abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196005068
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:00 schreef Grayfoxhound het volgende:

Dit is precies waar ik nu, na een zoektocht naar mezelf en een andere manier willen om met die negatieve gedachtes en twijfels mee bezig ben gegaan.

Ik weet mezelf vanwege die negatieve gedachten, getwijfel, en emotionele behoefte om goedkeuring soms geen houding te geven om bepaalde mensen heen die ik belangrijk vind, terwijl ik buiten dat sociaal sterk ben.

Dus ergens kan ik het wel, maar om bepaalde mensen (waar je die aai van over je bol wil, zeg maar) gaat dat snel fout en blijf ik in een negatieve cirkel zitten waardoor ik JUIST ongemakkelijk overkom. Dit resulteert dan in een selffullfilling prophecy zeg maar.

1e stap is gezet: erkenning. Nu mee aan de slag.

Ik vind het een interessant idee "die staat van in flow zijn" hoe kan je die beoefenen?
Kan erg helpen ja. Goed dat je er iig mee bezig bent.

quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:25 schreef Student42.2 het volgende:
Letterlijk nu, op Fok rondstruinen terwijl ik deadlines heb.

Kan mezelf letterlijk aankijken in de spiegel en zeggen en NU ga je ermee aan de slag.

Uitstellen grootste valkuil van mij als persoon en kom er niet van af en het breekt me soms zelfs op dat ik maar ga slapen.
Wat goed dat je dit hier plaatst, want maar weinigen durven open te zijn over zo’n probleem, omdat het een taboe onderwerp is waarvoor mensen worden vernederd als zijnde untermensch ze toegeven dat ze niet 24/7 ijzeren discipline te hebben, of het andre uiterste: men bekritiseert het aankaarten ervan als probleem omdat ze juist een boeit allemaal niks wat je wel/niet doet, je bent niet spiritueel ontwikkeld genoeg als je niet gewoon accepteert dat je geen enkele doelen bereikt houding hebben, maar het geeft mij wel een “goed” gevoel om te weten dat ik niet de enige ben die dit probleem (h)erkent.

Ik heb nu veel goede dagen waar ik heel blij om ben, maar ik weet dat het een constante strijd is tegen mezelf en ik altijd alert moet zijn, omdat ik zo weer terug kan vallen en dan bijv avonden aan niks toevoegende dingen verspil waardoor ik achteraf woedend ben op mezelf of teleurgesteld dat ik zoveel tijd heb verspild, het feit dat er voor op tijd naar bed gaan ook wilskracht nodig is zorgt voor een vicieuze cirkel.
Eerst dacht ik dat vitamine c hielp. Op zich klopt dat misschien ook wel, omdat het ergens met dopamine te maken heeft maar kan ook net zo goed placebo zijn. Zelfde geldt voor scutellaria (glidkruid) thee.
Voldoende slaap, na bijv. 10 uur niet meer afleidende dingen doen zoals op fok zitten (want blauw scherm maakt je wakkerder en mentale vermoeidheid maakt je vermogen om op tijd goede keuzes te maken van ik stop ermee vaak zwakker is mijn ervaring) en het maken van een planning waarbij ik ook ontspanning inplan helpt mij ook (het is dan wel vervelend als je steeds de tijd op moet schuiven en opschrijven afgeleid, als het niet lukt je eraan te houden, maar met helemaal geen planning lukt het nog slechter om aan voorgenomen dingen te beginnen is mijn ervaring). Gezonde voeding en bewegen vast ook maar indirecter.
Caffeine werkt bij mij soms en andere keren weer averechts omdat het me afleid. Ik drink niet meer dan 1 kop koffie per dag. Zijn er dingen die jou helpen? Heb je dit probleem iedere dag?

[ Bericht 2% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 02-11-2020 18:33:57 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_196016944
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 18:22 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Kan erg helpen ja. Goed dat je er iig mee bezig bent.

Thnx, ik denk dat het vooral belangrijk is, dat mensen op "zelfontdekking" gaan. Wie ben je, wat wil je? Wat zijn je eigen pro's en con's. Zelfacceptatie en kennis is belangrijker dan men denkt. We leunen teveel op externe factoren om ons veilig/ gelukkig te voelen (merk ik vooral aan mezelf). Ik ben vroeger door mijn vader verlaten en verhuisd ver buiten mijn comfort zone, dit heeft achteraf gezien veel impact gehad, en mij een soort afhankelijk gemaakt van externe factoren om mezelf veilig te voelen, hopend dat mijn veilige omgeving mij niet in de steek liet omdat ik niet op mezelf durf te vertrouwen of mezelf kan accepteren. Ik ben meer opgegroeid hangend aan andere mensen, situaties en werk, in plaats van mijzelf.

Ik denk dat de enige manier om die sleur, en daarbij de angsten, te doorbreken is om meer tot jezelf en tot je kern te komen, en meer content te zijn met jezelf en ook vetrouwen op je eigen kracht. Teveel blijven leunen op externe factoren voor je eigen geluk is niet efficient. Ik snap dat externe factoren je geluksgevoel ook maken (familie/vrienden/werk/relaties) maar in de basis moet je blij zijn met jezelf en op jezelf kunnen leunen denk ik.Zo zullen vele angsten en zorgen over externe factoren (waar je weinig controle op hebt!) ook minderen.

https://sochicken.nl/wie-wil-je-zijn

Dit vond ik ook een mooi artikel.
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:07:08 #103
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_196022301
quote:

[..]

Ik vind het een interessant idee "die staat van in flow zijn" hoe kan je die beoefenen?
Daar kom ik op terug. Is een iets langere post voor nodig. Maar heb nu mijn meisje thuis, dus ben even mama nu :)
(Un)masking for the greater good.
pi_196040962
Regelmatig.
pi_196055270
Iets te vaak. Probeer er aan te werken.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
  woensdag 4 november 2020 @ 20:21:33 #106
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_196059498
quote:

Elders in dit topic heb ik ook een paar posts aan gewijd in reactie op wat vragen van de TS, zie ik. Het heeft vooral te maken met een activiteit uitvoeren die bij je past, intrinsieke motivatie en een goede balans tussen uitdaging en vaardigheid. Gebruik maken van je krachten (capaciteit die van nature aanwezig is, niet iets wat je geleerd heb door training en herhaling), een kracht voelt authentiek en geeft energie. Maar dan moet je er dus eerst achter komen wat je krachten zijn :)
(Un)masking for the greater good.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')