abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_195653387
FOK! Movie Trivia (FMT) is een topicreeks, die ooit door Gorro, eind 2002, is begonnen.
Hij omschreef het spel toen als volgt: Het is hier de bedoeling dat je een vraag stelt over een film en dat je mede-Fok!kers die gaan beantwoorden.
Heel simpel en leuk en nu, vele jaren later, spelen we het nog steeds. *O*

* Hoe werkt het?

• Een vraag is te herkennen aan de vetgedrukte tekst. Weet je het antwoord op de gestelde vraag uit je hoofd, zonder het op te zoeken en heb je tijd om een nieuw vraag te stellen en te onderhouden? Post dan het antwoord. ^O^
• Weet je het niet helemaal zeker? Post dan vooral je gok. Zo weet de vraagsteller ook dat er mensen aanwezig zijn en wie weet is het wel goed!
• De vraagsteller bepaalt wat het goede antwoord is. Als er bevestigd is dat je antwoord goed is mag je de volgende, nieuwe vraag stellen.
• Wacht met het stellen van een nieuwe vraag totdat de punten aan je zijn toegekend. Ben je écht zeker van je zaak of bevestigt een andere speler dat je het goed hebt? Stel dan maar alvast een nieuwe vraag, dat houdt het tempo lekker hoog ^O^
• Als er een uur geen activiteit is van de vraagsteller, mag iemand een opstartvraag stellen. Het liefst niet een te moeilijke vraag, zodat er weer nieuwe vaart in het spel komt.

Dubbele punten-topic
• Elke tiende topic is een dubbele punten topic. De vragen zullen dan wat creatiever, ingewikkelder en/ of uitgebreider zijn. Als je het goede antwoord weet verdien je 2 punten in dit topic.

De uitgebreide spelregels zijn terug te vinden op de wikipagina

Let op: We spelen FMT om de parate filmkennis van elkaar te testen. We spelen dit niet om te kijken of je goed bent in het zoeken via google en imdb. Als er vermoedens zijn van opzoeken, dan wordt dit besproken in het slowchat-topic en kan er besloten worden dat je al je punten kwijtraakt. "You shall not OPZOEKEN!"

* FOK! Movie Trivia - Elke maand filmprijzen te winnen!

Aan het begin van elke maand wordt in een apart topic aangegeven welke prijzen er te winnen zijn die maand. In dat topic staat ook uitgelegd welke soorten winnaars er zullen zijn (bijv: de user met de meeste punten, een random puntenscoorder met minimaal 2 punten of de hoogst scorende nieuwe user).

Sinds het begin van FMT worden de behaalde punten bijgehouden in een puntenoverzicht. De actuele volledige stand, sinds het begin, per jaar en per maand, zijn terug te vinden op de wikipagina

* Is er nog meer rondom FMT naast deze topicreeks?

• Er is een slowchat topicreeks waar gezellig gepraat wordt over films, lopende vragen, relaties, het leven en alles wat we verder maar willen delen.
• Zo af en toe wordt er een FMT Meet georganiseerd. We gaan dan naar de bioscoop, houden een filmnacht, gaan lekker eten/ drinken of doen mee aan film/pubquiz.
FOK! FMT Awards. Aan het eind van het jaar worden speciale awards bedacht en uitgereikt via een stemming aan users om waardering naar elkaar uit te spreken.
FMT Jubileumtopics. Ter ere van het zoveel-jarig bestaan van FOK! Movie Trivia wordt er soms een jubileum topic geopend met een aantal zeer grote, creatieve, uitgebreide vragen.

De code voor deze openingspost is terug te vinden op de wikipagina

Tussenstand 2020: (15-10-20 12:35)

Tussenstand:

Sabata 67
Sands 60
Asap 58
Abdoe 44
pipster 37
Burnett 30
Poefbank 27
Starflyer 25
FireFox1 25
Karstman 16
Salina 16
Sarabi 16
drakin 9
Jor_Dii 5
Max23 4
sjoemie1985 3
tombolafan 3
ok01 1
Nielojram75 1
catfish 1
pi_195653659
City of god
We stopped looking for monsters under our bed when we realized that they were inside us.
pi_195653687
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 12:48 schreef Poefbank het volgende:
City of god
:Y

Tussenstand:

Sabata 67
Sands 60
Asap 58
Abdoe 44
pipster 37
Burnett 30
Poefbank 28
Starflyer 25
FireFox1 25
Karstman 16
Salina 16
Sarabi 16
drakin 9
Jor_Dii 5
Max23 4
sjoemie1985 3
tombolafan 3
ok01 1
Nielojram75 1
catfish 1
pi_195654236
Welke film?

We stopped looking for monsters under our bed when we realized that they were inside us.
pi_195659509
pi_195659615
Nog één hintje? :@
Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.
pi_195662156
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 13:20 schreef Poefbank het volgende:
Welke film?

[ afbeelding ]
Black Rain
pi_195662243
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 20:18 schreef Burnett het volgende:

[..]

Black Rain

Tussenstand:

Sabata 67
Sands 60
Asap 58
Abdoe 44
pipster 37
Burnett 31
Poefbank 28
Starflyer 25
FireFox1 25
Karstman 16
Salina 16
Sarabi 16
drakin 9
Jor_Dii 5
Max23 4
sjoemie1985 3
tombolafan 3
ok01 1
Nielojram75 1
catfish 1
pi_195662324
Trivia van welke film?

quote:
Brad Pitt turned down the lead role in The Bourne Identity (2002) in order to star in this film.
pi_195662360
quote:
Director :9 dedicated this film in memory of his mother. His brother :P did the same with :B (2001).
pi_195662654
Ocean’s Eleven?
pi_195662786
Spy game kan ook nog
pi_195666029
Een film van Tony of Ridley Scott?
Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.
pi_195670072
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 20:47 schreef Poefbank het volgende:
Spy game kan ook nog :Y
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 23:13 schreef FireFox1 het volgende:
Een film van Tony :Y of Ridley Scott?
Poefbank +1

Tussenstand:

Sabata 67
Sands 60
Asap 58
Abdoe 44
pipster 37
Burnett 31
Poefbank 29
Starflyer 25
FireFox1 25
Karstman 16
Salina 16
Sarabi 16
drakin 9
Jor_Dii 5
Max23 4
sjoemie1985 3
tombolafan 3
ok01 1
Nielojram75 1
catfish 1
pi_195675179
Welke film?
pi_195675907
Jennifer Aniston en Clive Owen?
pi_195677235
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:31 schreef FireFox1 het volgende:
het gaat om de film ;)
Hoewel ik die niet zo weet
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_195677912
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:31 schreef FireFox1 het volgende:
Klopt idd :Y
pi_195681479

pi_195688560
quote:
Het leven van een getrouwde reclame-hotshot neemt een dramatische wending wanneer hij op een ochtend zijn gebruikelijke trein naar kantoor mist. Hij vergeet een kaartje te kopen voor de volgende en een medepassagiere helpt hem uit de brand. Hij raakt met haar aan de praat en hun affaire begint. Een bezoekje aan een hotel loopt echter verkeerd af.
pi_195696150
quote:
The film was originally titled "Sidetracked" as evidenced by the blue notebook LaRoche delivers to Charles at the end of the film.
pi_195702135
Met die Franse acteur?

Derailed?
“The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind. - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_195702319
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 22:06 schreef Salina het volgende:
Met die Franse acteur?

Derailed?
Tussenstand:

Sabata 67
Sands 60
Asap 58
Abdoe 44
pipster 37
Burnett 31
Poefbank 29
Starflyer 25
FireFox1 25
Salina 17
Karstman 16
Sarabi 16
drakin 9
Jor_Dii 5
Max23 4
sjoemie1985 3
tombolafan 3
ok01 1
Nielojram75 1
catfish 1
pi_195702869
*O*

quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 22:06 schreef Salina het volgende:
Met die Franse acteur?

Derailed?
Vincent Cassel

Stoere gast. :7

Noem nog eens vijf films met deze toffe acteur (Derailed telt niet mee dus).
“The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind. - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_195703026
Blueberry
Ocean's 12
Dobermann
Agents Secrete
Le Pact des Loups
Eh, amico. C'e Sabata. Hai chiuso 8)
pi_195703728
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 22:45 schreef Sabata het volgende:
Blueberry :Y
Ocean's 12 :Y
Dobermann :Y
Agents Secrete :Y
Le Pact des Loups -> Le Pacte des Loups :Y
So, in een keer. ^O^

Aparte keuzes. Een aantal films ken ik zelf geeneens.

Ik zou eerder gekozen hebben voor La Haine, L'Appartement, Black Swan, Eastern Promises, Irréversible...

Tussenstand:

Sabata 68
Sands 60
Asap 58
Abdoe 44
pipster 37
Burnett 31
Poefbank 29
Starflyer 25
FireFox1 25
Salina 17
Karstman 16
Sarabi 16
drakin 9
Jor_Dii 5
Max23 4
sjoemie1985 3
tombolafan 3
ok01 1
Nielojram75 1
catfish 1
pi_195708993
quote:
Aparte keuzes. Een aantal films ken ik zelf geeneens.
Voor het merendeel de schuld van RTBF. Ze hadden daar een filmcriticus rondlopen die idolaat was van Cassel en een aantal van zijn films extra aandacht gaf, ook de wat apartere zoals Dobermann..

Maar goed even een beetje historie:

Welke film en welke drie acteurs? (noot: twee zouden makkelijk moeten zijn, de derde is meer iets voor Salina ;) )
pi_195716704
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:08 schreef Sabata het volgende:

[..]

Voor het merendeel de schuld van RTBF. Ze hadden daar een filmcriticus rondlopen die idolaat was van Cassel en een aantal van zijn films extra aandacht gaf, ook de wat apartere zoals Dobermann..

Maar goed even een beetje historie:

[ afbeelding ]

Welke film en welke drie acteurs? (noot: twee zouden makkelijk moeten zijn, de derde is meer iets voor Salina ;) )
Altijd leuk, die persoonlijke verhaaltjes van jou, over hoe je films hebt leren kennen en dergelijke. :)

Ik heb Dobermann en Le Pacte des Loups wel gezien, maar lang geleden. De door mij genoemde films staan me veel meer bij.

Over je nieuwe vraag, ik voel me nu verplicht om te reageren - en een beetje onder druk gezet. ;)

Ik denk Mel Gibson en... Matt Damon te zien? Laatste ben ik niet zeker van trouwens, verre van zelfs.
En die derde...ik wacht eerst even af of dit correct is.
pi_195717069
Gibson is goed (in het midden). Damon is fout helaas. De man links daarbij moest ik aan jou denken Salina, want het is een Fransman. Maakte zijn debuut in Martin Guerre en had een leuke carrière in eigen land voor Micheal Bay m oppikte als schurk tegenover Smith en Lawrence. Hier speelt hij dan ook een Frans officier
pi_195719586
De film is The Patriot en de acteur rechts is uiteraard Heath Ledger.
Franse acteurs is mijn sterkte niet :)
pi_195720026
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 20:01 schreef catfish het volgende:
De film is The Patriot en de acteur rechts is uiteraard Heath Ledger.
Franse acteurs is mijn sterkte niet :)
Correct inderdaad.

De laatste acteur maakte dus zijn debuut in Martin Guerre naast Depardieu maar werd ook door Besson gecast in een van zijn bekendste Franse films. In Hollywood is hij meestal 'de schurk', maar af en toe mag hij ook eens de held uithangen in een bijrol. Hij zit trouwens ook in Dobermann tegenover Cassel
pi_195720224
Debuut in Martin Guerre (Le Retour de Martin Guerre). :P

Depardieu kan ik me herinneren, maar wie speelt er nog meer in mee. Ik herken hem van gezicht, maar...is het die acteur met die lastige achternaam die begint met de A?

Kan het nog warriger?

Daniel Autieux? Of zoiets ongeveer.

Nou ja, als hij in een film met Smith en Lawrence speelt en in films van Besson, zal het vast wel geraden worden.
pi_195720613
Nee niet Auteuil, even een duidelijker gifje

hij heeft trouwens een verdomd lastige naam: komt door zijn Turkse voorouders
pi_195725415
Leuke gif! :)
Maar ik moet het antwoord schuldig blijven helaas.

En als ik de naam hoor, zeg ik uiteraard weer "o ja".

Iemand anders/?

Of een kleine hint, initialen ofzo, of de voornaam, of andere films waar die meespeelt.
pi_195726169
Je ne sais pas :P
BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA!
pi_195726546
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 09:00 schreef Salina het volgende:
Leuke gif! :)
Maar ik moet het antwoord schuldig blijven helaas.

En als ik de naam hoor, zeg ik uiteraard weer "o ja".

Iemand anders/?

Of een kleine hint, initialen ofzo, of de voornaam, of andere films waar die meespeelt.
Zijn initialen zijn T.K. voornaam rijmt op Jacky. ik kwam hem voor het eerst tegen in Bad Boys, maar hij zat ook in La femme Nikita, l'ours, saving grace, bleu comme L'enfer, en heeft inmiddels zijn eigen politieserie: Baptiste. Ik dacht dat hij ook in de serie Marseille langskwam
pi_195726583
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 10:48 schreef Sabata het volgende:

[..]

Zijn initialen zijn T.K. voornaam rijmt op Jacky. ik kwam hem voor het eerst tegen in Bad Boys, maar hij zat ook in La femme Nikita, l'ours, saving grace, bleu comme L'enfer, en heeft inmiddels zijn eigen politieserie: Baptiste. Ik dacht dat hij ook in de serie Marseille langskwam
Tcheki of Tchéky....moeilijke naam. Ik weet wie je bedoelt. Ik dacht altijd dat het een Afrikaan was trouwens, vanwege die exotische naam. Totdat ik er achter kwam dat ie blank is. :@
pi_195726766
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 10:51 schreef Salina het volgende:

[..]

Tcheki of Tchéky....moeilijke naam. Ik weet wie je bedoelt. Ik dacht altijd dat het een Afrikaan was trouwens, vanwege die exotische naam. Totdat ik er achter kwam dat ie blank is. :@
Ik vind m goed genoeg: voluit is het Tchéky Karyo. Hij schijnt van Grieks Turkse afkomst te zijn en wordt vaak als schurk gebruikt of iig een dubieuze figuur. Sinds the Patriot komt hij ook herhaaldelijk in rollen als Frans official voorbij.

Tussenstand:

Sabata 68
Sands 60
Asap 58
Abdoe 44
pipster 37
Burnett 31
Poefbank 29
Starflyer 25
FireFox1 25
Salina 18
Karstman 16
Sarabi 16
drakin 9
Jor_Dii 5
Max23 4
sjoemie1985 3
tombolafan 3
ok01 1
Nielojram75 1
catfish 1
pi_195727618
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:07 schreef Sabata het volgende:

[..]

Ik vind m goed genoeg: voluit is het Tchéky Karyo. Hij schijnt van Grieks Turkse afkomst te zijn en wordt vaak als schurk gebruikt of iig een dubieuze figuur. Sinds the Patriot komt hij ook herhaaldelijk in rollen als Frans official voorbij.

Ik wist de naam al weer inderdaad, Tchéky Karyo. Wat ik al zei, jarenlang gedacht dat het een Afrikaanse Fransman was. :D

Bedankt voor het punt. *O*

Volgende vraag:

Lastig om het iedereen naar de zin te maken, want ben zelf meer van de filmhuis/Europese/Aziatische films, maar ik doe mijn best het voor iedereen nog enigszins makkelijk te maken.

Gisteren weer een Europese film gezien van Fatih Akin (Aus dem Nichts / In the Fade).
Met een uitstekende Duitse actrice, die in zowel Europese als Hollywoodfilms heeft gespeeld. En de hoofdrol had in de Amerikaanse remake van de serie The Bridge (die trouwens toch wel goed was, ondanks niet te vergelijken met de Deens-Zweedse versie natuurlijk).

Welke actrice bedoel ik hier en noem eens vier films met haar (buiten bovengenoemde uiteraard)?

pi_195728510
Diane Kruger

Troy
National Treasure 1
National Treasure 2
Inglorious Basterds
pi_195730397
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 13:06 schreef Asap het volgende:
Diane Kruger

Troy
National Treasure 1
National Treasure 2
Inglorious Basterds
^O^

Geen Europese films genoemd. Dat is dan weer jammer. :P

Tussenstand:

Sabata 68
Sands 60
Asap 59
Abdoe 44
pipster 37
Burnett 31
Poefbank 29
Starflyer 25
FireFox1 25
Salina 18
Karstman 16
Sarabi 16
drakin 9
Jor_Dii 5
Max23 4
sjoemie1985 3
tombolafan 3
ok01 1
Nielojram75 1
catfish 1
pi_195731428
Wie en in welke film?

pi_195731490
Ray Liotta? Goodfellas?
pi_195731798
Kom niet op zijn naam :|W

Volgens mij speelde deze vent ook in van Damme’s Sudden Death. Weet alleen niet of het om deze film. Ff nadenken nog :9
pi_195731865
Lijkt mij Cy Tolliver te zijnaka Powers Boothe
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_195734179
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 16:49 schreef Poefbank het volgende:
Kom niet op zijn naam :|W

Volgens mij speelde deze vent ook in van Damme’s Sudden Death. Weet alleen niet of het om deze film. Ff nadenken nog :9
quote:
6s.gif Op maandag 19 oktober 2020 16:54 schreef pipster het volgende:
Lijkt mij Cy Tolliver te zijnaka Powers Boothe

Tussenstand:

Sabata 68
Sands 60
Asap 59
Abdoe 44
pipster 38
Burnett 31
Poefbank 29
Starflyer 25
FireFox1 25
Salina 18
Karstman 16
Sarabi 16
drakin 9
Jor_Dii 5
Max23 4
sjoemie1985 3
tombolafan 3
ok01 1
Nielojram75 1
catfish 1
pi_195737675
Ook in Deadwood te vinden Brad Dourif, noem vier films, geen vervolgfilms? Oh en ook Deadwood de film niet dus.
pi_195738264
One flew over the cuckoo’s nest
Child’s play
Alien resurrection
Halloween?
Friday the 13th?
Texas Chainsaw massacre?

Volgens mij speelt ie een sheriff in 1 van die remake horrofilms.
pi_195738869
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 22:17 schreef Poefbank het volgende:
One flew over the cuckoo’s nest
Child’s play
Alien resurrection
Halloween?
Friday the 13th?
Texas Chainsaw massacre?

Volgens mij speelt ie een sheriff in 1 van die remake horrofilms.
Halloween inderdaad, 4 goed!

Tussenstand:

Sabata 68
Sands 60
Asap 59
Abdoe 44
pipster 38
Burnett 31
Poefbank 30
Starflyer 25
FireFox1 25
Salina 18
Karstman 16
Sarabi 16
drakin 9
Jor_Dii 5
Max23 4
sjoemie1985 3
tombolafan 3
ok01 1
Nielojram75 1
catfish 1
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')