Omdat ze daarmee de erfenis van haar kind aan een ander laat.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:14 schreef illusions het volgende:
Excuses als dit al eerder gepost is, maar als ze Joris vertrouwt met de opvoeding van haar zoon, waarom laat ze het huis dan niet gewoon aan hem na, zodat later de rest uitgevogeld kan worden?
Ik snap je punt, maar alles valt contractueel vast te leggen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat ze daarmee de erfenis van haar kind aan een ander laat.
En alles kan nu wel koek en ei zijn, maar wat als dat over 7 jaar niet meer zo is?
Als je goed voor je kinderen wilt zorgen dan doe je dat iig niet door je vermogen te laten erven door iemand die niets van je kind is.
Kan het niet zijn dat ze zich “ergerden” aan het feit dat het op zeker moment geen mooi rond getal meer was en dus die ene euro toevoegden om het eindbedrag weer rond te krijgen? Dat soort debiele beweegredenen zou ik zelf wel hebben, namelijkquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:14 schreef SQ het volgende:
Mooi ook die mensen die 501 euro doneren zodat ze dan bovenaan in de lijst met hoogste donaties komen
Maar goed, ze doneren wél 501 euro. Dat wel.
Nee, je kunt niet je geld aan iemand geven met de voorwaarde dat die het weer helemaal aan je kind geeft.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:29 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar alles valt contractueel vast te leggen.
Hele mooie actie, desalniettemin.
Had ik nog niet echt aan gedacht. Vandaar mijn vraag.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, je kunt niet je geld aan iemand geven met de voorwaarde dat die het weer helemaal aan je kind geeft.
Wat als hij over 5 jaar arbeidsongeschikt raakt en in de bijstand komt, wat denk je, dat de sociale dienst dat dan niet als zijn vermogen ziet?
Of dat hij over 3 jaar iemand ontmoet en daar mee trouwt en een kind mee krijgt?
Het is gewoon echt een erg risicovolle manier om het vermogen van je kind "veilig te stellen".
Ik denk die 1 euro fooi.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:31 schreef Jentin het volgende:
[..]
Kan het niet zijn dat ze zich “ergerden” aan het feit dat het op zeker moment geen mooi rond getal meer was en dus die ene euro toevoegden om het eindbedrag weer rond te krijgen? Dat soort debiele beweegredenen zou ik zelf wel hebben, namelijk
Eens. Dat moet zo fijn voelen, ondanks de hartverscheurende situatie. Hem veiligheid kunnen gevenquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:49 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik vind het zo onbetaalbaar dat Slaapmeisje zelf meemaakt dat het doel gehaald is, én dat de stress hierover niet haar laatste tijd met haar dierbaren bezoedeld!
Het zijn losse schenkingen onder de 2.208 van verschillende personen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 20:49 schreef verita het volgende:
Weet iemand of de jongeman ook moet betalen voor een eventueel surplus op de inzameling voor de erfbelasting? Dat is dan toch een schenking ofzo?
Goed om te weten !quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 20:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zijn losse schenkingen onder de 2.208 van verschillende personen.
Dat valt onder de vrijstelling.
Het wordt ook gestort op een rekening op zijn naam, dus niet dat degene die de Go Fund Milo heeft georganiseerd het eerst krijgt en dan doorstort.
Dan zou het wel tricky kunnen zijn, maar ook dan is zo'n Go Fund Me waarschijnlijk genoeg om te bewijzen dat het schenkingen van verschillende personen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |