abonnement Unibet Coolblue
pi_195865421
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:37 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Ja obesitas mensen komen doorgaans elke dag in de sportschool, wat een onzin. Van mij mag alles open hoor, maar nu word er gemeten met verschillende maten.
Nou best veel hoor, die er toch graag wat aan willen doen. Dat laatste ben ik het volledig mee eens.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_195865433
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:40 schreef aspi het volgende:

[..]

Ongetwijfeld meerdere maten. Wat precies de reden is maken ze ook niet echt duidelijk. Wellicht dat je in een sportschool werkt aan je gezondheid, en in een cafe precies het tegenovergestelde.
Waarom een restaurant niet open mag is mij ook een raadsel, die hebben de maatregelen volgens mij het beste voor elkaar van alles. Theater zou ook kunnen, maar volgens mij is het niet kostendekkend om een derde van de bezoekers binnen te laten, als dat het niet is weet ik niet waarom dat ook niet open kan.
Werken aan je gezondheid met kans op het levensgevaarlijke coronavirus, wat niet levensgevaarlijk is, anders geeft Ferd geen trouwerij en gaat de koning niet lekker met het gezin chillen in Griekenland.

Dus ja, open die handel.
pi_195865477
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:41 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Werken aan je gezondheid met kans op het levensgevaarlijke coronavirus, wat niet levensgevaarlijk is, anders geeft Ferd geen trouwerij en gaat de koning niet lekker met het gezin chillen in Griekenland.

Dus ja, open die handel.
Ironisch gezien is de kans dat corona je flink te pakken neemt veel hoger als je nooit sport :P
En dat hoeft geen fitness te zijn natuurlijk...
pi_195865493
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:43 schreef aspi het volgende:

[..]

Ironisch gezien is de kans dat corona je flink te pakken neemt veel hoger als je nooit sport :P
En dat hoeft geen fitness te zijn natuurlijk...
O ik hoor hele andere verhalen van de angstzaaiers. Gezonde fitte mensen van rond de 30 die 4x per week sporten,nooit roken liggen op de IC!
pi_195865564
hanscojona heeft gelijk, waarom de cafe's wel sluiten en de sportschool niet?
maak je niet druk hanscojona, sportschool gaat binnenkort ook dicht?
als het niet deze week is, dan zeker volgende week
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_195865595
Horeca is volgens mij vooral dicht om mensen te laten voelen dat er weer iets serieus aan de hand is. En met die redenatie kunnen de sportscholen zomaar de volgende zijn.

Tot nu toe zijn die volgens mij vooral open in het kader van preventie en horeca heeft geen preventieve werking die je weerstand verhoogt enz.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2020 13:51:27 ]
pi_195865613
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:48 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
hanscojona heeft gelijk, waarom de cafe's wel sluiten en de sportschool niet?
maak je niet druk hanscojona, sportschool gaat binnenkort ook dicht?
als het niet deze week is, dan zeker volgende week
Omdat cafe's zich niet aan de regels hielden? Veel meer mensen binnen is meer geld.
Sportscholen die zich niet aan de regels houden moeten ook dicht. Gyms in Zaandam zijn volgens mij afgelopen weekend dicht voor minimaal 4 weken.
pi_195865676
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:51 schreef Chia het volgende:
Horeca is volgens mij vooral dicht om mensen te laten voelen dat er weer iets serieus aan de hand is. En met die redenatie kunnen de sportscholen zomaar de volgende zijn.

Tot nu toe zijn die volgens mij vooral open in het kader van preventie en horeca heeft geen preventieve werking die je weerstand verhoogt enz.
Dan mogen ze de niet-essentiële winkels ook wel sluiten.

Stervensdruk in de stad afgelopen weekend met mensen die lekker zijn gaan shoppen, rijen voor de H&M, Zara, Primark etc. We kunnen ergens geen hapje eten? Geen probleem, dan halen we het af en eten we ergens op het dichtstbijzijnde bankje waar 20 andere mensen ook zitten.

Wat ik probeer te zeggen is, als je met die redenatie de horeca sluit bereik je mijn inziens nog steeds niet het gewenste effect als de rest wel gewoon vrolijk (en met drukte) open is. Het is ook zwaar oneerlijk naar de horeca-ondernemer toe.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 26-10-2020 13:57:25 ]
pi_195865699
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:56 schreef Erasmus het volgende:
Dan mogen ze de niet-essentiële winkels ook wel sluiten.
Ja ik zei toch al dat er ook buiten de sportscholen om met twee maten wordt gemeten? :T Gaat wat wij posten op een forum weinig aan veranderen hoor.
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:56 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Stervensdruk in de stad afgelopen weekend met mensen die lekker zijn gaan shoppen, rijen voor de H&M, Zara, Primark etc. We kunnen ergens geen hapje eten? Geen probleem, dan halen we het af en eten we ergens op het dichtstbijzijnde bankje waar 20 andere mensen ook zitten.

Wat ik probeer te zeggen is, als je met die redenatie de horeca sluit bereik je mijn inziens nog steeds niet het gewenste effect als de rest wel gewoon vrolijk (en met drukte) open is. Het is ook zwaar oneerlijk naar de horeca-ondernemer toe.
Eens.

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2020 13:58:17 ]
pi_195865709
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:57 schreef Chia het volgende:

[..]

Ja ik zei toch al dat er ook buiten de sportscholen om met twee maten wordt gemeten? :T Gaat wat wij posten op een forum weinig aan veranderen hoor.
Ik wilde gewoon mijn frustratie voor de onlogica uiten, ik post zelden in COR _O- :P
pi_195865777
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:23 schreef aspi het volgende:

[..]

Als iedereen zich aan de voorwaarden houdt heeft het geen enkele zin om een sportschool dicht te doen. Want wat los je precies op dan.
Het gaat niet alleen om de mensen binnen in de sportclub, maar ook om de contacten er buiten en reisbewegingen van en naar de sportscholen. Hoe meer contacten mensen (onderling) hebben hoe groter de overdracht bij een besmetting.

quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:25 schreef HansCojona het volgende:
Zwetende mensen op elkaar gepakt in een zaal kan wel, de anabolenjonnies schreeuwen zich een ongeluk, maar een restaurant waar alles volgens de regels gaat mag niet open. Heel dit beleid is 1 grote grap. Een sportschool is belangrijker dan de hele horeca, evenementen en theater sector. Dit is toch niet uit te leggen man.
Eens. En binnen mag je wel met 30 mensen opgehokt samen sporten (al legt de sportbranche het uit als "individueel sporten in groepsverband"), buiten mag je maar met 4 personen samen zijn om bijvoorbeeld te hardlopen. Kans op besmetting buiten is toch vele malen kleiner dan binnen.
pi_195865993
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:01 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om de mensen binnen in de sportclub, maar ook om de contacten er buiten en reisbewegingen van en naar de sportscholen. Hoe meer contacten mensen (onderling) hebben hoe groter de overdracht bij een besmetting.
Bij ons is in principe het voorschrift dat iedereen alleen moet komen, tenzij 1 huishouden. Is dat niet branchebreed dan? Snap dat de BF dat niet kan controleren, maar bij ons is daar in principe wel zicht op en is er nog een beetje sprake van een community waarbij mensen ook niet doelbewust de boel gaan lopen flessen.

quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:01 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Eens. En binnen mag je wel met 30 mensen opgehokt samen sporten (al legt de sportbranche het uit als "individueel sporten in groepsverband"), buiten mag je maar met 4 personen samen zijn om bijvoorbeeld te hardlopen. Kans op besmetting buiten is toch vele malen kleiner dan binnen.
Buiten wordt die soep ook niet zo heet gegeten hoor. Bootcamps delen mensen nu gewoon op in groepjes van 4 die in een bepaald gebiedje in bijv. het park moeten blijven en dat wordt dan heel consequent afgezet met markeringen. Heb op die manier al best wat omvangrijke groepen gezien van subgroepjes van 4.

Maar gewoon gaan voetballen op een openbaar veldje met 4+ mensen gaat dus niet. Is dus puur een maatregel om het voor handhaving een beetje overzichtelijk te houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2020 14:15:00 ]
pi_195866202
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:13 schreef Chia het volgende:

[..]

Bij ons is in principe het voorschrift dat iedereen alleen moet komen, tenzij 1 huishouden. Is dat niet branchebreed dan? Snap dat de BF dat niet kan controleren, maar bij ons is daar in principe wel zicht op en is er nog een beetje sprake van een community waarbij mensen ook niet doelbewust de boel gaan lopen flessen.

Gaat ook om binnen de club, niet alleen wie iemand meeneemt. Ik zie vaak genoeg mensen "even" bij elkaar staan voor een selfie bij de spiegel met een dumbell in hun hand of om elkaar te helpen. Of mensen rijden met elkaar mee en dat is toch echt eigen verantwoordelijkheid die veel mensen toch niet aankunnen. Ook dat telt allemaal mee.
pi_195866398
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:23 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Gaat ook om binnen de club, niet alleen wie iemand meeneemt. Ik zie vaak genoeg mensen "even" bij elkaar staan voor een selfie bij de spiegel met een dumbell in hun hand of om elkaar te helpen. Of mensen rijden met elkaar mee en dat is toch echt eigen verantwoordelijkheid die veel mensen toch niet aankunnen. Ook dat telt allemaal mee.
Maar je zei net

quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:01 schreef JanGroen het volgende:
Het gaat niet alleen om de mensen binnen in de sportclub, maar ook om de contacten er buiten en reisbewegingen van en naar de sportscholen. Hoe meer contacten mensen (onderling) hebben hoe groter de overdracht bij een besmetting.
En dáár reageerde ik op. ;)

Wat dat meerijden betreft, ik geef dus aan dat er bij ons wel degelijk goed zicht op is wie er met elkaar zijn mee gereden en dat het niet naleven daarvan dus een typisch globogym/BF probleem is.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2020 14:43:06 ]
pi_195869807
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:25 schreef HansCojona het volgende:
Zwetende mensen op elkaar gepakt in een zaal kan wel, de anabolenjonnies schreeuwen zich een ongeluk, maar een restaurant waar alles volgens de regels gaat mag niet open. Heel dit beleid is 1 grote grap. Een sportschool is belangrijker dan de hele horeca, evenementen en theater sector. Dit is toch niet uit te leggen man.
Sporten is goed voor je weerstand
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 19:06:49 #216
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195871029
We hebben een weekje uitstel van executie gekregen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195871040
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:33 schreef Chia het volgende:

[..]

Maar je zei net
[..]

En dáár reageerde ik op. ;)

Wat dat meerijden betreft, ik geef dus aan dat er bij ons wel degelijk goed zicht op is wie er met elkaar zijn mee gereden en dat het niet naleven daarvan dus een typisch globogym/BF probleem is.
Excuus ik had je verkeerd begrepen. En ik heb ook het sterke vermoeden dat het klantenbestand van BF zich gemiddeld genomen minder aan de regels houdt.
pi_195871053
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:59 schreef Mazikeen het volgende:

[..]

Sporten is goed voor je weerstand
Daar gaan we het virus niet mee verslaan hoor. Dan zou de apotheek wel sportschoolabonnementen verkopen i.p.v. pilletjes.
pi_195871905
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 19:08 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Daar gaan we het virus niet mee verslaan hoor. Dan zou de apotheek wel sportschoolabonnementen verkopen i.p.v. pilletjes.
Eens, met dat eerste dan. Maar het is natuurlijk wel zo fijn als we eens serieus wat gingen doen aan overgewicht, slecht eten, amper sporten, stresskwaaltjes etc. De meeste mensen bewegen veel te weinig en eten ook nog eens ladingen crap. Met alle gevolgen van dien.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_195877904
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:44 schreef JanGroen het volgende:
Als mensen mij vragen of ik hoop dat de sportscholen open blijven (omdat ik er 2 uur per week les geef) dan zeg ik niet ja, maar dat ik hoop dat er een verstandig besluit wordt genomen. Als het niet meer verantwoord is moeten ze gewoon dicht. Dat ik dan niet meer kan sporten / lesgeven is maar bijzaak en dat is daarmee ondergeschikt aan het terugdringen van het aantal besmettingen.
Dat jij er geen zin in hebt is vanaf dag 1 al duidelijk. Heb je dit ook al aangekaart bij je werkgever in plaats van ze online de grond in te trappen? Kap er anders lekker mee, want plezier heb je er niet in.

quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:37 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Ja obesitas mensen komen doorgaans elke dag in de sportschool, wat een onzin. Van mij mag alles open hoor, maar nu word er gemeten met verschillende maten.
Ja alles mag van je open. Maar als de horeca dicht moet dan moet de rest ook dicht want anders is het oneerlijk. Alsof het een wedstrijd is. Wat een afgunst zeg. Dat het oneerlijk is dat alle horeca dicht moet wil niet zeggen dat de sportscholen ook eerder dicht moeten. Echte grote uitbraken zijn er namelijk helemaal niet gemeld. Op basis van wat wil je ze dichtgooien dan? Omdat het anders oneerlijk is?

Daarnaast is het toch ook best wel duidelijk waarom horeca dicht moet. Dat drankverbod is er niet voor niets. In de horeca waar ik ben geweest zaten mensen dicht op elkaar gepropt. Met drank op liepen ze aan elkaar te hangen. Onderscheid maken tussen restaurants, eetcafes, normale cafés etc is gewoon niet te doen. En ja in de sportschool staan er soms mensen met elkaar te praten, maar dat doen ze in de supermarkt en de winkel ook.

[ Bericht 22% gewijzigd door CR7 op 27-10-2020 07:27:22 ]
pi_195878198
Hoe kun je in alle ernst zeggen dat er geen besmettingen bij sportscholen zijn gemeld, als het bron- en contactonderzoek van de GGD al voor 1 juli (heroepening sportscholen) het aantal besmettingen niet meer bij kon houden?

Je wordt al maanden met een briefje naar huis gestuurd als je besmet bent zodat je zelf mensen kan bellen en informeren. Denk je dat dat betrouwbaar is?

Zonder bron- en contactonderzoek is er geen enkel zicht op waar besmettingen plaatsvinden.

En ik trap mijn werkgever niet de grond in, ik ben kritisch over de heropening omdat ik bijna dagelijks zie welke misstanden er plaatsvinden binnen de sportschool. Ik werk er al meer dan 10 jaar dus ik weet echt wel wat haalbaar is en wat niet qu regels. Voor onbekenden klinkt alles helemaal uitgedacht en waterdicht, maar als medewerker weet je wel beter.

En als mijn werkgever dan ook nog eens de laatste maatregelen in haar eigen voordeel toepast en daar “ineens” (na boetes in de branche) op terug komt dan meld ik dat hier.

[ Bericht 52% gewijzigd door JanGroen op 27-10-2020 08:04:37 ]
pi_195878309
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 19:08 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Daar gaan we het virus niet mee verslaan hoor. Dan zou de apotheek wel sportschoolabonnementen verkopen i.p.v. pilletjes.
In Big Pharma gaan nu eenmaal grotere belangen om dan in de sportschoolbranche, dus op basis van wat de apotheek wel of niet verkoopt zou ik dat niet stellen. Sowieso is onze gezondheidszorg te weinig ingesteld op preventie.
pi_195878329
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 07:59 schreef JanGroen het volgende:
Hoe kun je in alle ernst zeggen dat er geen besmettingen bij sportscholen zijn gemeld, als het bron- en contactonderzoek van de GGD al voor 1 juli (heroepening sportscholen) het aantal besmettingen niet meer bij kon houden?

Je wordt al maanden met een briefje naar huis gestuurd als je besmet bent zodat je zelf mensen kan bellen en informeren. Denk je dat dat betrouwbaar is?

Zonder bron- en contactonderzoek is er geen enkel zicht op waar besmettingen plaatsvinden.

En ik trap mijn werkgever niet de grond in, ik ben kritisch over de heropening omdat ik bijna dagelijks zie welke misstanden er plaatsvinden binnen de sportschool. Ik werk er al meer dan 10 jaar dus ik weet echt wel wat haalbaar is en wat niet qu regels. Voor onbekenden klinkt alles helemaal uitgedacht en waterdicht, maar als medewerker weet je wel beter.

En als mijn werkgever dan ook nog eens de laatste maatregelen in haar eigen voordeel toepast en daar “ineens” (na boetes in de branche) op terug komt dan meld ik dat hier.
Je bent weldegelijk aan het zoeken naar redenen om het af te kraken. Bijna elke land heeft de sportscholen weer open gedaan. Nu wel weer een aantal landen die alles weer compleet dichtgooien maar dat is vanwege een lockdown. Maar behalve een keer een nieuwsbericht over een Koreaans dansklasje waar men geen ventilatie had en de ruimte veels te klein was, heb ik nog nooit wat gehoord over een uitbraak in een sportschool. Jij bent al vanaf dag 1 aan het roepen dat de ventilatie kut is, aerosolen dit dat. Jij denkt het met alles beter te weten. Nu weer met het aantal mensen. Jij houdt schijnbaar ook in de gaten wie er allemaal samen binnen komen. Of wie er samen reizen naar de sportschool. Stop er lekker mee dan hoef je je ook niet meer te irriteren.
pi_195878583
Nogmaals: als er geen gedegen bron- en contactonderzoek meer mogelijk is, kun je niet zeggen dat er geen besmettingen zijn binnen sportscholen. Waarom zou je alleen besmet kunnen worden buiten de sportschool?

En de mijn opmerking over de aantallen is toch niet zomaar uit de lucht gegrepen, gezien het artikel op NU.nl van enkele dagen geleden en het feit dat BF de aantallen toch maar naar beneden heeft aangepast omdat er al boetes zijn uitgedeeld.

Als er 30 personen binnen mogen en ik tel er meer dan ben je als bedrijf gewoon dik in overtreding. Een restaurant mag ook niet stiekem toch eten serveren aan gasten.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:46:25 #225
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_195878746
Zolang het kan ga ik nog. :) Gisteren iig geweest. En dan vrijdag weer, zaterdag en zondag weer. (apparaten, rpm en yinyoga :+, lang leve de afwisseling) :Y)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')