abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195670844
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 10:09 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dus ja... hebben ze niks gedaan? Nee. Was het genoeg om erger te voorkomen? Lijkt me duidelijk van niet.
Dat was dan ook het enige waar ik naar vroeg omdat het voor mij een blinde vlek in m'n geheugen was (begin Augustus is alweer dik 10 weken geleden). Maar goed, nevermind.. dank voor de opheldering :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:11:28 #127
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195670847
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 10:06 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Die mafklapper is idd flink van het padje af 8)7
Ik zag een peiling paar dagen terug dat FvD op 5 zetels stond? Zo te zien zit hun achterban ook niet op wappiestan te wachten. Echter als je twitter zit en iets covid gerelateerd post wat niet goed ligt voor hun, dan vallen zoveel wappies over je heen. En allemaal stemmen ze FvD blijkt uit hun profiel. Zo lijkt het een enorme achterban, maar kijk je verder op hun profiel dan zitten ze de hele dag tweets te sturen. Zo erg dat ik mij af vraag of een groot deel geen bots zijn.
pi_195670946
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 10:04 schreef Confetti het volgende:
Zouden de besmettingen echt te wijten zijn aan mensen die opeens sinds begi september lak hebben aan de regels?

Ik geloof er geen bal van dat die 1.5 meter zo zaligmakend is. De verspreiding gaat zo snel dat het echt niet allemaal mensen zijn geweest die in het gezicht van iemand uitademen. Het virus is duidelijk airborne maar dat zullen ze nooit hardop toegeven. Nu leeft het volk nog in de illusie dat we het virus eronder kunnen krijgen als we maar op 1.5 meter van elkaar staan.
Het is ook wel een beetje rond het einde van het terrasseizoen begonnen, de tijd dat mensen meer naar binnen gaan.
pi_195670985
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:52 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

De ironie is prachtig.
?
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:23:47 #130
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195670994
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:24 schreef zoost het volgende:
kijk eens naar de gele lijn. volgt netjes het griepsseizoen

[ afbeelding ]
De lijn van het griepseizoen volgt netjes het griepseizoen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:26 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en daarom snap ik niks van dat de regering compleet stil heeft gezeten afgelopen zomer....
ps er staat ons nog heel wat te wachten dan, het begint net weer
Wat denk jij dat er in die grafiek staat?
Antifa
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:24:05 #131
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195670998
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 10:11 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik zag een peiling paar dagen terug dat FvD op 5 zetels stond? Zo te zien zit hun achterban ook niet op wappiestan te wachten. Echter als je twitter zit en iets covid gerelateerd post wat niet goed ligt voor hun, dan vallen zoveel wappies over je heen. En allemaal stemmen ze FvD blijkt uit hun profiel. Zo lijkt het een enorme achterban, maar kijk je verder op hun profiel dan zitten ze de hele dag tweets te sturen. Zo erg dat ik mij af vraag of een groot deel geen bots zijn.
Ik ken een paar van deze types en nee, dit zijn echt mensen die sneller dan Lucky Luke zitten te tweeten de hele dag, nacht en soms tussendoor in een fles piesen.
pi_195671003
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 10:20 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Het is ook wel een beetje rond het einde van het terrasseizoen begonnen, de tijd dat mensen meer naar binnen gaan.
Grote factor, maar ook het begin van het schooljaar en het einde van de vakantie dus meer mensen naar het werk. Het zullen allemaal elementen zijn, maar ook de eigenschappen van het virus spellen een belangrijke rol.
pi_195671006
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 10:04 schreef Confetti het volgende:
Zouden de besmettingen echt te wijten zijn aan mensen die opeens sinds begi september lak hebben aan de regels?
Bij Jinek werd dat gister wel mooi aangegeven...: Voor de zomer werd nog medegedeeld dat jongeren amper een rol spelen in de verspreiding. Na de zomer waren jongeren opeens het probleem... Dat is toch niet te verantwoorden? Niet naar de jongeren. Niet door diegene die dat hard hebben gemaakt.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:25:04 #134
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195671015
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Verschil is dat Duitsland dit dus nu doet op basis van gemiddeld veel minder besmettingen dan dat Nederland dit 4 weken geleden deed.
Duitsland zit nu op een relatief besmettingsaantal dat ongeveer 1 maand achterloopt ten opzichte van Nederland. Volgens mij komt 4 weken redelijk overeen met 1 maand, wat jij?
Antifa
pi_195671019
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 10:24 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik ken een paar van deze types en nee, dit zijn echt mensen die sneller dan Lucky Luke zitten te tweeten de hele dag, nacht en soms tussendoor in een fles piesen.
Van die 50 plussers die ondertussen het gezin aan het verwaarlozen zijn. Werk zoeken ho maar, maar wel met hun Media = Virus vest gekocht van Jensen op het Malieveld staan.
pi_195671037
Ik hoorde net dat ze in Rusland ook nieuwe maatregelen hebben genomen. Vanaf nu mag je nog maar met maximaal 3 mensen in een auto zitten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195671047
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 10:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

?
Als je de ironie niet ziet, dan pas ik even het voor de 18901357981365e keer uit te leggen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195671064
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

~36 uur tot de afspraak, ~36 uur tot de uitslag. ~72 uur in totaal. Het deel tot de uitslag zou wel sneller moeten kunnen, maar in vergelijking met de situatie waarin je soms niet eens een afspraak kon maken binnen 72 uur is dit wel een forse verbetering.
Ik ben woensdag om 18.00uur getest maar heb nog geen uitslag hoor. Ik kon wel snel terecht (24uur). Mijn vrouw heeft gisteren een test aangevraagd maar kan zondag pas terecht. Dus wachttijden lopen wel op.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:29:09 #139
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195671065
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 10:04 schreef Momo het volgende:
Je zou eigenlijk als je in de ochtend belt die zelfde dag nog getest moeten worden en de uitslag krijgen
Ze krijgen het amper voor elkaar om mensen te bellen met de uitslag... Een ook dat contactonderzoek, wat nu stil ligt, hoe moeilijk kan dat zijn? Zoveel mensen thuis met internet en een telefoon: alle hulp is welkom. Maar kennelijk heeft Nederland niet genoeg mensen die kunnen helpen ofzo.
(Un)masking for the greater good.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:29:19 #140
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195671068
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 08:22 schreef zoost het volgende:

[..]

Precies! Dit virus volgt het patroon van het griepseizoen. Maatregelen hebben maar heel beperkt invloed.
Nee.
@Tijger_m : zou het mogelijk zijn om dit soort valse claims ontoelaatbaar te maken als mods? Ik vind het vrij kwalijk dat uitspraken als 'maatregelen hebben maar heel beperkt invloed' hier te pas en te onpas gedaan worden, zonder enige onderbouwing - en dat als dergelijke claims met tegenvoorbeelden worden afgeschoten, die users een dag later weer terug komen en opnieuw beginnen. Hetzelfde vind ik bijvoorbeeld ook met 'buiten kun je niet besmet worden' - je moet onzin niet een onbeperkt podium blijven geven lijkt me, zeker niet omdat dit gaat om een vrij serieuze pandemie.
Antifa
pi_195671092
Nou het afstand houden met mondkapjes in de supermarkt is ook voltooid verleden tijd, veel mondkapjes, denk 80% maar niemand met een mondkapje houdt nog 1,5 meter afstand, ze vallen allemaal over elkaar heen alsof er niets aan de hand is |:(

(ook de issue die RIVM er mee heeft)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195671094
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 10:29 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee.
@:Tijger_m : zou het mogelijk zijn om dit soort valse claims ontoelaatbaar te maken als mods? Ik vind het vrij kwalijk dat uitspraken als 'maatregelen hebben maar heel beperkt invloed' hier te pas en te onpas gedaan worden, zonder enige onderbouwing - en dat als dergelijke claims met tegenvoorbeelden worden afgeschoten, die users een dag later weer terug komen en opnieuw beginnen. Hetzelfde vind ik bijvoorbeeld ook met 'buiten kun je niet besmet worden' - je moet onzin niet een onbeperkt podium blijven geven lijkt me, zeker niet omdat dit gaat om een vrij serieuze pandemie.
_O_

Onderbouwde discussies zijn goed op dit forum, maar we zijn geen facebook.
pi_195671111
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 10:31 schreef _serial_ het volgende:
Nou het afstand houden met mondkapjes in de supermarkt is ook voltooid verleden tijd, veel mondkapjes, denk 80% maar niemand mat een mondkapje houdt nog 1,5 meter afstand, ze vallen allemaal over elkaar heen alsof er niets aan de hand is |:(
Schijnveiligheid is zeker een belangrijk issue met mondkapjes.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:33:04 #144
14505 OProg
A Life in Music
pi_195671118
Over Rusland gesproken, het tweede vaccin komt er daar al aan. Soort van dan...

quote:
Rusland heeft woensdag voor de tweede keer een vaccin voor het coronavirus goedgekeurd. In tegenstelling tot westerse landen wacht het land de uitslag van de gebruikelijke klinische proeven onder grote groepen mensen niet af. Het komt de Russen op veel kritiek te staan van de wetenschappelijke gemeenschap.

Het nieuwe vaccin is ontwikkeld door het Siberische Vector Instituut, dat vorige maand een vroeg stadium van de tests met het vaccin doorliep. Geen van beide vaccins wordt momenteel nog bij het grote publiek toegepast. Daarvoor wil het land wachten tot de afronding van de laatste tests.
https://www.nu.nl/coronav(...)inische-proeven.html

Zal mij benieuwen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195671132
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 10:29 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Ik ben woensdag om 18.00uur getest maar heb nog geen uitslag hoor. Ik kon wel snel terecht (24uur). Mijn vrouw heeft gisteren een test aangevraagd maar kan zondag pas terecht. Dus wachttijden lopen wel op.
:N het zou toch van A tot Z binnen 48u mogelijk moeten zijn..
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:34:02 #146
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195671138
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 10:25 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Van die 50 plussers die ondertussen het gezin aan het verwaarlozen zijn. Werk zoeken ho maar, maar wel met hun Media = Virus vest gekocht van Jensen op het Malieveld staan.
Yep, maar geen kinderen gelukkig.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:34:16 #147
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195671141
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 10:24 schreef Qarrad het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 10:25 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Ja, valt mij ook op, veel oudere mensen. Die zijn vanuit vroeger gewent dat wat ze lezen waar is en nu geloven ze ook al die shit online. Khadija Arib besprak gisteren gedrag van dat soort types ook in nieuwsuur. Goed dat ze daarvoor opkomt.
pi_195671172
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 10:31 schreef _serial_ het volgende:
Nou het afstand houden met mondkapjes in de supermarkt is ook voltooid verleden tijd, veel mondkapjes, denk 80% maar niemand met een mondkapje houdt nog 1,5 meter afstand, ze vallen allemaal over elkaar heen alsof er niets aan de hand is |:(

(ook de issue die RIVM er mee heeft)
Waar ik er op mijn werk er eentje draag betrap ik mijzelf af en toe ook op minder goed afstand houden.
I'll give you something to do
pi_195671183
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 10:34 schreef Momo het volgende:

[..]

[..]

Ja, valt mij ook op, veel oudere mensen. Die zijn vanuit vroeger gewent dat wat ze lezen waar is en nu geloven ze ook al die shit online. Khadija Arib besprak gisteren gedrag van dat soort types ook in nieuwsuur. Goed dat ze daarvoor opkomt.
Begint wel steeds meer een discussie te worden inderdaad. Best een lastige discussie, waar begint vrijheid en waar eindigt het. Het moment dat journalisten en politici op straat worden lastiggevallen bereik je wel een grens in mijn mening. Ik vind het zelf ook lastig beoordelen aangezien ik echt wel voor vrijheid op het internet ben. Maar daarnaast zie ik wel dat influencers zoals Jensen en Lange Frans steeds verder gaan en extremer worden. Het is wachten op het moment dat er echt iets misgaat.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:41:05 #150
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195671221
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 10:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

:N het zou toch van A tot Z binnen 48u mogelijk moeten zijn..
Hopelijk helpen die sneltesten om dat te verkorten. Maar kennelijk is het ook allemaal een probleem om die snel in de roulatie te krijgen.
(Un)masking for the greater good.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')