Buiten of het mag of niet, lijkt het me geen prettige tijd om afhankelijk te zijn van een vliegtuig om thuis te komen eerlijk gezegd.quote:Op maandag 12 oktober 2020 08:23 schreef DarkY.NL het volgende:
hoorde vd week dat iemand deze week naar Curaçao gaat, blijkbaar mag je daar nog naar binnen.
Ik heb sws geen zin in vliegen met een mondkapje waar er naar alle waarschijnlijkheid ook besmettelijke mensen in het vliegtuig zitten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 08:30 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Buiten of het mag of niet, lijkt het me geen prettige tijd om afhankelijk te zijn van een vliegtuig om thuis te komen eerlijk gezegd.
Fair enough.quote:Op maandag 12 oktober 2020 08:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb sws geen zin in vliegen met een mondkapje waar er naar alle waarschijnlijkheid ook besmettelijke mensen in het vliegtuig zitten.
Hallo patiënt 0.quote:Op maandag 12 oktober 2020 08:35 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Fair enough.
Ik heb geen idee hoe vol de gemiddelde vlucht nog is overigens.
Laatste keer dat ik in een vliegtuig zat was begin december 2019. Vanuit China of all places overigens
Idd, koren op de molen van de anti contant geld roepers.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Boeiend, besmetting via contact is praktisch onmogelijk.
In maart kwamen ze ook al met allemaal bangmaakberichten dat in die cruiseschepen overal dat virus terugvonden werd, maar dat had achteraf 0 rol gespeeld in de verspreiding.
Ik las hier toen berichten dat mensen de verpakking van etenswaren gingen ontsmetten.
Beginnen ze nu weer met hetzelfde riedeltje. Collectief geheugen raakt we aangetast door die pandemie.
Percentage positieve testen was eerst 2 procent in de zomer, inmiddels bijna 14 procent. Het ligt niet simpel aan verhoogde capaciteit. Aantal mensen in het ziekenhuis met corona stijgt ook nog steeds.quote:Op maandag 12 oktober 2020 08:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Waarom die focus op de besmettingen?
Want waarom zijn de besmettingen zo hoog? Door de hogere testcapaciteit! Wellicht dat in andere landen mensen zich niet zo snel laten testen. Veel minder dicht bevolkt, dus verdere afstand naar een teststraat. Die worden dan niet meegeteld. Die verzorgen hun eigen lockdown in hun blokhut in Lapland of ergens in de bergen.
Er zijn nu al een paar weken zo'n 20 doden per dag en 250 Corona-patienten liggen op de IC. Daarmee kun je prima mee verder en de huidige maatregelen aanhouden.
Het percentage positieve testen is ook fors gestegen en in vele andere landen in Europa is het veel eenvoudiger om je te laten testen dan in Nederland.quote:Op maandag 12 oktober 2020 08:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Waarom die focus op de besmettingen?
Want waarom zijn de besmettingen zo hoog? Door de hogere testcapaciteit! Wellicht dat in andere landen mensen zich niet zo snel laten testen. Veel minder dicht bevolkt, dus verdere afstand naar een teststraat. Die worden dan niet meegeteld. Die verzorgen hun eigen lockdown in hun blokhut in Lapland of ergens in de bergen.
Er zijn nu al een paar weken zo'n 20 doden per dag en 250 Corona-patienten liggen op de IC. Daarmee kun je prima mee verder en de huidige maatregelen aanhouden.
Ja ja.quote:
En dit is nu juist een standpunt dat (laat ik het nog positief brengen) zeer twijfelachtig is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 04:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Op plaatsen waar waarschijnlijk weinig besmettingen plaatsvinden (winkels ..) kan je niet veel besmettingen voorkomen.
Maar toch ben ik voorstander van een verplichting. Je kan de meeste risico's vermijden (geen bezoek aan/van vrienden etc.), maar mensen moeten nu eenmaal inkopen doen (tenzij je alles online kan bestellen). Verplichte mondmaskers beschermen tegen dat kleine maar onvermijdbare risico.
Of anders gezegd: een deel van de bevolking gedraagt zich verantwoordelijk, een ander deel gedraagt zich onverantwoordelijk. Als die laatste groep te groot is zal een mondkapjesplicht de stijging niet stoppen, maar het kan misschien het aantal besmettingen in de eerste groep beperken, zodat er minder "onschuldige" slachtoffers vallen.
Dit vind ik altijd een logica die ik niet kan volgen. Dus omdat het leed van iemand anders erger is, stelt jouw leed minder voor en mag je niet klagen?quote:Op maandag 12 oktober 2020 06:50 schreef Jor_Dii het volgende:
Voor alle snowflakes even dit filmpje:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=7998847_24feaf0c
Niet volgens de briefings van het RIVM. Zoals het nu is, zal de zorg overbelast raken op den duur. Zelfs als het nu daalt duurt het nog 3 weken extra voor je uit de gevarenzone bent.quote:Op maandag 12 oktober 2020 08:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Daarmee kun je prima mee verder en de huidige maatregelen aanhouden.
125 persoonlijke meningen vanuit het OMT, Red Team en burgemeesters incomingquote:Op maandag 12 oktober 2020 09:19 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Het wordt een mooie dag vandaag
Hoe snel zal het gelekt zijn wat de conclusie is?quote:Op maandag 12 oktober 2020 09:19 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Rond 2 uur hebben we de cijfers. Dan is het hier natuurlijk dikke paniek, want hoger dan de afgelopen dagen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 09:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe snel zal het gelekt zijn wat de conclusie is?
Wellicht dat ze nog even willen voelen wat er vandaag en morgen bekend wordt qua cijfers en niet direct hun plannen laten lekken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 09:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe snel zal het gelekt zijn wat de conclusie is?
Jij denkt dat het puur. bewuste lekken zijn? Ik neem aan dat een besluit om bijvoorbeeld horeca te sluiten, ook eerst naar bepaalde bonden zal gaanquote:Op maandag 12 oktober 2020 09:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wellicht dat ze nog even willen voelen wat er vandaag en morgen bekend wordt qua cijfers en niet direct hun plannen laten lekken.
Ik blijf mij verwonderen over het gedrag van de mensen aan de top en het feit dat ze echt niet doorhebben hoe hun gedrag overkomt op de rest. Eerst Fred met zijn huwelijk en nu werk zo veel mogelijk thuis. Prima advies als het kan. Zeker als je veel overleggen hebt, dan kan dat prima via een van de vele applicaties zoals Teams. Zij moeten met 25 man uit het hele land overleggen. Thuiswerken? Nee, laten wij lekker samenkomen in Utrecht.quote:Op maandag 12 oktober 2020 09:19 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
De meeste lekken in de politiek zijn bewust volgens mij. Met de Prinsjesdagcijfers (iedereen extra geld en investeringen) als bekendste voorbeeld.quote:Op maandag 12 oktober 2020 09:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij denkt dat het puur. bewuste lekken zijn? Ik neem aan dat een besluit om bijvoorbeeld horeca te sluiten, ook eerst naar bepaalde bonden zal gaan
Je kunt dit soort overleg echt niet via Teams doen hoor.quote:Op maandag 12 oktober 2020 09:30 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik blijf mij verwonderen over het gedrag van de mensen aan de top en het feit dat ze echt niet doorhebben hoe hun gedrag overkomt op de rest. Eerst Fred met zijn huwelijk en nu werk zo veel mogelijk thuis. Prima advies als het kan. Zeker als je veel overleggen hebt, dan kan dat prima via een van de vele applicaties zoals Teams. Zij moeten met 25 man uit het hele land overleggen. Thuiswerken? Nee, laten wij lekker samenkomen in Utrecht.
Vergeet de Fok!profeten nietquote:Op maandag 12 oktober 2020 09:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
125 persoonlijke meningen vanuit het OMT, Red Team en burgemeesters incoming
Kan prima. Dit gewoon weer zo'n voorbeeld waarbij regels/adviezen wel gelden voor het "gewone volk", maar niet voor hen die ze opstellen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 09:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je kunt dit soort overleg echt niet via Teams doen hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |