Weet je zeker dat die 21.000 die je noemt netto is?quote:ik verdien zonder Eindejaarsuitkering en vakantiegeld ongeveer: ¤21.000 netto per jaar.(met deze beide toeslagen is het ongeveer ¤23.000)
Nu krijg ik een aantal toeslagen (Huurtoeslag/Zorgtoeslag) ¤132,- Per maand)
Ik mag hopen dat iemand het verschil tussen bruto en netto kentquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:40 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Weet je zeker dat die 21.000 die je noemt netto is?
Ik mag hopen dat iemand weet dat dergelijke toeslagen altijd op basis van bruto-inkomen worden bepaaldquote:Toeslagen worden namelijk berekend op het bruto-inkomen dus dan heb je er nu ook al geen recht op.
Gaat het om de inkomensgrens voor de huurtoeslag? Is dat niet maximaal ¤ 30.846 op 1 januari 2020?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:30 schreef benjamin15 het volgende:
Nu heb je dus een inkomensgrens van ¤22.700
Die 30.825 is toch voor samenwonenden? Gaat wel om het brutoinkomen, en dat geldt ook voor de 22.700, dit is ook Bruto.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:48 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Gaat het om de inkomensgrens voor de huurtoeslag? Is dat niet maximaal ¤ 30.846 op 1 januari 2020?
dus in principe heb ik helemaal geen recht op toeslagen? Terwijl de 'berekeningen' aangeven dat ik wel recht heb op toeslagen. wel minder toeslagen dan mijn huidige..quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:08 schreef fietsmiep het volgende:
[..]
Die 30.825 is toch voor samenwonenden? Gaat wel om het brutoinkomen, en dat geldt ook voor de 22.700, dit is ook Bruto.
Zie hier https://www.belastingdien(...)voor-de-huurtoeslag/
Daar had je brutoloon in moeten vullen. Waarschijnlijk heb je hier netto ingevuld.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:11 schreef benjamin15 het volgende:
[..]
dus in principe heb ik helemaal geen recht op toeslagen? Terwijl de 'berekeningen' aangeven dat ik wel recht heb op toeslagen. wel minder toeslagen dan mijn huidige..
ik zie het inderdaad! ik ga het gelijk maar stop zetten..quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:17 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Daar had je brutoloon in moeten vullen. Waarschijnlijk heb je hier netto ingevuld.
Verstandig.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:22 schreef benjamin15 het volgende:
[..]
ik zie het inderdaad! ik ga het gelijk maar stop zetten..
U hoeft uw toeslag niet te stoppen. Geef wel aan ons door dat er iets is gewijzigd in het inkomen. Dan berekenen wij uw toeslag(en) opnieuw.quote:
Wat ik er vreemd aan vind is dat je je toeslagen niet zomaar kan stoppen als jij dat ongeacht de reden zelf wilt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:09 schreef benjamin15 het volgende:
[..]
U hoeft uw toeslag niet te stoppen. Geef wel aan ons door dat er iets is gewijzigd in het inkomen. Dan berekenen wij uw toeslag(en) opnieuw.
Omdat het inkomen een schatting is, kan na afloop van het jaar blijken dat het werkelijke jaarinkomen lager is dan u nu denkt. Dan kan het dus zijn dat u eerder te weinig toeslag hebt gekregen. Dan betalen we dit bedrag alsnog aan u uit.
Als u de toeslag stopzet, kunnen wij na afloop van het jaar niet nagaan of u nog een bedrag te goed hebt. Dan loopt u dus misschien geld mis.
dit is dan toch erg vreemd?
inderdaad! zo werken mensen zich letterlijk in de schulden.. Terwijl ze na mijn inziens dit niet eens zelf in de hand hebben..quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:24 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Wat ik er vreemd aan vind is dat je je toeslagen niet zomaar kan stoppen als jij dat ongeacht de reden zelf wilt.
Waarschijnlijk zal hier achter de schermen een tool aanwezig zijn die je toeslagen dan automatisch stopzet, na het wijzigen van je inkomen.
Het hekelt me wel dat de belastingdienst verplicht voor jou na gaat denken. Als je je toeslagen stop wil zetten, dan moet je dat gewoon kunnen doen vind ik.
Ik zou de inkomenswijziging doorgeven, maar toch ook even bellen met de belastingdienst om te vermelden dat je een fout hebt gemaakt en dat je je toeslagen stop wil zetten.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:27 schreef benjamin15 het volgende:
[..]
inderdaad! zo werken mensen zich letterlijk in de schulden.. Terwijl ze na mijn inziens dit niet eens zelf in de hand hebben..
ik zal er is even bellen!
bedankt voor de hulp FokKers!
Eens.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:27 schreef benjamin15 het volgende:
[..]
inderdaad! zo werken mensen zich letterlijk in de schulden.. Terwijl ze na mijn inziens dit niet eens zelf in de hand hebben..
ik zal er is even bellen!
bedankt voor de hulp FokKers!
ik zet vanaf nu mijn Huur en zorgtoeslag opzij. als ik ze dan terug moet betalen kan ik het zo overmaken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:28 schreef Twinkle20 het volgende:
Mja met stopzetten moet je er, indien je er achteraf toch recht op blijkt te hebben, zelf aan denken om dit weer aan te zetten bij de belastingdienst.
Je zou ook je inkomen hoger kunnen zetten naar het te verwachten bruto te ontvangen bedrag in 2020, of zelfs over de grens waar je recht hebt op huurtoeslag. Als je volgend jaar je aangifte inkomstenbelasting doet en je daadwerkelijke verzamelinkomen bekend is, dan volgt er automatisch een herberekening voor de toeslagen en krijg je eventueel een bedrag terug waar je recht op hebt.
Overuren onbelast uitbetalen is nieuw voor mij. Ik weet niet wie je dat heeft wijs gemaakt, maar dat lijkt me niet kunnen.
Het is wel ruk dat je hier nu pas achter komt. Want eventuele wijzigingen zullen met een beetje geluk pas volgende betaalronde 20 november a.s. verwerkt zijn. 20 November is tevens de laatste termijn voor toeslagen 2020, omdat je dit altijd in het voren krijgt uitgekeerd. Ik ken niet de hele situatie natuurlijk en ik hoop het niet voor je .. maar als ik je verhaal zo peil, dan kom je misschien toch aan het terug betalen.
Toeslagen is een onderdeel van het vakgebied waarin ik werkzaam ben. Mocht je het lastig vinden, mag je me een DM sturen zodat ik je van daaruit wellicht verder kan helpen.
Daarom, basisinkomen, weg met de toeslagen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:31 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
[..]
Eens.
Dit is mijn werk. En juist de mensen die het minste te besteden hebben, zijn veelal afhankelijk van dit systeem. Op het moment dat het dan fout gaat ergens, omdat lang niet iedereen het systeem doorziet en snapt, is het leed soms echt niet te overzien.
Ik kom soms echt heel schrijnende verhalen tegen helaas.
En ik wil je verder niet ontmoedigen met het bellen naar de belastingdienst. Maar als je in een uur tijd 3 keer belt met 3 keer dezelfde vraag, krijg je (is mijn ervaring) ook 3 verschillende antwoorden.
Dit is wel waar inderdaadquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:31 schreef Twinkle20 het volgende:
En ik wil je verder niet ontmoedigen met het bellen naar de belastingdienst. Maar als je in een uur tijd 3 keer belt met 3 keer dezelfde vraag, krijg je (is mijn ervaring) ook 3 verschillende antwoorden.
Valt wat van te zeggen, ik heb daar ook wel eens over na zitten denken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Daarom, basisinkomen, weg met de toeslagen.
Ik heb nog nooit mijn toeslagen stopgezet. Ik krijg elk jaar een brief waarin staat of ik er wel of geen recht op had en dat ik x moet terugbetalen of y krijg.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:09 schreef benjamin15 het volgende:
[..]
U hoeft uw toeslag niet te stoppen. Geef wel aan ons door dat er iets is gewijzigd in het inkomen. Dan berekenen wij uw toeslag(en) opnieuw.
Omdat het inkomen een schatting is, kan na afloop van het jaar blijken dat het werkelijke jaarinkomen lager is dan u nu denkt. Dan kan het dus zijn dat u eerder te weinig toeslag hebt gekregen. Dan betalen we dit bedrag alsnog aan u uit.
Als u de toeslag stopzet, kunnen wij na afloop van het jaar niet nagaan of u nog een bedrag te goed hebt. Dan loopt u dus misschien geld mis.
Aangaande de correctie van 2014 / 2015 zie:quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit mijn toeslagen stopgezet. Ik krijg elk jaar een brief waarin staat of ik er wel of geen recht op had en dat ik x moet terugbetalen of y krijg.
Ik hoef niks te doen, de BD bepaalt voor mij of ik er recht op heb met de elk jaar veranderde regels.
Zo kreeg ik in 2019 geen kindgebonden budget, en in 2020 in 1x 100 euro p/m met niks doorgegeven te hebben. Dat gebeurde mij ook dacht ik in 2014 en 2015. Misschien moet ik iets terugbetalen, dat weet ik nog niet.
Waarom is dat vreemd? Als jij gewoon het goede inkomen doorgeeft, bepalen zij elk jaar opnieuw of je recht hebt of niet. Lijkt me handigquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:09 schreef benjamin15 het volgende:
[..]
En dit.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:34 schreef ZarB het volgende:
Als je het verschil weet tussen bruto en netto kun je al een hoop van dit soort ellende voorkomen in de toekomst
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |