abonnement Unibet Coolblue
pi_197837709
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:31 schreef FranticDJ het volgende:
https://i.imgur.com/4OUw6bF.jpg

[ afbeelding ]

Hulp is onderweg. Het is gelukkig droog
Hahaha mooi.

Ik heb t zelfde trapje volgens mij, hoe vaak ik al niet op dat plateautje heb gestaan omdat ik ergens net niet bij kwam. :P


Ik had ook nog een blunder gister, in de meterkast een gat de kruipruimte in boren, haal de boor er uit, zat er allemaal koperdraad om de boor gewikkeld. :+ Ik keek boven me, een groep en aardlek er uit.

Mooi kut. Gelukkig was t de groen van de vaatwasser dus het was makkelijk op te lossen.
pi_197838151
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 18:11 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Hahaha mooi.

Ik heb t zelfde trapje volgens mij, hoe vaak ik al niet op dat plateautje heb gestaan omdat ik ergens net niet bij kwam. :P

Ik had ook nog een blunder gister, in de meterkast een gat de kruipruimte in boren, haal de boor er uit, zat er allemaal koperdraad om de boor gewikkeld. :+ Ik keek boven me, een groep en aardlek er uit.

Mooi kut. Gelukkig was t de groen van de vaatwasser dus het was makkelijk op te lossen.
fijn trapje :Y en uberstabiel :Y

en oeps :Y
pi_197842528
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 18:41 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

fijn trapje :Y en uberstabiel :Y

en oeps :Y
Ja echt top! En hij past op de cm nauwkeurig rechtop in mijn bus. :+
pi_198349911
Iemand een idee waar je ovale spiro hulpstukken kan kopen, kreeg dit afgelopen week zo binnen.

En ik had afgelopen zondag een klein dun door de broek momentje, ik was bezig in een schakelkast van een 9 kw oven, 400v. Daar zitten wat printplaten, 3 magneetschakelaars en een trafo, en om het geheel te koelen een ventilator bovenin. De oven werd niet goed warm. Geheel doormeten en vermoede dat een schakelaar niet alle 3 fases inschakelde van het element, maar niet zeker omdat ik wel spanning op die fase had maar geen 400 volt.

Oven uit, uitgaande draden losmaken, maar eentje wilde niet, dacht kan dan ook wel meten als die als enige vast zit, als die niet inschakelt heb ik dus ook geen spanning van de andere fases over het element.
Oven aan, programma ingsteld, gaat die eerst spoelen }:| , dat is dus 5 minuten wachten. Dan probeer ik die draad nog maar een keer los te maken, tik ik met mn knokkel die ventilator aan. Het was meer de schrik dan dat het zeer deed maar ik dacht dus dat ik iets onder spanning raakte. Was een kleine reminder dat ik eerst het geheel spanningsloos maak als ik ergens met handjes in gaat zitten O~)

[ Bericht 52% gewijzigd door olskie op 06-03-2021 02:56:49 ]
pi_198356628
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:31 schreef FranticDJ het volgende:
https://i.imgur.com/4OUw6bF.jpg

[ afbeelding ]

Hulp is onderweg. Het is gelukkig droog
:') maar daar kan je toch gemakkelijk afkomen.
Facts don't care about your feelings
pi_198357826
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:32 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

:') maar daar kan je toch gemakkelijk afkomen.
Vertel/kom maar even voordoen dan ^O^
  zaterdag 6 maart 2021 @ 16:42:27 #132
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_198357957
Schutting rechts? Die goot is wel tricky, maar waar een wil is.. :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_198357962
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:32 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

:') maar daar kan je toch gemakkelijk afkomen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:34 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Vertel/kom maar even voordoen dan ^O^
Mah, als je rustig van die dakrand af laat zakken kom je met de voeten al op die rolcontainers. Zo niet dan is de afstand tussen voeten en de grond minder dan twee meter. Dat kan je laten vallen. Niet een fijne situatie maar het kan wel zonder gewond te raken.

Zou wel ff iemand bellen om die containers vast te houden cq uit de weg te rijden. Maar die had ook het trapje weer kunnen plaatsen en vast houden. Dat lijkt me echter linker dan gewoon latten zakken vanaf de dakrand.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 16:43:06 #134
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_198357972
Goeie faal wel overigens, Mr. Apenkooi :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_198357978
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:42 schreef qajariaq het volgende:

[..]

[..]

Mah, als je rustig van die dakrand af laat zakken kom je met de voeten al o die rolcontainers. Zo niet dan is de afstand tussen voeten en de grond minder dan twee meter. Dat kan je laten vallen. Niet een fijne situatie maar het kan wel zonder gewond te raken.

Zou wel ff iemand bellen om die containers vast te houden cq uit de weg te rijden. Maar die had ook het trapje weer kunnen plaatsen en vast houden. Dat lijkt me echter linker dan gewoon latten zakken vanaf de dakrand.
zou kunnen als je grip zou hebben op een glad stalen dak ;) + de afstand is een stuk hoger dan je zou denken.
pi_198357987
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:43 schreef Sounddragon het volgende:
Goeie faal wel overigens, Mr. Apenkooi :+
¯\_(ツ)_/¯ jij was niet in de buurt met je kraan
  zaterdag 6 maart 2021 @ 16:46:33 #137
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_198358047
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:43 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

¯\_(ツ)_/¯ jij was niet in de buurt met je kraan
Je mag niet zomaar mensen ophijsen, dis is Nederland he.. O-)

Had je wel effe kunnen helpen met die lekkage :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_198358530
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:34 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Vertel/kom maar even voordoen dan ^O^
Zo'n huishoudtrappetje is nauwelijks een meter, dus als je je gewoon laat zakken (hangen) sta je zo op de containers. Ik kan van mijn platte dak op m'n huis van zo'n 3 meter in principe naar beneden laten vallen als ik hang. Nou ben ik wel lang, met gestrekte armen denk ik zo'n 2,20. Moet je nog 80 cm vallen, dat haal je wel tenzij je 200 kg bent met zwakke enkels :P

Ik heb het ook eens moeten doen toen ik met zo'n huishoudtrappetje het dak op ging. Ja 3 meter... (bungalow plat dak) dus ik moest gaan staan op het trappetje waar je normaal vasthoudt met je handen haha en dan beetje optrekken. Snap wel dat de meeste ongelukken in en om het huis gebeuren :')
Facts don't care about your feelings
pi_198358547
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:25 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Zo'n huishoudtrappetje is nauwelijks een meter, dus als je je gewoon laat zakken (hangen) sta je zo op de containers. Ik kan van mijn platte dak op m'n huis van zo'n 3 meter in principe naar beneden laten vallen als ik hang. Nou ben ik wel lang, met gestrekte armen denk ik zo'n 2,20. Moet je nog 80 cm vallen, dat haal je wel tenzij je 200 kg bent met zwakke enkels :P

Ik heb het ook eens moeten doen toen ik met zo'n huishoudtrappetje het dak op ging. Ja 3 meter... (bungalow plat dak) dus ik moest gaan staan op het trappetje waar je normaal vasthoudt met je handen haha en dan beetje optrekken. Snap wel dat de meeste ongelukken in en om het huis gebeuren :')
Moet je nog steeds grip hebben.

like I said: het ging niet, anders had ik het gedaan.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 17:50:09 #140
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_198358876
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 17:25 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Zo'n huishoudtrappetje is nauwelijks een meter, dus als je je gewoon laat zakken (hangen) sta je zo op de containers. Ik kan van mijn platte dak op m'n huis van zo'n 3 meter in principe naar beneden laten vallen als ik hang. Nou ben ik wel lang, met gestrekte armen denk ik zo'n 2,20. Moet je nog 80 cm vallen, dat haal je wel tenzij je 200 kg bent met zwakke enkels :P

Ik heb het ook eens moeten doen toen ik met zo'n huishoudtrappetje het dak op ging. Ja 3 meter... (bungalow plat dak) dus ik moest gaan staan op het trappetje waar je normaal vasthoudt met je handen haha en dan beetje optrekken. Snap wel dat de meeste ongelukken in en om het huis gebeuren :')
Als het een plat dak met een boeiboord is kan dat.. in dit geval is het een blikkie met een goot eronder die aan beugels hangt.. Dan sta je daarna nog een 'dag' op je klaptrap om de schade weer te fiksen dakrandje rechtzetten, goot weer goed hangen blaat, en de kopers waren onderweg :+

Als je een beetje fit bent spring je op het gras en doe je een para roll :7 dakrand/goot is 2,60/2.70m. hoog schat ik, op je kont eraf kan ook nog, goot een beetje zien te missen.. er zijn wel opties, maar je kunt niet 'voorzichtig en beheerst' van dat dak af in die situatie.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_198359053
Whahaha para roll lijkt me inderdaad wat overkill, maar je zou toch denken dat je zo het dak af kan glijden de containers op in het ergste geval (je bent ook over de goot erop gekomen dus kan ook over de goot eraf), maar oke misschien lijkt het zo. Makkelijker is idd even iemand vragen :P
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 6 maart 2021 @ 21:25:22 #142
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_198363738
ik zal ook maar een keer hier posten dan :P

Vanmiddag heb ik de verwarming in de bijkeuken aangesloten. De leidingen gaan vanaf die verwarming naar boven, en dan net onder het plafond door de muur/kozijn naar de keuken om daar omhoog naar de 1e verdieping te gaan. Alles gemonteerd en toen heb ik het water erop gedaan. Heel veel lucht uit de leiding enzo maar meeste lucht was eruit en het systeem was op druk (1,8 bar ofzo).
Het was vier uur geweest dus het was mooi geweest. Handen wassen in de keuken en even kijken of de knelkoppelingen daar iets lekte. Een keer langsheen vegen en voor ik het wist had ik een lekkere douche te pakken ;( Samen met de halve keuken. Was ik dus 1 koppeling vergeten aan te draaien :|W

Dikke fontein in de keuken op 2,2m hoogte :'( Ik stond daar wel even te kijken van, 'Hoe stop ik de lekkage?'. In de bijkeuken wordt het systeem bijgevuld dus heb ik toen daar maar de kraan/slang open gezet om zo snel mogelijk de druk van het systeem te halen. Mijn pa probeerde nog de leiding weer in de koppeling te drukken, maar met dat warme water viel dat nogal tegen.

Gelukkig viel de schade mee. Beetje dweilen en het een en ander afnemen en het kan er weer mee door.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  zaterdag 6 maart 2021 @ 21:31:13 #143
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198363906
Er voelde iemand nattigheid :+
pi_198370556
Ja das t kutte van CV :+ die sluit je niet effe af zoals water.

En vaak nog smerig water ook..
  zondag 7 maart 2021 @ 11:51:51 #145
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_198372494
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 09:03 schreef Makrolon het volgende:
Ja das t kutte van CV :+ die sluit je niet effe af zoals water.

En vaak nog smerig water ook..
scheelt dat er wel aardig wat vers water bij in is gekomen, maar er is inderdaad wel heel smerig water uit gekomen met het weghalen van de oude radiator.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  woensdag 10 maart 2021 @ 12:41:54 #146
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_198425644
Geleast van de FP :+

201124_1_funsat29_26.jpg
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_199236228
Deze mag wel hier denk ik?
(niet van mezelf overigens)

quote:
Volgens de brandweerwoordvoerder was de man aan het frezen in de muur, toen hij de gasleiding raakte. Door de aanraking met de gasleiding ontstond er een vonk waarna een explosie volgde. Een aantal gipsen binnenmuren zijn ontzet en enkele ramen zijn uit de woning gevlogen.
https://www.omroepwest.nl(...)ij-kluswerkzaamheden
  Moderator zondag 2 mei 2021 @ 10:33:54 #148
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_199244362
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 19:59 schreef winterapfel het volgende:
Deze mag wel hier denk ik?
(niet van mezelf overigens)
[..]

https://www.omroepwest.nl(...)ij-kluswerkzaamheden
Klinkt mij als een vreemd verhaal.. Van dat beetje gas wat uit een gasleiding komt krijg je niet zon explosie..
  zondag 2 mei 2021 @ 21:26:12 #150
439910 NotToBe
Shakespeare
pi_199253989
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 11:51 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Klinkt mij als een vreemd verhaal.. Van dat beetje gas wat uit een gasleiding komt krijg je niet zon explosie..
En zo'n dikke vonk van een zacht koperen leiding?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')