abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195689011
De politie in Frankrijk heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag vier mensen aangehouden in verband met de onthoofding van een man in een voorstad van Parijs, meldt het Franse persbureau AFP op basis van een bron. Een vijfde verdachte, de vermoedelijke dader, werd kort na het incident doodgeschoten door de politie.

De aangehouden personen zouden uit de familiekring van de dader komen. Een van de opgepakte verdachten zou minderjarig zijn.

Het slachtoffer werd vrijdag neergestoken en onthoofd in Conflans-Sainte-Honorine, ten noordwesten van Parijs. De man was volgens de Franse politie leraar op een middelbare school. Bronnen vertellen dat hij zijn leerlingen cartoons van de profeet Mohammed had getoond.

Een van de verdachten bedreigde de politie na het incident met een mes. Hij werd daarop neergeschoten en overleed even later. Volgens de Franse nieuwszender BFM ging het om een achttienjarige man die was geboren in Rusland. Hij zou "Allahoe akbar" hebben geroepen, maar een politiewoordvoerder kon dat nog niet bevestigen.

Macron: 'Het land staat achter alle leraren'

De Franse president Emmanuel Macron sprak vrijdagavond tijdens een bezoek aan de stad waar de onthoofding plaatsvond over een "islamitische terreuraanslag".

"Een burger is vermoord omdat hij leraar was en vrijheid van meningsuiting doceerde", aldus Macron. "Het land staat achter alle leraren in het land". Volgens de president zal Frankrijk "snel en met autoriteit" reageren.

De openbaar aanklager voor terrorismezaken onderzoekt de zaak.

Bron;

https://www.nu.nl/buitenl(...)voorstad-parijs.html

Iemand vermoorden vanwege de een tekening van een fictief persoon... wat een achterlijk volk.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:06:53 #2
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_195689054
Mooi om te zien dat tolerantie weer van beide kanten komt.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_195689062
Het is dan ook wel een beetje de kat op het spek binden.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195689065
Het waren toch Tsjetsjenen? Nu staat hier weer dat het een Rus was.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_195689089
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 10:08 schreef Hathor het volgende:
Geboren in Rusland staat er, klein verschil.
pi_195689105
Ik ga er vanuit dat deze mensen geradicaliseerd zijn door het voortdurende bombarderen van Tsjetsjenië door Frankrijk.
pi_195689162
Verschrikkelijk. Het zal in beide gevallen je vader maar zijn :{
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:20:00 #8
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195689188
Prima als er iets heilig voor je is... Maar het is niet heilig voor anderen.

Wat is je geloof nog waard, als zaken met geweld moeten worden beantwoord? Wat is je geloof nog waard als afvalligheid strafbaar is?

Dan ben je niets anders dan een stelletje onzekere angsthazen. Stumpers.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_195689235
Goden en hun profeten zijn toch eigenlijk maar zwakkelingen he. Je bent zogenaamd almachtig, maar hebt toch eenvoudige stervelingen nodig om voor je op te komen als iemand wat onaardigs over je zegt.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:27:07 #10
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_195689267
Anno 2020 nog geloven in fictieve hemelgoden :')

Respect proberen af te dwingen :')
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_195689295
Europa is een failed state. Komt niet meer goed.
pi_195689296
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 10:27 schreef Maikuuul het volgende:
Anno 2020 nog geloven in fictieve hemelgoden :')
Niet geloven in onze aller noedelige meester :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_195689327
Vreselijke gebeurtenis. Dat je een ander mens kunt vermoorden om een tekening.
pi_195689331
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 10:29 schreef Scrummie het volgende:
Europa is een failed state.
Dit is incorrect op elke meetbare schaal.
pi_195689404
Jaartje of 70-80 geleden waren wij zelf ook nog in de macht van het geloof en kerk, zo achterlijk is dit dus allemaal niet.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:48:27 #16
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_195689583
quote:
'Vier familieleden van dader onthoofding Frankrijk opgepakt'

De Franse politie heeft vier mensen opgepakt na de onthoofding van een leraar in een stad in de buurt van Parijs, melden Franse media op basis van een gerechtelijke bron. Onder de arrestanten is een minderjarige. Ze zouden allen familie zijn van de dader, die gistermiddag is doodgeschoten door agenten.

De aanslag was rond 17.00 uur in de stad Conflans-Sainte-Honorine. De 47-jarige leraar van een middelbare school werd op straat met een mes onthoofd, vermoedelijk omdat hij in een les spotprenten over de profeet Mohammed had laten zien. Hij zou daarover een debat op gang hebben willen brengen.

"Die betreffende leraar zou ruim een week geleden in de klas de vrijheid van meningsuiting behandeld hebben en daarbij ook de Mohammed-cartoons hebben laten zien", zegt correspondent Frank Renout in het NOS Radio 1 Journaal. "Hij zou tegen moslimleerlingen in de klas gezegd hebben: jullie kunnen even naar buiten gaan, want ik ga iets laten zien wat misschien gevoelig ligt. En daarna liet hij de tekeningen zien. Dat leidde vervolgens tot ophef onder ouders van verschillende leerlingen."

Tsjetsjeen

Volgens Franse media is de dader een 18-jarige Tsjetsjeen, die geboren werd in Moskou. Hij werd enkele honderden meters verderop door de politie doodgeschoten omdat hij het wapen dat hij vasthad niet wilde loslaten en zich agressief gedroeg. Of de Mohammed-cartoons ook het motief zijn wordt nog onderzocht.

"Verder is er weinig bekend. De man stond niet geregistreerd als extremistische moslim", zegt correspondent Renout. "Kort na de moord is er wel een boodschap met een foto op Twitter verschenen, waarin werd gezegd dat de aanslag gepleegd werd uit naam van de islam. De politie is bezig te verifiëren of dat door de dader is geplaatst, zoals sommige Franse media zeggen."

Nieuwe wet

De Franse president Macron sprak bij een bezoek aan de stad gisteravond van een islamitische terreuraanslag. "Een burger is vermoord omdat hij lesgaf over de vrijheid van meningsuiting. Heel Frankrijk staat achter zijn leraren. Terroristen zullen ons land niet verdelen. We moeten ons verenigen." Macron zei dat Frankrijk "snel en met autoriteit" zal reageren.
https://nos.nl/artikel/23(...)nkrijk-opgepakt.html
Incl filmpje reactie Macron.
pi_195689592
quote:
Waarom komen zulke mensen überhaupt steeds naar het goddeloze westen waar moslims blijkbaar stelselmatig racistisch bejegend en gebombardeerd worden? Vluchten voor (oorlogs)gevaar is vast niet de reden, want daar draaien ze hun hand zelf ook niet voor om...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_195689624
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 10:48 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Waarom komen zulke mensen überhaupt steeds naar het goddeloze westen waar moslims blijkbaar stelselmatig racistisch bejegend en gebombardeerd worden? Vluchten voor (oorlogs)gevaar is vast niet de reden, want daar draaien ze hun hand zelf ook niet voor om...
Gratis geld!, huizen en vrijheid.

En die vrijheden maken ze vervolgens kapot omdat dat van hun fictieboekje moet. ..
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:58:08 #19
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195689709
quote:
Tsjetsjenië is toch een deel van Rusland? Zoiets als Friesland en Nederland dus, met het verschil dat de Friezen niet zo verknipt zijn.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_195689761
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 10:58 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Tsjetsjenië is toch een deel van Rusland? Zoiets als Friesland en Nederland dus, met het verschil dat de Friezen niet zo verknipt zijn.
Geen idee hoe dat geografisch in elkaar steekt, maar Russen en Tsjetsjenen zijn toch echt twee hele verschillende ethniciteiten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_195689993
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 10:17 schreef 1_2 het volgende:
Verschrikkelijk. Het zal in beide gevallen je vader maar zijn :{
De dader is toch 18?
Begrijp ik het goed dat dit een leerling was van die vermoorde leraar?
pi_195690000
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 11:23 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

De dader is toch 18?
Begrijp ik het goed dat dit een leerling was van die vermoorde leraar?
Volgens mij wel ja. De dader was het de vader van de betreffende leerling.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:36:16 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195690164
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')