Ach, die Koolmezen zijn druk met hun kinders of hun volgende verovering. Duurt niet lang meerquote:Op zondag 23 mei 2021 13:01 schreef Blues het volgende:
Intussen merk ik dat Koolmees die hier in de tuin woont (weet niet of hij/zij ook hier in het vogelhuis is geboren of iig ouders was) me nogal irriteert met urenlang dat harde geTWIETTWIETWIET. Waaróm!Het gaat door merg en been. Vooral om 5 uur 's ochtends.
https://www.vogelbescherm(...)lgids/vogel/koolmees
[..]
Haha, die blijven maar doorgaan!quote:Op zondag 23 mei 2021 13:01 schreef Blues het volgende:
Intussen merk ik dat Koolmees die hier in de tuin woont (weet niet of hij/zij ook hier in het vogelhuis is geboren of iig ouders was) me nogal irriteert met urenlang dat harde geTWIETTWIETWIET. Waaróm!Het gaat door merg en been. Vooral om 5 uur 's ochtends.
https://www.vogelbescherm(...)lgids/vogel/koolmees
[..]
Mooi is dat, Lijstergezang! Hoewel ik Merelliedjes nog mooier vind.quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:57 schreef Blues het volgende:
Birdnet gisteravond losgelaten op een hele mooie zangert. Bleek het een zanglijster. Zit nu ook alweer een paar uur zijn best te doen. Leuk dat we m nu meteen herkennen
Jazeker, hier zijn ze ook sinds een jaar of 5 weer volop aanwezig. Keigezellige vogeltjes inderdaad!quote:Op zondag 30 mei 2021 13:18 schreef FlippingCoin het volgende:
Merken jullie ook dat er veel meer mussen zijn dan een paar jaar terug? Of is dat een lokaal iets van hier?
Wel leuk die kleine huppende vogeltjes door de tuin de hele dag.
Grutto! Koester dat moment!quote:Op woensdag 2 juni 2021 12:27 schreef Pleun2011 het volgende:
Vandaag zag ik voor het eerst van mijn leven deze vogel
[ afbeelding ]
Klopt wel een beetje....maar daar gaat het ook over technische kant van het kieken. Mooie foto's hoor.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:53 schreef Blues het volgende:
![]()
Jammer eigenlijk dat het FOT vogelfoto topic en dit topic niet gewoon 1 topic is.
Ik was onderweg naar werk..reed door de polder. Zag eerst een scholekster en hoorde een vogel die een opvallend geluid maakt.. die zat aan de andere kant van de weg in het weiland.. met een jonkie en iets verder nog een exemplaar. En een paar kilometer verder zat er een grutto op een lantarenpaal. Echt apart want ik had die vogel dus nog nooit gezien.quote:
Dat zal wel een sperwer geweest zijn. Wel imposant om mee te maken van zo dichtbij.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:01 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hij was te snel om een foto van te hebben, maar er werd net voor de tweede keer dit jaar een vogeltje door een roofvogel gepakt, in de tuin van onze rijtjeswoning in Utrecht. De vorige keer een duif, nu een musje.
Wat een prachtnest is dat, lijken eitjes van een Roodborstje (ben geen expert hoor).quote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:56 schreef ender_xenocide het volgende:
Per ongeluk met onkruid wieden te dicht bij een vogelnest gekomen.
Wist niet dat die daar zat.
Broedende vogel vloog weg, kans dat die nog terugkomt?
[ afbeelding ]
Inderdaad, hopen dat die terugkomt. De nesten van de meesjes en mussen rondom het huis ken ik gelukkig wel.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 13:18 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Wat een prachtnest is dat, lijken eitjes van een Roodborstje (ben geen expert hoor).
Ik denk dat de kansen 50/50 zijn wat betreft de terugkeer van pa of ma vogel.
Laten we hopen van wel!
En, heb je nog activiteit gezien bij het nest?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 14:43 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Inderdaad, hopen dat die terugkomt. De nesten van de meesjes en mussen rondom het huis ken ik gelukkig wel.
Het roodborstje zit er gelukkig weer op.quote:Op zondag 6 juni 2021 19:51 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
En, heb je nog activiteit gezien bij het nest?
Ah, das goed nieuws!quote:Op maandag 7 juni 2021 07:25 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Het roodborstje zit er gelukkig weer op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |