abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195647989
Denk jij dat we de rest van ons leven mondkapjes moeten gaan dragen?
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_195648002
Denk jíj dat we de rest van ons leven mondkapjes moeten gaan dragen?
pi_195648006
Het is wachten tot we onszelf gaan besmetten met onhygiënische mondkapjes of niet juist toegepaste protocollen. Ik zie dit nu al bij mezelf. Ik ga echt niet elke dag die mondkapjes wassen en ik heb geen zin om elke dag nieuwe mondkapjes te dragen.
pi_195648010
Als we geen verzet plegen, is dat misschien nog maar het begin. Maar de tijd zal het leren.
pi_195648024
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 01:55 schreef nezalezhnost het volgende:
Als we geen verzet plegen, is dat misschien nog maar het begin. Maar de tijd zal het leren.
Is er ergens een underground aanmeldprotocol voor dit verzet?
pi_195648030
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 01:54 schreef feitcepsrep het volgende:
Denk jíj dat we de rest van ons leven mondkapjes moeten gaan dragen?
Jij?
pi_195648037
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 02:02 schreef Selenophilia het volgende:

[..]

Jij?
Nee, dat denk ik niet. Te weinig draagvlak, niet te handhaven.

Ik denk wel dat we het blijvend in het straatbeeld zullen blijven zien. Maar he, moet men lekker zelf weten toch? :)
pi_195648052
Ik vraag me af, waarom we de mondkapjes dragen, bang voor de boete, of doen we dit omdat we de ander niet willen besmetten. Ik denk dat de mondkapjesplicht straks een heel ander uitkomst geeft dan de overheid op hoopt waardoor het besmettingscijfer alleen maar oploopt door onhygiënisch gebruik.
pi_195648053
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 02:03 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Ik denk wel dat we het blijvend in het straatbeeld zullen blijven zien. Maar he, moet men lekker zelf weten toch? :)
Ok. Ik ben allochtoon dus ik beland sws op de ic
pi_195648058
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 02:07 schreef Selenophilia het volgende:

[..]

Het is jammer dat een bepaald deel van de mensen er zo tegenaan kijken ja :')
pi_195648558
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 01:55 schreef MakkieR het volgende:
Het is wachten tot we onszelf gaan besmetten met onhygiënische mondkapjes of niet juist toegepaste protocollen. Ik zie dit nu al bij mezelf. Ik ga echt niet elke dag die mondkapjes wassen en ik heb geen zin om elke dag nieuwe mondkapjes te dragen.
Dat hoorde je ook bij de opkomst van de onderbroeken. Nu ben je een viespeuk als je dat nog denkt.
Onder deze lijn niet schrijven
  donderdag 15 oktober 2020 @ 05:34:46 #12
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_195648580
Nee dat denk ik niet. Ik gok dat ik dan ook niet genoeg heb aan 1 kapje.

Het beleid is gericht op de wens van het volk om iets te kunnen doen. Verder is het vnl gebaseerd op massahysterie.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  donderdag 15 oktober 2020 @ 07:11:02 #13
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_195649002
nee hoor, het probleem is dat de mens ademt en hoest over de longen. Via de lucht besmet je dan andere mensen.

De overheid is al bezig met een plan B. Vanaf juni 2021 worden bij iedereen de longen verwijderd en krijgen we kiewen.
Tot nooit .......
  donderdag 15 oktober 2020 @ 07:12:47 #14
22565 asco
Los in deze tent
pi_195649015
Het "moet" nu nog niet eens. :')
pi_195649073
Zolang de massa maar denkt dat wakker mensen complotgekkies zijn, zal er nooit een echte opstand komen. ^O^
pi_195649117
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 07:20 schreef DevFreak het volgende:
Zolang de massa maar denkt dat wakker mensen complotgekkies zijn, zal er nooit een echte opstand komen. ^O^
De massa heeft gelijk in deze. Als je ziet wat voor onzin deze zogenaamd wakkere mensen uitkramen...
pi_195649175
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 05:17 schreef marzman het volgende:

[..]

Dat hoorde je ook bij de opkomst van de onderbroeken. Nu ben je een viespeuk als je dat nog denkt.
Mark Rutte was zelf toch ook betrapt dat hij het mondkapje in zijn broekzak hield. Is deze man dan ook een viespeuk?
pi_195649184
Natuurlijk niet.
Zonder wrijving geen glans
pi_195649609
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 07:41 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Mark Rutte was zelf toch ook betrapt dat hij het mondkapje in zijn broekzak hield. Is deze man dan ook een viespeuk?
Nee, ik denk dat die dagelijks een schone onderbroek aantrekt uit gewoonte.

Als mondkapjes iets van de lange duur wordt dan is dat hetzelfde, dan heb je een la met sokken, onderbroeken en mondkapjes en was je die gewoon mee;
Onder deze lijn niet schrijven
  donderdag 15 oktober 2020 @ 08:38:30 #20
492230 Vlad1986
Justice will prevail
pi_195649738
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 02:06 schreef MakkieR het volgende:
Ik vraag me af, waarom we de mondkapjes dragen, bang voor de boete, of doen we dit omdat we de ander niet willen besmetten. Ik denk dat de mondkapjesplicht straks een heel ander uitkomst geeft dan de overheid op hoopt waardoor het besmettingscijfer alleen maar oploopt door onhygiënisch gebruik.
Inderdaad, de 1,5m doet ook niet iedereen bewust om de besmetting te voorkomen, maar om geen boete te krijgen. Weet zeker als je de boete van de 1,5m afschaft dat iedereen deze regel weer naast zich neerlegt.
At the end Justice will prevail
  donderdag 15 oktober 2020 @ 08:41:01 #21
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  donderdag 15 oktober 2020 @ 08:42:47 #22
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195649808
Paar maandjes verplicht denk ik. Misschien tot er een vaccin is.

Maar de rest van ons leven? Hoezo dat? Of ben je nu al 85 ofzo :+
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195649853
Absoluut niet.
Het RIVM zegt nog steeds dat die dingen geen kut werken.
Als ze in de loop der tijd gelijk lijken te hebben, verdwijnen die dingen vanzelf wel in de prullenbak.
Het is meer om het volk een gevoel van veiligheid te geven.

Daarnaast zal de tijd ook leren of corona wel echt zo schadelijk is als nu gebracht wordt, en hopelijk doen de vaccins straks ook goed hun werk.
pi_195649881
Ja, als mensen het normaal gaan vinden wel. Er gaan nu al geluiden op dat social distancing en mondkapjes moeten blijven 'na Covid' (ook een illusie, maar goed) om ook griepdoden te voorkomen. En anderen die adviseren om een niet-medisch mondkapje over een medisch mondkapje te dragen voor nog betere bescherming.

Het is altijd wel bijzonder hoe passief en kritiekloos we als maatschappij voor dit soort dingen kiezen. Vergelijk het met de veiligheidsmaatregelen op vliegvelden na 9/11, zijn ook nooit meer weggegaan. Zullen ook nooit meer verdwijnen zelfs als niemand meer weet wie die meneer Bin Laden was.
pi_195650174
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 01:52 schreef Viesdik het volgende:
Denk jij dat we de rest van ons leven mondkapjes moeten gaan dragen?
Ik mag toch hopen van niet ;(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195650177
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 08:31 schreef marzman het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat die dagelijks een schone onderbroek aantrekt uit gewoonte.

Als mondkapjes iets van de lange duur wordt dan is dat hetzelfde, dan heb je een la met sokken, onderbroeken en mondkapjes en was je die gewoon mee;
Die knakker is vrijgezel, ik zie hem niet zijn broeken wassen, die draagt gewoon twee weken lang dezelfde onderbroek. Geen vrouw die er naar kijkt.
pi_195650398
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 08:48 schreef Vasilevski het volgende:
Ja, als mensen het normaal gaan vinden wel. Er gaan nu al geluiden op dat social distancing en mondkapjes moeten blijven 'na Covid' (ook een illusie, maar goed) om ook griepdoden te voorkomen. En anderen die adviseren om een niet-medisch mondkapje over een medisch mondkapje te dragen voor nog betere bescherming.

Het is altijd wel bijzonder hoe passief en kritiekloos we als maatschappij voor dit soort dingen kiezen. Vergelijk het met de veiligheidsmaatregelen op vliegvelden na 9/11, zijn ook nooit meer weggegaan. Zullen ook nooit meer verdwijnen zelfs als niemand meer weet wie die meneer Bin Laden was.
Ik denk ook dat we naar een samenleving gaan waar elke mogelijkheid van besmetting van welke ziekte wordt uitgebannen. Leven in plastic pakken met eigen luchtflessen met allerlei filters en dan elke zoveel uur aan een machine om ons bloed te zuiveren.

Zoiets als the mountain men in de serie the 100 seizoen 2
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 09:33:17 #28
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_195650484
Nee
pi_195650493
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 01:55 schreef MakkieR het volgende:
Je koopt er 7 die elk 30x te wassen zijn, als je er 6 gebruikt hebt dan was je ze allemaal tegelijkertijd
Hoe moeilijk is het
pi_195650532
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 02:07 schreef Selenophilia het volgende:

[..]

Ik maar een halve dus ik kom gewoon op de corona-afdeling
pi_195650585
Dat er serieus mensen zijn dat alleen maar naar een zo lang mogelijk leven kijkt.

Al vanaf de 50s stijgt de gemiddelde leeftijd, en vanaf de 80s langzamer.

Wat is er mis als de gemiddelde leeftijd van 79 naar 74 gaat?

Bekijk ook even de voordelen kant ervan.

Woningen
Pensioenen
Aow
Belastingen
Ruimte voor dier en natuur

Waarom moeten we zo nodig 80+ worden?
Interessant he ?
pi_195650632
Wat is dit voor debiele vraag?

Nee natuurlijk niet, valt onder de spoedwet, dus zodra de crisis over is is het exit. Net als dat ze na de Spaanse griep ook in de vuilnis gingen.
#WeesGeenWhales
pi_195650659
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 02:03 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Je kunt dat niet blijvend verplichtend denk ik, dan groeit het verzet ertegen.

Maar schat in dat we zoiets zien als in Azië; die die het willen en nodig achtten dragen ze, en de rest kijkt er niet van op/het is niet raar meer.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 09:47:42 #34
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195650673
Wat een onzintopic dit.
Praat over de hel en je komt er.
pi_195650702
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:44 schreef eragon2890 het volgende:

Net als dat ze na de Spaanse griep ook in de vuilnis gingen.
Misschien wordt het wel een fetisj voor sommigen. Of we krijgen reenactments over een paar decennia, zoals we nu ook met WO II zien. Dat er dan een handjevol hobbyisten een middagje acteert hoe ze met mondkapje op anderhalve meter afstand van elkaar houden.
pi_195650760
quote:
9s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Misschien wordt het wel een fetisj voor sommigen. Of we krijgen reenactments over een paar decennia, zoals we nu ook met WO II zien. Dat er dan een handjevol hobbyisten een middagje acteert hoe ze met mondkapje op anderhalve meter afstand van elkaar houden.
Fetish dacht ik ook al aan, of gewoon mode (je hebt nu al met custom rgb animaties, je hebt een smart mask wat real-time ik geloof 8 talen vertaald terwijl je praat etc), maar het ging hier duidelijk om de verplichting en die is natuurlijk weg na de pandemie.
#WeesGeenWhales
  donderdag 15 oktober 2020 @ 09:56:13 #37
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_195650800
Natuurlijk niet. Een eeuw geleden droegen we ook mondkapjes. Kan jij je eraan herinneren ?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_195651019
Ik zou het niet eens zo'n ramp vinden als verkouden mensen zo'n ding opzetten in het ov en in winkels.
Tap tap tap
pi_195651292
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 10:12 schreef CherryLips het volgende:
Ik zou het niet eens zo'n ramp vinden als verkouden mensen zo'n ding opzetten in het ov en in winkels.
Een mooi aspect van Azie idd, maar ik denk dat het hier om het "verplicht en door iedereen altijd" gedeelte ging.

Zelf ligt het eraan hoe de gene voelt die ik net op aliexpress heb besteld (zie mondkapjes topic, van ten count 💗), er staat dat die filters heeft waardoor je makkelijker kunt ademen of zoiets, hoe dan ook, als die niet oncomfortabel is zie ik ze eerlijk gezegd de rest van mn leven wel dragen, niet vanwege een virus ofzo maar omdat ze dan gewoon leuk zijn als accessory 🥰

Like leuke plaatjes, maar nu ook al met custom led animaties, en wat ik zei vertaal-mondkapje bestaat ook al, als Chinese toerist dan wat aan je vraagt in gebrekkig Engels kan je hem in het Engels antwoorden en komt er Chinees uit. Of andersom. Ik geloof 8 talen totaal, zowieso japans, chinees, koreaan, Engels, frans en spaans uit me hoofd...

Als dat soort dingen doorzet en ze worden comfortabeler (of wennen in het komende jaar) dan zie ik ze idd wel permanent worden maar dan dus voor de lol 😄

De verplichting zowieso niet.
#WeesGeenWhales
pi_195651354
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 10:29 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Een mooi aspect van Azie idd, maar ik denk dat het hier om het "verplicht en door iedereen altijd" gedeelte ging.

Zelf ligt het eraan hoe de gene voelt die ik net op aliexpress heb besteld (zie mondkapjes topic, van ten count 💗), er staat dat die filters heeft waardoor je makkelijker kunt ademen of zoiets, hoe dan ook, als die niet oncomfortabel is zie ik ze eerlijk gezegd de rest van mn leven wel dragen, niet vanwege een virus ofzo maar omdat ze dan gewoon leuk zijn als accessory 🥰

Like leuke plaatjes, maar nu ook al met custom led animaties, en wat ik zei vertaal-mondkapje bestaat ook al, als Chinese toerist dan wat aan je vraagt in gebrekkig Engels kan je hem in het Engels antwoorden en komt er Chinees uit. Of andersom. Ik geloof 8 talen totaal, zowieso japans, chinees, koreaan, Engels, frans en spaans uit me hoofd...

Als dat soort dingen doorzet en ze worden comfortabeler (of wennen in het komende jaar) dan zie ik ze idd wel permanent worden maar dan dus voor de lol 😄

De verplichting zowieso niet.
Ik ga ze niet voor de lol dragen, misschien als ik me echt brak voel en er niet uitzie. Halve gezicht bedekt, klaar.
Tap tap tap
pi_195652878
Hoop het niet. Ik zal blij zijn als we snel naar het oude normaal terug kunnen gaan.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_195653239
Het 3 maal zoenen bij een begroeting mag van mij wel achterwege blijven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_195653321
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 10:12 schreef CherryLips het volgende:
Je wilt geen weerstand opbouwen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 12:35:33 #44
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_195653412
Dat ligt er geheel aan hoe kort de rest van je leven is.

Als je over 2 weken onder een bus loopt dan wel.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_195653746
quote:
14s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 12:35 schreef MichaelScott het volgende:
Dat ligt er geheel aan hoe kort de rest van je leven is.

Als je over 2 weken onder een bus loopt dan wel.
Ik wilde zeggen "er staat ons leven" maar toen realiseerde ik me dat het 2020 is dus volgende maand kunnen we best dood gaan door een asteroïde 🤣🤣🤣
#WeesGeenWhales
  donderdag 15 oktober 2020 @ 13:13:54 #46
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_195654109
Ik ben 26. Ik hoop 100 te worden. Ik verwacht niet dat ik tot 2094 een mondkapje moet dragen.
pi_195654136
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 13:13 schreef Hahug13 het volgende:
Ik ben 26. Ik hoop 100 te worden. Ik verwacht niet dat ik tot 2094 een mondkapje moet dragen.
Tegen die tijd lopen we in een maanpak, de hippe mensen in een maanpak met bloemetjes.
pi_195654271
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 13:13 schreef Hahug13 het volgende:
Waarom hoop je dat?
Wil je dan ook tot je 95e werken?

Wat is er mis met 75 worden en met 60 a 65 stoppen met werken?

Doordat we ouder worden krijg je steeds duurdere zorgkosten en woningen te kort, scheve verhoudingen.
Interessant he ?
  donderdag 15 oktober 2020 @ 13:32:49 #49
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_195654474
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 13:22 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Waarom hoop je dat?
Wil je dan ook tot je 95e werken?

Wat is er mis met 75 worden en met 60 a 65 stoppen met werken?

Doordat we ouder worden krijg je steeds duurdere zorgkosten en woningen te kort, scheve verhoudingen.
Omdat ik het leven nu nog niet zat ben. Misschien later wel, maar dat zien we tegen die tijd wel. Dood gaan kan altijd nog.

Wil ik tot mijn 95e werken? Misschien. Zal een beetje aan het werk liggen. Als ik het dan nog leuk vindt waarom niet?

Wat is er mis met 75 worden en met 60 a 65 stoppen met werken? Helemaal niks. En als jij dat prefereerd mag je dat van mij doen. Misschien kan ik op mijn 65e wel gewoon stoppen met werken en alsnog 100 worden?
pi_195654629
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 12:25 schreef Hallojo het volgende:
Het 3 maal zoenen bij een begroeting mag van mij wel achterwege blijven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De vieze net uit de wc niet gewassen handenschudden mag ook achterwege blijven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')