Dit ging om middelbare scholen, dus kinderen in de categorie 12-18 en daar houdt de RIVM hele uitgebreide cijfers over bij en die cijfers geven op geen enkele manier een indicatie om aan te nemen dat de scholen en het openen er van een belangrijke rol spelen/speelt in deze tweede golf en in de besmettingscijfers. Maar dat zijn cijfers die @Elan niet wil zien want dan valt het fundament onder zijn wereldbeeld weg, dus daarom probeert hij nu te doen alsof het gewoon allemaal toch zo is als hij altijd al dacht en zei dat het zou zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het grootste aantal positieve tests vindt plaats onder 20-29 en 40-49 uit mn hoofd. Ik heb geen idee hoeveel kinderen er getest zijn, maar 20-29 loopt meestal niet op een middelbare school rond, wellicht op een uni. Het kan dus zijn dat in die 40-49 leraren oververtegenwoordigd zijn, maar het is idd niet logisch aan te nemen dat die clusters zich op scholen gevormd hebben.
Dan maak ik wel onderscheid tussen scholen en universiteiten.
De Jonge zei het, zo’n 17.30 minuten in de persconferentie.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 08:57 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat heb ik compleet gemist dan.
Wat werkt dan wel in jouw ogen?quote:
Eind september waren er kennelijk al 370 scholen besmet. Volgens Van Dissel in het artikel uit Trouw dat ik postte besmetten leerlingen elkaar gewoon net zo hard. En waarom niet? Zij zijn net zo goed besmettelijk! FOK! viroloog Vomy beweert echter zonder welke vorm van onderbouwing (exacte aantallen worden tenslotte niet geregistreerd) van niet. Over compleet lachwekkende claims gesproken. Je doet zelf een aardige duit in het zakje met je verhaal.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 08:58 schreef VoMy het volgende: [..] Dit is toch hilarisch. Jij doet een claim dat de scholen dicht moeten omdat daar de besmettingen plaatsvinden. Ik geef aan dat als je naar de cijfers kijkt, dat daar helemaal niet uit blijkt dat scholen voor besmettingen zorgen en dat de trend van besmettingen onder jongeren eerder volgend is op de volwassenen dan andersom, wat er dus op duidt dat de jongeren door de volwassenen worden aangestoken en zo besmet raken. Nu ga ik je iets heel schokkends vertellen, namelijk dat de meeste volwassenen niet rondlopen op een middelbare school. Hoe jij daar dan uit weet te destilleren dat de middelbare scholen dicht moeten omdat jongeren daar besmet raken, en ik dat ook nog eens gezegd heb, is mij een raadsel, maar het is echt een weergaloos staaltje van jezelf voor de gek houden omdat je niet durft in te zien dat je intuïtie en de werkelijkheid door een ravijn van elkaar gescheiden worden. Bewonderenswaardig.
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Waarom praat ze alsof we 6 jaar oud zijn
Die langspeelplaat van jou stopt ook maar niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:21 schreef Landgeld het volgende:
Laten we het wel in perspectief blijven zien mensen. We creëeren veel te veel ansgt.
Van onze 17.000.000 mensen liggen er momenteel 0,0070% (1230) in het ziekenhuis.
De kans om de staatsloterij te winnen is bijna groter.
Het is zo weinig.
Ik ga gelijk een staatslot kopenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:21 schreef Landgeld het volgende:
Laten we het wel in perspectief blijven zien mensen. We creëeren veel te veel ansgt.
Van onze 17.000.000 mensen liggen er momenteel 0,0070% (1230) in het ziekenhuis.
Het is zo weinig.
Hoe kun je na 7 maanden nog steeds niet snappen waar deze crisis precies over gaat. Af en toe maak ik mij echt zorgen om bepaalde mensen in dit land.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:21 schreef Landgeld het volgende:
Het is zo weinig.
Je moet het ook niet met alle inwoners vergelijken, maar met het aantal besmettingen. Daarbij gaat het om meer dan enkel de kwantiteit, ook de blijvende schade die je kan oplopen speelt een rol.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:21 schreef Landgeld het volgende:
Het is zo weinig.
Dan ben je of kei- maar dan ook écht keihard aan het trollen of je mist gewoon bepaalde cognitieve vaardigheden. In beide gevallen verander je er in ieder geval weinig aan.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:23 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Hoe kun je na 7 maanden nog steeds niet snappen waar deze crisis precies over gaat. Af en toe maak ik mij echt zorgen om bepaalde mensen in dit land.
Serieuze vraag, welke blijvende schade bedoel je?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:23 schreef DW457 het volgende:
[..]
Je moet het ook niet met alle inwoners vergelijken, maar met het aantal besmettingen. Daarbij gaat het om meer dan enkel de kwantiteit, ook de blijvende schade die je kan oplopen speelt een rol.
Mijn grote angst zit niet in het wel of niet besmet raken met corona.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:21 schreef Landgeld het volgende:
Het is zo weinig.
Acuter, besmettelijk?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:24 schreef Cue_ het volgende:
Wat ik trouwens niet geheel begrijp, is waarom de normale zorg moet wijken voor Covid19, als door dat afschalen er ook mensen overlijden.
Waarom krijgt Covid19 dan voorrang? Omdat het accuter is? Omdat het nog nieuw is?
Natuurlijk snap ik dat evt knieoperaties ofzo uitgesteld worden, als ze niet levensbedreigend zijn. Maar zoals ze benoemen kankerbehandelingen of wat dan ook, die wil je niet afschalen.
Dus waarom krijgt Covid dan zoveel voorrang?
Hersenschade, chronisch vermoeidheid, blijvende kortademigheid, aanzienlijk teruggelopen conditie en natuurlijk alles wat we nu nog niet kunnen weten.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Welke blijvende schade bedoel je?
Met een verdubbeling iedere 14 dagen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:21 schreef Landgeld het volgende:
Het is zo weinig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |