Hoe lang zijn er al maatregelen inmiddels?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:54 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Je had na een halve dag verbetering verwacht?
Nouja, 500 extra cases per dag is een explosieve stijging, dat is een serieus probleem. Als je kijkt dat er even voor 't gemak 200 ziekenhuisopnames gemeld zijn en die van data van een dag of 7 oud zijn, komt het erop neer dat bij 5700 positieve tests op een dag, er 200 ziekenhuisopnames zijn. Als je dat doortrekt zit je bij 10.000 cases op 400 ziekenhuisopnames op een dag.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:53 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
ja dat is ook zo, maar ik verwacht ook geen explosieve stijgingen meer. Maar klein beetje verdubbelen en op data wat je ook noemt, achterstand weg te werken....
In Zuid-Holland is de dag waarop de meeste gemeten/geschatte besmettingen momenteel plaatsvonden 2 oktober. Dat is echt best wel een tijdje geleden. Je zegt dat het overal stijgt, maar dat is helemaal niet zo simpel gezegd. Vergeet niet dat er nu ook nog weer meer getest wordt dan een week geleden.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok, ja ehh in Zeeland misschien niet ofzo, maar in de randstad (waar ik helaas woon) is het dweilen met de kraan open heb ik het idee.
Het interessante is er idd wel af ja. En ik ben er ook een stuk minder bang van nu er meer over het virus bekend is.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:35 schreef Nielsch het volgende:
Hoe ervaren jullie deze tweede lockdown tot nu toe? Het is toch anders dan de eerste. Toen had ik zoiets van: okee, interessant... Nu vind ik het alleen maar stom.
Sinds het handenschudden in maartquote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:56 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Hoe lang zijn er al maatregelen inmiddels?
Dagen sinds:quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:56 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Graag bewijs waar ik dit eerder heb gezegdquote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat zeg je nu al een maand en het blijft oplopen ....
De vertraging in de data lijkt nog steeds 11 dagen te zijn, voor zo'n beetje alles verwerkt is (100 cases meer/minder zie je daarna nog, maar geen grote deltas)quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Of is het een heel gekke gedachte dat het 1. voorlopig nog even slechter zal blijven gaan en 2. het moment van Catshuis overleg / nieuwe besluiten over een strengere lockdown eigenlijk te krap op elkaar zit?
Twee weken geleden waren er ook al aanvullende maatregelen. Die lijken dus nada noppes teweeg hebben gebracht. Op basis van de maatregelen van gister kan je idd nu nog geen daling verwachten nee. Maar de mindset en gedrag van het volk zou in de afgelopen twee weken wel ertoe hebben moeten leiden dat er iets van een voorzichtige daling zichtbaar had kunnen/mogen zijn? Naja blijkbaar niet dus. Dus ja, noem me nu maar een pessimistische vogel, maar ik denk dan nu, waarom zouden de cijfers over 2 weken dalen op basis van de huidige maatregelen? Geeft gewoon weinig hoop, vind ik.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:56 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Correct. We hebben maar ongeveer 40.000 ziekenhuisbedden in 120 ziekenhuizen in heel Nederland, is heel beperkt voor om veel covid-patiënten kunnen opgenomen worden. Maar aan andere kant kunnen ook non-covid-patiënten opgenomen worden in het ziekenhuis, daar moeten ook tientallen bedden vrij te houden. Dus ik denk dat de maatregelen nog steeds broodnodig is om zorg alsnog ademlucht te geven....quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, 500 extra cases per dag is een explosieve stijging, dat is een serieus probleem. Als je kijkt dat er even voor 't gemak 200 ziekenhuisopnames gemeld zijn en die van data van een dag of 7 oud zijn, komt het erop neer dat bij 5700 positieve tests op een dag, er 200 ziekenhuisopnames zijn. Als je dat doortrekt zit je bij 10.000 cases op 400 ziekenhuisopnames op een dag.
Als je uitgaat van de bezetting die we nu hebben in het ziekenhuis en de bedden die er zijn, kunnen we nog 1000 bedden groeien zonder volledig af te schalen (gokje). Dat is 2.5 dag.
Ga je van diezelfde cijfers uit en uit van een totale beddenpopulatie van 8000, zit je over 16 dagen aan 100% Covid-bezetting in het ziekenhuis, en kun je niemand anders meer opnemen.
Dat zie ik echt niet gebeuren. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat er nog flinke verdubbelingen aan gaan komen op basis van wat we nu zien.
Dat waren maatregelen die nergens op sloegen, hebben dus ook duidelijk geen effect gehad. Sluit de horeca om XX uur en het gros gaat gewoon nog even in het laatste uur als een gek zuipen en binnen 1,5meter van elkaar staan.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Twee weken geleden waren er ook al aanvullende maatregelen.
Met name dan denk ik omdat ze dwingender van aard zijn: horeca dicht, sport dicht, OV beperktquote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
waarom zouden de cijfers over 2 weken dalen op basis van de huidige maatregelen? Geeft gewoon weinig hoop, vind ik.
Kliklijnen bewijzen hun waardequote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:26 schreef NaturalScience het volgende:
Het goede nieuws is dat Amsterdam wel lijkt te stabiliseren. Mogelijk is dat een voorlopende trend op de rest van de steden.
Ding is natuurlijk dat je bij de vorige maatregelen nog grotendeels uitging van het gedrag van mens (waar je duidelijk niet op kunt rekenen), terwijl we nu maatregelen hebben die het gedrag forceert of beter, limiteert.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Twee weken geleden waren er ook al aanvullende maatregelen. Die lijken dus nada noppes teweeg hebben gebracht. Op basis van de maatregelen van gister kan je idd nu nog geen daling verwachten nee. Maar de mindset en gedrag van het volk zou in de afgelopen twee weken wel ertoe hebben moeten leiden dat er iets van een voorzichtige daling zichtbaar had kunnen/mogen zijn? Naja blijkbaar niet dus. Dus ja, noem me nu maar een pessimistische vogel, maar ik denk dan nu, waarom zouden de cijfers over 2 weken dalen op basis van de huidige maatregelen? Geeft gewoon weinig hoop, vind ik.
Een kroeg die dicht is geld ook voor mensen die e schijt aan hebbenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Met name dan denk ik omdat ze dwingender van aard zijn: horeca dicht, sport dicht, OV beperkt
Dat waren in maart ook wel de zaken die (deels) voor de ommekeer hebben gezorgd heb ik het idee.
Ik vraag me nog steeds af wat het vieren van de vakantie heeft bijgedragen aan de stand nu.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:01 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat waren maatregelen die nergens op sloegen, hebben dus ook duidelijk geen effect gehad. Sluit de horeca om XX uur en het gros gaat gewoon nog even in het laatste uur als een gek zuipen en binnen 1,5meter van elkaar staan.
je moet toch wat met die (c)(l)ockdown !quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:04 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Dames en heren, dit is niet het "regel een sexjob" topic[/modbreak]
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:04 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Dames en heren, dit is niet het "regel een sexjob" topic[/modbreak]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |