abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195643313
Ik denk vraag het even hier want wss wel iemand die het weet. Ok let op ik poste het volgende en gaat even over een staatslot. Nu heb ik dit ooit gehad en dit is wat me nog bijhing en volgens mij doe ik het ook goed.

Maar op 1 of andere manier twijfel ik of ik dit nu goed zeg. Want ik weet dat dit met !faculteit ook nog kan op een andere manier. Maar ff om te bevestigingen kan ik er vanuit gaan dat dit klopt wat ik wel zo zeg?
Gaat dus om 1 winkans op een 5 cijfer nr plus 2 leters uit het hele alfabet. Voor wie staatsloten niet kent die moeten dus allemaal goed zijn. Nou vast iemand die hier nog helemaal inzit. :)

Volgens mij bereken je dit zo op de hoofdprijs dan natuurlijk.
5cijfers10mogelijk x2letters26mogelijk
105 x 262=...... reken maar uit

Althans disclaimer want ik ben met HBO echt gefaald op wiskunde en statestiek voor wat dat aan gaat. Volgens mij kan deze berekening simpeler nog met faculteiten enzo.. maar wat ik me er vaag van herinner.

Maar als je die som uit kunt rekenen. Je komt richting de dit en moest ik met google doen

6.5536e+14 Wat in gaat houden in een normaal nr 6.610x14

Dus of te wel een kans van 1 op 660.000.000.000.000 op de hoofdprijs

Als ik het goed doe hoor, anders verbeter me maar /disclaimer :D
Do what you love, love what you do!
pi_195643421
De staatsloterij trekt (sinds een tijdje) toch alleen uit de verkochte loten?
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_195643451
10^5×26×26 = 67.600.000
pi_195643459
quote:
5s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:34 schreef kree het volgende:
Ik denk vraag het even hier want wss wel iemand die het weet. Ok let op ik poste het volgende en gaat even over een staatslot. Nu heb ik dit ooit gehad en dit is wat me nog bijhing en volgens mij doe ik het ook goed.

Maar op 1 of andere manier twijfel ik of ik dit nu goed zeg. Want ik weet dat dit met !faculteit ook nog kan op een andere manier. Maar ff om te bevestigingen kan ik er vanuit gaan dat dit klopt wat ik wel zo zeg?
Gaat dus om 1 winkans op een 5 cijfer nr plus 2 leters uit het hele alfabet. Voor wie staatsloten niet kent die moeten dus allemaal goed zijn. Nou vast iemand die hier nog helemaal inzit. :)

Volgens mij bereken je dit zo op de hoofdprijs dan natuurlijk.
5cijfers10mogelijk x2letters26mogelijk
105 x 262=...... reken maar uit

Althans disclaimer want ik ben met HBO echt gefaald op wiskunde en statestiek voor wat dat aan gaat. Volgens mij kan deze berekening simpeler nog met faculteiten enzo.. maar wat ik me er vaag van herinner.

Maar als je die som uit kunt rekenen. Je komt richting de dit en moest ik met google doen

6.5536e+14 Wat in gaat houden in een normaal nr 6.610x14

Dus of te wel een kans van 1 op 660.000.000.000.000 op de hoofdprijs

Als ik het goed doe hoor, anders verbeter me maar /disclaimer :D

Volgens mij is 26x26x10x10x10x10x10 = 67.600.000.
pi_195643462
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:39 schreef Filosoofert het volgende:
De staatsloterij trekt (sinds een tijdje) toch alleen uit de verkochte loten?
Dat dacht ik ook, punt is je weet nooit hoeveel, dus dan moet er een schatting aan verkochte loten bij of een deling ergens. Maar nu gaat het voor mij al wiskundig een ellende worden.

Maar klopt de som voor alles zo?
En als je wil zet er ff in hoe je die factor van betaalde loten erin meeneemt?
pi_195643477
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:40 schreef spinazieruiker het volgende:
10^5×26×26 = 67.600.000
Volgens mij klot dat niet want nu hou je de rekenregels toch niet aan?
pi_195643521
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:41 schreef kree het volgende:

[..]

Welke regel voldoet dit precies niet aan volgens jou?
pi_195643537
Je moet die eerste 2 goed hebben en die laatste nu schrijf ik het zelfde toch 10^5 En dan nog 2^26

What the hell ik weet het niet zeker meer nu???
Wat doet ie dan nu verkeerd bij mij als ik dit intype op google want eigenlijk is het hetzelrfde
pi_195643540
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:41 schreef kree het volgende:

[..]

Maar je kan ook beseffen dat als 1 op de 660.000.000.000.000 een keer wint dat dan niemand deze eeuw gaat winnen zeg maar... dus dat jouw antwoord niet klopt..
pi_195643562
2x2x2x2x2 etc. tot 26ste macht is wat anders dan 26 x 26

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2020 21:45:15 ]
pi_195643579
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:43 schreef kree het volgende:
Je moet die eerste 2 goed hebben en die laatste nu schrijf ik het zelfde toch 10^5 En dan nog 2^26

Wat doet ie dan nu verkeerd bij mij als ik dit intype op google want eigenlijk is het hetzelrfde
Niet 2^26 maar 26^2 en dat maakt een enorm verschil
pi_195643585
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:43 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Welke regel voldoet dit precies niet aan volgens jou?
Geen idee kwadrateren gaat voor dus als ik die van mij uit ga schrijven dan kom ik gewoon op precies hetzelfde als jou?
pi_195643614
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:43 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Maar je kan ook beseffen dat als 1 op de 660.000.000.000.000 een keer wint dat dan niemand deze eeuw gaat winnen zeg maar... dus dat jouw antwoord niet klopt..
Daarom ik had ook al mijn twijfels vandaar de vraag. Kans om te winnen is sowieso niks maar vond het ook wel erg veel.

Denk dat het aan google ligt want denk als ik die van mij in een normale calculator type dat ie wel op hetzelfde uitkomt :P
pi_195643644
Nou iig die 10^5 zijn we het mee eens iig dan he? Dat klot het x daarna ook nog.
pi_195643649
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:43 schreef kree het volgende:

Het maakt niet uit of je nu met decimalen, letters, fruitsoorten of automerken te maken hebt;

Van elke positie neem je het aantal mogelijkheden en die vermenigvuldig je met elkaar.

Met machtsverheffen kun je de notatie vereenvoudigen maar het is in feite een lange keersom.
pi_195643656
Die laatste klopt niet omgedraaid macht en getal denk
pi_195643692
Wil je loten kopen?
pi_195643709
Ik zie het punt al

Volgens mij is dat het heb de machten omgedraaid

5^10*2^26=
pi_195643744
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:48 schreef phoenyx het volgende:
Wil je loten kopen?
Nee ik wilde het afraden, maar vond al dat ik wel op een heeel hoog getal kwam. Maar beetje weggezakt die wiskunde bij mij haha
pi_195643803
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:48 schreef kree het volgende:
Ik zie het punt al

Volgens mij is dat het heb de machten omgedraaid

5^10*26^2=
pi_195643867
Waarom doe je er niet gewoon ^5 bij?
pi_195643876
Uearhg haat wiskunde nu zeg ik het nog niet goed.

Ok ff wat meer in yip en janneke taal cvoor mij dan maar

Moet dus eerst doen

Mogenlijkheden macht aantal die je hebt * nog een keer mogenlijkheden macht keer aantal =
pi_195643912
Check sowieso even of ze uit alle lotnummers of alleen verkochte loten trekken. De laatste jaren in principe het laatste.

Wordt het aantal verkochte loten ook bekend gemaakt bij elke trekkingsuitslag? Dan heb je een aardige indruk.
pi_195643929
10^5 * 26^2=

Ja juf O+
pi_195643975
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:53 schreef spinazieruiker het volgende:
Check sowieso even of ze uit alle lotnummers of alleen verkochte loten trekken. De laatste jaren in principe het laatste.

Wordt het aantal verkochte loten ook bekend gemaakt bij elke trekkingsuitslag? Dan heb je een aardige indruk.
Dat is sowieso zo maar dat maakt een deelfactor uit ergens. Maar je krijgt nooit te weten hoeveel dus dat is een gok nummer
pi_195644017
Tis nu alweer een principe qwestie geworden tussen mij en wiskunde. Mijn hersens snappen dat niet. Of nou ja nog wel voor een groot deel. Maar weet precies weer waarom ik hier op faalde
pi_195644053
Een leerling kan maar zo goed zijn als zijn leraar kree.
pi_195644058
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:54 schreef kree het volgende:
10^5 * 26^2=

Ja juf O+
Ok yeahhhhh _O_ Zo klopt ie wel. Dus ok stel nu verkopen ze niet alle loten. Hoe bereken je het dan... en daar kom ik niet uit. Dit was omdraai foutje van mij haha
pi_195644076
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:57 schreef phoenyx het volgende:
Een leerling kan maar zo goed zijn als zijn leraar kree.
Nou voorlopig nog beter iig
pi_195644276
quote:
14s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:57 schreef kree het volgende:

[..]

Nou voorlopig nog beter iig
Ik ga zo slapen Kree, als er iets is wat je nog tegen mij wil zeggen dan is nu het moment. Ik reageer pas morgen na werktijd weer.
pi_195644461
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:02 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ik ga zo slapen Kree, als er iets is wat je nog tegen mij wil zeggen dan is nu het moment. Ik reageer pas morgen na werktijd weer.
Ja ff hoe zetten we er een factor in want ok die winkans is het aantal loten verkocht natuurlijk.
Maar stel nu er zijn er mss maar 1000 verkocht uit al die nrs maar wordt wel uit geloot.
Volgens mij gaat het dan heel anders worden want loten ze dus uit de 100 van die 6miljoen Kan ik dat gewoon delen? Zou haast zeggen van wel, of niet?
pi_195644570
Ik heb geen idee, mijn hoogst genoten opleiding is HBO
pi_195644742
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:10 schreef phoenyx het volgende:
Ik heb geen idee, mijn hoogst genoten opleiding is HBO
Haha ja die heb ik niet eens gehaald joh... lol wel heel lang gedaan en toen kregen we statestieken enzo en dat was mijn faalpunt. Lol want het is nog veel ingewikkelder dit leren ze op VWO al denk :D

Maar maakt niet uit zo komen we er ook. Volgens mij stel nou er zijn minder loten verkocht. Dan zijn er dus ook meer kans om te winnen. Want gaat niet meer geloot worden onder onverkochte loten. Dus volgens mij antwoord van die som delen door aantal verkochte en dan heb je nog de kans? Iig op de hoofdprijs dan want hebben we het over natuurlijk.

Maar ik weet er zit nog iets met die "!" In heel veel met statestiek. En is faculteit en weet ik nog wel wat dat is.
Het doel alleen niet.
Voor jou dan stel er staat 6! Dat is 6*5*3*2*1= Dat bekend het, zover was ik maar het nut ervan niet echt gezien ja dat ze het vaak gebruiken in statistiek dus zal wel een nut hebben :P
pi_195644770
Wij gaan geen wiskundigers worden zie het nou al, maar we weten er iig beetje meer als gemiddeld van af denk :P
pi_195644773
Even voor de simpelen onder ons.

5 slots voor alleen cijfers zijn in totaal 10 mogelijkheden met slot (0 t/m 9), dus inderdaad 10 x 10 x 10 x 10 x 10 (105).

2 slots met daarbij alleen letters, 26 mogelijkheden per slot (a t/m z), dus inderdaad 26 x 26 (262).

Totale winkans is dus 1 : (10 x 10 x 10 x 10 x 10 x 26 x 26) of ( 1: (105 x 262 ) zoals @kree al zei, en dat is inderdaad 6,76x10^10.

En de Lotto kan ook niet vallen, dus het is onafhankelijk van het aantal loten.

Daarentegen vergroot je winkans bij het kopen van een 2e lot wel met 50%, daarna 33%, daarna 25% etc. Dus gezien inleg vs kans zou ik 4 loten nemen. Daarna neemt de mogelijkheid tot winnen onevenredig toe naar gelang van inleg

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2020 22:17:14 ]
pi_195644946
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:16 schreef feitcepsrep het volgende:
Even voor de simpelen onder ons.

5 slots voor alleen cijfers zijn in totaal 10 mogelijkheden met slot (0 t/m 9), dus inderdaad 10 x 10 x 10 x 10 x 10 (105).

2 slots met daarbij alleen letters, 26 mogelijkheden per slot (a t/m z), dus inderdaad 26 x 26 (262).

Totale winkans is dus 1 : (10 x 10 x 10 x 10 x 10 x 26 x 26) ( 1: (105 x 262 ) zoals @:kree al zei, en dat is inderdaad 6,76x10^10.

En de Lotto kan ook niet vallen, dus het is onafhankelijk van het aantal loten.

Daarentegen vergroot je winkans bij het kopen van een 2e lot wel met 50%, daarna 33%, daarna 25% etc. Dus gezien inleg vs kans zou ik 4 loten nemen. Daarna neemt de mogelijkheid tot winnen onevenredig toe naar gelang van inleg
Klopt maar de staatsloterij wel. Want het punt is. Ze loten nu wel on de verkochte loten. Dus het zijn niet alle nrs meer. Maar dat is dus een getal wat ze nooit bekend gaan maken. Van zoveel verkocht enzo. Ja mss achteraf niet ervoor.

Dus ik zocht nog naar een factor. Wat denk jij gewoon antwoord met alle mogenlijkheden delen door verwachte verkoop loten toch?

Dat leek mij ff logisch.

(Ik had trouwens ff de kwadraten en factoren verkeerd om, Nouja was in de buurt maar vond de uitkomst wel zo extreem dat ik dacht ga hier eerst ook nog eens vragen. Maar thanks leer weer ff wat weer zo. Ik wist ze wel maar weggezakt als de pest na 10 jaar niet gebruiken.

Ik denk dit helpt anderen ook, want heb nl ff gezocht maar kom je wel weer helemaal op lastige sites of nog erger proefwerken :")

Lol
pi_195645003
Ja als slots moet je het zien idd, Dat is een slim plan. Nu snap ik die kwadraten enzo wel daar niet van. Maar waarom hebben ze het mij niet op die manier geleerd vroeger ipv dat ik 3 mnd moest worsterlen voor ik er worst van kon maken :)
pi_195645046
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:22 schreef kree het volgende:
Ja als slots moet je het zien idd, Dat is een slim plan. Nu snap ik die kwadraten enzo wel daar niet van. Maar waarom hebben ze het mij niet op die manier geleerd vroeger ipv dat ik 3 mnd moest worsterlen voor ik er worst van kon maken :)
Dan is het simel aantsal slot is eerste getal. De mogenlijkhede van die in het kwadraat. Naja zelfde voor letters 2 letter slots 26 in kwadraat. Gvd kun jij geen leraar worden? ;)
pi_195645165
@kree ahh op die manier.

Dan zou je er met een omweg nog steeds achter kunnen komen wat grofweg het aantal verkochten loten is geweest per trekking.

Ik ga er vanuit dat de bedrijfsresultaten openbaar worden gemaakt en dus voor iedereen inzichtelijk zijn. Mijn kennis is daar absoluut onvoldoende voor, maar wanneer je alle posten filtert tot de totale omzet vs de totale winst, zal een ruwe schatting gemaakt kunnen worden van de marge die ze aanhouden en welke statistische kans erbij komt kijken, om zo op basis van de hoogte van het prijzengeld tot een hoeveelheid loten te komen.
pi_195645275
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:23 schreef kree het volgende:

[..]

Dan is het simel aantsal slot is eerste getal. De mogenlijkhede van die in het kwadraat. Naja zelfde voor letters 2 letter slots 26 in kwadraat. Gvd kun jij geen leraar worden? ;)
Zelfde met kentekens van de vorm x - xxx -xx bijvoorbeeld. Wanneer slot 1 altijd een cijfer is, Slot 2 t/m 4 letters en slot 5 & 6 cijfers, dan kom je uit op (101 x 263 x 102 ) = 17.576.000 mogelijke combinaties.
pi_195645373
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:27 schreef feitcepsrep het volgende:
@:kree ahh op die manier.

Dan zou je er met een omweg nog steeds achter kunnen komen wat grofweg het aantal verkochten loten is geweest per trekking.

Ik ga er vanuit dat de bedrijfsresultaten openbaar worden gemaakt en dus voor iedereen inzichtelijk zijn. Mijn kennis is daar absoluut onvoldoende voor, maar wanneer je alle posten filtert tot de totale omzet vs de totale winst, zal een ruwe schatting gemaakt kunnen worden van de marge die ze aanhouden en welke statistische kans erbij komt kijken, om zo op basis van de hoogte van het prijzengeld tot een hoeveelheid loten te komen.
Die berekening was ik natuurlijk achter gekomen wel, want ok toch teveel wiskunde gehad om te denken ik twijfel aan waar ik nu op uitkom. En is best veel kan ik je vertellen als je ongeveer tot klas 3 hbo elektro komt. Want ok de rest wil ik maar liever uit mn geheugen verdrijven maar was ook nog differentieren en integreren en op een tempo in de klas op hbo van was al moeilijk bij te schrijven. Maar ben nog tot klas na 2.5 gekomen hoor met alles van de 4 maar toen gebeurde er zoveel persoonlijk vooral dat ik het uiteindelijk niet meer trok. Nog doorgegaan een hele tijd dus heb nog heel wat lessen gevolgd en gehaald. Maar uiteindelijk was ik het zo zat en ben ik gaan werken. Ik trok het niet meer gewoon want liep achter en moest dan weer met andere klassen mee etc. Dat heeft me gekilled.

Alles inhalen en achteraan lopen. En wil ik niet eens klagen hoor. Zonde vindt t ik t wel. Maar wil niet zeggen dat ik nog heel veel andere wel gehaald heb ook na P Dus ben nog best ver gekomen. Alleen geen papiertje ervan.
Cryptografie web developing HDML etc etc het was zo veel. Trok het niet meer.

Nouja dat beetje terzijde maar wiskunde is altijd mijn achilles hil geweest ;)
pi_195645476
Maargoed afgezien van de vorige.

Ik denk dat heel veel niet weten hoe ze dit moeten uitrekenen, terwijl het wel handig is om te kennen dus. Dus dit topic heeft sowieso wel nut denk ik :)
pi_195645607
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:30 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Zelfde met kentekens van de vorm x - xxx -xx bijvoorbeeld. Wanneer slot 1 altijd een cijfer is, Slot 2 t/m 4 letters en slot 5 & 6 cijfers, dan kom je uit op (101 x 263 x 102 ) = 17.576.000 mogelijke combinaties.
Klopt ik snap de som weer. Ik wist het idee wel maar draaide de kwadraten om met de (hoe noem je dat) noemers of dat is meer voor breuken he. Maar zelfde idee. :)

Maar ken je faculteit ook? Want volgens mij kan het daarmee ook maar volgens mij faculteit werkt toch soort andersom als in kwadraten of iig op een andere manier.

Maar daarmee kun je het volgens mij ook uitrekenen iig het getallen stuk.?
pi_195645804
Dus ik denk met in aanrekening houden van en noem het maar ?????? Getal verkochte loten komen we hierop

1
2
3
5^10*26^2
--------------------- -------       =  kans om op winnende lot
???????? 

Kan ik niet netjes die subscript doen enzo voor de kwadraat nrs. Maar jullie snappen dat ^ voor quadraat staat en * voor doe deer X
pi_195645824
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:39 schreef kree het volgende:

[..]

Klopt ik snap de som weer. Ik wist het idee wel maar draaide de kwadraten om met de (hoe noem je dat) noemers of dat is meer voor breuken he. Maar zelfde idee. :)

Maar ken je faculteit ook? Want volgens mij kan het daarmee ook maar volgens mij faculteit werkt toch soort andersom als in kwadraten of iig op een andere manier.

Maar daarmee kun je het volgens mij ook uitrekenen iig het getallen stuk.?
Tot zo ver ben ik nooit gekomen, voor die tijd was ik ook al gestrand op het HBO :') Daar zou ik me dan in moeten verdiepen.

Om even terug te komen op die ruwe schatting:

Als je uitzoekt hoeveel abonnees de Staatsloterij heeft, dan heb je een vaste waarde die maandelijks terug komt. Dus stel er zijn 1,2mil abonnees, dan worden er maandelijks sowieso 100.000 loten verkocht.

Wanneer de jackpot hoger en hoger wordt, zal het aantal loten dus stijgen met x^r + 100.000. Echter, voor elk lot dat verkocht wordt gaat een x bedrag naar de staatskas, een x bedrag naar de prijzenpot en een x bedrag naar de vaste en variabele lasten.

Dat houdt dus in dat de “uitbetalingskosten” per lot in verhouding groter worden, naar mate de prijzenpot stijgt, ten opzichte van het aantal loten dat wordt verkocht.

Dat houdt in dat je kansen om de jackpot te winnen waarschijnlijk het grootst zijn bij een lagere jackpot, zeg 5-8 miljoen oid.
pi_195645983
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:47 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Tot zo ver ben ik nooit gekomen, voor die tijd was ik ook al gestrand op het HBO :') Daar zou ik me dan in moeten verdiepen.

Om even terug te komen op die ruwe schatting:

Als je uitzoekt hoeveel abonnees de Staatsloterij heeft, dan heb je een vaste waarde die maandelijks terug komt. Dus stel er zijn 1,2mil abonnees, dan worden er maandelijks sowieso 100.000 loten verkocht.

Wanneer de jackpot hoger en hoger wordt, zal het aantal loten dus stijgen met x^r + 100.000. Echter, voor elk lot dat verkocht wordt gaat een x bedrag naar de staatskas, een x bedrag naar de prijzenpot en een x bedrag naar de vaste en variabele lasten.

Dat houdt dus in dat de “uitbetalingskosten” per lot in verhouding groter worden, naar mate de prijzenpot stijgt, ten opzichte van het aantal loten dat wordt verkocht.

Dat houdt in dat je kansen om de jackpot te winnen waarschijnlijk het grootst zijn bij een lagere jackpot, zeg 5-8 miljoen oid.
Ja gaan we een berekening verder. Maar vindt t wel leuk om ff over door te kletsen. Hoewel ik wiskunde toen zo onwijs haatte, maar wil niet zeggen dat ik er nu praktisch toch meer soms aan nodig heb alsdat ik toen had. Of nouja nu niet want geen werk en vaak niet laatste jaren. Maar toch wel nodig gehad. Maar het zakt een beetje weg he als je er niks mee doet. Bedoel simpele berekeningen kan ik nog wel. Maar die dingen die ik toen haalde over motoren berekenenen met draaistromen erin en verschillende fases is aardig weg hoor bij mij. Of antennes en verzenden. My god zonde eigenlijk. Maar het zakt nou eenmaal weg als je het niet gebruikt. Voordeel makkelijker op te halen wel weer ook :P
pi_195646060
Tenminste wel gewerkt maar had ik niet veel meer nodig als P=U*R of U=I*R Of die samengesteld dan in alle vormen zeg maar, kun jij vast wel.

Met nog een [woretel]3 er keer trouwens voor 3 fase

Dat was meestal wel genoeg. Maar heb veel meer geleerd. Maar geen diploma voor dus daar ga ik niet op aangenomen worden nu.

Maar ok mss omdat er hier ook wel zijn die elektro doen, hoop dat ze dit lezen en want ok dit is zeg maar wat je in de eerste 5 min krijgt. Daarna....... omg antennes je moet haast tekentjes leren tekenen ook voor alle symbolen die er geruikt worden.
pi_195646121
Weet wel met mbo 4 diploma elektro en ongeveer wat ik nu noem en beetje ok persoon ben kun je wel 2500 vangen in de elektro als beginner. En loopt heel snel op en zeg nu al. Als je kunt switch van werkgever gewoon en heb geen medelijden met ze want heb ik teveel gedaan nl. Ze betalen het ervoor echt waar. Nsjs nu ff niet allemaal maar over het algemeen gaat sneller als de regerings loonsverhoging. En nog een advies. Denk nooit dat je om een werkgever moet geven. Want ze doen of ze denken om jou, Maar doen ze niet. Dat is de wijste les die ik nog heb geleerd. Beter aanbod mooi opzechtermijn en pleite.
pi_195646187
Maargoed dat moest er ff over uit ik wilde eigenlijk nog even door over wiskunde want daar ging het hier om natuurlijk. ;)

We waren bij !faculteit Nummer dus
8!=8*7*6*5*4*3*2*1=

Ok denk je want dit komt volgens mij beetje meer uit de ict, Nu denken jullie wat doe je als je met een oneven nr begint? Of niet? Dat vroeg ik me nl toen af?

Je weet als je een integer invoert in software dat dat dan niet gaat werken nl want die kan alleen hele nrs aan....
Heb ik het over C of C+ nog zelfs, krijg je error met in elkaar zetten. Maar ook daar is een oplossing voor nl. Nu weet ik hem niet precies meer

Vraag maar?
pi_195646356
Ik zeg trouwens niet dat ik kan programmeren hoor, zeker niet. Ik heb alleen echt de basis gehad en was meer om simpele simulatie programma's te maken in C+ toen nog. Dus ik ken wel de basis.
Maar denk niet dat ik nu programma's kan programmeren grafisch ofzo. Maar was ook nooit de bedoeling.

Wel nog wat website PHP en mySQL

En de basis hoor maar weet nog wel wat ervan iig.

Het stomme is die C+ programma's kunnen handig zijn voor berekeningen te automatiseren dus dat was de les ervan. Maar is alleen nrm'ts voor sure kan altijd wel weer backand achter op die manier. Maar zover ging het niet.
Maar dus vergis je niet in mij ik weet er wel meer van, alleen beetje weggezakt. Maar haal dat zo weer op want weet nog wel waar ik toen allemaal tegen aanliep en ik moest vragen 100x Dus mocht je nou huiswerk erover hebben vraag maar ff of DM Want wil best kijken of ik het weet :) Dit was de allereerste basis halverwege jaar 1 trouwens wat ik nu noem

Raad het btw iedereen aan HBO te doen nu, hoewel het toen stuk leuker was als nu, want nu HHS en toen was het nog een losse school. En tien keer leuker en heb die overgang meegemaakt en vond het toen niet meer leuk maar zoals ik zei komt ook door andere dingen.

Maar ik had aardige klasgenoot waarmee we gingen zuipen elke donderdag zsm na lessen. En die heeft me best vaak geholpen. Nu was die een stuk slimmer als ik iig daarmee dus vaak hulp gehad. Maar ok om maar te zeggen want ik kom daar nooit meer terug. Maar mocht je op HHS Den Haag terecht komen daar. Dan moet je me zeker ff DM sturen :D
pi_195646453
Maargoed kansberekening enzo ff weer voor het topic nu dan maar ;)
pi_195646607
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:30 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Ik vond het een goeie slimme manier om wel te onthouden. Heeej maar ok ik was in de buurt he... lol Alleen wat omgedraaid. Krijg je met wiskunde
pi_195648670
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:46 schreef kree het volgende:
Dus ik denk met in aanrekening houden van en noem het maar ?????? Getal verkochte loten komen we hierop
[ code verwijderd ]

Kan ik niet netjes die subscript doen enzo voor de kwadraat nrs. Maar jullie snappen dat ^ voor quadraat staat en * voor doe deer X
De kans dat je de jackpot wint bij verloting onder de verkochte loten is heel simpel:

1 op [aantal verkochte loten]

Overigens, wordt de jackpot niet (als enige prijs) onder alle mogelijke lotnummers geloot? Het idee van een jackpot is dat hij oploopt zo lang hij er niet uit gaat. De kans dat de jackpot valt op een lot waarbij de jackpot niet is geactiveerd lijkt me vele malen kleiner dan dat de prijs zou vallen op een onverkocht lot.
pi_195648712
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:16 schreef feitcepsrep het volgende:

Leuke invalshoek!

De kosten van een extra lot zijn ook relatief lager ten opzichte van wat je al aan loten hebt uitgegeven. Als ik al ¤ 60 heb uitgegeven dan doet ¤ 15 extra me minder pijn.

De kans dat de hoofdprijs al op één van de vier andere loten is gevallen is toch nihil én de kans op andere prijzen neemt ook toe (bij de oktobertrekking heb je met vijf loten vijf keer 40% kans op het juiste eindcijfer).

Het hangt er ook vanaf wat mensen bereid zijn om uit te geven natuurlijk. Iedereen zal zo zijn eigen theorieën hebben om hoe je dit besteedt te beargumenteren.
pi_195648732
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 23:19 schreef kree het volgende:
Maargoed kansberekening enzo ff weer voor het topic nu dan maar ;)
Uitdaging:

Hoe groot is de kans dat je de inleg van 1 lot eruit haalt

(Hiervoor moet je de kans op elke prijs die hoger is dan de inleg weten. Tenzij je met één lotnummer meerdere prijzen kunt winnen die lager zijn dan de inleg)
pi_195649580
Nu ben ik helemaal bees boos en niet op jullie. Want ok is van uurs voorzover het merendeel 1m op en alleen ff met telefoon imdat bereiuk kut is dan. Geleleiuk haaaaaaaaslme hier weg ofzo tot mor of mars. Alles beter als dit. Zeikerdderds ze donderen er lekker best wel voor betaald ook. Duck is'
pi_195649674
Ik nanP serieus niet waarom ik iets afspreek met ze wat echt dus 8 iaar no proglme heeft gewerkt en dat ik
Nu met nieuwe verhuurders me in hoeken in ogen moet werekjen weer om dit. Want was dat aqls eens door
Geegaan. Ze zijn meer dan genoeg met hun PV etc En meer krijg je er ook niet op. Ol bpe;////

We kunnen we er meer uit halen man. En dit is vooral van de vrouw naar de man. Tuurlijk joy laten we hem gewoon nog wat meer toe the strachtch geven. Ok en heb gezegde ik gen ik ben elektro monteiru en zet er zo noeg eentje tussnen want heb nog geeaikte zelfs nog door tennet. Maargoed ok het volgende is prutsrern monteur gaat dit maken en kabel breekt. Zal mijn accus alvast wel opl;adfen Hoe vaak dit niet gezien je kunt het je wss niet voorsrellen. Echt gaan we weeer ok. En is ander bedrijf he die dat dolkenndan....... kun je beter door ons laten doen dan want bebeurt t niet eens.
pi_195649690
Best zp;amg ol jet war, jeb em [pwe/ Zal me een zorg om me zijn
pi_195649981
Kabber wordt ik wel deadliest catsch enzo. For shure faal al worden want ag over me niet bij eerste geloven
pi_195650000
Maarja half een ton europ voor twee kweken is ook leuk
  donderdag 15 oktober 2020 @ 09:18:14 #61
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_195650297
Wat een heerlijk topic is dit toch weer geworden _O-
AZ
ALKMAAR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo