abonnement Unibet Coolblue
pi_195588225
Ernst Kuipers, Diederik Gommers en Ab Osterhaus, allemaal roepen ze vandaag om strengere maatregelen of naar een soort van nieuwe lockdown.

Verwachten jullie dat er nog strengere maatregelen bovenop de huidige maatregelen komen? Zo ja, welke maatregelen verwacht je?

Diverse opties hoor je al voorbij komen. ''Alle winkel om 22:00uur dicht, een avondklok, café sluiten''.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Spellchecker maandag 12 oktober 2020 @ 14:47:30 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195588404
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 14:47 schreef maily het volgende:
Mondkapjes verplicht in openbare ruimtes.
dat kan je het mooi vergeten
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_195588416
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 14:40 schreef 297534 het volgende:

[..]

Hoezo? Ik houd me gewoon aan alle maatregelen hoor, ook niet-verplichte maatregelen. En ik leef vooral met anderen mee: scholieren, mensen in verpleeghuizen etc. Met mij hoef je geen medelijden te hebben. Maar dan kan ik dit toch nog wel hopen? Het is ook best belangrijk dat kinderen leren zwemmen. In mijn zwembad is bovendien alles goed geregeld m.b.t. afstand houden en zo.
Ik geloof best dat jij je aan de maatregelen houdt. Maar ook waar mensen zich (proberen) aan de maatregelen te houden gaat dat wel eens mis. Dat zal dan misschien niet bij jouw zwembad gebeuren, maar misschien wel op een van die vele andere plaatsen waar mensen zonder het te willen bijdragen aan verspreiding omdat ze zelf geen last willen ondervinden van de maatregelen. Fijn dat je meeleeft met anderen en ja je mag vanalles hopen, maar je post kwam wel erg egocentrisch over.
pi_195588418
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 14:47 schreef maily het volgende:
Mondkapjes verplicht in openbare ruimtes.
"advies"
pi_195588517
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 14:52 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

dat kan je het mooi vergeten
Inderdaad 14.gif
pi_195588831
- Avondklok vanaf 22:00
- Verplichte mondkapjes voor contactberoepen
- Verplichte mondkapjes in openbare ruimtes
  maandag 12 oktober 2020 @ 15:35:21 #8
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_195589177
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 14:42 schreef marsan het volgende:
Ernst Kuipers, Diederik Gommers en Ab Osterhaus, allemaal roepen ze vandaag om strengere maatregelen of naar een soort van nieuwe lockdown.

Verwachten jullie dat er nog strengere maatregelen bovenop de huidige maatregelen komen? Zo ja, welke maatregelen verwacht je?

Diverse opties hoor je al voorbij komen. ''Alle winkel om 22:00uur dicht, een avondklok, café sluiten''.
Als zij dat allemaal roepen en de cijfers van vandaag ook niet echt heel positief zijn; dan ga er maar vanuit dat er wordt aangescherpt. Zijn er al meer die dicht bij het vuur zitten die openlijk in de media al hebben aangegeven dat er strengere maatregelen moeten komen.

De voorbereidingen zijn iig getroffen. Vanavond het lek en morgen de persco :Y.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_195589264
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 15:35 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Als zij dat allemaal roepen en de cijfers van vandaag ook niet echt heel positief zijn; dan ga er maar vanuit dat er wordt aangescherpt. Zijn er al meer die dicht bij het vuur zitten die openlijk in de media al hebben aangegeven dat er strengere maatregelen moeten komen.

De voorbereidingen zijn iig getroffen. Vanavond het lek en morgen de persco :Y.
Is niet mijn op. Ik opende slechts een nieuw deel omdat ik de laatste post had in de vorige.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 15:40:21 #10
236264 crew  capricia
pi_195589290
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 15:39 schreef marsan het volgende:

[..]

Is niet mijn op. Ik opende slechts een nieuw deel omdat ik de laatste post had in de vorige.
Ik zal hem reeksen. :)
Definitely not CIA
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 15:40:53 #11
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195589299
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 15:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik zal hem reeksen. :)
Heb ik al gedaan :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 15:41:25 #12
236264 crew  capricia
pi_195589312
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 15:39 schreef marsan het volgende:

[..]

Is niet mijn op. Ik opende slechts een nieuw deel omdat ik de laatste post had in de vorige.
Ik zal hem reeksen. :)
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 15:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Heb ik al gedaan :P
Ja. Zie het. :D
Definitely not CIA
pi_195589313
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 15:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik zal hem reeksen. :)
Thnx :)
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  maandag 12 oktober 2020 @ 15:41:38 #14
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_195589318
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 15:39 schreef marsan het volgende:

[..]

Is niet mijn op. Ik opende slechts een nieuw deel omdat ik de laatste post had in de vorige.
Oh sorry haha, was van vorige week. Nouja zijn er meer die het dit weekend ook al hebben geroepen dus maakt ook weinig uit :').
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_195589321
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 15:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Heb ik al gedaan :P
En jij ook thnx :)
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_195589331
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 15:16 schreef Brede_meneer het volgende:
- Avondklok vanaf 22:00
- Verplichte mondkapjes voor contactberoepen
- Verplichte mondkapjes in openbare ruimtes
Rutte heeft al aangegeven dat mondkapjes in zijn/hun optiek zeer weinig bijdragen.
Denk eerder dat dat een advies blijft, maar er meer dicht gaat eerlijk gezegd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2020 15:42:35 ]
pi_195589623
Kroegen nog een uurtje eerder dicht... Zo krijgen we het virus er wel onder.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:10:07 #18
3542 Gia
User under construction
pi_195589940
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 15:16 schreef Brede_meneer het volgende:
- Avondklok vanaf 22:00
- Verplichte mondkapjes voor contactberoepen
- Verplichte mondkapjes in openbare ruimtes
-Ik hoop die avondklok op 23.00 uur, zodat mensen na restaurantbezoek, sluit om 22.00 uur, nog naar huis kunnen.
-Pbm wordt al veel gebruikt bij contactberoepen, zoals fysiotherapie.
-vermoed ook mondkapjesplicht in openbare ruimtes.
-Mogelijk weer beperkte winkelwagentjes, om aantal klanten te beperken. En slechts één persoon per wagentje.

Ik hoop niet de horeca weer helemaal dicht, vind 22.00 uur een prima tijd qua maatregel. Niet dat ik op stap ga, maar gun ze toch wel te overleven, hoewel dat ook nu al moeilijk is.
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:11:37 #19
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195589972
quote:
80s.gif Op maandag 12 oktober 2020 15:42 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Rutte heeft al aangegeven dat mondkapjes in zijn/hun optiek zeer weinig bijdragen.
Denk eerder dat dat een advies blijft, maar er meer dicht gaat eerlijk gezegd.
Mijn kapper had de mondkapjes laatst alweer vast uit de kast gehaald. Hij zei toen al gekscherend, dat wordt weer net als vorige keer. Even anderhalve week gebruiken net na de persco en daarna roept elke klant gewoon weer dat het hun geen zak uitmaakt.
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:13:15 #20
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195590010
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:10 schreef Gia het volgende:

[..]

-Ik hoop die avondklok op 23.00 uur, zodat mensen na restaurantbezoek, sluit om 22.00 uur, nog naar huis kunnen.
-Pbm wordt al veel gebruikt bij contactberoepen, zoals fysiotherapie.
-vermoed ook mondkapjesplicht in openbare ruimtes.
-Mogelijk weer beperkte winkelwagentjes, om aantal klanten te beperken. En slechts één persoon per wagentje.

Ik hoop niet de horeca weer helemaal dicht, vind 22.00 uur een prima tijd qua maatregel. Niet dat ik op stap ga, maar gun ze toch wel te overleven, hoewel dat ook nu al moeilijk is.
Of dicht met een goed steunpakket. Alhoewel ik betwijfel of dat te betalen is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:17:59 #21
3542 Gia
User under construction
pi_195590098
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:13 schreef Drekkoning het volgende:

Of dicht met een goed steunpakket. Alhoewel ik betwijfel of dat te betalen is.
Als ze dan alle kleine kroegjes, eenmanszaken, dan eens sluiten, kunnen ze die financieel ondersteunen, blijven de groten, met meer ruimte, overeind.
Kunnen ook wat verenigingen doorgaan voor de nodige afleiding.
pi_195590292
nee, ze moeten afblijven van de kroegen met hun gedesinfecteerde tengels
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:16:04 #23
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_195591176
-kroegen/restaurants dicht...
-winkels met niet primaire levensbehoeften dicht...
-verplicht thuiswerken, tenzij cruciaal beroep.
-avondklok...
-OV weer voor mensen die naar het werk MOETEN...
-vakantieparken op halve kracht of helemaal dicht...
-hotels alleen voor cruciale overnachting

het is gewoon niet de bedoeling dat je onnodig op pad bent.

heel veel beter zal het niet zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door Speekselklier op 12-10-2020 17:27:31 ]
Tot nooit .......
pi_195591447
quote:
Concept-coronapakket: strengere maatregelen horeca, amateursport en ov

De extra coronamaatregelen die het kabinet voorbereidt, zullen vooral de horeca, amateursport en het openbaar vervoer raken. Uit de concept-maatregelen blijkt een verbod op alle amateur-teamsporten boven de 18 jaar en mag het ov alleen voor noodzakelijke reizen worden gebruikt. Aan de maatregelen wordt nog gesleuteld. Of de horeca helemaal dicht moet of de openingstijden worden beperkt, is nog onderwerp van discussie.

Dat melden bronnen aan de politieke redactie van het RTL Nieuws. De maatregelen zijn erop gericht om contacten en reisbewegingen van mensen te beperken, zodat het aantal besmettingen verder wordt teruggebracht. Dit is de laatste fase vóór een nieuwe intelligente lockdown, aldus ingewijden.
Blijf thuis

Volgens bronnen wordt het devies voor heel Nederland: beperk je contacten en blijf thuis. Hou je contacten het liefst beperkt tot het eigen huishouden. Dat betekent ook dat de oproep om thuis te werken nog duidelijker gaat worden. Wie geen vitaal beroep heeft, wordt gevraagd om thuis te werken. Het openbaar vervoer wordt, net als eerder dit jaar, alleen voor noodzakelijke reizen.

De maximale gezelschapsgrootte is al teruggegaan naar maximaal vier personen, maar die regel gaat straks ook in de buitenlucht gelden. Wie gaat hardlopen of met mensen naar het terras gaat, mag dat dus met maximaal vier mensen doen. De regels voor thuis blijven zoals ze zijn: daar mogen maximaal drie mensen uitgenodigd worden.
Scholen blijven open

Er wordt vandaag en morgen nog aan het coronapakket gesleuteld. In de huidige plannen blijven de scholen, zowel het basis- als middelbaar onderwijs, open. Dat geldt voorlopig ook voor de sportscholen.

Daarnaast wordt er gedacht aan een beperking van de openingstijden van de avondwinkels. Er liggen meerdere varianten op tafel; eerdere sluiting of sluiting alleen op weekenddagen.
Horeca beperkt, discussie over mondkapjesplicht

Over de horeca wordt nog gesproken. Zeker lijkt dat de openingstijden er flink beperkt zullen worden, maar volgens ingewijden ligt een volledige sluiting uitdrukkelijk op tafel. Volgens ingewijden geven de besmettingscijfers geen aanleiding daarover optimistisch te zijn.

Ook over een mondkapjesplicht zal vanavond en morgen nog uitgebreid worden gesproken. Verschillende burgemeesters gaven vorige week al aan dat graag te willen, maar volgens ingewijden is het juridisch ingewikkeld om zo'n plicht te regelen. Ook duurt het wekenlang om zo'n plicht in te voeren.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)a-amateursport-en-ov
pi_195591477
twitter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')