abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199307560
Een ezelsbruggetje uit de nieuwe vogelspotcast: Een wulp gaat met zijn snavel naar zijn gulp, een kluut gaat met zijn snavel naar zijn snuut :D
pi_199314068
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 16:49 schreef Kanaroe het volgende:
Wij vergeten tegenwoordig wel minder vaak de verrekijker, maar ik kijk liever door mijn eigen ogen. En ik doe ook veel op gehoor, wat betreft vogels.

Eksterkoppel komt hier ook weer in de tuin, ik jaag ze weg omdat de kleinere vogeltjes in de stress schieten en natuurlijk omdat Merelkind hier ook rondhupst.
In de winter mag iedere vogel aanschuiven aan het buffet, maar nu even niet.
Haha, herkenbaar hoor. Vind het jammer dat de eksters de kleinere vogels weg jagen, maar het zijn toch wel mooie, intelligente beesten. Ik heb nog steeds een eendenkoppel in de tuin en iedere keer als ik thuis kom dan geef ik ze een bakje meelwormen. De ekster proberen dan wel in de buurt te komen, maar van eenden winnen ze het niet. Wel doen ze dan een poging om met meerdere vogels de eenden af te leiden, dmv aan de staart te trekken :D

Even terugkomend op de zeldzame vogels in NL; vind het toch wel jammer dat ik deze dagen niet heel toevalling in Overijssel moet zijn O-)
pi_199314440
quote:
10s.gif Op donderdag 29 april 2021 15:05 schreef Dven het volgende:
Een oehoe die sinds dit jaar continu bij schoonvader in de boom zit _O-

[ afbeelding ]
Lijkt op een ransuil. Toch bijzonder.

Hier voor het derde jaar achter elkaar de spreeuwen in m'n nestkast voor de steenuil. Ach beter dan niets.
pi_199314675
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:39 schreef sugar4 het volgende:

[..]

Hier voor het derde jaar achter elkaar de spreeuwen in m'n nestkast voor de steenuil. Ach beter dan niets.
Spreeuwen zijn mooi! Vorig jaar een spreeuwennest onder het daklood bij de schoorsteen, maar dat is inmiddels gerepareerd dus geen spreeuwennest dit jaar.
pi_199318734
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:14 schreef Irrem het volgende:

[..]

Haha, herkenbaar hoor. Vind het jammer dat de eksters de kleinere vogels weg jagen, maar het zijn toch wel mooie, intelligente beesten. Ik heb nog steeds een eendenkoppel in de tuin en iedere keer als ik thuis kom dan geef ik ze een bakje meelwormen. De ekster proberen dan wel in de buurt te komen, maar van eenden winnen ze het niet. Wel doen ze dan een poging om met meerdere vogels de eenden af te leiden, dmv aan de staart te trekken :D

Even terugkomend op de zeldzame vogels in NL; vind het toch wel jammer dat ik deze dagen niet heel toevalling in Overijssel moet zijn O-)
Meelwormen, zo'n lekker hapje. Bofeenden zijn het.
Eksters hebben in mijn tuin al menig nestje leeggeroofd in de loop der jaren, Kauwen ook btw. Ik probeer er toch wel op te letten in het broedseizoen.

De Lammergier spotten viel nog niet mee, als ik die artikelen goed begreep. Mwah, ik zou daar dan ook niet naar toe gaan bijvoorbeeld, al die poeha, arme vogel..
pi_199318763
quote:

[..]

Ja, ransuil lijkt er idd ook op.
Gefeliciteerd met de spreeuwenfamilie!
pi_199332868
Vandaag de Oeverzwaluwen bewonderd, met al hun capriolen en aparte geluidjes.
Ze komen ieder jaar hierheen, om hun kroost groot te brengen in een door mensen aangelegde wand aan een door mensen aangelegd water :)
Ook de Kleine Karekieten gingen behoorlijk uit hun dak in het riet.
pi_199349219
In FOT/vogeltopic heb ik wat foto's geplaatst van de vogels die zaten te broeden in het Vogelmeer hier in de duinen.
Aalscholvers, meeuwen, allerlei ganzensoorten gezien en o.a. kuifeenden. En een tjiftjaf hoog in een boom onderweg met fietsen.. ben afgestapt om met mijn birdNET app te kijken of ik het goed had. Yess een tjiftjaf :s)
Superopbrengst vandaag O+
pi_199356318
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 20:28 schreef Blues het volgende:
In FOT/vogeltopic heb ik wat foto's geplaatst van de vogels die zaten te broeden in het Vogelmeer hier in de duinen.
Aalscholvers, meeuwen, allerlei ganzensoorten gezien en o.a. kuifeenden. En een tjiftjaf hoog in een boom onderweg met fietsen.. ben afgestapt om met mijn birdNET app te kijken of ik het goed had. Yess een tjiftjaf :s)
Mijn man heeft die app ook, soms best handig om een soort te determineren.
Leuke foto's heb je gemaakt!
pi_199363473
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 20:28 schreef Blues het volgende:
Oh een tjiftjaf! Die hoor ik zo vaak, maar nog nooit gezien... Cool!
pi_199445729
Met Hemelvaartsdag voor het eerst de kneu en de wielewaal gezien!

Kneu kwam opeens met een heel groepje een klein boompje invliegen. De wielewaal zat heel hoog in een populier, waren er zeker 2, maar daadwerkelijk maar 1 heel kort gezien.

Bizar dat die vogels ondanks hun kleur helemaal niet opvallen.
  zondag 16 mei 2021 @ 10:37:33 #187
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199446850
quote:

[..]

Dit zouden toch wel echt oehoekuikens moeten zijn. Spot ze alle drie :D

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199448372
Ehhh niet te zien bijna joh! Ik zie er 2!
pi_199449954
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 08:20 schreef Irrem het volgende:
Met Hemelvaartsdag voor het eerst de kneu en de wielewaal gezien!

Kneu kwam opeens met een heel groepje een klein boompje invliegen. De wielewaal zat heel hoog in een populier, waren er zeker 2, maar daadwerkelijk maar 1 heel kort gezien.

Bizar dat die vogels ondanks hun kleur helemaal niet opvallen.
Leuk, de 'Common Linnet', echt zo'n vogeltje dat je makkelijk over het hoofd ziet!

Wielewaal, wauw, mooie vogel.
Goeie vangst op je vrije dag :)
pi_199449972
quote:
10s.gif Op zondag 16 mei 2021 10:37 schreef Dven het volgende:

[..]

Dit zouden toch wel echt oehoekuikens moeten zijn. Spot ze alle drie :D

[ afbeelding ]
Ik zie er 3.
2 Vlak naast elkaar, 1 wat hoger naar rechts volgens mij.
Goeie schutkleuren hebben ze!
pi_199541267
Momenteel worden er 2 jonge spreeuwen groot gebracht in onze tuin. Ze lopen de hele dag achter pa & ma Spreeuw aan, op hun koddige manier. Ze zijn niet bang voor de kauwen en duiven, ook niet voor mij trouwens.
En, ze maken behoorlijk veel lawaai!
pi_199543825
Fotootjes please? O+
pi_199551285
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 18:40 schreef Blues het volgende:
Fotootjes please? O+
Ik heb geen foto's gemaakt. Hopelijk spreken mijn woorden genoeg tot de verbeelding :)
pi_199552092
Prima!

Dit kwam net langs op twitter.. prachtig!

https://m.hoornradio.nl/#!/news/3877487
pi_199561353
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 15:42 schreef Kanaroe het volgende:
Momenteel worden er 2 jonge spreeuwen groot gebracht in onze tuin. Ze lopen de hele dag achter pa & ma Spreeuw aan, op hun koddige manier. Ze zijn niet bang voor de kauwen en duiven, ook niet voor mij trouwens.
En, ze maken behoorlijk veel lawaai!
😍
pi_199561403
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 10:58 schreef Blues het volgende:
Prima!

[ afbeelding ]

Wauw, wat mooi!
pi_199562293
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 10:58 schreef Blues het volgende:
Prima!

[ afbeelding ]

Collin van der Sluijs, die naam moet je maar eens goegelen. Veel gevogelte en andere kunst.
Goeie artiest!
pi_199577838
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 21:16 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Collin van der Sluijs, die naam moet je maar eens goegelen. Veel gevogelte en andere kunst.
Goeie artiest!
Gedaan, had nog nooit van hem gehoord. Mooi werk levert 'ie.
pi_199578993
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 21:16 schreef Kanaroe het volgende:

Goeie artiest!
Inderdaad zeg, prachtig werkelijk _O_
pi_199579087
Intussen merk ik dat Koolmees die hier in de tuin woont (weet niet of hij/zij ook hier in het vogelhuis is geboren of iig ouders was) me nogal irriteert met urenlang dat harde geTWIETTWIETWIET. Waaróm! :{ Het gaat door merg en been. Vooral om 5 uur 's ochtends.

https://www.vogelbescherm(...)lgids/vogel/koolmees

quote:
GELUID
Ritmische, eenvoudige zang in veel variaties. Zeer veel roepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')