Overmorgen héquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als Nvidia nou eens een keer een beetje op zou schieten met de 3070 releasen en voldoende produceren dan was ik nog veel blijer.
Ik heb meer het idee dat ze 10 verschillende draaiboeken hebben, en telkens iets uit een andere pakken. Er is geen consistente aanpak, wat je wel zou verwachten als ze 1 draaiboek volgen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, in feite is het hele draaiboek dat nu wordt gevolgd gemodelleerd op de pandemie van de Spaanse griep. Wat alleen jammer is, is dat dit virus zich anders gedraagt en niet zo naar de achtergrond lijkt te verdwijnen als toen het geval was.
Maar de Spaanse griep had juist in de tweede golf de meeste slachtoffers.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, in feite is het hele draaiboek dat nu wordt gevolgd gemodelleerd op de pandemie van de Spaanse griep. Wat alleen jammer is, is dat dit virus zich anders gedraagt en niet zo naar de achtergrond lijkt te verdwijnen als toen het geval was.
Ik ben bang dat er heel veel mensen zo weg zitten te kwijnen, heel sneu...quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:30 schreef Draak31 het volgende:
Ik vind dat sommigen hier er wel erg makkelijk over praten. Een vriend van mij wordt helemaal gek, die is nog vrijgezel en werkt al maanden vrijwel altijd thuis. Nou die wordt dondertjes gek. Ik zelf heb er totaal geen last van.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:31 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Rutte en Hugo gaan met pijltjes gooien en wie de meeste pijltjes raak gooit, die wordt het
Wij testen heel IJsland in een week.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:32 schreef VacaLoca het volgende:
China test even half Nederland in aantal binnen 5 dagen.
en onze inspraak dan?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:31 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Rutte en Hugo gaan met pijltjes gooien en wie de meeste pijltjes raak gooit, die wordt het
Het probleem is natuurlijk dat je zo'n draaiboek schrijft op basis van wat er eerder is gebeurt, het is net zoals de grap dat generaals altijd de vorige oorlog opnieuw proberen te vechten, je baseert het op je eigen ervaringen en niet op zaken die nog onbekend zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
SBS6 bellijnen en SMS nummers om je stem uit te brengenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
en onze inspraak dan?
17 miljoen virologen en economen willen er ook een plasje over doen
Het loopt langzamer op idd maar ik denk ook dat het heel veel langer duurt voordat het afloopt. Ik vrees voor een lange, moeizame winter. Heb te doen met het overgebleven covid- en ic-personeel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:29 schreef Jazeg het volgende:
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp
@:Mammietje weet je nog dat we het vorige week nog hadden over de grafiek die lineair lijkt te zijn als je maar ver genoeg inzoomt?
Ik moet het nog maar zien, of het minder heftig wordt. De eerste golf was steil, maar ging ook steil naar beneden omdat de schrik er flink in zat en daarnaast had half Nederland amper besmettingen.
Daarom is langetermijnbeleid ook zo belangrijk joh. Kijk naar de VS waar een president binnen no-time bijna 20 jaar aan pandemievoorbereidingen heeft kunnen verneuken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het probleem is natuurlijk dat je zo'n draaiboek schrijft op basis van wat er eerder is gebeurt, het is net zoals de grap dat generaals altijd de vorige oorlog opnieuw proberen te vechten, je baseert het op je eigen ervaringen en niet op zaken die nog onbekend zijn.
Duitsland heeft dat beter gedaan, die hebben een pandemieplan opgesteld nadat SARS begon en zijn uitgegaan van een SARS type pandemie.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ik denk dat daar een raadgevend referendum over gehouden gaat worden: welke routekaart moet het worden?
Volgens mij is dit het. Twee smaakjes, bolletjes ijs, of wat je wilt. Eentje die je gratis krijgt ("in ieder geval") en eentje die je er eventueel nog bij krijgt ("te overwegen") als de ijscoman een gulle bui heeft.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:27 schreef 297534 het volgende:
[..]
Je hebt 'in ieder geval'- maatregelen en 'te overwegen' -maatregelen.
De te overwegen-maatregelen van fase 3 lijken erg op de in ieder geval-maatregelen van fase 4.
Dat werkt alleen als IJsland meer inwoners zou hebben dan Nederland...quote:
Er zijn helemaal nog geen pre orders voor de 3070. Ik heb gelukkig al een weekje een prachtige 3080 in mijn gloednieuwe systeem hangen. Allemaal voor de ellende begint en alle console en pc hardware voor maanden uitverkocht/verschrikkelijk overpriced is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Overmorgen hé![]()
Al zijn de pre-orders allang uitverkocht.
Want Nederland heeft ook meer inwoners dan China?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:35 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dat werkt alleen als IJsland meer inwoners zou hebben dan Nederland...
Ik ben ook vrijgezel en ik zal m'n mening simpel samenvatten: thuiswerken zonder corona != thuiswerken met corona, en mensen zijn ook veel te gemakkelijk met denken dat iedereen de pre-corona situatie erg waardeerde.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:30 schreef Draak31 het volgende:
Ik vind dat sommigen hier er wel erg makkelijk over praten. Een vriend van mij wordt helemaal gek, die is nog vrijgezel en werkt al maanden vrijwel altijd thuis. Nou die wordt dondertjes gek. Ik zelf heb er totaal geen last van.
Zaken als anderhalve meter afstand houden, groepsgroottes beperken en het dragen van mondkapjes is allemaal rechtstreeks afkomstig uit het draaiboek van de Spaanse griep. Het Wikipedia-artikel erover is best de moeite waard: https://en.wikipedia.org/wiki/Spanish_flu#Responsesquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb meer het idee dat ze 10 verschillende draaiboeken hebben, en telkens iets uit een andere pakken. Er is geen consistente aanpak, wat je wel zou verwachten als ze 1 draaiboek volgen.
Gaat ook om de beeldvorming. Hoe gaat het in Tilburg tegenwoordig sinds dat volksfeest omtrent die 0-4 tegen Rangers?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat een onzin dit.
6 besmettingen op 23.000 bezoekers waarbij het niet zeker is waar ze de besmettingen hebben opgelopen. Kom op zeg.
Deels wel, net als de studenten met hun zuipfeestjes. Zelf keihard geholpen de huidige situatie te creëren. En dan kan je de voeybalfans nog eerder vergeven daar het emotie is en toegestaan werd. Maar zo'n burgemeester hoort beter te weten vind ik.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oliedom. Maar nul invloed op het sluiten van de horeca.
Leuke poging op een scherpe reactie, maar IJsland heeft al evenveel tests als inwoners afgenomen.quote:
Nou hebben de Duitsers natuurlijk ook wel wat ervaring met generaals en oorlogenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het probleem is natuurlijk dat je zo'n draaiboek schrijft op basis van wat er eerder is gebeurt, het is net zoals de grap dat generaals altijd de vorige oorlog opnieuw proberen te vechten, je baseert het op je eigen ervaringen en niet op zaken die nog onbekend zijn.
Duitsland heeft dat beter gedaan, die hebben een pandemieplan opgesteld nadat SARS begon en zijn uitgegaan van een SARS type pandemie.
Spelers met een profcontract wellicht maar je hebt bij die BVO's honderden spelers rondlopen als je jeugdelftallen mee telt, en dan heb ik het niet over hele jonge kinderen maar U21, U19 etc die regelmatig met het eerste meetrainen of van dezelfde faciliteiten gebruik maken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er zijn net geen 1000 profvoetballers in NL joh.
Ja maar we hebben ze verstopt, in China.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
Want Nederland heeft ook meer inwoners dan China?
dat viel allemaal reuze meequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er waren toch wel problemen met juichen, zingen en het ingaan en verlaten van het stadion. Naast de reisbewegingen inderdaad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |