abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195632963
quote:
11s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:44 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Daarom draag ik ook geen condoom.
Ik interpreteer deze grap waarschijnlijk niet zoals jij 'm bedoelde :r :+
pi_195632971
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:52 schreef Randier het volgende:

[..]

Ik interpreteer deze grap waarschijnlijk niet zoals jij 'm bedoelde :r :+
Of juist wel. :P
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195632977
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik heb mijn schoonmoeder in de kelder opgesloten in maart.

Straks eens kijken hoe het gaat. Misschien heeft ze zin in een sneetje brood.
Daar ga je je kostbare brood toch niet aan verspillen.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 13:54:01 #279
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195632981
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik heb ook m'n eigen kinderen niet meer omhelst sinds maart, zo werkt dat nu eenmaal
Dat deden wij sowieso al nooit gelukkig :') Maar we komen gewoon bij elkaar over de vloer zo lang we geen symptomen hebben.
pi_195632994
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:52 schreef trein2000 het volgende:
@:elan heel duidelijk verhaal in trouw. Heel snel ingrijpen daarvan mij betreft, niet dicht maar binnen school ing meer doen.
De maatschappelijke druk gaat in de komende 2 weken dermate toenemen dat ze denk ik vanuit de overheid alsnog (opnieuw) in gaan grijpen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 14 oktober 2020 @ 13:54:39 #281
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195633000
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:49 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ik heb ze op school gelaten.
nog beter maar je hebt ook een eigen verantwoordelijkheid, helaas doen veel mensen kinderachtig door de gedragsregels aan hun laars te lappen en dan moet papa Rutte weer ingrijpen
pi_195633006
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De maatschappelijke druk gaat in de komende 2 weken dermate toenemen dat ze denk ik vanuit de overheid alsnog (opnieuw) in gaan grijpen.
Laten we het eerst maar eens afwachten wat dit oplevert.
pi_195633018
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

nog beter maar je hebt ook een eigen verantwoordelijkheid, helaas doen veel mensen kinderachtig door de gedragsregels aan hun laars te lappen en dan moet papa Rutte weer ingrijpen
Rutte komt mij toch niet echt als een Papa voor...meer een basisschool directeur ;)
pi_195633029
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:52 schreef trein2000 het volgende:
@:elan heel duidelijk verhaal in trouw. Heel snel ingrijpen daarvan mij betreft, niet dicht maar binnen school ing meer doen.
https://www.trouw.nl/binn(...)dig-is-dat~b59b9842/

Deze is nog wat actueler, gaan ook veel geluiden op om de herfstvakantie een weekje te verlengen en in de zomer wat langer door te gaan. Omdat je dan ook veel beter kan ventileren of zelfs buiten les kan houden. Examens moeten dan wellicht wel verzet worden.
blablablabla
pi_195633030
quote:
12s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:42 schreef Vallon het volgende:

[..]

Idd. met beste wil van de wereld kan ik niet snappen waarom iemand zich zou willen laten testen. Dit buiten faam of blaam gevoelens.
//--//

Het testen levert de testpersoon zelf geen zier op anders dan een extra zorg.
1) Iemand is positief, dus minimaal quarantaine van 2-4 weken (wat de besmettingsduur kan zijn).
2) Iemand is negatief wat verder niets zegt noch jezelf (on)veiliger maakt (ook voor anderen).

In geval van 1 wordt van de besmette persoon verlangt dat die anderen gaat meetrekken door hun ook voor die quarantaine te gaan interesseren... die mensen hebben ook weer contacten...
Op "reis" gaan met mogelijk een Covid19 onder de leden om om zich te laten testen; lijkt mij helemaal ongewenst.

Is of wordt iemand daadwerkelijk (te) ziek bel dan sws altijd de huisarts of ga naar de SEH van een ziekenhuis, waar eventueel verder diagnose wordt gesteld.

Enne, afwezigheid van een besmetting zegt totaal niets of het individu besmet is en dat het al of niet het virus toch kan overdragen op anderen. Omgekeerd zegt een eigen besmetting niets over anderen daarmee kunnen besmetten wat al of niet leidt tot eventuele gevolgen.

Kortom: was je handen, houdt afstand en blijf met symptomen thuis wat ook geldt voor jongeren. Meer is niet nodig om het virus er onder te krijgen. Mensen die zich daarin niet senang voelen; kunnen zich omringen met aanvullende maatregelen totdat er een beter oplossing is.
Omdat je vaak al besmettelijk bent voor je symptomen hebt. Of de symptomen zijn zo minimaal dat ze niet herkend worden.
pi_195633031
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik heb ook m'n eigen kinderen niet meer omhelst sinds maart, zo werkt dat nu eenmaal
Say what?
  woensdag 14 oktober 2020 @ 13:56:41 #287
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195633033
Nog wat snelle onderzoeken die ik vond als ik zocht op: children household source covid bij scholar.google.com. Dat is onmogelijk sturend te noemen, lijkt me. Dit onderzoek dat je ziet dat de specifieke vraag goed toelicht, met ook nog een verhaal over scholen erin:

https://pediatrics.aappublications.org/content/146/2/e2020004879

Let op, lang verhaal, in het Engels:
quote:
In this issue of Pediatrics, Posfay-Barbe et al6 report on the dynamics of COVID-19 within families of children with reverse-transcription polymerase chain reaction–confirmed SARS-CoV-2 infection in Geneva, Switzerland. From March 10 to April 10, 2020, all children <16 years of age diagnosed at Geneva University Hospital (N = 40) underwent contact tracing to identify infected household contacts (HHCs). Of 39 evaluable households, in only 3 (8%) was a child the suspected index case, with symptom onset preceding illness in adult HHCs. In all other households, the child developed symptoms after or concurrent with adult HHCs, suggesting that the child was not the source of infection and that children most frequently acquire COVID-19 from adults, rather than transmitting it to them.

These findings are consistent with other recently published HHC investigations in China. Of 68 children with confirmed COVID-19 admitted to Qingdao Women’s and Children’s Hospital from January 20 to February 27, 2020, and with complete epidemiological data, 65 (95.59%) patients were HHCs of previously infected adults.7 Of 10 children hospitalized outside Wuhan, China, in only 1 was there possible child to adult transmission, based on symptom chronology.8 Similarly, transmission of SARS-CoV-2 by children outside household settings seems uncommon, although information is limited. In an intriguing study from France, a 9-year-old boy with respiratory symptoms associated with picornavirus, influenza A, and SARS-CoV-2 coinfection was found to have exposed over 80 classmates at 3 schools; no secondary contacts became infected, despite numerous influenza infections within the schools, suggesting an environment conducive to respiratory virus transmission.9 In New South Wales, Australia, 9 students and 9 staff infected with SARS-CoV-2 across 15 schools had close contact with a total of 735 students and 128 staff.10 Only 2 secondary infections were identified, none in adult staff; 1 student in primary school was potentially infected by a staff member, and 1 student in high school was potentially infected via exposure to 2 infected schoolmates.

On the basis of these data, SARS-CoV-2 transmission in schools may be less important in community transmission than initially feared. This would be another manner by which SARS-CoV-2 differs drastically from influenza, for which school-based transmission is well recognized as a significant driver of epidemic disease and forms the basis for most evidence regarding school closures as public health strategy.11,12 Although 2 reports are far from definitive, the researchers provide early reassurance that school-based transmission could be a manageable problem, and school closures may not have to be a foregone conclusion, particularly for elementary school–aged children who appear to be at the lowest risk of infection. Additional support comes from mathematical models, which find that school closures alone may be insufficient to halt epidemic spread13 and have modest overall impacts compared with broader, community-wide physical distancing measures.14

These data all suggest that children are not significant drivers of the COVID-19 pandemic. It is unclear why documented SARS-CoV-2 transmission from children to other children or adults is so infrequent. In 47 COVID-19–infected German children, nasopharyngeal SARS-CoV-2 viral loads were similar to those in other age groups, raising concern that children could be as infectious as adults.15 Because SARS-CoV-2 infected children are so frequently mildly symptomatic, they may have weaker and less frequent cough, releasing fewer infectious particles into the surrounding environment. Another possibility is that because school closures occurred in most locations along with or before widespread physical distancing orders, most close contacts became limited to households, reducing opportunities for children to become infected in the community and present as index cases.

Almost 6 months into the pandemic, accumulating evidence and collective experience argue that children, particularly school-aged children, are far less important drivers of SARS-CoV-2 transmission than adults. Therefore, serious consideration should be paid toward strategies that allow schools to remain open, even during periods of COVID-19 spread. In doing so, we could minimize the potentially profound adverse social, developmental, and health costs that our children will continue to suffer until an effective treatment or vaccine can be developed and distributed or, failing that, until we reach herd immunity.16,17
Dit gaat nog specifiek over de schoolvraag:
https://adc.bmj.com/content/105/7/618.full
Antifa
pi_195633043
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Laten we het eerst maar eens afwachten wat dit oplevert.
Als het goed is weten we voor het eind van deze week of de maatregelen die iets meer dan 2 weken terug zijn genomen iets verschil hebben gemaakt. Zoals van Dissel zei, de reisbewegingen zijn omlaag gegaan, maar nog niet zo hard als ze wilden, daarom waren eerder extra maatregelen nodig.
pi_195633045
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat moet je voor zijn. Dus nu maatregelen nemen.
Denk aan:
- leraar van lokaal laten wisselen klas niet, dat zal wellicht niet altijd kunnen maar zelfs al lukt dat maar voor de helft scheelt een hoop drukte op de gang.
- een vast koppeltje aan tafels, 1,5 meter afstand tussen koppeltjes.
- mondkapjes tijdens bewegingen.
- pauze aan je tafeltje, niet in de aula
- in een wat latere fase eventueel sneltesten aanbieden op school zelf.

Allemaal maatregelen die je kunt nemen zonder dat het onderwijs zelf in het geding komt maar die wel een hoop (maatschappelijke) druk kunnen wegnemen.
zie email 27 oktober
  woensdag 14 oktober 2020 @ 13:58:30 #290
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195633065
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Rutte komt mij toch niet echt als een Papa voor...meer een basisschool directeur ;)
welke toon dan ook, aan idioten is het niet besteed.
pi_195633070
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:56 schreef Questular het volgende:

[..]

Say what?
koekoek
  woensdag 14 oktober 2020 @ 13:58:46 #292
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195633071
Denken jullie ook dat we (als de wil er tenminste is) in Nederland prima terug kunnen naar 0 of heel weinig nieuwe coronagevallen? Zonder vaccin, maar gewoon door slim en effectief in te dammen? (lees: alle gevallen najagen met BCO en elk klein cluster stoppen voordat het megagroot dreigt te worden?) Net zoals in landen waar corona met een preventief testbeleid dusdanig gereduceerd is dat het geen factor van betekenis is meer voor de maatschappij?

twitter
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195633079
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:53 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Of juist wel. :P
:R
pi_195633087
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:49 schreef Elan het volgende:

[..]

Dit.
Wel moeilijk soms. Je lieve moedertje niet ff een knuffel geven.
Ik zit nu thuis in quarantaine op zolder en het is voor mijn kinderen - die niet heel jong meer zijn - ontzettend moeilijk om afstand te houden. En het is voor mij moeilijk om ze elke keer erop te wijzen dat het nog even moet tot de uitslag van de test binnen is.

Het is me ook veel waard dat kinderen gewoon ongedwongen sociaal contact kunnen hebben met vriendjes en familie. Ik denk dat dat me misschien we meer waard is dan zelf geen risico lopen door ze thuis te houden en zelf onderwijs te geven. Met hun grootouders hebben we de situatie een paar weken geleden al doorgesproken om te vragen waar zij zich zelf comfortabel bij voelen. Het beleid van de overheid hobbelt immers achter de feiten aan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195633092
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:58 schreef Gretzl het volgende:
Denken jullie ook dat we (als de wil er tenminste is) in Nederland prima terug kunnen naar 0 of heel weinig nieuwe coronagevallen? Zonder vaccin, maar gewoon door slim en effectief in te dammen? (lees: alle gevallen najagen met BCO en elk klein cluster stoppen voordat het megagroot dreigt te worden?) Net zoals in landen waar corona met een preventief testbeleid dusdanig gereduceerd is dat het geen factor van betekenis is meer voor de maatschappij?
Nee, tenzij je een loopgraaf om het land heen graaft en die afzet met prikkeldraad.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_195633100
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:58 schreef Gretzl het volgende:

[ twitter ]
Ik geloof er niets van dat China 0 gevallen heeft (en ook niet in de buurt zit van 0). Was tijdje terug ergens in 't nieuws dat iemand in China pas bestempeld werd als overleden door Covid als diegene ook een dubbele longontsteking had.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2020 14:01:30 ]
  woensdag 14 oktober 2020 @ 14:00:42 #297
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195633102
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is een stukje uit Juni, compleet achterhaald inmiddels.
Waarom is dat 'compleet achterhaald'? :'). Teringjantje. Zelf kom je niet verder dan je gevoel, maar daadwerkelijk een onderzoek is achterhaald omdat het uit juni is. Waar baseer je dat dan op? Lachwekkend.
Antifa
pi_195633115
Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt 1.475, 65 meer dan de vorige dag. Daarvan liggen er 1.174 buiten de Intensive Care, 41 meer dan gisteren. Op de IC liggen 301 covidpatiënten, 24 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 527 non-covid-patiënten op de IC, 15 minder dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 828, 9 meer dan de vorige dag. Het aantal nieuwe covidopnames bedraagt 225 in de kliniek en 27 op de IC.

In de afgelopen 24 uur zijn er 35 verplaatsingen geweest tussen de regio’s, waarvan 6 IC-patiënten. Dit blijkt uit de gegevens van het LCPS. Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘De druk op de ziekenhuizen neemt toe. Het aantal verplaatste patiënten is daarbij sterk toegenomen.’
  woensdag 14 oktober 2020 @ 14:01:50 #299
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195633119
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zit nu thuis in quarantaine op zolder
Zoals het een echte Fok!ker betaamt :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195633132
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:52 schreef NoNickOne het volgende:
Cojona is overal jongens
Zorg je er wel voor dat je de J uitspreekt als een G? Dat is namelijk voor onze dikke staatsgevaarlijke pad Jensen teveel gevraagd, lekker populistisch doen met die uitspraak maar ondertussen niet weten hoe je het uit moet spreken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')