Als je de regels goed in acht neemt is 22:00 voor cafe en restaurant niet zo relevantquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat lijkt me zowel oneerlijk als arbitrair.
Bron? Kom net thuis..quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:56 schreef FalloutVATS het volgende:
Jesus als de horeca weer dicht moet man man man. Dit keer gaan echt veel zaken kapot dan. Schiet toch allemaal niet op zo.
Je kunt wel gewoon naar Helmond Sport-Telstar blijven kijken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bron? Kom net thuis..
Weer geen voetbal de komende tijdik baal echt!
Volgens het kabinet gaat het binnenkort naar 60 procent.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou dan moet ie weer naar 90. Zo simpel is het dan ook wel weer.
Het is wat krom inderdaad, maar als het zo doorgaat worden er nog meer regels opgelegd. Persoonlijk denk ik dat als iedereen zich netjes aan de (niet zo strenge) regels had gehouden dit ook niet nodig is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:56 schreef FalloutVATS het volgende:
Jesus als de horeca weer dicht moet man man man. Dit keer gaan echt veel zaken kapot dan. Schiet toch allemaal niet op zo.
Hooguit zes weken dacht ik. Daarna weer terug naar 22:00.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:45 schreef Pvt.Webster het volgende:
Horeca maatregelen zijn wel tijdelijk lees ik vanuit meeste media ofniet?
Dat blijft een lastig verhaal natuurlijk, ook omdat je vanuit moreel oogpunt bijvoorbeeld excessieve winsten (die er in de horeca ook zat zijn) niet zal willen financieren. De horeca is ook erg pluriform, dus voor de ene tak wegen zaken als huisvestingskosten veel zwaarder dan voor de andere.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:51 schreef TheVulture het volgende:
Hoe zou je horeca makkelijk kunnen compenseren? Lonen zijn al voor 90% afgedekt geloof ik toch? Zou je ze qua omzet tegemoet kunnen komen, gebaseerd op dezelfde periode vorig jaar?
Doen ze expres zodat de ophef morgenavond minder groot is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:56 schreef TheVulture het volgende:
Het lijkt me sowieso wel weer irritant dat de meeste dingen meteen op straat liggen en er weer 24 uur paniek ontstaat op basis van geruchten
Gelukkig.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je kunt wel gewoon naar Helmond Sport-Telstar blijven kijken.
Nou ja, dat hopen wel allemaal, maar moeten we toch eerst nog maar zien.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:47 schreef Tijn het volgende:
Alle maatregelen zijn tijdelijk. De hele pandemie is tijdelijk.
Het gekke is (ik kom niet in kroegen). Dat de de meeste restaurants en terrassen zich er prima aan houden. De excessen zijn niet daarquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat blijft een lastig verhaal natuurlijk, ook omdat je vanuit moreel oogpunt bijvoorbeeld excessieve winsten (die er in de horeca ook zat zijn) niet zal willen financieren. De horeca is ook erg pluriform, dus voor de ene tak wegen zaken als huisvestingskosten veel zwaarder dan voor de andere.
Zoals het tot nu toe is gegaan, krijgen bedrijven in sectoren als de horeca, bovenop de NOW, een tegemoetkoming in de vaste lasten. Die bedraagt dan de helft van de daadwerkelijke vaste lasten, vermenigvuldigd met de omzetderving en weer met een maximum absoluut bedrag (¤ 50.000).
Dit soort compensaties zijn gewoon enorm lastig te definiëren en al helemaal op zo'n korte termijn. Wat is bijvoorbeeld omzetderving? Daar kan je al een boom over opzetten. Erg lastig om zoiets generiek te doen.
Er zijn nogal wat ondernemers die door de coronacrisis in zwaar weer komen financieel he.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:01 schreef Mansjester het volgende:
Waarom doen mensen zo hysterisch over horeca?Dan kun je twee weken even niet uit eten of een biertje in een café drinken,boeien. Waarom is dat zo erg?
Waar ik werk gelukkig nog iedere avond zo vol als de richtlijnen en regels het toe lieten. Ik heb me kapot gewerkt na 1 juni.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:56 schreef Momo het volgende:
Moet wel zeggen dat ik de horeca opvallend leeg vond de laatste weken in Den Haag regio
Mensen vermeden het al.
Het is niet erg voor de klanten, het is erg voor de mensen die er werken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:01 schreef Mansjester het volgende:
Waarom doen mensen zo hysterisch over horeca?Dan kun je twee weken even niet uit eten of een biertje in een café drinken,boeien. Waarom is dat zo erg?
Omdat ik hierna nog steeds graag naar mijn favoriete kroegen en restaurants wil gaan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:01 schreef Mansjester het volgende:
Dat boeit me ook totaal niet. Het is gewoon dat de horeca wederom genaaid wordtquote:Op maandag 12 oktober 2020 18:01 schreef Mansjester het volgende:
Net als de twee weken van de vorige keer zeker.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:01 schreef Mansjester het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |