Ligt inderdaad aan jou.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vind dat een gerichtere maatregelen dan het volledig dicht smijten van de horeca eigenlijk, maar dat kan aan mij liggen.
Ok man. Je gelooft het pas als je het zelf ziet dus? Want anders neem je het niet aan? Ik ken 2 verpleegsters die dit beamen, maar dat boeit je ook niet dan denk ik? Wat een onzinquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:50 schreef Twinkle20 het volgende: [..] Nee, dat wordt gesuggereerd in de media. En die trek ik deels in twijfel, omdat in het verleden ook aantoonbaar bleek dat ze de boel manipuleerden. Hebben ze helemaal ongelijk? Vast niet. Maar kritisch ben ik wel. En dat gaat ook de andere kant op hoor. Het is ook echt niet zo dat ik ieder filmpje van de 'complotgekkies' maar klakkeloos aanneem als waarheid. Die zal ergens in het midden liggen.
Met een boel geluk zijn we met kerst net ver genoeg uit de golf om dat te rechtvaardigen want zoals je zegt kan de economie dat goed gebruiken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
ken netik heb een pleurishekel aan die geplande feestdagen dus het maakt mij persoonlijk niet zoveel uit maar de economische schade in zo'n maand zou enorm zijn als ze de teugels dan niet op z'n minst wat laten vieren
Die cijfers zijn sowieso op verschillende manieren te interpreteren. Een thuisbesmetting komt ook ergens vandaan. Daar wordt nu bijna 60% onder geschaard.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Op scholen zijn toch amper besmettingen? @:Vomy
Als het met dit pakket niet lukt dan hebben we een GROOT probleem. Want zover staan deze maatregelen niet bij de lockdown van maart vandaan.....
Guttegut de regels zijn inhumaanquote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:05 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
kortom de regels werken niet en zijn inhumaan. En het is tevens symptoombestrijding. Het probleem ligt voornamelijk bij de politiek die jaren lang bezuinigd heeft op de zorg, dat er daarom overbelasting ontstaat is logisch en te verwachten. De overheid creëert een probleem en legt de schuld bij anderen neer, whats new?
Natuurlijk niet, maar het zal ze meer werk opleveren dan die paar keer handhaven bij de nachtwinkel. Genoeg Belgen en Duitsers die daar een zakcentje aan willen gaan bijverdienen en zo'n 10 procent is zware drinker, dus markt zat.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:25 schreef Qarrad het volgende:
Joh, in die vier weken drooglegging verandert het hier echt niet in Boardwalk Empire.
Marino reageert niet inhoudelijk op vragen, dat heb ik ondertussen ook gemerkt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:19 schreef VoMy het volgende:
Is iemand dit al opgevallen trouwens:
Schattingen van het aantal besmettelijken in de RIVM-file van vorige week, met methode:
[ afbeelding ]
Schattingen van het aantal besmettelijken in de RIVM-file van deze week, met een andere methode:
[ afbeelding ]
De piek van het voorjaar is behoorlijk omlaag gehaald, het aantal besmettelijke personen nu is ook omlaag bijgesteld, maar minder.
Marino van Zelst had er gister nog een schijtlollig memepje aangewijd hoe we nu op het niveau van 17 maart zitten volgens volgens mij deze grafiek, maar inhoudelijk ingaan op de gewijzigde methodiek zat er natuurlijk weer niet in.
Roken dan ook maar verbieden. En autorijden. En 's avonds op straat lopen. En buiten spelen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vind dat een gerichtere maatregelen dan het volledig dicht smijten van de horeca eigenlijk, maar dat kan aan mij liggen.
Een pandemie op deze schaal komt niet vaak voor, nee. Maar je moet eens over de Spaanse griepuitbraak van 1918 lezen. Ook toen hadden mensen mondkapjes op, werd anderhalve meter afstand gehouden, werd groepsgrootte aan banden gelegd, etc.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:34 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Ik vind de huidige regels ook redelijk gek. Is nog nooit voorgekomen in de geschiedenis.
Heel begrijpelijk van Deenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:38 schreef Momo het volgende:
Zo te zien sluit Deen Supermarkten gewoon de deuren overal om 8 uur. Die hebben geen zin in woeste Henk die flipt op de 16-jarige cassiere omdat er om 20:15 geen bier meer gekocht kan worden.
Het gaat er niet om wat mensen al dan niet accepteren, het invoeren van een enkelband bij mensen die in quarantaine moeten is gewoon een enorme operatie. Niet alleen moeten er opeens duizenden enkelbanden ergens vandaan worden getoverd, er moeten ook grote meldkamers worden ingericht waar de signalen van al die dingen verwerkt wordt. Om nog maar te zwijgen over het politieapparaat dat vervolgens op die meldingen moet gaan reageren. Het is totaal niet realistisch om te denken dat dat even op poten wordt gezet, terwijl het al niet eens lukt om voldoende capaciteit voor tests en bco te regelen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:35 schreef galantis het volgende:
[..]
Als het maar geleidelijk genoeg gaat kun je nog versteld staan van wat er op een gegeven moment geaccepteerd wordt.
Ik denk juist dat er een overdaad is aan informatie in combinatie met een hoop zelfoverschatting qua vermogen om deze te beoordelen op hoe gegrond deze is.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Waar ik me ook wel zorgen om maak is het gebrek aan kennis bij de 'gewone Nederlander'. Wij zijn hier dagelijks verzameld en zijn denk ik qua kennis over de cijfers net wat verder.
Als de komende week/weken de cijfers nog op blijven lopen (in afwachting van de ombuiging door de maatregelen), bestaat dan niet de kans dat de 'gewone Nederlander' denkt: "Nou, er gebeurt weinig, ik kan net zo goed gewoon de dingen gaan doen die ik van plan was te doen (indien mogelijk)"
Daar ligt denk ik best een uitdaging qua communicatie.
@:Elan: het valt niet echt mee met de besmettingen op scholen, integendeel.
Ik moet me nog even excuseren.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Conclusie: deze 'hamer' van Rutte is niet afdoende om het tij heel snel te keren.
Er zijn inderdaad rare mensen in Nederland die nog een leven buiten corona-nieuws hebben.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Waar ik me ook wel zorgen om maak is het gebrek aan kennis bij de 'gewone Nederlander'. Wij zijn hier dagelijks verzameld en zijn denk ik qua kennis over de cijfers net wat verder.
Als de komende week/weken de cijfers nog op blijven lopen (in afwachting van de ombuiging door de maatregelen), bestaat dan niet de kans dat de 'gewone Nederlander' denkt: "Nou, er gebeurt weinig, ik kan net zo goed gewoon de dingen gaan doen die ik van plan was te doen (indien mogelijk)"
Nee natuurlijk valt dat niet mee.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:37 schreef Jor_Dii het volgende:
De politievakbond preekt puur voor eigen parochie, wat ik ook wel snap. Gisteren riepen ze ook op om demonstraties te verbieden onder het artikel over volksgezondheid in de grondwet, want het is zo lastig dat ze daar veel politieinzet aan kwijt zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Roken dan ook maar verbieden. En autorijden. En 's avonds op straat lopen. En buiten spelen.
Waar begint dit op te lijken met al die verboden?
Ik snap best dat mensen het niet op de voet volgen, maar het zou wel aardig zijn als die mensen op z'n minst proberen hun contacten en reisbewegingen tot een minimum te beperken. Het is wat mij betreft geen optie om zo'n grote crisis als deze compleet te negeren en gewoon je gang te gaan.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:40 schreef Vasilevski het volgende:
Er zijn inderdaad rare mensen in Nederland die nog een leven buiten corona-nieuws hebben.
daarom eerst maar weer 2 weken aankijken voor het weer helemaal af te branden, wat ik overigens wel vreemd vind is dat ze niet meteen de horeca gisteravond om 22uur hebben gesloten, nu krijg je vandaag nog veel afscheidsfeestjes, in Liverpool is dat niet zo heel goed gegaan.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Op scholen zijn toch amper besmettingen? @:Vomy
Als het met dit pakket niet lukt dan hebben we een GROOT probleem. Want zover staan deze maatregelen niet bij de lockdown van maart vandaan.....
En als het al zou lukken schiet je er helemaal niets mee op.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat mensen al dan niet accepteren, het invoeren van een enkelband bij mensen die in quarantaine moeten is gewoon een enorme operatie. Niet alleen moeten er opeens duizenden enkelbanden ergens vandaan worden getoverd, er moeten ook grote meldkamers worden ingericht waar de signalen van al die dingen verwerkt wordt. Om nog maar te zwijgen over het politieapparaat dat vervolgens op die meldingen moet gaan reageren. Het is totaal niet realistisch om te denken dat dat even op poten wordt gezet, terwijl het al niet eens lukt om voldoende capaciteit voor tests en bco te regelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |