abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195615078
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195615115
Ik heb vandaag toevallig zowel bij lunch als avondeten voor twee dagen gekookt, dus morgen is mijn lijstje waarschijnlijk precies hetzelfde. :D Ook lekker makkelijk.

Ik zat vandaag weer op de Body & Fit webshop. Ik weet niet waarom mijn hoofd altijd ineens weer denkt dat ik dat soort dingen nodig heb. Ik begon m'n mandje te vullen tot ik me realiseerde dat ik eigenlijk alleen maar tussendoortjes in mijn mandje had en toen heb ik het maar weer weggeklikt. :')
pi_195615131
Wel een goed tussendoortje zijn edame boontjes trouwens. Er moet meer zakken halen en gewoon zorgen dat er altijd wat gekookte peulen in de koelkast klaarstaan om te snacken. :9
pi_195615209
Wat is een Dino meloen? :D
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_195617881
Gewoon een meloensoort. Ik kocht het alleen voor de naam, maar hij was echt superlekker. :9
pi_195619394
Klinkt interessant, dino meloen!

Ik ben vanavond begonnen met een koolhydraatarm programma: Puur Figuur.
M'n ouders doen het al een tijdje, en zijn er erg tevreden over. De recepten zien er lekker uit, dus ik dacht, ik probeer het gewoon! Het is een vier weken maaltijdplan voor ontbijt, lunch, diner en twee tussendoortjes. Ik heb de variant waarbij alle maaltijden volgens hen max 15 minuten kosten om te bereiden.

Ze zijn wat minder streng dan andere koolhydraatarme plannen, want ze tellen vezels niet mee in de koolhydraten, en er zit dus wel fruit en veel groente in. Gemiddeld zitten de menu's op 68g koolhydraten en 30g vezels per dag, dus +-100g koolhydraten per dag in totaal. Niet super beperkt dus, maar wel voornamelijk koolhydraten uit groente/fruit en niet uit pasta en brood ed.

Op dit moment eet ik een bord zalm met snijbonen, spinazie en broccoli in een kerrie-kokossaus. Bevalt prima!

Morgenochtend een kokosshake met mango en frambozen, ik heb er nu al zin in.
pi_195619680
:D @ Myr

Vlinder, klinkt goed, veel succes!
pi_195619731
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:31 schreef vlindertje89 het volgende:
Klinkt interessant, dino meloen!

Ik ben vanavond begonnen met een koolhydraatarm programma: Puur Figuur.
M'n ouders doen het al een tijdje, en zijn er erg tevreden over. De recepten zien er lekker uit, dus ik dacht, ik probeer het gewoon! Het is een vier weken maaltijdplan voor ontbijt, lunch, diner en twee tussendoortjes. Ik heb de variant waarbij alle maaltijden volgens hen max 15 minuten kosten om te bereiden.

Ze zijn wat minder streng dan andere koolhydraatarme plannen, want ze tellen vezels niet mee in de koolhydraten, en er zit dus wel fruit en veel groente in. Gemiddeld zitten de menu's op 68g koolhydraten en 30g vezels per dag, dus +-100g koolhydraten per dag in totaal. Niet super beperkt dus, maar wel voornamelijk koolhydraten uit groente/fruit en niet uit pasta en brood ed.

Op dit moment eet ik een bord zalm met snijbonen, spinazie en broccoli in een kerrie-kokossaus. Bevalt prima!

Morgenochtend een kokosshake met mango en frambozen, ik heb er nu al zin in.
Oh dat klinkt eigenlijk wel als een fijne manier van 'koolhydraatarm'. Ik vond de beperking op groente- en fruitsoorten altijd zo apart.
pi_195619929
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:43 schreef Myraela het volgende:

[..]

Oh dat klinkt eigenlijk wel als een fijne manier van 'koolhydraatarm'. Ik vond de beperking op groente- en fruitsoorten altijd zo apart.
Ja, ik ook! Precies de reden waarom ik daar eigenlijk nooit aan was begonnen. Hier eet ik als je alles volgt zelfs meer groente dan ik normaal at. In m'n eten van vanavond zat 200g zalm, 200g spinazie, 200g snijbonen en 100g broccoli. Heerlijk, ik hou van groente! En ook gewoon één a twee stuks fruit per dag.

Thanks Declan-Harp!

Ik wil de komende vier weken het plan echt helemaal volgen en dan kijken hoe ik me erbij voel. Ik hoop naast wat af te vallen, vooral ook wat meer energie te krijgen, dat zou echt heel fijn zijn.
En dan kijk ik na die vier weken wel verder, waarschijnlijk doe ik dan binnen dezelfde richtlijnen wat meer m'n eigen ding, paar keer per week zelfde ontbijtje ofzo ipv elke dag een andere ;)
pi_195620299
@minilot hoe ging dag 2?
pi_195628181
Veel succes Vlinder! Er zijn best veel lekkere kha recepten. Mijn favoriet is de courgette spaghetti. Yum! Maar ik hou het toch bij de echte spaghetti haha. Hou te veel van brood en bananen etc om kha te eten. :')

Ik heb een cheat dagje vandaag. Met mijn verjaardag mag dat wel (vind ik). :D
Maar in grote lijnen ziet mijn dag er zo uit:

O: Skyr met appelmoes, banaan en muesli
T: kwart galiameloen
L: naanbrood met gerookte zalm
T: de andere kwart galiameloen
D: kip met boursin en perzik en een tomaten salade
T: stuk taart en chocolade

Netjes genoeg. :P
pi_195629157
Gefeliciteerd @Defox! *O*

Ik was vanmorgen opeens een kilo lichter :o Eet ik er vandaag vást weer aan :Y

L: 2 speltbroodjes met vega snijworst en een halve bak citroenkwark
T: Plakje havermoutcake en een banaan
D: Weet ik nog niet. Kind is uit logeren vanavond.
B: Beetje wandelen her en der

Edit; vanavond sowieso nog een zakje strooigoed O+
pi_195629262
L: tosti
D: pompoencurry met buikspek
T: ons eerste eigen biertje dat we gaan verkopen *O*
B: 10k stappen en heel veel flesjes bier bottelen/sjouwen
pi_195629323
Gefeliciteerd @Defox!
En lekker, @Declan-Harp, een kilo eraf!
Lekker lijstje ook allebei.

Mijne vandaag:
O: shake van ongezoete amandelmelk, dikke kokosmelk, mango, frambozen, gebroken lijnzaad en pompoenpitten
T: handje ongezouten pistachenoten
L: twee crackers met hüttenkäse, Italiaanse kruiden en zongedroogde tomaat
T: 2 gekookte eitjes
D: Zalm met ricotta-broccolirijst
pi_195630322
Anders heb jij ook een smakelijk lijstje, Vlinder! :)

Hier alles semi-prima, nog vijf uur tot ik de 72-urige vast gehaald heb :) Dat red ik sowieso wel! Af en toe (in totaal twee keer per dag) een vlaagje van ghreline-hormoon en dan dus een half uur trek, maar waait dan weer over. Heel goed te doen, voel me fysiek ook gewoon wel okee, afgezien van het feit dat het op een heel lege maag nogal ruk slapen is en ik het vannacht met krap vier uur onder zeil moest doen. }:| Daar schijn je bij langer vasten wel aan te wennen, maar ik vind eten wel te lekker en leuk om het voorlopig langer dan drie dagen te willen proberen :)

Lijstje, want vandaag voor het eerst sinds zondag weer een maaltijd! *O*

B: Beetje huishouden, uur wandelen
T: Koffie
D: Peperkipcurry met een boel ui + knoflookboontjes + eierbroodjes. Toe druiven en verse pruimen.
Let me see you stripped down to the bone
pi_195631952
Misschien een stomme vraag, Mini. Maar als je zolang gevast hebt, kun je dan als die eerste maaltijd wel veel eten of kost dat je moeite?

Ik bedacht me voordat ik 's avonds uitgebreid ging eten wel eens dat ik dan overdag niets zou eten zodat ik in de avond veel honger had. Maar dat werkte nooit, ik kreeg juist veel minder op.
pi_195631954
Knap Mini! Merk je het ook op de weegschaal?
Succes met de laatste uurtjes ;)
pi_195632540
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:04 schreef Myraela het volgende:
Misschien een stomme vraag, Mini. Maar als je zolang gevast hebt, kun je dan als die eerste maaltijd wel veel eten of kost dat je moeite?

Ik bedacht me voordat ik 's avonds uitgebreid ging eten wel eens dat ik dan overdag niets zou eten zodat ik in de avond veel honger had. Maar dat werkte nooit, ik kreeg juist veel minder op.
Dat zullen we vanavond merken. Ik heb sowieso wel een flinke eetlust, 'moeite om iets op te krijgen' heb ik volgens mij maar zelden aan den lijve meegemaakt! :)

Declan, nog niet op de weegschaal gestaan, maar moest net wel gaatje bijprikken in mijn riem :Y Dank voor succeswens, de CUL-SC maakt het laatste stukje momenteel toch even pittig met al dat gekakel over lekker eten :+ O+
pi_195632561
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:30 schreef minilot het volgende:

[..]

Dat zullen we vanavond merken. Ik heb sowieso wel een flinke eetlust, 'moeite om iets op te krijgen' heb ik volgens mij maar zelden aan den lijve meegemaakt! :)

Declan, nog niet op de weegschaal gestaan, maar moest net wel gaatje bijprikken in mijn riem :Y Dank voor succeswens,de CUL-SC maakt het laatste stukje toch even pittig met al dat gekakel over lekker eten :+ O+
En ons eten is niet lekker? o|O
;)
Mooi dat je al verschil merkt, hopelijk blijft het ook zo! In de eens-in-de-hoeveel-tijd wil je zo'n vast inplannen?
pi_195632636
quote:
81s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:31 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Mooi dat je al verschil merkt, hopelijk blijft het ook zo! In de eens-in-de-hoeveel-tijd wil je zo'n vast inplannen?
Hangt met name van mijn lief af, ik doe het deels omdat het voor hem echt scheelt als we het samen doen en die heeft nog wel op z'n minst vijfentwintig kilo te gaan :)

Ik denk zo elke twee weken een keer achtenveertig uur en sporadisch langer wanneer zin erin.
pi_195634731
Mijn D wordt stamppot andijvie met vega spekjes bij m'n bff :Y)
Had ik voor morgen ook al op de planning staan :+
pi_195635468
Heh, toch net niet gehaald. Daarnet roerei met likje mayo, sriracha en bosui gegeten. Lekkerste roerei ooit wel zo, na sinds zondag niks gegeten :9
Enfin, uiteraard nu mentaal het hek van de dam dus erachteraan nog een krentenbol met zoute boter en ahornsiroop :')
Ik ga maar gauw aan het avondeten beginnen :+
pi_195635513
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:05 schreef minilot het volgende:
Heh, toch net niet gehaald. Daarnet roerei met likje mayo, sriracha en bosui gegeten. Lekkerste roerei ooit wel zo, na sinds zondag niks gegeten :9
Enfin, uiteraard nu mentaal het hek van de dam dus erachteraan nog een krentenbol met zoute boter en ahornsiroop :')
Ik ga maar gauw aan het avondeten beginnen :+
:D
Volgende keer extra veel motivatie!
pi_195635553
Yup, nou ja, het aanvankelijke doel was 60 uur: tweeënhalve dag. Dat in elk geval ruimschoots gehaald. Over een tijdje weer eens proberen :)
pi_195635787
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:10 schreef minilot het volgende:
Yup, nou ja, het aanvankelijke doel was 60 uur: tweeënhalve dag. Dat in elk geval ruimschoots gehaald. Over een tijdje weer eens proberen :)
Ik heb nog na zitten denken over OMAD. Dat lukt me eigenlijk alleen op m'n bijslaap-dagen en zelfs dan wil ik het helemaal niet :D Dus dat idee skippen we weer.

18-6 IF werkt vooralsnog het beste bij mij, dus mooi zo laten. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')