ik ren bijna naar de winkel hierquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 16:40 schreef fietsie het volgende:
[..]
Als je nu begint heb je bij de koffie om 20:00 verse broodjes
Lijkt me zaaaaaligquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 14:32 schreef fietsie het volgende:
Het is dan wel geen Herfstvakantie meer, en er moet gewoon hard gewerkt worden, maar een deegje laten rijzen kan ook tijdens een conference call: het is tijd voor kanelbullar!
Het Zweedse kaneelbroodje, lekker bij de (Zweedse) koffie, een kop thee met honing of gewoon omdat er 1 niet in de opbergdoos paste..
Een gistdeegje maken dus, en dit laten rijzen tot het op z'n minst verdubbeld is:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vervolgens de kaneelvulling gemaakt; een eerdere keer dat ik dit maakte vond ik dat het aan de schamele kant was, dus ik heb de hoeveelheden dit keer verdubbeld. Dat bleek bij het bakken weer iets over-the-top.
Dus mijn advies zou zijn, neem 1,5 de hoeveelheden als vermeld in het recept...
[ afbeelding ]
Dit moch vervolgens, geroerd en wel, op het deeg:
[ afbeelding ]
Daarvan een rol gemaakt, en in broodjes gesneden. Deze broodjes heb ik vervolgens ingepakt in keukenfolie weer een uur laten rijzen, tot de broodjes mooi de plateau's opvulden, en vervolgens gebakken (het hele huis ruikt er nu naar).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat ziet er ook lekker uit zeg!quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 18:48 schreef Lonaa het volgende:
Fietsie, bohh.
Ik had hier Skagenrora, garnalen op toast. En een hip fusiongerecht. gerookte haringpate bruschetta.
[ afbeelding ]
Zo als voorgeschreven: gelijke delen mayonaise en zure room. Flinke druppel cognac. Dille en peper.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 19:22 schreef minilot het volgende:
Jum @ kaneelshizzle!
Gravlax in de maaaaaaak! Tot over twee dagen, zalmpje![]()
[ afbeelding ]
@:Lonaa Wat voor saus zit er over de garnalen?
Klinkt goed!quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 19:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Zo als voorgeschreven: gelijke delen mayonaise en zure room. Flinke druppel cognac. Dille en peper.
Lekker.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 19:30 schreef minilot het volgende:
[..]
Klinkt goed!Hoe vond je het zelf?
Ah, had deze post blijkbaar even gemistquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 07:24 schreef Lonaa het volgende:
Ik eet vandaag: http://www.swedishfood.co(...)/109-prawns-on-toast
Visboer!quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 14:34 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nom; had jij de visseeitjes wel kunnen vinden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let me see you stripped down to the bone
Google translate man, dan kun je zelfs de meest ongure talen en recepten lezenquote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:41 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Minilot Waar heb je dat recept vandaan? Ik kan het alleen maar in onleesbaar scandinavisch vinden. Niet in het engels/duits/nederlands
Maar toen kwam ik zoveel andere "smaken" tegen, oa met nutella (bah) en dingen die er allemaal anders uitzagen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Google translate man, dan kun je zelfs de meest ongure talen en recepten lezen
Goddelijk lekker. We maken die nog wel eens met speciale gelegenheden. Valt ook altijd in de smaak bij familie en vrienden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:47 schreef Lonaa het volgende:
Thanks @:fietsie voor die mooie uitgebreidde OP
Ik ben een rondje google gaan doen en inmens geintrigeerd door Smörgåstårta, sandwichtaart.
[ afbeelding ]
Brood, zalm, garnalen, komkommer, radijs, heel veel creme cheese en zure room en allerlei andere awesome dingen. In taartvorm.
Yes plz.
Heb je nu niks aan maar bij IKEA hebben ze dat altijd wel.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 14:34 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nom; had jij de visseeitjes wel kunnen vinden?
Ik ga hem dus niet maken.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:50 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Goddelijk lekker. We maken die nog wel eens met speciale gelegenheden. Valt ook altijd in de smaak bij familie en vrienden.
We hebben jarenlang in Zweden gewoond en maken best vaak nog iets Zweeds. Simpele gerechten als Pytt-i-panna en Tunnbrödsrulle blijven favoriet bij de kinderen. Net als de kaneelbroodjes en kladkakka. Semla maken we ook wel eens, maar daar komen we niet echt in de buurt van het origineel in Zweden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |