Massaal binnen met de airco natuurlijk. Was wel bewezen day virus met de zon er vol op minder lang "leeft" dan zonder. Dus speelt deels wel een rol. Vooral in het gedrag. Wordt beter geventileerd dmv ramen open en men is meer buiten. Plus meer vit d.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:41 schreef Tijger_m het volgende: [..] Of Arizona met 40C en lage luchtvochtigheid die record aantallen noteerde net als Florida en Louisiana en Texas deze zomer. Het heeft verdomd weinig met het weer te maken, volgens mij.
Ik vind dat je ze nu eigenlijk 4 weken moet sluiten en fatsoenlijk moet compenseren op zeg tweederde van de omzet zodat ze niet omvallen, zoals men in de UK ook doet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar dat kan je ook omdraaien, als Keesje thuis niet besmet raakt kan hij ook in de horeca niemand besmetten.
Maarja, het zijn de cijfers zoals nu liggen. Veel restaurants hebben al maatregelen getroffen inclusief de Mac. Dus nogmaals, voor we zulke rigoreuze maatregelen als sluiting gaan inzetten is het toch handig te weten of dat überhaupt echt zoden aan de dijk zet.
Puur op gevoel hebben we niet zoveel aan. Mijn gevoel zegt namelijk dat het vooral de cafés zijn.
En zou toch zonde zijn als we de hotels en restaurants helemaal de klif over duwen terwijl het maar een verwaarloosbaar verschil maakt.
De bruiloft van Ferd zijn we ook nog niet vergeten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:47 schreef VoMy het volgende:
Strenger handhaven, is dat dan waar ze morgen ook op in gaan zetten? Beetje jammer dat ze dan net de handhaving uit de eerste golf deels teniet hebben gedaan door boetes te verlagen.
Maatwerk zou al een hoop schelen ja. Nu gooien ze alle horeca maar op één hoop. Terwijl het juist veiliger is om een vriendengroep in een restaurant te hebben (en de meeste restaurants hebben het gewoon goed voor elkaar) dan om alle horeca maar te sluiten waardoor je er enkel voor zorgt dat die groep nu thuis gaat afspreken. Waar er helemaal geen controle is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:34 schreef raptorix het volgende:
Qua Horeca denk ik dat Hotels en Restaurants het goed doen, het zijn met name de cafés die er een zooitje van maken, komt meestal omdat veel caféhouders gelukszoekers zijn die eigenlijk helemaal niet weten hoe je een zaak runt.
Op zich zou een sluiting prima zijn, mits die steun pakketten ook echt hoog genoeg zijn. Dat is natuurlijk niet zo; dat hoorde we in het voorjaar ook. We waren laatst in een van onze vaste restaurants en de eigenaar liet toch duidelijk horen dat ze enkel open blijven omdat er gewoon geen perspectief is als ze besluiten te sluiten. Nog een lockdown met hetzelfde potje als de vorige lockdown en ze zijn gewoon failliet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het probleem juist is dat ze de sector niet sluiten. Daardoor worden deze ondernemers geacht toch omzet te maken, terwijl het bezoek ontmoedigd wordt. Dat is natuurlijk een onmogelijke opgave.
Wanneer op last van de overheid de horeca gesloten zou worden, kunnen horeca-ondernemers ook een financieel steunpakket verwachten.
Nee de cafés die ik hier in de buurt zie, dat zijn over het algemeen kleinere cafés die gewoon stampvol staan, net als anders.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De enkele cafes in de media bedoel je hoop ik?
Daar kan ik me ook in vinden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik vind dat je ze nu eigenlijk 4 weken moet sluiten en fatsoenlijk moet compenseren op zeg tweederde van de omzet zodat ze niet omvallen, zoals men in de UK ook doet.
Waar ik moeite mee heb is dat op het moment dat cijfers blijven stijgen, het altijd schijnt te liggen aan 2 dingen:quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Juist ja, de focus zou veel meer moeten liggen op handhaven en aanscherpen van bestaande maatregelen in plaats van doodleuk nog een nieuw blik maatregelen opentrekken.
Dit is toch ook niks met 30 gasten binnen, zullen er wel een hoop omvallen als dat nog weer een half jaar duurt.quote:
Men zou ook een geste kunnen doen om de accijns tijdelijk te verlagen wanneer het weer kan, met dat vooruitzicht zullen banken ook sneller een lening geven.quote:
Die bevelen per mail thuiswerken maar laten vervolgens managers vrij en steunen ze.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:44 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Daar moet je ergens mee naartoe kunnen. OR, HR, andere instantie? Ik zou het sowieso melden.
Ik hoor dit verhaal zo vaak, mensen moeten er echt meer aan doen om hun positie te verbeteren, als mijn manager me niet bevalt, dan ben ik morgen weg, klaar.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Die bevelen per mail thuiswerken maar laten vervolgens managers vrij en steunen ze.
Als ik ergens een heel punt ervan maak krijg ik alleen wellicht wel me zin maar word ik zeker niet verlengd.
Het wordt heel wisselend ervaren. Sommigen zijn er heel blij mee. Want de muren komen thuis op hen af, anderen vinden het niks om watvoor reden.
Dat valt toch onder kopje 1?quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waar ik moeite mee heb is dat op het moment dat cijfers blijven stijgen, het altijd schijnt te liggen aan 2 dingen:
1) de maatregelen zijn niet streng genoeg
2) de bevolking volgt de maatregelen niet goed op
Het komt kennelijk nooit bij de beleidsmakers op dat cijfers ook kunnen blijven stijgen omdat bepaalde maatregelen en richtlijnen amper tot geen significant effect sorteren. Vervolgens worden op bestaande regels weer nieuwe regels gestapeld en vertroebelt het beeld van wat effectief beleid is en wat niet, nog veel verder.
Je kunt ook eerdere maatregelen intrekken en vervangen door andere.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat valt toch onder kopje 1?
De samenleving is trouwens geen testlab, er zijn teveel oncontroleerbare variabelen
Je hebt zeker nooit experimenten uitgevoerd...quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je kunt ook eerdere maatregelen intrekken en vervangen door andere.
En de samenleving is nu juist wel een testlab. Als ze precies wisten wat ze moesten gaan doen, dan hadden we niet elke 2 weken een persco met weer nieuwe aanwijzingen nodig.
Mijn vrouw zit in de online marketing en heeft een klant(je) die benodigdheden voor nagels verkoopt, plaknagels, dat soort dingen. Die verkocht ook kleine flesjes alcohol enzo. Begin februari zei ie: Ik zou wel iets meer willen verkopen, want mn bereik is niet zo heel groot en zei mn vrouw: Dan ga je toch als plaza-verkoper op Bol verkopen?quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:45 schreef Dven het volgende:
Je zou vorig jaar je grote droom als fabricant van handdesinfectiemiddelen maar gestart zijn.2020
Heel goed stuk, kort samengevat, je moet in korte tijd het aantal besmette mensen naar beneden brengen, als je vervolgens het R0 getal op 1 houd, dan blijft het aantal besmettingen ook laag, en blijft de druk op de zorg behapbaar, nu heb je nog 6000 man, zolang je dan op 1 blijft, hou je ook continue 6000 besmettingen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:52 schreef RipCity het volgende:
Wiskundige Martin berekende exitstrategie voor de coronacrisis: nú hard ingrijpen en in lockdown
https://www.ad.nl/utrecht(...)n-lockdown~ace88cb0/
Ik lees veel aannames.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Massaal binnen met de airco natuurlijk. Was wel bewezen day virus met de zon er vol op minder lang "leeft" dan zonder. Dus speelt deels wel een rol. Vooral in het gedrag. Wordt beter geventileerd dmv ramen open en men is meer buiten. Plus meer vit d.
Een spelletjesliefhebber, zie ik.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:52 schreef RipCity het volgende:
Wiskundige Martin berekende exitstrategie voor de coronacrisis: nú hard ingrijpen en in lockdown
https://www.ad.nl/utrecht(...)n-lockdown~ace88cb0/
Jawel hoor.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je hebt zeker nooit experimenten uitgevoerd...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |