Het is wel een actie die je zelf(standig) kunt nemen om je voor of tegen duidelijk te maken.quote:Op zondag 11 oktober 2020 17:57 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik denk dat er ook best veel mensen niet zo heel veel heil in mondkapjes zien. En dat het RIVM maar blijft roepen dat dit maar een zeer gering effect heeft, helpt daar niet bij.
Steekproefgewijs lijkt me dit juist relatief makkelijk te handhaven. Er mag namelijk vrijwel niemand naar buiten 's avonds. En enkelingen die ermee wegkomen heb je altijd.quote:Op zondag 11 oktober 2020 18:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
België
En de politie gaat dat dan allemaal checken? En mensen gaan geen fake briefjes schrijven? Tuig je een hele hoop bureaucratie op voor nop.
Nee, alleen als er al iemand anders in het huishouden besmet was. Het is natuurlijk wel zo dat dit met BCO veel sneller aan het licht komt dan alle andere mogelijke plaatsen van besmetting. Dus ook logisch dat dit cijfer zo significant hoger is.quote:Op zondag 11 oktober 2020 18:17 schreef Tegan het volgende:
Er is ook nog de setting Overig voor als het onduidelijk is.
Horecapersoneel dat op het werk besmet raakt valt onder Werksituatie.
Nu geloof ik best dat het deels onbetrouwbaar is allemaal, maar ik geloof niet dat alles onbekend klakkeloos onder Thuissituatie wordt gezet door de GGD.
Ik zou het treurig vinden wanneer pauperlanden het Oostblok dit bijna feilloos geregeld krijgen maar een zogenaamd premiumland als Nederland dat niet zou kunnen lukken. Waarom je dat soort attesten in vredesnaam door een huisarts zou willen laten schrijven is overigens echt een raadsel. Dat wordt altijd via bijvoorbeels werk- of opdrachtgever zelf geregeld.quote:Op zondag 11 oktober 2020 18:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat wou je dan doen? Huisartsen een briefje laten schrijven voor elke mantelzorger? Die mensen hebben geen werk zat ofzo? Briefjes van een werkgever zijn niet na te maken?
Bovendien wie moet dat handhaven? Die 2 politieauto’s die onze gemeenste snachts met de buurgemeente deelt?
Op zich, voor een land van 65 miljoen, niet dramatisch slecht vergeleken met buurlanden.quote:Op zondag 11 oktober 2020 18:26 schreef RipCity het volgende:
The UK has recorded 12,872 more coronavirus cases and 65 deaths in the latest daily government update.
It marks a slight fall from Saturday, when 15,166 cases and 81 deaths were recorded.
Niet iedereen op fok zit in Bulgarije, knul.quote:Op zondag 11 oktober 2020 18:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat ging hier een half jaar geleden ook meer dan prima.
Denken dat je met een nepbrief wegkomt is wel schattig natuurlijk.
Ik heb dezelfde ervaring in de trein (Groningen), die gozer zat ook nog vet te hoestenquote:Op zondag 11 oktober 2020 17:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ging een keer laat in de avond met de trein van Utrecht richting Den Haag. Toen had de meerderheid hem zelfs onder de kin hangenEn dan snel op doen als de conducteur langs komt. Overdag gaat dat wel goed.
Lekker relevant weer. Weet weer waarom dat ik zelden op mobiel fok! want dan kom ik al die kansloze users weer tegen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 18:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Niet iedereen op fok zit in Bulgarije, knul.
Ook wel een beetje als land over jezelf heen geroepen door zoiets pas na een half jaar enigszins serieus te nemen. Dan kan je niet verwachten dat het klootjesvolk dit ook nog gaat doen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 18:33 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde ervaring in de trein (Groningen), die gozer zat ook nog vet te hoesten![]()
.
Ja maar het ziet er mooi uit toch, en we krijgen het idee dat we goed bezig zijn.quote:Op zondag 11 oktober 2020 18:43 schreef laracroftonline het volgende:
Die mondkapjes zijn wel leuk en aardig maar in de landen waar ze verplicht zijn is de curve net zoals die van ons.
Nee. Buiten dat schets je nu zelf het beeld dat dit het wondermiddel geweest zou moeten zijn. Beetje flauw, vind je niet?quote:Op zondag 11 oktober 2020 18:43 schreef laracroftonline het volgende:
Die mondkapjes zijn wel leuk en aardig maar in de landen waar ze verplicht zijn is de curve net zoals die van ons.
Gaat leuk worden die mix verkoudheid/covid.quote:Op zondag 11 oktober 2020 18:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Ook wel een beetje als land over jezelf heen geroepen door zoiets pas na een half jaar enigszins serieus te nemen. Dan kan je niet verwachten dat het klootjesvolk dit ook nog gaat doen.
Maar de rustig rondom zich blaffende mensen zijn wel een probleem ja.
Normale winters al en dat gaat nu nog wel een pak erger worden natuurlijk.
Maar goed, een echte vent heeft hart voor de zaak en overleeft een kuchje wel. Ofzo.
Benieuwd wat de volgende move gaat zijn als we met strengere maatregelen over 2 weken nog steeds lekker doorstijgen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 18:44 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja maar het ziet er mooi uit toch, en we krijgen het idee dat we goed bezig zijn.
![]()
![]()
Of beide. Niet symptomatisch coronalijer maar door je huis-tuin-en-keukenverkoudheidje toch de boel verspreiden.quote:Op zondag 11 oktober 2020 18:46 schreef quirina het volgende:
[..]
Gaat leuk worden die mix verkoudheid/covid.
Iedereen in de stress.
Zal het in her vervolg nog sarcastischer brengen 😅quote:Op zondag 11 oktober 2020 18:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee. Buiten dat schets je nu zelf het beeld dat dit het wondermiddel geweest zou moeten zijn. Beetje flauw, vind je niet?
Ok.quote:Op zondag 11 oktober 2020 18:49 schreef laracroftonline het volgende:
[..]
Zal het in her vervolg nog sarcastischer brengen 😅
Verplichting of niet, toen ik vanmiddag in de stad was viel me op dat er heel veel personeel met mondkapjes was. Zowel in de horeca als in veel winkels.quote:Op zondag 11 oktober 2020 17:43 schreef Em31 het volgende:
[..]
En wat ze er tegelijkertijd dan weer niet bij vermelden:
[ twitter ]
Maar wel je koter met verkoudheid naar school en opvang sturen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 18:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Of beide. Niet symptomatisch coronalijer maar door je huis-tuin-en-keukenverkoudheidje toch de boel verspreiden.
We zijn het er in ieder geval allemaal over eens dat het geen wondermiddel is inderdaad. Daarom is de aandacht die het krijgt in de media ook volledig buitenproportioneel. Daarmee creëer je vanzelf het beeld dat mondkapjes een big deal zijn in het voorkomen van verspreiding.quote:Op zondag 11 oktober 2020 18:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee. Buiten dat schets je nu zelf het beeld dat dit het wondermiddel geweest zou moeten zijn. Beetje flauw, vind je niet?
In maart waren mensen ookniet gedisciplineerd met afstand houden.quote:Op zondag 11 oktober 2020 18:50 schreef Breekfast het volgende:
[..]
We zijn het er in ieder geval allemaal over eens dat het geen wondermiddel is inderdaad. Daarom is de aandacht die het krijgt in de media ook volledig buitenproportioneel. Daarmee creëer je vanzelf het beeld dat mondkapjes een big deal zijn in het voorkomen van verspreiding.
Alle aandacht zou uit moeten gaan naar 1,5 meter afstand houden. Dat heeft in maart ook gewerkt (zonder mondkapjes) en zal nu ook weer werken als we ons er weer gedisciplineerd aan houden.
Of gewoon en/en, benadrukken dat mondkapjes alleen zin hebben als je ook afstand houdt.quote:Op zondag 11 oktober 2020 18:50 schreef Breekfast het volgende:
[..]
We zijn het er in ieder geval allemaal over eens dat het geen wondermiddel is inderdaad. Daarom is de aandacht die het krijgt in de media ook volledig buitenproportioneel. Daarmee creëer je vanzelf het beeld dat mondkapjes een big deal zijn in het voorkomen van verspreiding.
Alle aandacht zou uit moeten gaan naar 1,5 meter afstand houden. Dat heeft in maart ook gewerkt (zonder mondkapjes) en zal nu ook weer werken als we ons er weer gedisciplineerd aan houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |