Ik werk zelf in de ouderenzorg en het is echt bizar wat ik daar dagelijks zie. De godganse dag loop ik met een kap op mijn snuit om vervolgens deze club nagenoeg geen enkele moeite te zien doen. Daar doen we het dan voor....Thuiszorg overigensquote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Aan de andere kant mag ik toch hopen dat mensen slim genoeg zijn om dit zelf te bedenken. Hebben wij echt de overheid nodig om ons te vertellen wat goed en slecht voor ons is? Mijn moeder is behoorlijk kwetsbaar. Ik zoek haar niet op en zij is ook uiterest voorzichtig. Heb je toch geen minister-president voor nodig?
Baudet heeft wel wat goede punten trouwens
Dat lijkt mij wel behoorlijk frustrerend ja.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:37 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Ik werk zelf in de ouderenzorg en het is echt bizar wat ik daar dagelijks zie. De godganse dag loop ik met een kap op mijn snuit om vervolgens deze club nagenoeg geen enkele moeite te zien doen. Daar doen we het dan voor....
Waren bij de eerste golf wel sterk gelinkt met allemaal brandhaarden en corona-hotspots.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:18 schreef Kyran het volgende:
Dit tweede punt is wel weer vooral om je eigen agenda door te drukken. Een gemiddelde burger komt niet echt in een slachthuis.Dat kan je niet vergelijken met een cafe.
Ja daar wordt een mens niet vrolijk vanquote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:38 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat lijkt mij wel behoorlijk frustrerend ja.
Ja dat maakt zeker uit. Kinderen zijn minder vatbaar he. En of ze het kunnen doorgeven is nog maar de vraag.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maakt dat uit? Als een leerling of leraar ergens anders besmet wordt, maar vervolgens dat verder op school verspreidt, is dat toch gewoon een probleem, of niet dan?
Dat is een gevaarlijke misvattingquote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja dat maakt zeker uit. Kinderen zijn minder vatbaar he. En of ze het kunnen doorgeven is nog maar de vraag.
Ik zou denken: als je het niet zeker weet, neem dan de gok niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En of ze het kunnen doorgeven is nog maar de vraag.
Overigens kunnen ze daar niet altijd perse wat aan doen. De buurman van mijn ouders is behoorlijk dementerend en hem moet eigenlijk constant de regels (en reden) worden uitgelegd...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:37 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Ik werk zelf in de ouderenzorg en het is echt bizar wat ik daar dagelijks zie. De godganse dag loop ik met een kap op mijn snuit om vervolgens deze club nagenoeg geen enkele moeite te zien doen. Daar doen we het dan voor....Thuiszorg overigens
Mag die kwetsbare dat zelf aub uitmaken of dat die uit eigen (vermeend) lijfsbehoud thuis blijft ?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee. Gewoon nee.
Klaver heeft gewoon 100% gelijk. Je kan niet iedereen die kwetsbaar is maar thuis laten blijven. Dat kan gewoon niet. Dan heb je geen OV meer, geen zorg meer, geen onderwijs meer etc. etc. etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Heb je helemaal gelijk in. Maar er zijn zat voorbeelden te bedenken waarbij het wel kan. Ook kwetsbaren moeten hun steentje bijdragen om er alles aan te doen om niet besmet te raken. Ik zie deze groep nu vooral heel veel wijzen naar een ander.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Overigens kunnen ze daar niet altijd perse wat aan doen. De buurman van mijn ouders is behoorlijk dementerend en hem moet eigenlijk constant de regels (en reden) worden uitgelegd...
Die woont nog thuis neem ik aan?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Overigens kunnen ze daar niet altijd perse wat aan doen. De buurman van mijn ouders is behoorlijk dementerend en hem moet eigenlijk constant de regels (en reden) worden uitgelegd...
Jep, maar wat bereiken ze ermee? Rutte is heel goed in de oppositie zo nu en dan het gevoel geven dat er naar hen wordt geluisterd. Zie de mondkapjesplicht die er gaat komen. Ten aanzien van de wezenlijke kwesties heeft de oppositie weinig (misschien zelfs niets) te zeggen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:28 schreef Gretzl het volgende:
De oppositie heeft nooit in de geschiedenis zo makkelijk op het falende kabinetsbeleid kunnen schieten als dit najaar.
Ik hoop dat je dat niet meentquote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep, maar wat bereiken ze ermee? Rutte is heel goed in de oppositie zo nu en dan het gevoel geven dat er naar hen wordt geluisterd. Zie de mondkapjesplicht die er gaat komen. Ten aanzien van de wezenlijke kwesties heeft de oppositie weinig (misschien zelfs niets) te zeggen.
Ik kijk inmiddels met weerzin naar die debatten, het gedraai van het kabinet en de toneelstukjes van de oppositie die het de komende verkiezingen goed wil doen ten koste van de zittende regering. Wie geeft er echt om wat er gebeurt, wie maakt het verschil? Ik zie het niet.
Bel Den Haag en zeg dat je het doorslaggevende argument bedacht hebt om de scholen dicht te doen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou denken: als je het niet zeker weet, neem dan de gok niet.
Ze nemen niet op.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Bel Den Haag en zeg dat je het doorslaggevende argument bedacht hebt om de scholen dicht te doen.
Ik vraag me af of er echt een mondkapjesplicht komt. De aankondiging van een mondkapjesplicht is volgens mij een soort pr-stunt om het dragen van mondkapjes te bevorderen door het kabinet. Doordat mensen denken dat het verplicht zal worden, zullen meer mensen mondkapjes gaan dragen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:33 schreef F.Sinatra het volgende:
Verbijstering bij politiebonden en boa's: 'Mondkapjesplicht valt niet te handhaven’
https://www.ad.nl/politie(...)-handhaven~aed1a23e/
Ja. De vraag is nog hoelang, hij gaat er sinds kort echt hard op achteruit (binnen een paar maanden van slechts enigszins vergeetachtig, naar heel achterdochtig gedrag richting vreemden en om een uur 's nachts erop uit trekken omdat hij denkt dat hij naar z'n werk moet). Hoe dan ook, zo'n man valt niet voor langere tijd de regels aan te leren.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |