Blijkbaar zijn hier dus nogal wat tegenstanders van. Studenten die zich niet kunnen motiveren of depressief worden zonder fysieke lessen. Recent was er ook al een protest omtrent dit gebeuren. Zulke studenten zien liever dat er nog een paar duizend besmettingen per dag erbij komen, als zij maar face-to-face colleges kunnen krijgen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:05 schreef MichaelScott het volgende:
Universiteiten en hogescholen weer over op volledig digitaal onderwijs

quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
6845 nieuwe positieve testen
225 nieuwe ziekenhuisopnames
34 nieuwe IC-opnames
12 nieuwe overlijdens

Hoe staat het eigenlijk met de normale griep cijfers in vergelijking met vorige jaren in oktober?quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ben nog steeds verbaasd waar iedereen het maar blijft oplopen.

Lockdown, (beperkte) noodtoestand incomingquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
34 nieuwe IC-opnames
12 nieuwe overlijdens

Iemand had het er al over om meer bewustzijn te creeren. Niet om op dikke mensen af te geven, maar we zijn wel mega verwend en vrij lui geworden in de westerse wereld. Roltrappen, auto's, alles werkt elektrisch ipv met de hand bedienen etc etc. Toen ik nog op kantoor zat collega's die voor 1 verdieping hoger de lift wel moeten pakken omdat ze de trap gewoon niet trekken. Gelukkig is dit nog geen Amerika maar we gaan wel hard die kant op.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is qua bewegingen buiten de regio beperkt en je houdt mensen aan het sporten. Competities gaan vaak op lange afstand met langdurig mensen samen in 1 auto of bus.

quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
34 nieuwe IC-opnames
12 nieuwe overlijdens

Misschien zelfs vanavond al, na deze cijfers?quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit belooft weinig goeds voor morgenavond

Hoe zit het nou met die opnames? RIVM zegt 58. Of is dat wat er dan netto bij is gekomen? Sorry ik begrijp dat nog steeds nietquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Lockdown, (beperkte) noodtoestand incoming

Volgens een Belgische viroloog circuleert er momenteel geen actief griepvirus:quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hoe staat het eigenlijk met de normale griep cijfers in vergelijking met vorige jaren in oktober?

Jaquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
voor kinderen is het wel essentieel

Lekker weer van alles dicht.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit belooft weinig goeds voor morgenavond

Denk ik ook ja. Gaan niet meer wachten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:20 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Misschien zelfs vanavond al, na deze cijfers?

Ehm ik weet niet hoe het met jou zit hoor, maar 4 weken niet trainen is behoorlijk cruciaal voor je conditie.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja
Maar niet essentieel in de zin dat ze direct vastlopen als ze 4 weken even niet in teamverband kunnen trainen.
Zullen best sporten zijn waar dat wel kan maar aangezien jij (ik ook hoor) van het principe gelijke monniken gelijke kappen bent....

Even Fons Lambie in de gaten houdenquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:20 schreef Justin_Case het volgende:
[..]

Als ze hier net zoveel mee doen als met de signaalwaardes, laat dan maar.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:18 schreef Jojoke het volgende:
[..]
We gaan van 'Vermijd drukte' naar 'Blijf thuis'. Ik ben benieuwd of ze al een routekaart gaan uitrollen zoals Ierland heeft. In dat geval zou ik onze regio's 'Ernstig' in level 4 zetten en de andere regio's 'Zorgelijk' in level 3.
[ afbeelding ]

Waarom zijn deze cijfers zoveel slechter dan die van gister dat er vanavond al een persco moet komen?quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:20 schreef Justin_Case het volgende:
[..]

Maar niet essentieel voor de samenleving.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ehm ik weet niet hoe het met jou zit hoor, maar 4 weken niet trainen is behoorlijk cruciaal voor je conditie.

quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:18 schreef _serial_ het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 6854
Totaal: 181498 (+6845 ivm -9 corr.)
Opgenomen: 58
Totaal: 13359
Opgenomen op IC*: 41
Huidig: 277
Totaal: 3592
* bewezen of verdacht
(stichting-nice.nl)
Overleden: 12
Totaal: 6596
Gemeentes met +10 of meer besmettingen (na +25 in spoiler)
590 Amsterdam
439 Rotterdam
286 Den Haag
183 Utrecht
116 Groningen
92 Tilburg
87 Leeuwarden
77 Zaanstad
74 's-Hertogenbosch
70 Emmen
67 Almere
67 Amersfoort
66 Nijmegen
65 Oss
64 Dordrecht
64 Breda
62 Haarlemmermeer
61 Leiden
59 Vlaardingen
58 Westland
56 Zoetermeer
55 Nissewaard
53 Haarlem
53 Alphen aan den Rijn
49 Schiedam
48 Venlo
46 Enschede
44 Súdwest-Fryslân
42 Capelle aan den IJssel
41 Hengelo
40 Eindhoven
38 Delft
38 Hoeksche Waard
37 Roosendaal
36 Soest
35 Veenendaal
35 Edam-Volendam
34 Deventer
34 Apeldoorn
34 Barendrecht
33 Amstelveen
33 Gouda
33 Pijnacker-Nootdorp
32 Meierijstad
30 Almelo
30 Purmerend
30 Ridderkerk
30 Veldhoven
30 Lansingerland
30 Leidschendam-Voorburg
28 Hilversum
28 Leiderdorp
28 Utrechtse Heuvelrug
27 Doetinchem
27 Zeist
26 Zwolle
26 Arnhem
26 Nieuwegein
26 Zwijndrecht
26 Stichtse Vecht
25 Hardenberg
25 Bergen op ZoomWaarom matchen die cijfers nu dan weer niet met wat het AD meldtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zijn 11 gemeentes met 0 besmettingen
Er zijn 12 gemeentes met 1 besmetting
Er zijn 72 gemeentes met 2-5 besmettingen
Er zijn 80 gemeentes met 6-9 besmettingenLiggen er nu 252 of 277 mensen op de IC bijvoorbeeldquote:Het totaal aantal met Covid-19 opgenomen patiënten is de afgelopen 24 uur met 65 toegenomen tot 1298. Zestig daarvan liggen op de verpleegafdelingen (totaal 1046). Vijf personen met ernstige klachten werden opgenomen op ic-afdelingen (totaal 252). In het afgelopen etmaal zij er 19 verplaatsingen geweest tussen de regio’s, waarvan 5 ic-patiënten, aldus het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding. Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!

Dan doe je een individuele duurloop van 40 kilometer in de buitenlucht?quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ehm ik weet niet hoe het met jou zit hoor, maar 4 weken niet trainen is behoorlijk cruciaal voor je conditie.

Het zijn er 500 meer....quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom zijn deze cijfers zoveel slechter dan die van gister dat er vanavond al een persco moet komen?

Wat? Waar baseren we dat dan op? Wat is er zo dramatisch aan deze cijfers dat er niet morgen maar vanavond een persconferentie moet komen?quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Denk ik ook ja. Gaan niet meer wachten.

het sociale contact is gewoon ook belangrijk, het is niet alleen het fysiekequote:Op maandag 12 oktober 2020 14:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja
Maar niet essentieel in de zin dat ze direct vastlopen als ze 4 weken even niet in teamverband kunnen trainen.
Zullen best sporten zijn waar dat wel kan maar aangezien jij (ik ook hoor) van het principe gelijke monniken gelijke kappen bent....

Nee, dat was Gommers.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heeft hij in de afgelopen dagen niet aangegeven een volledige lockdown te willen? Lijkt me toch een vrij duidelijke mening

Zeker wel, sporten is een van de motors voor een gezonde samenleving.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar niet essentieel voor de samenleving.

Volgens mij is Den Haag redelijk stabiel momenteelquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wel lekkere demarrage zo van Amsterdam tov Rotterdam en Den Haag.

Ik ga vanavondquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lekker weer van alles dicht.
Zou de kapper nog open blijven? Ben wel 1,5 week geleden geweest gelukkig. Tondeuse van het voorjaar zit nog in de verpakking.

En ik krijg juist verplichte lessen op locatie (rotterdam) terwijl wij dat niet willenquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:19 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn hier dus nogal wat tegenstanders van. Studenten die zich niet kunnen motiveren of depressief worden zonder fysieke lessen. Recent was er ook al een protest omtrent dit gebeuren. Zulke studenten zien liever dat er nog een paar duizend besmettingen per dag erbij komen, als zij maar face-to-face colleges kunnen krijgen.

Ze gaan niet net voor de herfstvakantie alle vakantieparken dichtgooien. Die zitten overal volgeboekt. Laatste kans voor ze om nog iets te verdienen vlak voor de lange winter.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:05 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Campings en vakantieparken dicht
Amusement (dierentuinen, bioscopen, pretparken) dicht
Universiteiten en hogescholen weer over op volledig digitaal onderwijs

Rotterdam heeft de campings eind maart ook gesloten, net het moment dat het seizoen weer begint:quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Gaan ze niet doen, omdat dit het laatste stukje ontspanning is wat veel mensen nog kunnen doen in de komende maanden. deze parken zitten net volgeboekt.
[..]
Deze zijn al lang zeer beperkt open, en afgezien van Fright nights is dit allemaal prima verlopen, en geen bron van besmetting gebleken.
[..]
Is al reeds voornamelijk digitaal
https://www.nu.nl/rotterd(...)direct-gesloten.htmlquote:De campings in Rotterdam zijn per direct gesloten om zo recreatief gebruik tegen te gaan, zo heeft burgemeester Ahmed Aboutaleb, voorzitter veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond vrijdag besloten.
"Mijn oproep is: blijf thuis. Alleen samen kunnen we de verdere verspreiding van het coronavirus voorkomen. Het is onverantwoord om naar deze plekken te komen voor recreatie. Neem de maatregelen serieus", aldus de burgemeester.
Sanitaire voorzieningen in de recreatiegebieden worden gesloten, omdat 1,5 meter afstand houden hier niet mogelijk is. Verhuur van campingplaatsen en andere vormen van nachtverblijf is eveneens niet toegestaan. Er wordt een uitzondering gemaakt voor mensen met een permanente woning, vaste plekken of het gebruik door seizoenarbeiders.

Daar kun je ook niet meteen van de een op andere dag mee beginnen he... juist hardlopen moet je zorgvuldig opbouwen ivm blessuresquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan doe je een individuele duurloop van 40 kilometer in de buitenlucht?

NICE en LCPS tellen anders. Een patiënt op de IC die corona heeft gehad maar inmiddels niet meer, telt bij de ene niet mee en bij de andere wel bijvoorbeeld.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Waarom matchen die cijfers nu dan weer niet met wat het AD meldt
[..]
Liggen er nu 252 of 277 mensen op de IC bijvoorbeeld

Eindhoven doet het als 5e stad qua aantal inwoners ook wel primaquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:23 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Volgens mij is Den Haag redelijk stabiel momenteel

Word lastig voor mensen die buiten het dorp wonen dan, ik woon bijna 2 km van ons dorp af waar welgeteld een bakker, een drogist, een kleine AH en een snackbar isquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:12 schreef zalkc het volgende:
Het mooiste zou misschien wel een soort dorps- of wijkarrest zijn. Standaard mensen beperken binnen een straal van 5km te blijven, muv werk en zorg. Zal de buurtsuper ook leuk vinden

Nee. Essentieel is bijvoorbeeld de brandweer en politie.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zeker wel, sporten is een van de motors voor een gezonde samenleving.

23 totale toename.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
41 erbij op de IC? Dat is wel veel.

Mee eens. Ik denk dat mensen gewoon nog te veel bij elkaar over de vloer komen waar dit eerst niet gebeurde.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Gaan ze niet doen, omdat dit het laatste stukje ontspanning is wat veel mensen nog kunnen doen in de komende maanden. deze parken zitten net volgeboekt.
[..]
Deze zijn al lang zeer beperkt open, en afgezien van Fright nights is dit allemaal prima verlopen, en geen bron van besmetting gebleken.
[..]
Is al reeds voornamelijk digitaal

zijn we weer koploper?quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wel lekkere demarrage zo van Amsterdam tov Rotterdam en Den Haag.

Misschien urgentie willen uitstralen? Ik weet het niet in absolute zin slaat het inderdaad nergens op maar zou mij niet verbazen. Vorige keer is hij ook verzet naar de maandag.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom zijn deze cijfers zoveel slechter dan die van gister dat er vanavond al een persco moet komen?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |