abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199807433
quote:
17s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:34 schreef Blues het volgende:
Ik zie m niet maar birdnetapp zegt met meerdere keren proberen dat ik een Zwartkop hoor.
In mn lunchpauze buiten in het park.
Mijn eerste ooit *O*
Een gezellige zanger is dat, de app (en het menselijk gehoor) verwart hem wel eens met de Tuinfluiter.
pi_199807443
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
Gisteren lid geworden van de Vogelbescherming *O*
Hee, dan zijn wij samen lid van dezelfde club :P
Goeie move overigens!
pi_199813031
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 15:26 schreef Kanaroe het volgende:

Een gezellige zanger is dat, de app (en het menselijk gehoor) verwart hem wel eens met de Tuinfluiter.
Heb net even op de vogelbeschermingssite vergeleken en de app had t goed *G*
Zo jammer dat ik m dan niet kan spotten.
Misschien toch ook mijn verrekijker mee tijdens lunchpauze _O-
pi_199814272
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 23:07 schreef Blues het volgende:

[..]

Heb net even op de vogelbeschermingssite vergeleken en de app had t goed *G*
Zo jammer dat ik m dan niet kan spotten.
Misschien toch ook mijn verrekijker mee tijdens lunchpauze _O-
Gewoon doen, zo'n klein toneelkijkertje in de broodtrommel! :P
pi_199820772
:D wie weet!

Andere vraag:
Er komen hier af en toe een stuk of 3/5 vogels over het huis 'scheren' echt supersnel en heel hard TEWIET TEWIET roepend. Iemand een idee?

Voor ik mn birdnetapp heb aangezet zijn ze alweer overgevlogen.
pi_199821468
Even het nestje merels in m'n heg ook hier spammen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199821760
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 17:41 schreef Blues het volgende:
:D wie weet!

Andere vraag:
Er komen hier af en toe een stuk of 3/5 vogels over het huis 'scheren' echt supersnel en heel hard TEWIET TEWIET roepend. Iemand een idee?

Voor ik mn birdnetapp heb aangezet zijn ze alweer overgevlogen.
Wellicht zijn het scholeksters..?
pi_199821777
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 18:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
Even het nestje merels in m'n heg ook hier spammen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauw, flink nest! Mooi
pi_199822737
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:11 schreef Kanaroe het volgende:

Wellicht zijn het scholeksters..?
Jaaa dank!
Nagekeken op de vogelbeschermingssite.
pi_199895155
Er worden hier slakken kapotgeramd op mijn terras door een vogeltje. Erg mooi. Zal die slakken leren.

Ik heb dit echter nog nooit eerder gezien. Wat is dit voor brute techniek? Ik dacht dat die beesten vooral wormen aten (en mijn aardbeien en rode bessen :( ).
pi_199895272
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 12:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Er worden hier slakken kapotgeramd op mijn terras door een vogeltje. Erg mooi. Zal die slakken leren.

Ik heb dit echter nog nooit eerder gezien. Wat is dit voor brute techniek? Ik dacht dat die beesten vooral wormen aten (en mijn aardbeien en rode bessen :( ).
Gefeliciteerd met je privé slakkenkiller! Vaak zijn dat Lijsters, die zijn gek op slakken rammen.
Alles beter dan enge blauwe slakkenkorrels in je tuin.
pi_199895334
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 12:50 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je privé slakkenkiller! Vaak zijn dat Lijsters, die zijn gek op slakken rammen.
Alles beter dan enge blauwe slakkenkorrels in je tuin.
Even opgezocht. Dat is hem inderdaad. Ik had ze nog nooit gezien in mijn tuin, tot dit voorjaar. Ze zijn meestal met z'n tweeën en zijn meer dan welkom om de slakken te slopen. Ik ruim de kapotte huisjes wel op. :)

Wel een geinig vogeltje om te zien. Ook hoe ze bewegen. Alsof ze het Annemaria koekoek spel van vroeger aan het doen zijn. Heel stil en dan ineens snelle stappen vooruit.
pi_199895365
Z
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 12:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Even opgezocht. Dat is hem inderdaad. Ik had ze nog nooit gezien in mijn tuin, tot dit voorjaar. Ze zijn meestal met z'n tweeën en zijn meer dan welkom om de slakken te slopen. Ik ruim de kapotte huisjes wel op. :)

Wel een geinig vogeltje om te zien. Ook hoe ze bewegen. Alsof ze het Annemaria koekoek spel van vroeger aan het doen zijn. Heel stil en dan ineens snelle stappen vooruit.
Ze kunnen ook een aardig potje zingen
  Moderator dinsdag 15 juni 2021 @ 13:00:37 #239
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_199895400
Leuke anekdote @Lenny_Leonard
What can change the nature of a man?
pi_200189731
Vooral aan het genieten van de eigen achtertuin en zijn vaste bewoners/bezoekers.
Het Merelpaar en hun 2 kinders zijn hier kind aan huis en supertam.
De 30 Huismussen hebben een 10-tal 'knikkerkuiltjes' aan zandbadjes gecreëerd.
De Pimpelmeeskinders zijn ook niet bang en hangen in de mezenbollen.
Kortom, volop leven in de brouwerij hier!

Vandaag tijdens een wandeling nog 2 Raven gezien, als roofvogels zwevend in de lucht.
Verder de Grasmus, de Zwartkop, Tjiftjaf, Roodborst, Winterkoning, Roodborsttapuit, Boompieper, Rietgors en andere usual suspects tegengekomen.

Hoe is het bij de jullie, vogelliefhebbers? :)
pi_200191436
Hier inmiddels ook een vaste schare aan koolmezen die de pindanetten leegroven. Ik zie ze regelmatig met een hele pinda in de bek wegvliegen. Daarnaast de boomklevers, de bonte specht en de mussen die af en aan vliegen. Het was geen vogel, maar gisteren hing er zelfs een eekhoorn aan het pindanet hier, grote hit dus.

Ik durf het huisje waarin de pimpelmezen zaten nog niet te legen, wellicht wordt deze later dit seizoen nog gebruikt.
pi_200191832
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 19:49 schreef Kanaroe het volgende:
Vooral aan het genieten van de eigen achtertuin en zijn vaste bewoners/bezoekers.
Het Merelpaar en hun 2 kinders zijn hier kind aan huis en supertam.
De 30 Huismussen hebben een 10-tal 'knikkerkuiltjes' aan zandbadjes gecreëerd.
De Pimpelmeeskinders zijn ook niet bang en hangen in de mezenbollen.
Kortom, volop leven in de brouwerij hier!

Vandaag tijdens een wandeling nog 2 Raven gezien, als roofvogels zwevend in de lucht.
Verder de Grasmus, de Zwartkop, Tjiftjaf, Roodborst, Winterkoning, Roodborsttapuit, Boompieper, Rietgors en andere usual suspects tegengekomen.

Hoe is het bij de jullie, vogelliefhebbers? :)
Onze merel(tuin)man is weer terug van weggeweest. Ik kan weer elke dag met de bezem aan de haal om alle grond weer in de borders te vegen!

Gierzwaluwen vliegen nu af en aan. De jongen laten zich goed horen. Over een paar weekjes vliegen ze weer terug naar Afrika.
pi_200192574
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 21:11 schreef Meridiaan het volgende:
Hier inmiddels ook een vaste schare aan koolmezen die de pindanetten leegroven. Ik zie ze regelmatig met een hele pinda in de bek wegvliegen. Daarnaast de boomklevers, de bonte specht en de mussen die af en aan vliegen. Het was geen vogel, maar gisteren hing er zelfs een eekhoorn aan het pindanet hier, grote hit dus.

Ik durf het huisje waarin de pimpelmezen zaten nog niet te legen, wellicht wordt deze later dit seizoen nog gebruikt.
Klinkt gezellig! Eekhoorn is echt een kadootje zeg.
Ik denk wel dat de birdies nu uitgenesteld zijn trouwens, maar ik zou zo'n nestkast ook pas in de herfst schoonmaken.
pi_200192620
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 21:28 schreef Irrem het volgende:

[..]

Onze merel(tuin)man is weer terug van weggeweest. Ik kan weer elke dag met de bezem aan de haal om alle grond weer in de borders te vegen!

Gierzwaluwen vliegen nu af en aan. De jongen laten zich goed horen. Over een paar weekjes vliegen ze weer terug naar Afrika.
Ha, die merelman. Hier doen de jongen dat, ze trekken de mosjes voor mij tussen de stenen uit.
De gierzwaluwen zijn hier in de lucht ook nog zeer actief. Samen met de vleermuizen.
Ik zal er eens op gaan letten wanneer ze weggaan, kijken of ik het meteen merk.
pi_200197533
Hier een paar duiven (op mijn balkon)

Beide geringd, nu al 1 ei.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_200199677
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 10:46 schreef Resistor het volgende:

Das apart! Dat zijn toch postduiven? Zal hun 'baasje' vast niet blij mee zijn dat ze bij jou zitten te nestelen :D
En jij kunt voorlopig niet zitten daar.
Leuk zeg, ben benieuwd naar het duivenkuiken.
pi_200200195
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 13:43 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Das apart! Dat zijn toch postduiven? Zal hun 'baasje' vast niet blij mee zijn dat ze bij jou zitten te nestelen :D
En jij kunt voorlopig niet zitten daar.
Leuk zeg, ben benieuwd naar het duivenkuiken.
Zodra ik de deur open doe zijn ze weg, vangen gaat dus niet lukken.

Wat ik wel kan doen is er een webcam op richten:
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_200200938
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 14:21 schreef Resistor het volgende:

[..]

Zodra ik de deur open doe zijn ze weg, vangen gaat dus niet lukken.

Wat ik wel kan doen is er een webcam op richten:
Dit is cool! Gezellige balkonia heb je, en het is ook nog droog buiten :)

15.08 uur, wisseling van de wacht, mooi om te zien!
pi_200201847
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 10:46 schreef Resistor het volgende:

Ik wens je veel sterkte.
Mijn moeder had dit ook en haar hele balkon onder de duivensch**t, continue kwamen ze terug om te broeden. Ze kreeg ze bijna niet weg en het stonk verschrikkelijk :{
pi_200205421
De tuinmerels zijn hier met hun 2e nestje bezig, deze keer in m'n druivenstruik. De volgroeide jongen zitten in een struik achter in de tuin en de vader bemoeit zich daar nog wat tegenaan.
Moeder zit alweer op de eieren en als ik er langsloop houdt ze me goed in de gaten.
Gisteren een hoop kabaal, 2 merels op de grond luid en wild aan het kwetteren richting de druivenstruik.
Dat betekent eigenlijk altijd: indringer! Ik stormde naar buiten en zag een ekster wegvliegen.
Snel even in het nest gekeken, er lagen 4 eieren die nog heel leken en 1 is kapot.

Omdat de ekster vrij zeker weer terug zou komen en het in dat geval een verloren zaak zou zijn heb ik gisteren de gok genomen om wat stroken aluminiumfolie hier en daar te vast te maken in de buurt van de struik.
De merel zat er vandaag nog gewoon op, dus die was niet onder de indruk (ze zijn best dapper als het om hun nest / jongen gaat) maar de ekster heb ik nog niet terug gezien. Hopelijk blijft dat zo...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')