abonnement Unibet Coolblue
pi_195660924
Mijn woningbouwvereniging verbiedt het schilderen van deuren, kozijnen en keukendeurtjes in huis. Laat ik nu net van plan geweest zijn die lekker te schilderen, aangezien ze een deprimerende kleur hebben. Ze hebben een soort beige kleur en ik wil ze graag wit maken.

Als ik het goed heb, mag een huurder een huurwoning altijd in een normale kleur schilderen, omdat dat bij de persoonlijke leefsfeer hoort. Ik vraag mij echter af hoe dit zit voor deuren, kozijnen en keukendeurtjes.

Zijn hier uitspraken van bijv. de rechter over te vinden?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  Redactie Frontpage donderdag 15 oktober 2020 @ 19:40:08 #2
38148 crew  Innisdemon
pi_195661135
quote:
5s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 19:30 schreef JohnDDD het volgende:
Mijn woningbouwvereniging verbiedt het schilderen van deuren, kozijnen en keukendeurtjes in huis. Laat ik nu net van plan geweest zijn die lekker te schilderen, aangezien ze een deprimerende kleur hebben. Ze hebben een soort beige kleur en ik wil ze graag wit maken.

Als ik het goed heb, mag een huurder een huurwoning altijd in een normale kleur schilderen, omdat dat bij de persoonlijke leefsfeer hoort. Ik vraag mij echter af hoe dit zit voor deuren, kozijnen en keukendeurtjes.

Zijn hier uitspraken van bijv. de rechter over te vinden?
Waar heb jíj die wijsheid vandaan?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_195661568
Normaliter mag je binnenshuis schilderen zonder toestemming, maar de kans is groot dat je het bij verhuizing in de oorspronkelijke staat van oplevering moet terugbrengen. Keukenkastjes durf ik niets over te zeggen, maar lijkt mij van niet.
pi_195661700
Dan bel je ze of je ze alsjeblieft wit mag schilderen met kwaliteits-lak van -plaats hier je kwaliteitsverfmerk naar keuze- en je ze niet gaat vernachelen met latex van de action.

Verder kennen alle regels ergens hun oorsprong, dus als ze nee zeggen, mag je een mooi klaagbaaktopic openen over dat Hannie met haar groenrozegroenoranjebruinblauwepaarsgeele creaties jou je witte kozijnen door je neus geboord heeft.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_195661701
Hoe lang ben je van plan er te blijven wonen?
  donderdag 15 oktober 2020 @ 20:39:07 #6
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_195662601
Keukendeurtjes en binnendeuren zijn vaak plastic folie over MDF of hardboard, dat is nauwelijks mooi te schilderen.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_195662776
Hele lichte tint beige nemen en dan zeg je dat het verkleurt is door de zon.
.
pi_195663115
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 20:39 schreef Clupea het volgende:
Keukendeurtjes en binnendeuren zijn vaak plastic folie over MDF of hardboard, dat is nauwelijks mooi te schilderen.
Dit, ja. Als het ongedaan te maken moet zijn, is laten wrappen een optie. In een sociale huurwoning waarschijnlijk niet reëel.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195663121
quote:
5s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 19:30 schreef JohnDDD het volgende:
Mijn woningbouwvereniging verbiedt het schilderen van deuren, kozijnen en keukendeurtjes in huis. Laat ik nu net van plan geweest zijn die lekker te schilderen, aangezien ze een deprimerende kleur hebben. Ze hebben een soort beige kleur en ik wil ze graag wit maken.

Als ik het goed heb, mag een huurder een huurwoning altijd in een normale kleur schilderen, omdat dat bij de persoonlijke leefsfeer hoort. Ik vraag mij echter af hoe dit zit voor deuren, kozijnen en keukendeurtjes.

Zijn hier uitspraken van bijv. de rechter over te vinden?
Ik heb het ook wel eens meegemaakt, toen ik een huurflat bezichtigde. Als het in het huurcontract staat…..

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 16-10-2020 13:20:33 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195664855
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:04 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik heb jet ook wel eens meegemaakt, toen ik een huurflat bezichtigde. Als het in het huurcontract staat…..
Staat niet in het contract, maar ik vond het wel ergens in hun klusvoorwaarden op de website.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195665084
Als je op de website hebt gevonden dat het niet mag, kan je ze bellen en het vragen.
Als je het toch doet, kan je later horen het in oorspronkelijke staat te herstellen.

Het eerste is de nette wijze, de tweede de aso wijze en afhankelijk van hoe lang je er woont kan je je afvragen of je het zakelijke geschil met de corporatie wil aangaan.
pi_195665348
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:03 schreef baskick het volgende:

[..]

Dit, ja. Als het ongedaan te maken moet zijn, is laten wrappen een optie. In een sociale huurwoning waarschijnlijk niet reëel.
Ik vind dat wrappen wel interessant. Ik zie net online dat het heel goedkoop is. Het duurt wel even voordat je alles gedaan hebt, maar het resultaat schijnt prima te zijn.

Krijg je die folie er dan eventueel ook weer af? Want dat kunnen ze dan natuurlijk eisen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195667696
Als je de binnenkant niet mag schilderen, waarom schildert de woningbouw zelden tot nooit de binnenkant?
Als ik zo lees lijkt het wel nicotinekleur...
Interessant he ?
pi_195667714
Gewoon doen.
pi_195668510
Je moet het uieindelijk achter laten in de oorspronkelijke staat. Als dat dus witte kastjes zijn, willen ze witte kastjes terug. Men kan hier coolant mee omgaan, maar dit is geen garantie.

Mensen vergeten nog weleens dat kleuren smaakgevoelig zijn, dus wat de een een mooi kastkleurtje vindt, vindt de ander wanstaltig, vandaar dat verhuurders dit zo neutraal mogelijk willen houden.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_195669161
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:44 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ik vind dat wrappen wel interessant. Ik zie net online dat het heel goedkoop is. Het duurt wel even voordat je alles gedaan hebt, maar het resultaat schijnt prima te zijn.

Krijg je die folie er dan eventueel ook weer af? Want dat kunnen ze dan natuurlijk eisen.
Dat wordt her en der wel genoemd als een van de voordelen; het ongedaan maken om in oorspronkelijke staat op te leveren.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195669182
Koop dan een huis als je wilt doenwat jij wilt

Pauper
pi_195669312
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 04:28 schreef LangeTabbetje het volgende:
Je moet het uieindelijk achter laten in de oorspronkelijke staat. Als dat dus witte kastjes zijn, willen ze witte kastjes terug. Men kan hier coolant mee omgaan, maar dit is geen garantie.

Mensen vergeten nog weleens dat kleuren smaakgevoelig zijn, dus wat de een een mooi kastkleurtje vindt, vindt de ander wanstaltig, vandaar dat verhuurders dit zo neutraal mogelijk willen houden.
Ze kastjes zijn nu een soort beige-bruin, maar niet echt in een egaal patroon. Ik kan het dus nooit meer terugschilderen zoals het was. Wel natuurlijk in het wit ofzo.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:41:16 #19
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_195669623
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 07:49 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ze kastjes zijn nu een soort beige-bruin, maar niet echt in een egaal patroon. Ik kan het dus nooit meer terugschilderen zoals het was. Wel natuurlijk in het wit ofzo.
oorspronkelijk zijn die kastjes (en waarschijlijk ook de deuren in je huis) geplastificeerd spaanderplaat.

Geplastificeerd krijg je nooit meer origineel als je het schilderd. Daarom wilken ze niet dat je ze schildert.
Tot nooit .......
pi_195669774
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:30 schreef investeerdertje het volgende:
Als je op de website hebt gevonden dat het niet mag, kan je ze bellen en het vragen.
Dit, inderdaad. Bij woningbouwverenigingen zitten echt wel redelijke mensen en die willen best met je meedenken. Als jij een keuken neutral wit wil, en kan, verven, dan zie ik echt niet waarom ze er tegen zouden zijn. Die regel is waarschijnlijk opgenomen om te voorkomen dat ze iedere drie jaar felroze keukens moeten gaan vervangen.

Wat trouwens ook nog best kan, als het een oude keuken is, kun je ook zomaar een aanbod krijgen om het te vervangen; toen ik, weliswaar jaren geleden, mijn huurhuis intro en een opmerking maakte over de keuken kreeg ik het aanbod voor een nieuwe keuken, waarbij ik zelf een keuze kon maken uit keukenblad en kleur kastjes (uit een voorselectie).

Echt, gewoon bellen, een normaal gesprek voeren, en vragen wat je wilt of wat er mogelijk is. Werkt het best!
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:42:01 #21
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_195670411
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 08:55 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Dit, inderdaad. Bij woningbouwverenigingen zitten echt wel redelijke mensen en die willen best met je meedenken. Als jij een keuken neutral wit wil, en kan, verven, dan zie ik echt niet waarom ze er tegen zouden zijn. Die regel is waarschijnlijk opgenomen om te voorkomen dat ze iedere drie jaar felroze keukens moeten gaan vervangen.

Wat trouwens ook nog best kan, als het een oude keuken is, kun je ook zomaar een aanbod krijgen om het te vervangen; toen ik, weliswaar jaren geleden, mijn huurhuis intro en een opmerking maakte over de keuken kreeg ik het aanbod voor een nieuwe keuken, waarbij ik zelf een keuze kon maken uit keukenblad en kleur kastjes (uit een voorselectie).

Echt, gewoon bellen, een normaal gesprek voeren, en vragen wat je wilt of wat er mogelijk is. Werkt het best!
Mee eens maar wel de afspraken goed schriftelijk laten vastleggen (e-mail of brief of zoiets). Er zijn ook regelmatig topics over ik heb dit afgesproken en nu jaren later weet men van niets. En dan zit jij met de gebakken peren. Dan heb je die brief of e-mails gewoon hard nodig.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_195670694
geld lekker in je zak houden, blijft een huurhuis.
pi_195670850
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 10:00 schreef Zoete_Piraat het volgende:
geld lekker in je zak houden, blijft een huurhuis.
Erg ontopic, ja.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195671648
Volgens huurwet zijn kleine aanpassingen die leiden tot verbetering van de woning toegestaan, zonder dat er toestemming van de verhuurder voor nodig is. Dat is al een tijd zo, maar meeste verhuurders passen dit niet of niet correct toe. Of de door jouw voorgestelde items leiden tot verbetering van de woning is maar de vraag, kleur is vrij subjectief uiteindelijk. En als je de kozijnen meeneemt, pak je dan ook buitenkant mee? Dat laatste kan wel een issue zijn als je in een blok woont wat van dezelfde verhuurder is.

Veel verhuurders nemen inderdaad van alles en nog wat op in huurcontracten en voorwaarden die op papier vast leuk zijn, maar niet altijd (even goed) te handhaven zijn. Zelfde met wie voor welke kosten zou moeten opdraaien.
Zelfs gehoord dat huurders glasverzekeringen zouden moeten afsluiten voor een huurwoning.
pi_195672038
Klinkt alsof je de gewone standaard Bruynzeel keuken hebt, die heel veel woningbouwen hanteren. Oplossing is simpel, maar kostbaar: Ga naar een Bruynzeel leverancier (of welke dan ook) en koop andere deurtjes... Even omhangen, klaar.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_195672724
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 11:30 schreef verita het volgende:
Klinkt alsof je de gewone standaard Bruynzeel keuken hebt, die heel veel woningbouwen hanteren. Oplossing is simpel, maar kostbaar: Ga naar een Bruynzeel leverancier (of welke dan ook) en koop andere deurtjes... Even omhangen, klaar.
Ik zou dit doen denk ik. Ouwe meuk in de berging/op zolder en nieuwe deurtjes ophangen.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:29:06 #27
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_195672947
Gewoon plakfolie erover. Eerst goed reinigen *O*
zo goed..?
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:31:48 #28
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_195946731
Het lijkt me in de particuliere huursector net even wat anders, maar bij een woningbouwvereniging mocht ik in het verleden schilderen zoveel ik wilde.

Zelf twee keer gehuurd van een woningbouwvereniging, een redelijk uitgeleefde woning dat wel, best wat aan geklust en naderhand bij het inleveren van de sleutel er geen seconde problemen mee gehad omdat het er keurig uitzag.

De laatste woning die ik verliet was van een makelaar, bij partner ingetrokken die nogal van aparte kleurtjes houd, we moesten de woning toen wel "wit overschilderbaar" achterlaten.
pi_195947448
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 07:25 schreef Duiveltja het volgende:
Koop dan een huis als je wilt doenwat jij wilt

Pauper
Dit dus 14.gif
pi_195949995
De andere kant van het verhaal zal ik even vertellen. Sociale huurwoning betrokken van een corporatie waar zo'n beetje alles mag.

Dat houdt in zeer slecht schilderwerk overal. Dikke klodders latex over het houtwerk. Zwart, zwart en nog meer zwart. Overal gaten zelfs door de buitenmuur want ze vonden het nodig om een aantal buitenlampen op te hangen.

Binnen allemaal dichtgestopte gaten. Maar lekker dik gesmeerd. De muren zijn dan dus gestukt in structuur en hier en daar heb je dan een vlakke plek omdat ieder gaatje hebben overgesmeerd met minimaal 10x10cm. Die structuur was ook al 5x overgeschilderd ofzo. De wc pot hebben ze vervangen door een hele hoge want ze hadden in hun hoofd gehaald dat ze lang zijn (wat totaal niet klopt). Dus hoewel ik 1.80 ben zou ik het liefst een krukje bij de wc zetten :X
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195950081
Andere frontjes halen en de zijkanten van de kasten wrappen.

Zou deurtjes zelf niet wrappen sws want dat blijft niet lang mooi en beschadigt na een tijdje. Keukens worden best intensief gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')