SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh dat klinkt eigenlijk wel als een fijne manier van 'koolhydraatarm'. Ik vond de beperking op groente- en fruitsoorten altijd zo apart.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:31 schreef vlindertje89 het volgende:
Klinkt interessant, dino meloen!
Ik ben vanavond begonnen met een koolhydraatarm programma: Puur Figuur.
M'n ouders doen het al een tijdje, en zijn er erg tevreden over. De recepten zien er lekker uit, dus ik dacht, ik probeer het gewoon! Het is een vier weken maaltijdplan voor ontbijt, lunch, diner en twee tussendoortjes. Ik heb de variant waarbij alle maaltijden volgens hen max 15 minuten kosten om te bereiden.
Ze zijn wat minder streng dan andere koolhydraatarme plannen, want ze tellen vezels niet mee in de koolhydraten, en er zit dus wel fruit en veel groente in. Gemiddeld zitten de menu's op 68g koolhydraten en 30g vezels per dag, dus +-100g koolhydraten per dag in totaal. Niet super beperkt dus, maar wel voornamelijk koolhydraten uit groente/fruit en niet uit pasta en brood ed.
Op dit moment eet ik een bord zalm met snijbonen, spinazie en broccoli in een kerrie-kokossaus. Bevalt prima!
Morgenochtend een kokosshake met mango en frambozen, ik heb er nu al zin in.
Ja, ik ook! Precies de reden waarom ik daar eigenlijk nooit aan was begonnen. Hier eet ik als je alles volgt zelfs meer groente dan ik normaal at. In m'n eten van vanavond zat 200g zalm, 200g spinazie, 200g snijbonen en 100g broccoli. Heerlijk, ik hou van groente! En ook gewoon één a twee stuks fruit per dag.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:43 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh dat klinkt eigenlijk wel als een fijne manier van 'koolhydraatarm'. Ik vond de beperking op groente- en fruitsoorten altijd zo apart.
Dat zullen we vanavond merken. Ik heb sowieso wel een flinke eetlust, 'moeite om iets op te krijgen' heb ik volgens mij maar zelden aan den lijve meegemaakt!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:04 schreef Myraela het volgende:
Misschien een stomme vraag, Mini. Maar als je zolang gevast hebt, kun je dan als die eerste maaltijd wel veel eten of kost dat je moeite?
Ik bedacht me voordat ik 's avonds uitgebreid ging eten wel eens dat ik dan overdag niets zou eten zodat ik in de avond veel honger had. Maar dat werkte nooit, ik kreeg juist veel minder op.
En ons eten is niet lekker?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:30 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat zullen we vanavond merken. Ik heb sowieso wel een flinke eetlust, 'moeite om iets op te krijgen' heb ik volgens mij maar zelden aan den lijve meegemaakt!
Declan, nog niet op de weegschaal gestaan, maar moest net wel gaatje bijprikken in mijn riemDank voor succeswens,de CUL-SC maakt het laatste stukje toch even pittig met al dat gekakel over lekker eten
![]()
Hangt met name van mijn lief af, ik doe het deels omdat het voor hem echt scheelt als we het samen doen en die heeft nog wel op z'n minst vijfentwintig kilo te gaanquote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:31 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Mooi dat je al verschil merkt, hopelijk blijft het ook zo! In de eens-in-de-hoeveel-tijd wil je zo'n vast inplannen?
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:05 schreef minilot het volgende:
Heh, toch net niet gehaald. Daarnet roerei met likje mayo, sriracha en bosui gegeten. Lekkerste roerei ooit wel zo, na sinds zondag niks gegeten
Enfin, uiteraard nu mentaal het hek van de dam dus erachteraan nog een krentenbol met zoute boter en ahornsiroop
Ik ga maar gauw aan het avondeten beginnen
Ik heb nog na zitten denken over OMAD. Dat lukt me eigenlijk alleen op m'n bijslaap-dagen en zelfs dan wil ik het helemaal nietquote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:10 schreef minilot het volgende:
Yup, nou ja, het aanvankelijke doel was 60 uur: tweeënhalve dag. Dat in elk geval ruimschoots gehaald. Over een tijdje weer eens proberen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |