Helaas, geen vrienden en geen sociaal netwerk, daarom dat ik dit topic eigenlijk ook open. Als ik in mijn netwerk zo'n iemand had had ik ;m allang ingeschakeld.quote:Op maandag 12 oktober 2020 20:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heb je geen familielid of vriend die een beetje verstand van auto’s heeft? Want als je zelf niks weet ga je er tijdens die inspectie ook niet veel aan zien.
Ja hoor die zijn er wel. Alleen met dit budget gaat dat niet passen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:02 schreef osodevo het volgende:
[..]
Helaas, geen vrienden en geen sociaal netwerk, daarom dat ik dit topic eigenlijk ook open. Als ik in mijn netwerk zo'n iemand had had ik ;m allang ingeschakeld.
Ik ben echt op mijzelf aangewezen. Is er geen dienst (zoals euromaster bij banden) die een soort van onafhankelijke check kan doen?
Ik zou ook voor een jap gaan en juist een Nissan. Let alleen op roest. Dat zie je zichtbaar aan de auto, maar ook onder de auto aan de dorpels kun je dat zien. Als je met een sleutel of schroevendraaier niet er doorheen komt is het goed.quote:Op maandag 12 oktober 2020 20:01 schreef Jordy-B het volgende:
Als je een kleine Japanner (geen Nissan) kan vinden, heb je een degelijke keus. Niet heel zuinig, maar betrouwbaar en (mits er geen onderdelen vervangen hoeven te worden) goedkoop in onderhoud. Koop wel een benzine, want Japanners zijn niet zo sterk met diesels.
Kijk via marktplaats. Een particulier hoeft er geen boterham mee te verdienen, dus krijg je al gauw meer waar voor je geld.
En lelijk is beter. Scheelt centen en je ziet er niks van als je erin zit. En als de eerste deuk er al in zit, kan je ook normaal rijden.
Je moet in jouw situatie wel eerst even gaan rekenen of je de maandelijkse lasten (verzekering/wegenbelasting) en zo'n vier tankbeurten kan ophoesten.
Zo ja, dan zou bijvoorbeeld een Yaris helemaal geen gek idee zijn. Of zo'n spuuglelijke Civic van rond 2000.
Een Civic is spuuglelijk maar een Yaris niet?quote:Op maandag 12 oktober 2020 20:01 schreef Jordy-B het volgende:
Zo ja, dan zou bijvoorbeeld een Yaris helemaal geen gek idee zijn. Of zo'n spuuglelijke Civic van rond 2000.
Koop er dan ook geen met meer dan 8 eigenarenquote:Op maandag 12 oktober 2020 21:17 schreef osodevo het volgende:
[..]
Dat zie je (vaak) niet aan de buitenkant
De Yaris is gewoon een leuk droppie.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:19 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Een Civic is spuuglelijk maar een Yaris niet?
Je hebt wel de aller lelijkste uitvoering uitgezocht zeg.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:21 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De Yaris is gewoon een leuk droppie.
De Civic van voor 2000 is tof, die van na 2003 is tof (als je niets door je achterruit wil kunnen zien), maar het model waar de TS voor in aanmerking komt:
[ afbeelding ]
Je weet dat je op marktplaats gewoon kunt selecteren op particulieren? Als ik even een niet perse representatieve steekproef doe op bij particulieren te koop staande <1000 euro auto's in een straal van 25 km zie ik er zo al 160...quote:Op maandag 12 oktober 2020 20:53 schreef osodevo het volgende:
Klopt maar als ik op Marktplaats kijk zijn het alsnog bijna alleen maar garages die actief zijn. Het gaat mij erom om ter plekke zelf de auto te kunnen inspecteren om er zo zeker van te zijn dan mij geen been wordt uitgedraaid.
Nee. Er zijn immers tal van ernstige problemen die een auto (op termijn) behoorlijk onbruikbaar maken maar geen apk-afkeur zijn omdat het de verkeersveiligheid niet in het geding brengt.quote:Kun je APK ook als een onafhankelijke keuring zien?
De Nissans waarbij Renault een vinger in de pap had, hebben Franse betrouwbaarheid.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:14 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik zou ook voor een jap gaan en juist een Nissan. Let alleen op roest. Dat zie je zichtbaar aan de auto, maar ook onder de auto aan de dorpels kun je dat zien. Als je met een sleutel of schroevendraaier niet er doorheen komt is het goed.
Een Nissan Micra uit het jaar 98-2002 is prima bijvoorbeeld. Het zijn doorgaans ook geen afgeragde auto’s, dus per definitie betrouwbaar.
Maar dat zijn dan weer meestal niet de Nissans die je voor max ¤1000 koopt, dat zijn meestal bakjes uit de jaren '90 en begin deze eeuw, toen Nissan nog net zo degelijk als de rest was.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:28 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De Nissans waarbij Renault een vinger in de pap had, hebben Franse betrouwbaarheid.
Prima op de kop getikt. Zulke gebakkies zie ik er ook voor ¤1600 op staan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 00:15 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik heb een Daihatsu Cuore uit 2003. Gekocht voor 899 met nieuwe APK. Remmerij en distributie waren onlangs vervangen, net als de accu. Ding is verder heel simpel en basic. Rijdt superzuinig en kost nog geen 20 euro wegenbelasting in de maand. En het internet prijst de Daihatsu degelijkheid en betrouwbaarheid.
Maar goed, blijft natuurlijk wel een suffe Cuore.
Bovendien waren Franse auto's in die periode door de bank genomen ook best in orde. De eerste Twingo, eerste en tweede generatie Clio, eerste Megane, Saxo en 106? Prima auto's. Gezeik met elektronicaproblemen kwam grotendeels pas in het decennium daarna.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:58 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Maar dat zijn dan weer meestal niet de Nissans die je voor max ¤1000 koopt, dat zijn meestal bakjes uit de jaren '90 en begin deze eeuw, toen Nissan nog net zo degelijk als de rest was.
Inderdaad, en de 306 is ook best oké. En de 406 en Xantia 'tweelingen' zijn zelfs erg betrouwbaar, al lijken me dat geen enorm geschikte auto's voor TS omdat het allemaal toch wat meer weegt en zuipt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 10:20 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Bovendien waren Franse auto's in die periode door de bank genomen ook best in orde. De eerste Twingo, eerste en tweede generatie Clio, eerste Megane, Saxo en 106? Prima auto's. Gezeik met elektronicaproblemen kwam grotendeels pas in het decennium daarna.
Voordeel is dat je bij kou en regen lekker warm bijzit. Een andere optie is om het geld in een e bike te steken en zo de stukken naar bus en trein te overbruggen. Aanschafprijs is zo ongeveer gelijk maar hoeft er geen verzekering op te hebben.quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:54 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Een scooter is bijna net zo duur dan een oude auto aan onderhoud.
En op een normale fiets naar de bushalte? Is dat een optie?quote:Voordeel is dat je bij kou en regen lekker warm bijzit. Een andere optie is om het geld in een e bike te steken en zo de stukken naar bus en trein te overbruggen. Aanschafprijs is zo ongeveer gelijk maar hoeft er geen verzekering op te hebben.
Maar als de kosten in onderhoud dan gelijk zijn kan ik natuurlijk het beter in een oude auto steken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |