Goed aan dat filmpje is ook dat ze het over het perspectief heeft.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eens.
Ze hadden het niet eens zelf hoeven te verzinnen. Gewoon afkijken van andere landen, zoals Nieuw-Zeeland. Ardern staat iedere keer voor een mega groot bord met ALERT LEVEL 2 of ALERT LEVEL 3 en iedereen weer daar wat dat betekent.
Dat legde zij gewoon in maart al uit en sindsdien hebben zij alleen wat aanpassingen gedaan aan "range of measurements", zonder dat ze hebben moeten lopen kloten aan het systeem zelf.
Ja, dat is wel ironisch, in een systeem ontworpen om coalites af te dwingen stevent Ardern nu af op een dusdanig grote overwinning dat Labour daar alleen kan regeren.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Overigens zijn er ook in Nieuw-Zeeland binnenkort verkiezingen, maar het staat al als een paal boven water dat de huidige premier weer gaat winnen, omdat ze het land zo steengoed door de pandemie heeft geloodst.
Zo kan het ook dus.
Wij zijn geen enorm eiland met slechts 5mio inwoners. Daarnaast zou ik voor geen goud willen wisselen met een land waar men niet mag inreizen om een laatste bezoek aan stervende dierbaren te brengen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:24 schreef Kyran het volgende: [..] Eens. Ze hadden het niet eens zelf hoeven te verzinnen. Gewoon afkijken van andere landen, zoals Nieuw-Zeeland. Ardern staat iedere keer voor een mega groot bord met ALERT LEVEL 2 of ALERT LEVEL 3 en iedereen weer daar wat dat betekent. Dat legde zij gewoon in maart al uit en sindsdien hebben zij alleen wat aanpassingen gedaan aan "range of measurements", zonder dat ze hebben moeten lopen kloten aan het systeem zelf.
Twee eilanden.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:29 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Wij zijn geen enorm eiland met slechts 5mio inwoners. Daarnaast zou ik voor geen goud willen wisselen met een land waar men niet mag inreizen om een laatste bezoek aan stervende dierbaren te brengen.
Ik las vandaag in een interview dat iemand die doorgaans op een andere partij stemde zei dat ze op Ardern zou stemmen omdat Ardern het leven van haar ouders heeft gered. Dat liet in mijn eigen ogen mooi zien dat er geen harde grenzen zijn tussen leeftijdscohorten. In Nederland hebben we de discussie over dor hout gehad terwijl dat citaat onderstreept dat we het wel over onze ouders, grootouders en overgrootouders hebben.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat is wel ironisch, in een systeem ontworpen om coalites af te dwingen stevent Ardern nu af op een dusdanig grote overwinning dat Labour daar alleen kan regeren.
Ja, het werkte. Je kan daar op verschillende manieren naar kijken, natuurlijk, de hit op de NZ economie is aanzienlijk groter dan de hit die wij kregen MAAR zij zijn tot nu toe verschoond gebleven van opvolgende golven dus lange termijn kan het best zijn dat zij er beter uit springen.quote:
En door dat laatste kan de bevolking gewoon zonder mondkapjes en zonder de anderhalvemetermaatregel in acht te nemen door het leven gaan, heb ik begrepen. Ik denk dat dat veel mensen wel wat waard is.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, het werkte. Je kan daar op verschillende manieren naar kijken, natuurlijk, de hit op de NZ economie is aanzienlijk groter dan de hit die wij kregen MAAR zij zijn tot nu toe verschoond gebleven van opvolgende golven dus lange termijn kan het best zijn dat zij er beter uit springen.
Een consequentie is echter wel dat je NZ nu gewoon niet binnenkomt zonder 2 weken in een "hotel'" door te brengen in quarantaine onder miltaire bewaking. Zo serieus nemen ze het.
Het gaat mij NIET om de genomen maatregelen. Het gaat mij om hoe effectief, duidelijk, eerlijk en open Ardern vanaf dag één heeft gecommuniceerd.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:29 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Wij zijn geen enorm eiland met slechts 5mio inwoners. Daarnaast zou ik voor geen goud willen wisselen met een land waar men niet mag inreizen om een laatste bezoek aan stervende dierbaren te brengen.
Inderdaad. Verschrikkelijk als je het mij vraagt. Tevens onhaalbaar gezien de eigenschappen van ons minilandje.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, het werkte. Je kan daar op verschillende manieren naar kijken, natuurlijk, de hit op de NZ economie is aanzienlijk groter dan de hit die wij kregen MAAR zij zijn tot nu toe verschoond gebleven van opvolgende golven dus lange termijn kan het best zijn dat zij er beter uit springen.
Een consequentie is echter wel dat je NZ nu gewoon niet binnenkomt zonder 2 weken in een "hotel'" door te brengen in quarantaine onder miltaire bewaking. Zo serieus nemen ze het.
Haha, fair point. Ben zelfs op één van de twee geweest.quote:
Gemiste kans om 'de beste burgemeester v/d wereld' er niet op te zetten. Ja, ik weet, geen premier, maar Amsterdam is wel een land op zichquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:35 schreef Tijn het volgende:
De vrouwelijke premiers lijken hun landen sowieso wat beter door de pandemie te loodsen dan veel van hun mannelijke collega's.
[ afbeelding ]
Nicola Sturgeon van Schotland
[ afbeelding ]
Jacinda Ardern van Nieuw-Zeeland
[ afbeelding ]
Angela Merkel van Duitsland
En wat daarnaast heeft geholpen, denk ik, is dat de bevolking heeft ervaren dat de beloftes van Ardern uitkwamen. Het virus waart nu immers niet meer rond en men kan weer behoorlijk vrij leven. Bij onze bewindslieden weten we dat ze het zelf ook niet weten en dat het inmiddels een kwestie van aanmodderen is. Beloftes worden bovendien steeds gebroken. Dat is niet bepaald motiverend.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het gaat mij NIET om de genomen maatregelen. Het gaat mij om hoe effectief, duidelijk, eerlijk en open Ardern vanaf dag één heeft gecommuniceerd.
Ze kwamen meteen met een plan, ze hadden meteen een systeem paraat. Door duidelijk te communiceren is er gewoon minder ruimte voor discussie. Hier presenteren wij na zeven maanden een routekaart, zonder uitleg. Verder dan "staat straks op de website, zoek het maar lekker uit" komen wij niet.
Daar gaat het mij om. Tuurlijk is het makkelijker om Nieuw-Zeeland af te zonderen, maar dat is niet ons probleem geweest. Te makkelijk om het daar op af te schuiven.
De regering hier geeft zelf toe dat ze gefaald hebben met communiceren en dan maken ze precies dezelfde fout(en) weer. Niks geleerd in zeven maanden. Dat is waar ik over val.
Fair enough. Ookal denk ik dat het ook op het vlak van communicatie niet zo eenvoudig is om een vergelijking te maken, lijkt het er inderdaad op dat er behoefte is aan meer duidelijke communicatie. Ik kan het alleen moeilijk accepteren omdat dit voor mij in dezelfde categorie valt als "Uit een enquête blijkt dat het land behoefte heeft aan strengere maatregelen". Soort cognitieve dissonantie op maatschappelijk niveau.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het gaat mij NIET om de genomen maatregelen. Het gaat mij om hoe effectief, duidelijk, eerlijk en open Ardern vanaf dag één heeft gecommuniceerd.
Ze kwamen meteen met een plan, ze hadden meteen een systeem paraat. Door duidelijk te communiceren is er gewoon minder ruimte voor discussie. Hier presenteren wij na zeven maanden een routekaart, zonder uitleg. Verder dan "staat straks op de website, zoek het maar lekker uit" komen wij niet.
Daar gaat het mij om. Tuurlijk is het makkelijker om Nieuw-Zeeland af te zonderen, maar dat is niet ons probleem geweest. Te makkelijk om het daar op af te schuiven.
De regering hier geeft zelf toe dat ze gefaald hebben met communiceren en dan maken ze precies dezelfde fout(en) weer. Niks geleerd in zeven maanden. Dat is waar ik over val.
Even voor mezelf sprekend. Ik zou het niet eens erg vinden als ze het niet weten, maar als ze dat ook maar uitspreken. Dat ze denken dat een bepaalde maatregel helpt tegen x, om te voorkomen dat de volgende fase in gegaan moet worden. Het voelt heel reactief allemaal, alsof de regering naar het OMT luistert en erna tegen elkaar zegt: "Ja, wat moeten we nu? Weet het niet, zullen we even kijken of 't morgen beter wordt? Doen we, we kijken maandag wel even!"quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En wat daarnaast heeft geholpen, denk ik, is dat de bevolking heeft ervaren dat de beloftes van Ardern uitkwamen. Het virus waart nu immers niet meer rond en men kan weer behoorlijk vrij leven. Bij onze bewindslieden weten we dat ze het zelf ook niet weten en dat het inmiddels een kwestie van aanmodderen is. Beloftes worden bovendien steeds gebroken. Dat is niet bepaald motiverend.
Eens.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En wat daarnaast heeft geholpen, denk ik, is dat de bevolking heeft ervaren dat de beloftes van Ardern uitkwamen. Het virus waart nu immers niet meer rond en men kan weer behoorlijk vrij leven. Bij onze bewindslieden weten we dat ze het zelf ook niet weten en dat het inmiddels een kwestie van aanmodderen is. Dat is niet bepaald motiverend.
Precies. Dacht je dat Den Haag erg was, dit is misschien nog wel ergerquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:46 schreef Doug-Heffernan het volgende:
de tokkie nederlanders zijn naar Londen gegaan grrr
Dat weten we nog steeds niet hè. Dat kunnen we blijven roepen, maar net zo goed als de regering de aanname maakt dat het met een brandhaard op scholen wel meevalt, wordt in dit topic het andersom geroepen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:47 schreef Kyran het volgende:
Ook nu weer zijn wij weken te laat met maatregelen en laten de grootste brandhaarden open (onderwijs).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |