Alleen jij kan dat zeggen, vrees ik.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 00:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ook. Aan de andere kant vraag ik mij wel eens of ik mij dat inbeeld omdat mijn vader een alcoholist was en ik geen alcoholist wilde worden. Maar ik denk dat ik het gewoon niet lekker vind.
Ik onderschrijf wat je schrijft. Behalve de laatste regel.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 00:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Een deugkapje..bedoel je dat?
In Italië is het zelfs buiten verplicht. En de infecties verdubbelen nu per 5 dagen.
Ik zie er ook niets in. In die mondkapjesregels. Anderhalve meter is superieur.
Maar ik volg het wel op. Overal.
Heel laag, al kan ik me meer bij dat percentage voorstellen als er daarnaast een groep is die geen alcohol drinkt omdat ze er gewoon geen behoefte aan hebben of het smerig vinden.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 00:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, dat is lang geleden. Ik weet ook niet welke definities ze precies hanteerden.
Maar vind je dat percentage schokkend hoog of laag?
Dat lijkt me fantastisch. Ook de kennis die je dan hebt over wat je verkoopt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 00:22 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik ben ook niet zo van al die alcohol vrije meuk. Dus ja normaal is het cola, thee of water en in de avond bier. Vroeger ook wijn maar toen werkte ik in een slijterrij nog dus kreeg ik op goeie flessen wijn veel korting. Maar zonder die korting loopt het aardig in de papieren.
Geen idee weet niet of er ook veel problemen in Schotland met bedrijven die stil vallen misschien weet Tijger_m dat?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 00:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Single malt whisky bv, eeen normale bowmore 12 kost opeens ¤40, voor me gevoel was dat ¤32 ofzo.
Dan maar een Talisker port ruighe gehaald die in aanbieding zelfde was.
Voor mij geldt dat ik er nog wel in geloof dat het iets tegenhoudt als ik zelf corona heb en daarmee anderen bescherm. Ach en als de meerderheid van Nederland het fijn vind als ik zo'n ding draag, vind ik het best.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 00:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik onderschrijf wat je schrijft. Behalve de laatste regel.
Waarom iets doen wat zó weinig effect heeft?
Ik heb er eerlijk gezegd niets over gehoord en ook niet dat productie in Wales van whiskey (ja, daar komt ook goede whiskey vandaan tegenwoordig) stil ligt maar er kunnen natuurlijk wel aanvoerproblemen liggen momenteel.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 00:25 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Geen idee weet niet of er ook veel problemen in Schotland met bedrijven die stil vallen misschien weet Tijger_m dat?
Misschien dat je volgens dat onderzoek onthouder bent als je minder dan 1 glas per week drinkt ofzo. Ik ken wel een hoop mensen die alleen bij speciale gelegenheden een glas drinken en daarom iets van 5 glazen per jaar drinken, maar ik ken maar 1 iemand die geheelonthouder is.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 00:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heel laag, al kan ik me meer bij dat percentage voorstellen als er daarnaast een groep is die geen alcohol drinkt omdat ze er gewoon geen behoefte aan hebben of het smerig vinden.
Ik merk in mijn omgeving trouwens wel dat 0% bier de norm begint te worden.
Da's een tragisch drankje, dat associeer ik met 16 jarige meisjes, sorryquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 00:27 schreef phpmystyle het volgende:
* phpmystyle * schenkt nog een cola malibu in
Eigenlijk omdat ik het continue debatteren van de regels zat ben.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 00:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nu ken je er 4. Waar FOK! al niet goed voor is!quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 00:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Misschien dat je volgens dat onderzoek onthouder bent als je minder dan 1 glas per week drinkt ofzo. Ik ken wel een hoop mensen die alleen bij speciale gelegenheden een glas drinken en daarom iets van 5 glazen per jaar drinken, maar ik ken maar 1 iemand die geheelonthouder is.
Dit. Ik vind bier vreselijk smerig. Op de borrels van mijn werk dronk ik alleen maar ameretto, en toen was ik 22 ofzo. Werden zoveel grappen over gemaaktquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 00:27 schreef phpmystyle het volgende:
* phpmystyle * schenkt nog een cola malibu in
Idem. Een biertje geprobeerd en wat wijn toen ik 18 was, maar vond het echt smerig. Kreeg te horen dat ik het moest leren drinken, maar die redenatie heb ik nooit begrepen. Drink ik liever dingen die ik al meteen de eerste keer lekker vindquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 00:19 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik drink ook geen alcohol. Geen druppel. Vind het vreselijk smerig.
Snap ik dat je dat doet bij dergelijke mixes, net zoals bacardi (spice) met cola. Ook zo masterkijkquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 00:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's een tragisch drankje, dat associeer ik met 16 jarige meisjes, sorry
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
Ik val zelf ook onder die eerste groep. Ik vind wijn wel lekker en drink het bij bijzondere gelegenheden of op vakantie in een warm land. Dan blijft het bij een glas.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 00:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Misschien dat je volgens dat onderzoek onthouder bent als je minder dan 1 glas per week drinkt ofzo. Ik ken wel een hoop mensen die alleen bij speciale gelegenheden een glas drinken en daarom iets van 5 glazen per jaar drinken, maar ik ken maar 1 iemand die geheelonthouder is.
Ja 1 keer per maand een wijn proevenrij om kennis te maken met nieuwe producten, Ook werden we regelmatig door importeurs uitgenodigd dan kreeg je een hele presentatie plus proevenrij. Dan werden ook de dure flessen opgetrokken. Dus heb wel een paar keer bordeaux, bourgognes, barolo geproefd die de 100 euro aan tikte.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 00:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat lijkt me fantastisch. Ook de kennis die je dan hebt over wat je verkoopt.
Ik heb 15 jaar in een boekhandel gewerkt, maar ik geef toch echt meer uit aan wijn dan aan boeken.
quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 00:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Snap ik dat je dat doet bij dergelijke mixes, net zoals bacardi (spice) met cola. Ook zo masterkijk
So you say, so you saySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Even los van of dat laatste waar is: bij mij in de buurt draagt zo'n 70% op straat een kapje en ik kan rustig zonder kapje het vuil wegbrengen of een brief posten zonder dat ik me opgelaten voel. Maar in winkels en vooral de supermarkt doe ik soms inkopen zonder dat ik 1 iemand zie die geen mondkapje draag. Dat alleen is me al het gedoe niet waard om zonder kapje inkopen te doen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 00:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja is best logisch eigenlijk. Hopen dat niet veel invloed heeft.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 00:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb er eerlijk gezegd niets over gehoord en ook niet dat productie in Wales van whiskey (ja, daar komt ook goede whiskey vandaan tegenwoordig) stil ligt maar er kunnen natuurlijk wel aanvoerproblemen liggen momenteel.
Gaat snel ja.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 00:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nu ken je er 4. Waar FOK! al niet goed voor is!
Niet echt schuren maar sommige vrienden houden zich niet aan de regels en vanaf het begin al niet en die nodigen we nu niet bij ons thuis uit maar die begrijpen dat wel en vinden zichzelf ook niet echt slim bezig zijn.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 00:32 schreef TheVulture het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk in jullie vriendenkring? Ik merk dat het bij soms wel begint te schuren en dat ik soms verbaas sta over hoe mensen in deze pandemie zitten, terwijl ik ze toch best goed dacht te kennen. Ik heb vrienden die ineens van die complottheorieën aanhangen en ik heb vrienden die de regels willens en wetens willen breken.
Wel met 5 man bij elkaar willen komen bijvoorbeeld voor een vriendenavond, terwijl ze een eigen zaak hebben en een besmetting met corona meteen betekent dat die zaak een dik probleem heeft of vrienden met een ziekte voor wie een coronabesmetting ernstige gevolgen kan hebben. Ik spreek dan vanuit mezelf uit dat ik me wel aan de basisregels wil houden en niet afspreek, maar zo'n houding van mensen die wellicht meer te verliezen hebben dan ik op zakelijk of lichamelijk vlak snap ik oprecht niet. Overigens ben ik niet roomser dan de paus en gaat het bij mij ook wel eens mis, maar ik rek de regels niet bewust op of draai ze in mijn voordeel.
Brexit komt ook nog dus zal niet snel goedkoper worden ben ik bang.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 00:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja is best logisch eigenlijk. Hopen dat niet veel invloed heeft.
Ze waren wel heel streng trouwens bij de gal en gal over 20:00 dicht. Stonden om 5 voor 8 al voor de deur te weigeren.
Ja ik breek die vriendschappen er tot nu toe ook niet voor af, maar hou wel mijn eigen grenzen aan. Maar ik ben soms echt oprecht verbaasd hoe mensen erin zittenquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 00:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet echt schuren maar sommige vrienden houden zich niet aan de regels en vanaf het begin al niet en die nodigen we nu niet bij ons thuis uit maar die begrijpen dat wel en vinden zichzelf ook niet echt slim bezig zijn.
Anderen hebben bijvoorbeeld kwetsbare ouders en houden zich strikt aan de adviezen en regels en die zijn welkom bij ons.
Tot op heden hebben we weinig reden gehad om vriendschappen af te breken, gelukkig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |