abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195624865
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is magisch want dat zie je nooit meer in Amsterdam :D

Moet gelijk denken aan dat nummer van de De Dijk "Niemand in de stad" ;)
Amsterdam was nog nooit zo mooi he?! :D ;)
pi_195624870
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:54 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nou, ok. Hopelijk kunnen ze in elk geval al wel zwemmen, dat is in tegenstelling tot het niet dragen van een mondkapje (mits je daar om medische redenen echt niet tegen kunt natuurlijk) toch wel een forse levensbehoefte. Maar goed, dat zal vast niet ontnomen worden omdat iemand een mondkapje wenst te weigeren :+
Ik ga er even vanuit dat de mondkapjesplicht niet voor de rest van ons leven geldt. De ene zou bijna voor C op mogen en kan dus al best zwemmen. De ander is net 4 en net een tikje te jong om al aan het abc traject te beginnen.

Hopelijk staat het er volgend jaar anders (beter) voor.
pi_195624874
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:55 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Amsterdam was nog nooit zo mooi he?! :D ;)
Heh, voor mensen die van Amsterdam houden ;)

* Tijger_m is Rotterdammer
pi_195624877
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:53 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat het jou heel rigoreus in de oren klinkt, wat mag natuurlijk.

Maar dat gevoel wat jij daarbij hebt, heb ik exact bij mondkapjes.
Je draagt ook geen gordel?
  woensdag 14 oktober 2020 @ 00:58:07 #130
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195624880
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:54 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nou, ok. Hopelijk kunnen ze in elk geval al wel zwemmen, dat is in tegenstelling tot het niet dragen van een mondkapje (mits je daar om medische redenen echt niet tegen kunt natuurlijk) toch wel een forse levensbehoefte. Maar goed, dat zal vast niet ontnomen worden omdat iemand een mondkapje wenst te weigeren :+
In het OV geldt juridisch sws geen enkele uitzondering op niet-dragen en het zal mij verbazen dat die dan er wel komt in het de uitwerking van de Corona-wet. Huisartsen hebben al aangegeven dat zij geen medische verklaring gaan afgeven.

Verder heeft niemand er een reet mee te maken waarom iemand wel of niet een mondkapje draagt; en al helemaal niet of dat een medische noodzaak kent. Zie je het voor je dat een BOA iemand aan een medisch onderzoek gaat onderwerpen ? Iets dat heel veel met privacy en de eigen integriteit daarvan te maken heeft.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195624882
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:54 schreef Mammietje het volgende:

[..]

En wat heb je er precies tegen eigenlijk? Ik moet zeggen dat ze mij benauwd leken, maar dat valt echt reuze mee. En schaamte is ook wel weg als iedereen er één draagt. Of is het iets principieels?
Verbaast me wel dat je de zwemlessen van je kind daarvoor afzegt. Geen andere oplossing mogelijk?
Gezondheidtechnisch, maar ook omdat ik de deze maatregel buitenproportioneel vind in strijd tegen corona.
pi_195624889
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Heh, voor mensen die van Amsterdam houden ;)

* Tijger_m is Rotterdammer
Tssssk.... principieel tegen een stad zijn is kwalijker dan principieel tegen de maatregelen, he?! :{w :D
pi_195624891
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Je draagt ook geen gordel?
Jawel, daar ben ik overtuigd van de noodzaak.
pi_195624901
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:58 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Tssssk.... principieel tegen een stad zijn is kwalijker dan principieel tegen de maatregelen, he?! :{w :D
Tja...wat kan ik er van zeggen, ik kan niet tegen de chaos van Amsterdam :)
pi_195624908
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:58 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Gezondheidtechnisch, maar ook omdat ik de deze maatregel buitenproportioneel vind in strijd tegen corona.
Ben ik wel met je eens, ik heb ook niet zoveel heil in die dingen. Maar ach... schaden doen ze ook niet en ik wil wel geloven dat ik er anderen mee bescherm als ik zo'n ding op heb.
Ik heb me namelijk ingeschreven voor de asymptomatische vorm van Covid, dus dan is het wel handig. :D
pi_195624916
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:58 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Je wilt je niet aanpassen voor een groter belang, ook al helpt het maar een beetje?
Leipe shit ouwe
  woensdag 14 oktober 2020 @ 01:04:15 #137
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195624925
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:59 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Nut van gordelplicht is onomstotelijk vastgesteld, mondkapjes als aanvulling bij lange na nergens/niet.
Gordelplicht kent verder tal van uitzonderingen, mondkapjesplicht kent geen enkele uitzondering*.

*Ik weet natuurlijk nog niet of en hoe dat wordt ingevuld met een Corona-wet die ongelimiteerde mogelijkheden heeft.
pi_195624935
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 01:01 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ben ik wel met je eens, ik heb ook niet zoveel heil in die dingen. Maar ach... schaden doen ze ook niet en ik wil wel geloven dat ik er anderen mee bescherm als ik zo'n ding op heb.
Om eerlijk te zijn vind ik het vooral komisch dat een paar jaar geleden een wet gemaakt is tegen gezicht bedekende kleding. Want een boerka en niqab zijn eng want je kan het gezicht niet zien. Nu is er een virus en moeten we ineens massaal aan de mondkapjes.
pi_195624939
quote:
18s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 01:04 schreef Vallon het volgende:

[..]

Nut van gordelplicht is onomstotelijk vastgesteld, mondkapjes als aanvulling bij lange na nergens/niet.
Gordelplicht kent verder tal van uitzonderingen, mondkapjesplicht kent geen enkele uitzondering*.

*Ik weet natuurlijk nog niet of en hoe dat wordt ingevuld met een Corona-wet die ongelimiteerde mogelijkheden heeft.
Jawel hoor, jonge kinderen.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 01:06:50 #140
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195624943
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 01:05 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn vind ik het vooral komisch dat een paar jaar geleden een wet gemaakt is tegen gezicht bedekende kleding. Want een boerka en niqab zijn eng want je kan het gezicht niet zien. Nu is er een virus en moeten we ineens massaal aan de mondkapjes.
Hier is ook iets grappigs mee aan de hand....
Moet iemand die een Boerka/Niqab wel of niet ook een mondkapje dragen ?
pi_195624948
quote:

[..]

Dat is inderdaad wel een mooie ja! Of niet zo mooi eigenlijk!
Moeten we straks ook nog mondvoddentaks betalen! ;)
pi_195624953
quote:
12s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 01:06 schreef Vallon het volgende:

[..]

Geen idee ik vraag me nu ook af mag je nu wel met een boerka over straat of de winkel in? Want een groter mondkapje kan ik niet bedenken.
pi_195624954
quote:

[..]

En zoja, erop of eronder?!
Stof tot nadenken voor een filosoof als jij! ;)
pi_195624965
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 01:03 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Je wilt je niet aanpassen voor een groter belang, ook al helpt het maar een beetje?
Ik ben niet (meer) gevoelig voor groepsdruk. Misschien heb ik er, juist door corona, een aversie tegen gekregen.

Iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Als jij denkt dat jouw gezondheid op het spel staat door mij, blijf dan uit mijn buurt. Ik ben tegenwoordig makkelijk te herkennen zonder mondkapje. En nee, ik ben niet die tokkie die in de supermarkt voor je langs glipt om nog snel even iets te pakken. Ook voor 15 maart hield ik gepaste, sociale afstand. Ik vind het echt te ver gaan om een ander verantwoordelijk te houden voor jouw angsten, of jouw strijd daar tegen.
pi_195624975
quote:

[..]

Ik kom wat exemplaren tegen in de stad hoor. Die zich keurig aan het mondkapjesadvies houden. Maar wanneer ze een bank overvallen daardoor totaal onherkenbaar zijn.
pi_195624978
quote:

[..]

De controle daarop is wat lastig.
pi_195624985
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 01:09 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik ben niet (meer) gevoelig voor groepsdruk. Misschien heb ik er, juist door corona, een aversie tegen gekregen.

Iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Als jij denkt dat jouw gezondheid op het spel staat door mij, blijf dan uit mijn buurt. Ik ben tegenwoordig makkelijk te herkennen zonder mondkapje. En nee, ik ben niet die tokkie die in de supermarkt voor je langs glipt om nog snel even iets te pakken. Ook voor 15 maart hield ik gepaste, sociale afstand. Ik vind het echt te ver gaan om een ander verantwoordelijk te houden voor jouw angsten, of jouw strijd daar tegen.
_O-
  woensdag 14 oktober 2020 @ 01:12:01 #148
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195624988
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 01:06 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Jawel hoor, jonge kinderen.
En dat die reden is omdat ouders "vinden" dat zij dit hun kind niet aan willen doen of (vooral) moeite hebben met handhaving maar wel dan dit aan en door een ander willen opleggen.
Dank voor deze versterkende argumentatie dat het geen enkel doel dient dan gedragsmanipulatie.
pi_195624994
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:59 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Helpt dit artikel?

https://www.nature.com/articles/d41586-020-02801-8

Als additioneel hulpmiddel lijkt het wel nut te hebben. Niet als vervanger van alles natuurlijk.
pi_195624998
quote:
12s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 01:12 schreef Vallon het volgende:

[..]

En dat die reden is omdat ouders "vinden" dat zij dit hun kind niet aan willen doen of (vooral) moeite hebben met handhaving maar wel dan dit aan en door een ander willen opleggen.
Dank voor deze versterkende argumentatie dat het geen enkel doel dient dan gedragsmanipulatie.
Ja maar dan ga je even voorbij aan het argument van het RIVM dat kinderen niet besmettelijk zijn.
Ouders maken de regels niet. Helaas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')