abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195589981

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
blablablabla
pi_195589993
Wel door het slotje posten maar geen nieuw topic openen, oh oh :(
(grapje hoor)
blablablabla
pi_195590008
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh? Als je niet 3x per dag eet is de kans nogal groot dat je zorg nodig gaat hebben.
Mee eens, al is wat je eet ook wel belangrijk in de Coronadiscussie. Sommige mensen kunnen bepaalde dingen misschien beter skippen voor een stevige portie gebakken lucht gezien hun gezondheidssituatie.
blablablabla
pi_195590025
quote:
10s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:12 schreef Elan het volgende:
Wel door het slotje posten maar geen nieuw topic openen, oh oh :(
(grapje hoor)
Huh? Oh...oops! Sorry! Ik vergeet wel eens dat mods nog kunnen posten in een gesloten topic :D

De eerste keer dat het gebeurde dacht ik dat ik FOK! gesloopt had ;)
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:14:33 #5
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195590030
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:07 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

En toch wordt er ook structureel bezuinigd.
Toch zien we dat op geen enkele post terug.

Bron:
https://opendata.cbs.nl/s(...)ble?ts=1602511774345
pi_195590032
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ach jeetje.. is daar hulp voor, vanuit voedselbank ofzo?
Er gaan geluiden op dat scholen ze wellicht gratis beschikbaar zouden kunnen stellen. Er zijn ook wel scholen die dat doen, inderdaad. En inderdaad, zoals Tijger_M zegt, als je zo'n doos vult voor voedselbanken kunnen deze produkten daar ook heel goed in.

En ik zal mijn dochter ook instrueren daar bij haar vriendinnen scherp op te zijn en deze dan te helpen als het nodig is. Kopen wij wel wat pakjes extra.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195590047
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Mee eens, al is wat je eet ook wel belangrijk in de Coronadiscussie. Sommige mensen kunnen bepaalde dingen misschien beter skippen voor een stevige portie gebakken lucht gezien hun gezondheidssituatie.
Uiteraard maar het advies is en blijft om 3x per dag een maaltijd te gebruiken zelfs als je wilt afvallen ;)
pi_195590065
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ach jeetje.. is daar hulp voor, vanuit voedselbank ofzo?
Mijn supermarkt heeft soms acties waarbij je boodschappen 'erbij' kunt kopen voor de voedselbank, dan kun je kiezen uit dingen waar veel vraag naar is. Laatste keer heb ik er maandverband en kattenvoer bij gedaan :@
Tap tap tap
pi_195590067
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er gaan geluiden op dat scholen ze wellicht gratis beschikbaar zouden kunnen stellen. Er zijn ook wel scholen die dat doen, inderdaad. En inderdaad, zoals Tijger_M zegt, als je zo'n doos vult voor voedselbanken kunnen deze produkten daar ook heel goed in.

En ik zal mijn dochter ook instrueren daar bij haar vriendinnen scherp op te zijn en deze dan te helpen als het nodig is. Kopen wij wel wat pakjes extra.
Goed plan. Ga ik ook doen. ^O^
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:18:46 #10
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195590106
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:14 schreef VoMy het volgende:

[..]

Toch zien we dat op geen enkele post terug.
[ afbeelding ]

Bron:
https://opendata.cbs.nl/s(...)ble?ts=1602511774345
Omdat de zorg in totaal elk jaar duurder wordt door de vergrijzing? Dan boeken ze dat weg door op iets te bezuinigen.
pi_195590108
Van de 6800 positieve testen zijn er 2000 meer dan een week oud. Hoe dan?

En hoe kan Aboutaleb nou besmet raken? Hij houdt zich toch netjes aan alle maatregelen?
pi_195590126
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:18 schreef mir1986 het volgende:

En hoe kan Aboutaleb nou besmet raken? Hij houdt zich toch netjes aan alle maatregelen?
Hij misschien wel, maar anderen om hem heen misschien minder.
Tap tap tap
pi_195590130
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:18 schreef Momo het volgende:

[..]

Omdat de zorg in totaal elk jaar duurder wordt door de vergrijzing? Dan boeken ze dat weg door op iets te bezuinigen.
Niet door de vergrijzing. Door de telkens hogere salarissen van de artsen, internisten, apothekers. Hogere winsten van de verzekeraars en farmaceutische industrie.
pi_195590131
quote:

Volgens mij had je beide discussies hier al gevoerd.
pi_195590137
quote:

Volgens Geertje Wilders is het een Turkenvirus.
pi_195590141
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Uiteraard maar het advies is en blijft om 3x per dag een maaltijd te gebruiken zelfs als je wilt afvallen ;)
Vasten met tussenpozen waarin je niet eet is niet heel slecht voor je lijf hoor, zogenaamde IF principe. Je lichaam kan best een maaltijdje overslaan. Doe al jaren aan intermediate fasting, zeker als je met Corona de hele dag thuis zit te werken (of op FOK! natuurlijk) heb je ook niet zoveel voeding nodig om goed te blijven functioneren.
blablablabla
pi_195590156
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:20 schreef Randier het volgende:

[..]

Ik zou wel willen weten of we nu allemaal kopvoddentax moeten betalen van hem! ;)
pi_195590161
quote:

Binair denken, het eeuwige probleem van allerhande clowntjes hier op fok.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:21:25 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195590163
[ quote]0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:03 schreef Elan het volgende: [..] https://nl.wikipedia.org/wiki/Menstruatie-armoede Kon me dat zo niet voorstellen. Maar is blijkbaar echt een ding, ook in Nederland. Maar volgens Dven hebben die mensen hun prioriteiten gewoon verkeerd, en waarschijnlijk is dat ook zo maar dan nog. [/quote] Cijfers liegen niet. Vorig jaar nog helder uiteengezet door het CBS. Mensen die in armoede leven of in de risicogroep verkeren roken en drinken bijvoorbeeld véél meer dan de mensen die niet in die groepen gerangschikt kunnen worden. Zelfde geldt voor leningen aangaan en het doen van andere budgettair onnodige of zelfs onverantwoordelijke zaken. Kan je zoals altijd hoog en laag springen maar de realiteit toont simpelweg anders aan. En ik stel dan niet eens dat het allemaal moedwillig met een fuck-you-wat-andere-kunnen-moet-ik-ook-hebben-mentaliteit is maar niet zelden blijkt dat er toch een hoop geld uitgaat aan zaken die misschien toch geen voorkeur zouden moeten hebben. Ook dit komt ook gewoon weer keer op keer naar voren. Bij alle statistieken en bij iedere workshop/cursus over armoede, omgaan met geld budgetteren en wat nog meer Maar als jij voor de bühne een toneelstukje wil blijven opvoeren dan is dat natuurlijk jouw goedrecht.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:21:35 #20
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_195590170
Zag vandaag eerste winkel met mondkapjesplicht. Een Leen Bakker met op de deur vriendelijk verzoek mondkapjes te dragen. Wou er een stoel halen maar heb geen mondkapjes bij, dus maar weer rechtsomkeer gemaakt. :+ Een stapel van die dingen binnen handbereik is tegenwoordig geen overbodige luxe!
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:21:54 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195590177
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:20 schreef Randier het volgende:

[..]

En arme Henk en Ingrid die moeten er weer onder lijden :r
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195590222
quote:
11s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:21 schreef MissionPhailed het volgende:
Zag vandaag eerste winkel met mondkapjesplicht. Een Leen Bakker met op de deur vriendelijk verzoek mondkapjes te dragen. Wou er een stoel halen maar heb geen mondkapjes bij, dus maar weer rechtsomkeer gemaakt. :+ Een stapel van die dingen binnen handbereik is tegenwoordig geen overbodige luxe!
Ik gooi er maar standaard eentje in de tas.
Tap tap tap
pi_195590227
quote:
Klopt! Ik was van de week ook al blij dat mijn dochter er nog één op zak had. :')
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:23:46 #24
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195590230
quote:
Geen idee wat Ze in Nederland kosten. Ik heb over het algemeen een rugtas bij me met een x-aantal herbruikbare maar in de auto hebben we voor het gemak in ieder geval al een doos liggen met een stuk of 100 kapjes. Euro of 10?
pi_195590252
quote:
Beetje onhandig om als winkel dan niet gewoon een stapel van die wegwerpdingen te hebben liggen. Toch zonde van je klandizie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')