quote:
Op maandag 12 oktober 2020 17:05 schreef Tijger_m het volgende:[..]
Als je geen antilichamen hebt ben je niet immuun tenzij het mischien Jedi's zijn die mitrochondrians in hun bloed hebben.
Er zijn bijvoorbeeld sterke aanwijzingen dat een BCG vaccinatie een mens veel resistenter maakt tegen het virus.
Kijk, Je krijgt de ziekte niet door één virusdeeltje in te ademen. Je krijgt de ziekte door (relatief) langdurige blootstelling aan een bepaalde hoeveelheid van virusdeeltjes. Namelijk zo veel virusdeeltjes en voor zo'n lange tijd, dat je immuunsysteem het niet meer aan kan.
Iemand die nooit gevaccineerd is, zal aan een lage hoeveelheid al wel voldoende hebben om besmet te raken. Iemand die wel tegen Corona gevaccineerd is, zal een veel hogere hoeveelheid moeten hebben voordat hij besmet raakt (maar ook hij kan nog steeds besmet raken, vergis je niet).
Nou is het zo dat sommige vaccinaties voor andere virussen, het immuunsysteem zo hebben getrained dat het ook voor een deel op Corona reageert. En hoewel die mensen dus niet immuun zijn, is hun immuunsysteem toch iets efficienter in het op tijd opruimen van Corona virussen dan een immuunsysteem dat helemaal niet gevaccineerd is.
En dus kunnen die mensen ook een hogere dosis virus voor langere tijd weerstaan. Niet zo hoog en zo lang als iemand die tegen Corona gevaccineerd zou zijn, maar toch hoger en langer dan een volledig ongevaccineerd mens.
Dat kan dus heel goed verklaren waarom in een gezin de ene helft wel en de andere helft niet de ziekte krijgt.
Bijvoorbeeld mijn vader. Hij woonde samen met zijn vriendin. Zijn vriendin kreeg Corona, twee keer getest, twee keer positief bevonden. En mijn vader dus totaal niet, nog niet eens een verkoudheid. Maar mijn vader heeft in zijn leven heel veel gereisd, en heeft heel veel verschillende vaccinaties gehad. En die vaccinaties kunnen er dus heel goed voor hebben gezorgd dat zijn immuunsysteem veel efficienter het Corona virus heeft opgeruimd dan bij zijn vriendin, die alleen de basisvaccinaties heeft gehad (pokken, mazelen, etc.).