerse hoogleraren aangeven dat China open en transparant is in het delen van alle informatie (in tegenstelling tot Rusland) neem ik dat als waarheid aan. Als er iets zou ontbreken zou een Westerse hoogleraar dat wel aangeven, nietwaar? Maar misschien is het beter om zo'n hoogleraar niet te geloven. ;(
China kan gewoon dezelfde route volgen als ieder ander en toelating aanvragen via het EMA en dan zien we wel hoe betrouwbaar en transparant hun data is maar aan nemen dat Chinese data betrouwbaar is, nee, dat is geen redelijk uitgangspunt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195696978
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:04 schreef mikieu het volgende:

[..]

Daarnaast kunnen er ook bijwerkingen optreden op de lange termijn.

NWS / Het varkensgriepvaccin: een les voor nu?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_195696991
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:07 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Maar die zelfde bezwaren heb ik juist tegen het virus maar dan wel minstens 1000 keer meer risico. Dat virus is niet even getest op (lange termijn) bijwerkingen voor het op de markt kwam. Dat vaccin wel.
1000 keer meer? Hoe kom je tot dat cijfer?

Lees ook dit even: NWS / Het varkensgriepvaccin: een les voor nu?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_195697740
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:27 schreef onlogisch het volgende:

[..]

[..]

Vanwaar je ongegronde angst voor een virus van de Chinezen?
Dat chinese virus ben ik wel bang voor ja :-)

Europees goedgekeurd vaccin noemde ik als mijn criterium. Dus heb ik niets tegen een chinees vaccin als het Europees goedgekeurd is dan heb ik er vertrouwen in. Een chinees keurmerk wat minder.
Ik heb wat elektrische apparaten met chinees keurmerk die niet aan de Europese normen voldoen. Daar ga ik dus uiterst behoedzaam mee om of gooi het zelfs na ontvangst meteen weg als het erger is dan gedacht.
pi_195697935
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:03 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

1000 keer meer? Hoe kom je tot dat cijfer?

Lees ook dit even: NWS / Het varkensgriepvaccin: een les voor nu?
Dat andere topic lezen heb ik nu ff geen tijd voor.

Bij 10.000 geteste mensen mogen er geen (zeer) ernstige bijwerkingen voordoen. Daarmee is de kans dus kleiner dan 1 op tienduizend.

Bij corona patiënten sterft al meer dan 1 %, daarnaast komt een deel in het ziekenhuis of heeft maandenlang last van vermoeidheid. Of dat maanden lang, jaren lang of levenslang is weten we nog niet maar dat zijn echt wel levensbeïnvloedende bijwerkingen.

Dan lijkt een schatting van 100 op de tienduizend die ernstige bijwerkingen hebben van het virus dus nog erg terughoudend geschat.

Of te wel, wil je een kans van minder dan 1 op tienduizend dat er iets mis gaat of die van meer dan honderd op tienduizend?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')