abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195600457

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195600472
twitter
In Tsjechië gaan ze de scholen wel weer sluiten. (Tsjechië is het land met de meeste gevallen per 100.000 inwoners van Europa)
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 oktober 2020 @ 23:56:48 #3
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_195600481
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:53 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maar dan weet je toch zelf ook dat juist het sportveld een afspiegeling van de maatschappij is, en dat het met die maatregelen niet altijd even nauw wordt genomen.
Nou zit ik zelf op waterpolo, dus daar is het nog wat ingewikkelder, maar hier is dat echt uitstekend geregeld, idem bij de uitwedstrijden die ik gehad heb. Je mag ook echt niet komen als je snotterig bent, daar ben ik zelf nog slachtoffer van geweest.

Denk dat ik in een supermarkt nog meer risico loop.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 oktober 2020 @ 23:57:25 #4
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_195600488
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:55 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ] In Tsjechië gaan ze de scholen wel weer sluiten. (Tsjechië is het land met de meeste gevallen per 100.000 inwoners van Europa)
Binnenkort is de eerste plek dus voor Nederland w/
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_195600489
Waarom zijn de ziekenhuisopnames etc uit de OP?
pi_195600498
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:55 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ] In Tsjechië gaan ze de scholen wel weer sluiten. (Tsjechië is het land met de meeste gevallen per 100.000 inwoners van Europa)
Dat wordt niet maar één shot.
I'll give you something to do
  maandag 12 oktober 2020 @ 23:58:59 #7
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195600507
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:24 schreef ManianMan het volgende:

[..]

De wetenschap werkt gewoon idd. [--> en veroorzaakt juist veel ellende.]

Het enige wat niet werkt is de massa samenleving. --> [daarom zijn we met zo veel]
Daar bedoel ik mee de populatie.

De voedselproductie alles dicht op elkaar bijvoorbeeld varkens en koeien die naast elkaar verscheept worden en virussen laten muteren. --> [die ons voert met wat anders er niet voor iedereen is.]

Vrachtwagens vol dieren. --> [die immers vervoerd moeten worden.]

Voedselmarkten overladen met vlees en vis in de buitenlucht naast elkaar :N [--> wat totaal verschillende virus populaties zijn.]

Die moslims en joden zijn nog niet zo gek met hun halal en koosjer vlees. [--> net zoals hun segregatie overtuigingen aan anderen op te leggen]

Het moet gestroomlijnd worden. Het proces moet herzien worden. [--> het moet anders zonder te zeggen hoe & wat dan ?]

Wat op de georgia guide Stones staat begin ik langzamerhand wel te snappen. _O_ [ --> gestoord om dan bv 6.500.000.000 mensen te willen saneren]
Dit is vooral roeptoeteren zonder programma, achter [--> mijn holle tegenspraak].
Ons succes als soort is dat we zo enorm kunnen groeien, steeds meer mensen een beter perpectief krijgen en dat dit niet anders heeft gekund dan het heeft plaatsgevonden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195600510
Al 949 delen ! Ik ben benieuwd wanneer t laatste topic zal zijn en dat we dit definitief kunnen afsluiten
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_195600512
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Binnenkort is de eerste plek dus voor Nederland w/
Nederland is al gepasseerd door België. Wordt nog een harde dobber.
pi_195600516
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:58 schreef galantis het volgende:

[..]

Dat wordt niet maar één shot.
Nee, want ze sluiten de 'bars' ook! :P ;)
pi_195600521
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:59 schreef TLC het volgende:
Al 949 delen ! Ik ben benieuwd wanneer t laatste topic zal zijn en dat we dit definitief kunnen afsluiten
Sorry dat ik deze reeks gestart heb :'( :'( :'(
pi_195600522
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:25 schreef EksDeeDeeDee het volgende:

[..]

We begrijpen meer dan genoeg van dit virus, en we begrijpen ook meer dan genoeg dat sociale situaties lastig te isoleren zijn, laat staan te handhaven. Dit virus is geen super hoge wiskunde. Gegeven oneindige tijd kunnen we alles wat de natuur heeft uitvinden. Echter hebben we hier het tegenovergestelde van oneindige tijd: bijna niks.

Het is juist testament dat we vrij veel kunnen onderzoeken in korte tijd, en dat onze progressie nog vrij traag gaat. En dat mensen in het algemeen, sociaal gezien, nog dommer zijn dan koeien.
Hmm, Ik vind er nog altijd haken en ogen aan zitten. Het helpt ons in sommige gevallen, maar vergeet niet dat het sterk afhankelijk is vanuit welk oogpunt je iets bekijkt en dat het nogsteeds een concept is over de realiteit. Dus niet dé realiteit. Wat je nu vooral ziet is dat mensen vanuit verschillende perspectieven op zoek gaan naar informatie uit de wetenschap die hun deel bevestigd. Dus vanuit die kant denk ik wel degelijk dat het ook veel verdeeldheid kan opleveren.

Er zijn nog veel dingen onzeker. Meta-fysica, kansberekening en bijvoorbeeld het getal pi zijn voor mijn gevoel voorbeelden dat het moeilijk dingen te kwantificeren is. Uiteindelijk is het een proces. Waar we van 100 en 1000 jaar geleden nog anders dachten over bepaalde dingen zullen die over x aantal jaren weer anders zijn dan nu.

Overigens zijn er nu genoeg mensen die andere "mensen" idioot noemen met hun gedrag en die daarmee indirect ook naar zichzelf wijzen. Niet onaardig bedoelt, ik noem mezelf hierbij ook een idioot ;)! We zijn gewoon gezamenlijk idioten die denken te weten hoe alles in elkaar zit.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 00:00:31 #13
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195600526
quote:
Toerist mag nu als enige ter wereld Machu Picchu zien na zeven maanden wachten

Een Japanner die vanwege de coronamaatregelen al bijna zeven maanden vastzit in Peru is bij hoge uitzondering toegelaten tot Machu Picchu. De populaire attractie is gesloten voor toeristen maar werd speciaal opengesteld voor Jesse Takayam

,,Hij was naar Peru gekomen met de droom om naar binnen te kunnen", zei cultuurminister Alejandro Neyra. Takayama mocht onder begeleiding van het hoofd van het park de ruïnes van de Incastad bewonderen.
Toegangskaartje

Takayama had in maart een toegangskaartje bemachtigd. Hij had maar een paar dagen in Peru willen blijven, maar toen sloot het land zijn grenzen. ,,Dit is zo fantastisch. Bedankt", zegt hij in een video die op de top van de Machu Picchu-berg werd opgenomen.

De attractie gaat volgende maand weer open voor toeristen uit binnen- en buitenland, zei de minister zonder een datum te noemen. Dan wordt 30 procent van het normale maximum van 675 mensen per dag toegelaten tot het UNESCO-erfgoed.

,,We zitten nog midden in een pandemie" aldus Neyra. ,,Het zal met alle noodzakelijke voorzorgsmaatregelen gebeuren."
Je zal maar net een reis hebben geboekt naar Peru in februari _O-
pi_195600531
quote:
Ik vond de eerste paar het leukst. :{
pi_195600543
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 00:00 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Mag ik je een Kordaat biertje aanbieden? :)
pi_195600549
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 00:02 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Mag ik je een Kordaat biertje aanbieden? :)
:Y B:)B
pi_195600550
quote:

[..]

BEN JIJ HET... MAG IK JE HANDTEKENING :D *O* !!
pi_195600553
quote:
Als het virus is uitgedoofd. Met de nadruk op als, want wij kunnen ons ook blindstaren op een vaccin dat nooit komt. Dan komt daarna ook nog een parlementaire enquête en politieke raderen draaien langzaam.
  Moderator dinsdag 13 oktober 2020 @ 00:03:05 #19
236264 crew  capricia
pi_195600554
quote:

[..]

Held! :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195600586
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 00:02 schreef maan_man het volgende:

[..]

Als het virus is uitgedoofd. Met de nadruk op als, want wij kunnen ons ook blindstaren op een vaccin dat nooit komt. Dan komt daarna ook nog een parlementaire enquête en politieke raderen draaien langzaam.
En dan natuurlijk nog een grote post-vaccin-Fok-meet! *O*
Met Houtenbeen als eregast! *O*
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 oktober 2020 @ 00:07:57 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_195600618
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:59 schreef maan_man het volgende:

[..]

België :(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 00:09:41 #22
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195600637
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 00:01 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik vond de eerste paar het leukst. :{
Jaa.. toen was het nog spannend.. wanneer zou de eerste besmetting in NL komen.. zonder vetes.

Mooie tijden O+
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195600638
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:59 schreef maan_man het volgende:

[..]

Alweer -O-
pi_195600641
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 00:02 schreef maan_man het volgende:

[..]

Puur dit virus dat zal nog wel vele jaren duren. Maar als je naar de geschiedenis kijkt heb je vaak 2 tot 3 jaar grote golfbewegingen daarna wordt het virus endemisch omdat er meer immuniteit is in de samenleving. De Spaanse griep bijvoorbeeld is ook pas echt verdwenen in de jaren 50.
pi_195600804
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 23:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nou zit ik zelf op waterpolo, dus daar is het nog wat ingewikkelder, maar hier is dat echt uitstekend geregeld, idem bij de uitwedstrijden die ik gehad heb. Je mag ook echt niet komen als je snotterig bent, daar ben ik zelf nog slachtoffer van geweest.

Denk dat ik in een supermarkt nog meer risico loop.
Ik speel zelf ook waterpolo en als er ergens iets goed geregeld is met protocollen dan is het daar wel. Sinds 2 weken zijn er zelfs ook Corona coördinatoren aanwezig, maar die waren eigenlijk weer overbodig nadat er geen publiek meer mocht komen.

Ik baal dan ook als een stekker dat we zeer waarschijnlijk niet meer mogen spelen en normaal trainen (en ik ga het fluiten van wedstrijden ook wel missen)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')