abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195629189
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:56 schreef Simmertje het volgende:
Het virus lijkt zich inderdaad echt als een Tsunami te gedragen, zodra het ergens onder controle raakt schuift het op naar een andere regio
Precies, want dat is wat een tsunami typeert. 8)7
pi_195629200
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:35 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik wil ze hier best neer zetten, maar ik denk dat BNW er al vol mee staat. En internet sowieso.
Ik noem even een video die ergens in de beginperiode maart/april is gebruikt van een overvolle IC ergens in Italië waar het er heel ernstig en indrukwekkend uit zag allemaal. Ja, ook ik was onder de indruk! WTF was hier aan de hand?

En vervolgens wordt exact datzelfde filmpje een paar maanden later in andere media gebruikt. Alleen speelde het zich toen af in een compleet ander land (ik meen Amerika, maar kan me even vergissen in deze).

Mij valt op dat juist mensen die sterk richting BNW neigen zulke filmpjes tegenkomen. Ik zie ze niet/zelden en kijk redelijk wat gewone media. En de zin die hierop volgde had je beter weg kunnen laten als je vindt dat je niet zo door slaat als anderen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195629212
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:57 schreef Dven het volgende:

[..]

De realiteit toont het tegendeel maar joh, blijf in je eigen hersenkronkels geloven.
Nou nee hoor en zelfs het rivm spreekt van een zeer beperkte effectiviteit. (Al kramen die wel meer onzin uit dus heel veel waarde zou ik hier ook niet aan hechten.)
pi_195629236
quote:

[..]

Het virus lijkt zich inderdaad echt als een Tsunami te gedragen, zodra het ergens onder controle raakt schuift het op naar een andere regio. Zou mij niets verbazen wanneer Europa het straks het weer redelijk onder controle heeft dan Amerika weer aan de beurt is.
Je ziet wel mooi een trend van hoe het zich verspreid. Italie > Spanje > Frankrijk > VK/Belgie > Nederland. Die trend lijkt nu ook in Nederland, op kleiner niveau, duidelijk te worden.
pi_195629237
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:59 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik zie ze niet/zelden en kijk redelijk wat gewone media.
Tja, de "blank heet nu wit want het woord blank is heel racistisch en kwetsend" brigade. Wat moet je daar nou weer van zeggen?
pi_195629242
quote:

[..]

De realiteit toont het tegendeel maar joh, blijf in je eigen hersenkronkels geloven.
nee dat zeggen de experts. jij mag natuurlijk altijd een lapje stof voor je mond houden.
pi_195629250
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:00 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Tja, de "blank heet u wit want het woord blank is heel racistisch en kwetsend" brigade. Wat moet je daar nou weer van zeggen?
Niets als je niets zinnigs te melden hebt :).
In Southern Sun
  woensdag 14 oktober 2020 @ 11:02:08 #258
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195629258
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nou nee hoor en zelfs het rivm spreekt van een zeer beperkte effectiviteit. (Al kramen die wel meer onzin uit dus heel veel waarde zou ik hier ook niet aan hechten.)
Maar is weer een beetje dezelfde discussie elke keer.

Als je het goed gebruikt zou het zeker moeten werken. (ik bedoel, bijna alle landen wereldwijd zeggen dat) Maar probleem is dat veel mensen het niet goed gebruiken. Echter moet je mensen dus informeren hierover. Bijvoorbeeld reclamespotjes.

Punt 2: mondkapjes helpen bij niezende of hoestende mensen die niet goed hun hand voor hun mond houden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 14 oktober 2020 @ 11:02:34 #259
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195629266
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Het RIVM gaat uit van ideale omstandigheden die volcontinu aanwezig zijn. Worden aan alle kanten door de realiteit bijgehaald.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195629267
quote:

[..]

Het virus lijkt zich inderdaad echt als een Tsunami te gedragen, zodra het ergens onder controle raakt schuift het op naar een andere regio. Zou mij niets verbazen wanneer Europa het straks het weer redelijk onder controle heeft dan Amerika weer aan de beurt is.
Ik denk niet dat het 'opschuift'. Nederland is te klein om op basis van rioolwatermetingen onderscheid te maken. Je bent binnen no-time aan de andere kant van het land. Idealiter wil je die rioolwatermetingen van andere landen tegen elkaar leggen, om een goed beeld te krijgen.

Waar die rioolwatermetingen wel goed voor zijn is om een beeld te krijgen of er meer besmettingen zijn, of meer mensen zich laten testen bij een groei in de cijfers. Maar zolang we daar geen goede nulmeting van hebben kunnen we daar eigenlijk weinig mee. Als de rioolwatermeting gelijk blijft en er meer besmettingen getoond worden, kun je misschien stellen dat er meer getest wordt en het stuk in de schaduw minder wordt.
pi_195629269
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Niets als je niets zinnigs te melden hebt :).
Volgens mij is mijn inhoudelijke bezwaar tegen die door politiek activisme gedreven club alleszins zinnig en relevant, dat een tokkiebal-liefhebber dat niet wenst te zien, jammer dan. :*
  woensdag 14 oktober 2020 @ 11:02:59 #262
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195629276
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:01 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

nee dat zeggen de experts. jij mag natuurlijk altijd een lapje stof voor je mond houden.
Had prettig geweest indien jij iets beter naar experts zou luisteren in plaats van te blijven volharden in je eigen cherry picking.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195629290
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:02 schreef Dven het volgende:
Het RIVM gaat uit van ideale omstandigheden die volcontinu aanwezig zijn.
Dan zouden die maskers in werkelijkheid dus juist nog minder effectief zijn? :?
pi_195629292
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:52 schreef weetjewel5 het volgende:
vanaf wanneer moeten nou die kapjes op in de openbare ruimte?
Van wat ik begrepen heb, kon de beheerder van die ruimte het je al opleggen.

Tot nu toe hanteerden de meeste plekken het als 'dringend advies', niet als verplichting.

Maar het ziekenhuis kwam ik niet binnen zonder. Om vervolgens in de eerstvolgende ruimte van de verpleegkundige te horen dat ik hem best af mocht doen. Kortom: niemand wist en weet het.

Juridisch gezien moet het er nog doorheen gejast worden. Maar ik maak me geen illusies dat het ze dat niet gaat lukken helaas ..
pi_195629300
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:59 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Mij valt op dat juist mensen die sterk richting BNW neigen zulke filmpjes tegenkomen. Ik zie ze niet/zelden en kijk redelijk wat gewone media. En de zin die hierop volgde had je beter weg kunnen laten als je vindt dat je niet zo door slaat als anderen.
Netflix-kijktip: The Social Dilemma

Komt erop neer, als je zulke filmpjes gezien hebt, kom je daarna eigenlijk alleen maar zulke filmpjes tegen. De filmpjes die Hettie van de feesboek ziet over dat Kerona 5G veroorzaakt komt ook alleen op haar tijdlijn en die van gelijkgestemden.

Dat je ze niet ziet is dus goed nieuws :P
pi_195629301
quote:
17s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:02 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Volgens mij is mijn inhoudelijke bezwaar tegen die door politiek activisme gedreven club alleszins zinnig en relevant, dat een tokkiebal liefhebber dat niet wenst te zien, jammer dan. :*
Het ergste is nog dat je 'ze noemen blank nu wit' als inhoudelijk ziet.
In Southern Sun
pi_195629306
https://www.ed.nl/dossier(...)en-blijven~a986bba8/

Ik vind dit toch wel weer een tikkeltje smerig vanuit het OMT om zo het gezag van het kabinet te ondermijnen. In hetzelfde artikel wordt notabene gezegd dat volgens het RIVM restaurants verantwoordelijk zijn voor 27% van de besmettingsclusters in de horeca. Dat is dan toch een goede reden om ook die dicht te gooien...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 14 oktober 2020 @ 11:04:56 #268
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195629309
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Maar is weer een beetje dezelfde discussie elke keer.

Als je het goed gebruikt zou het zeker moeten werken. (ik bedoel, bijna alle landen wereldwijd zeggen dat) Maar probleem is dat veel mensen het niet goed gebruiken. Echter moet je mensen dus informeren hierover. Bijvoorbeeld reclamespotjes.

Punt 2: mondkapjes helpen bij niezende of hoestende mensen die niet goed hun hand voor hun mond houden.
Mondkapje afdoen bij het praten, mondkapje omlaag trekken indien je moet hoesten of niesen (al zovaak gezien!!!!!), onder de neus of op de kin dragen en ga zo maar door.

En nadien dan héél hard roepen dat het sowieso niet werkt WaNt ZiE jE WeL dE bEsMetTiNgEn LoPeN nOg StEeDs Op.

Dat wordt écht de klassieker van de toekomst.
pi_195629311
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

Netflix-kijktip: The Social Dilemma

Komt erop neer, als je zulke filmpjes gezien hebt, kom je daarna eigenlijk alleen maar zulke filmpjes tegen. De filmpjes die Hettie van de feesboek ziet over dat Kerona 5G veroorzaakt komt ook alleen op haar tijdlijn en die van gelijkgestemden.

Dat je ze niet ziet is dus goed nieuws :P
Yes die staat nog op de watchlist inderdaad.
In Southern Sun
  woensdag 14 oktober 2020 @ 11:06:14 #270
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195629325
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:04 schreef Dven het volgende:

[..]
mondkapje omlaag trekken indien je moet hoesten of niesen
Wauw :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195629334
quote:
Algemene vragen over mondkapjes
Waar moet ik een mondkapje dragen?
Op sommige plekken is het dringende advies om een mondkapje te dragen. Dit geldt voor binnenruimten die voor publiek toegankelijk zijn, zoals: winkels, musea, gemeentehuizen, stations, vliegvelden, dierentuinen, attractieparken, parkeergarages, benzinestations en dergelijke.

Ook geldt dit advies in cafés en restaurants met bijbehorende terrassen, theaters, bioscopen en concertzalen, wanneer u staat of loopt. Wanneer u zit mag u het mondkapje afzetten.
https://www.rijksoverheid(...)tand%20tot%20anderen.
Dat laatste geldt dan alleen voor restaurants en kroegen, of overal? Stel je moet ergens een poos wachten....
blablablabla
  Forum Admin woensdag 14 oktober 2020 @ 11:06:43 #272
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_195629335
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:01 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Als we nou gewoon allemaal onze eigen interpretaties en regels blijven volgen dan kunnen we over 2 weken in volledige lockdown.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_195629339
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:04 schreef TheVulture het volgende:
https://www.ed.nl/dossier(...)en-blijven~a986bba8/

Ik vind dit toch wel weer een tikkeltje smerig vanuit het OMT om zo het gezag van het kabinet te ondermijnen. In hetzelfde artikel wordt notabene gezegd dat volgens het RIVM restaurants verantwoordelijk zijn voor 27% van de besmettingsclusters in de horeca. Dat is dan toch een goede reden om ook die dicht te gooien...
Ik hoop dat de communicatie-afdeling bij VWS ondertussen een keer het OMT bij elkaar roept en zegt: Nu is 't ff klaar met die schnabbels. We hebben een crisis te beheersen, en deze BS helpt niet. Als je het er niet mee eens bent kom je langs, bel je ons of wat dan ook, maar ga niet in de media roeptoeteren.

Wel ironisch dat ze een geheimhoudingsplicht hebben, maar dat die vergeten wordt op het moment dat het ze zelf niet zint.
pi_195629343
quote:

[..]

Als dat echt zo was, zaten we nu niet te kijken met zoveel 'besmettingen' (waar ik qua manipulatie ook zo mijn vraagtekens bij zet .. dat terzijde).

Die dingen worden nu gebruikt uit onderbuikgevoel. Niemand heeft het echte antwoord. Zowel partijen voor als tegen niet.
pi_195629349
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:04 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het ergste is nog dat je 'ze noemen blank nu wit' als inhoudelijk ziet.
Het zegt mij dat je daar voor objectieve/onpartijdige nieuwsvoorziening aan het verkeerde adres bent. En als het nou slechts één medium was dan zou je nog van een signatuur kunnen spreken maar het was mediabreed gecoordineerd. Dit zijn geen journalisten meer, dit is een gedecentraliseerde PR-afdeling. :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')