abonnement Unibet Coolblue
pi_195569346
Bij mijn Chevrolet Matiz is de krukas keerring lek aan de kant van het vliegwiel.
Nou kan ik zelf best wel wat repareren maar hier heb ik geen ervaring mee.
Kan je dit zelf doen zonder speciaal gereedschap of moet de krukas los gemaakt worden?
pi_195569686
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 16:19 schreef Candymannetje het volgende:
Bij mijn Chevrolet Matiz
Gestopt met lezen; jezus wat een kutauto _O-
pi_195569847
quote:
81s.gif Op zondag 11 oktober 2020 16:34 schreef Socios het volgende:

[..]

Gestopt met lezen; jezus wat een kutauto _O-
Ik ben er wel tevreden over eigenlijk.
Ideale wagen voor woon-werkverkeer en boodschappen te doen.
Ding rijd ook nog op LPG dus goedkoper kan je niet rijden.
pi_195569855
In principe zijn die Daewoo's uit elkaar te trekken met een simpele gereedschapskoffer.
pi_195570010
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 16:42 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Ik ben er wel tevreden over eigenlijk.
Ideale wagen voor woon-werkverkeer en boodschappen te doen.
Ding rijd ook nog op LPG dus goedkoper kan je niet rijden.
En zo is het maar net.

Als ik jou was zou ik even op Google / YouTube zoeken naar handleidingen en/of tutorials.

Op deze website kun je terecht voor (bijna) al je onderdelen voor de laagste prijs:

https://winparts.nl

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2020 16:52:38 ]
pi_195570126
Je hele versnellingsbak moet er uit,
Dan drukgroep, koppeling en vliegwiel los. En waarschijnlijk zit er dan een flens wat je eraf kanbdl draaien en zit daar de keerring in.
Of je kunt hem er dan zo uit wippen.

In ieder geval een dikke reparatie waar je zonder brug niet aan hoeft te beginnen.
pi_195570211
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 16:59 schreef -niemand- het volgende:
Je hele versnellingsbak moet er uit,
Dan drukgroep, koppeling en vliegwiel los. En waarschijnlijk zit er dan een flens wat je eraf kanbdl draaien en zit daar de keerring in.
Of je kunt hem er dan zo uit wippen.

In ieder geval een dikke reparatie waar je zonder brug niet aan hoeft te beginnen.
Of je moet een motortakel hebben. Maar aangezien de auto op LPG rijdt is dat geen optie jammer genoeg.
pi_195570474
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 17:03 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Of je moet een motortakel hebben. Maar aangezien de auto op LPG rijdt is dat geen optie jammer genoeg.
Daar zat ik ook aan te denken.
Dan kan ik gelijk de distributieriem ook doen.
Waarom zou de LPG een belemmering zijn?
pi_195570692
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 17:18 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Daar zat ik ook aan te denken.
Dan kan ik gelijk de distributieriem ook doen.
Waarom zou de LPG een belemmering zijn?
Een LPG installatie is vrij complex en je hebt er speciaal gereedschap voor nodig. Garagemonteurs moeten ook speciaal gecertificeerd zijn om hieraan te mogen knutselen.

Om je motorblok eruit te takelen moet dit systeem worden losgekoppeld. Daar loop je dan vast.

Wat wel nog een optie is, is om het motorblok los te koppelen op de LPG installatie na, en dan je auto zelf omhoog te takelen, terwijl je motorblok op een steun blijf staan. Op die manier creëer je dan ook voldoende ruimte om je versnellingsbak te kunnen demonteren.
pi_195570855
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 17:27 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Een LPG installatie is vrij complex en je hebt er speciaal gereedschap voor nodig. Garagemonteurs moeten ook speciaal gecertificeerd zijn om hieraan te mogen knutselen.

Om je motorblok eruit te takelen moet dit systeem worden losgekoppeld. Daar loop je dan vast.

Wat wel nog een optie is, is om het motorblok los te koppelen op de LPG installatie na, en dan je auto zelf omhoog te takelen, terwijl je motorblok op een steun blijf staan. Op die manier creëer je dan ook voldoende ruimte om je versnellingsbak te kunnen demonteren.
Een LPG installatie mag je gewoon zelf inbouwen, dat heb ik ook al eens gedaan.
Daarna wel laten keuren bij de RDW.
pi_195570948
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 17:33 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Een LPG installatie mag je gewoon zelf inbouwen, dat heb ik ook al eens gedaan.
Daarna wel laten keuren bij de RDW.
Ik bedoelde niet te zeggen dat je het niet mag, ik bedoelde te zeggen dat dit vrij ingewikkeld is, nauw kijkt en je er speciaal gereedschap voor nodig hebt.

En die LPG installatie die je hebt ingebouwd was dan geen LPG-3 neem ik aan?
pi_195571116
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 17:37 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Ik bedoelde niet te zeggen dat je het niet mag, ik bedoelde te zeggen dat dit vrij ingewikkeld is, nauw kijkt en je er speciaal gereedschap voor nodig hebt.

En die LPG installatie die je hebt ingebouwd was dan geen LPG-3 neem ik aan?
Klopt dat was een G2
pi_195571490
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 17:43 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Klopt dat was een G2
Ahh oké. Ik weet niet de ins- en outs, maar ik heb me laten vertellen dat je niet zomaar aan een G3 kan knutselen. Zou je zelf ff uit moeten zoeken dan.

Maar zoals ik al zei: je kan dus je motorblok loshalen op de LPG installatie na, en vervolgens je auto omhoog takelen / krukken. Dan blijft je motorblok staan en heb je voldoende ruimte om te werken.

Zo heb ik eens eens een spanrollenset vervangen. Echter was het opkrukken van de auto zelf dan weer niet nodig.
pi_195572190
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 18:02 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Ahh oké. Ik weet niet de ins- en outs, maar ik heb me laten vertellen dat je niet zomaar aan een G3 kan knutselen. Zou je zelf ff uit moeten zoeken dan.

Maar zoals ik al zei: je kan dus je motorblok loshalen op de LPG installatie na, en vervolgens je auto omhoog takelen / krukken. Dan blijft je motorblok staan en heb je voldoende ruimte om te werken.

Zo heb ik eens eens een spanrollenset vervangen. Echter was het opkrukken van de auto zelf dan weer niet nodig.
Ok bedankt voor de info 👍
pi_195572275
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 18:32 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Ok bedankt voor de info 👍
NP :)

Zorg er wel voor dat je alles 100% zekerd he. Als er iets verschuift terwijl je eronder ligt, dan is het zomaar einde oefening.

Denk dat het overbodige info is voor je, maar ik wil het toch gezegd hebben :@ Plat op de grond til je nog geen 100 kilo van je af, laat staan een paar 100.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2020 18:35:19 ]
pi_195573174
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 18:35 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

NP :)

Zorg er wel voor dat je alles 100% zekerd he. Als er iets verschuift terwijl je eronder ligt, dan is het zomaar einde oefening.

Denk dat het overbodige info is voor je, maar ik wil het toch gezegd hebben :@ Plat op de grond til je nog geen 100 kilo van je af, laat staan een paar 100.
Alle info is welkom 😉
Maar ik ga de motor eruit takelen.
De LPG is geen probleem bij deze matiz, even de gasslang bij de verdamper los maken en klaar.

Maar ik zal er wel een paar dagen mee bezig zijn.
Gelukkig heb ik nog een andere wagen maar die heeft nog geen APK dus dat ga ik eerst regelen en dan ga ik aan de matiz beginnen.
pi_195573399
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 19:09 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Alle info is welkom 😉
Maar ik ga de motor eruit takelen.
De LPG is geen probleem bij deze matiz, even de gasslang bij de verdamper los maken en klaar.

Maar ik zal er wel een paar dagen mee bezig zijn.
Gelukkig heb ik nog een andere wagen maar die heeft nog geen APK dus dat ga ik eerst regelen en dan ga ik aan de matiz beginnen.
Ahh oké dat scheelt! Had ik niet verwacht. Heb me blijkbaar verkeerd laten informeren. Scheelt wel weer bij m’n eigen wagentje voor als ik eens wat heb, rijdt ook op LPG :P

Maar laat even weten hoe het is gegaan! En check die website even. Alles wat je nodig hebt kun je daar vinden.
pi_195573861
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 19:18 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Ahh oké dat scheelt! Had ik niet verwacht. Heb me blijkbaar verkeerd laten informeren. Scheelt wel weer bij m’n eigen wagentje voor als ik eens wat heb, rijdt ook op LPG :P

Maar laat even weten hoe het is gegaan! En check die website even. Alles wat je nodig hebt kun je daar vinden.
Misschien is het bij jouw wagen anders 🙂
Er zijn LPG systemen die vloeibare LPG inspuiten en die zijn vrij gecompliceerd.
Hier heb ik gewoon een gasslang van de tank naar de verdamper en van de verdamper 2 slangen naar de motor.
Ik zal wat foto's plaatsen als ik er aan ga beginnen.
  maandag 12 oktober 2020 @ 12:29:10 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195586020
Motor eruit voor een krukas-keerring? waar je zin hebt :X

Ik zou gewoon de bak plukken en het vanuit de wielkast doen.. als je een krikkie en één of 2 as steuntjes hebt is dat prima te doen volgens mij.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_195586657
quote:
11s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:29 schreef Sounddragon het volgende:
Motor eruit voor een krukas-keerring? waar je zin hebt :X

Ik zou gewoon de bak plukken en het vanuit de wielkast doen.. als je een krikkie en één of 2 as steuntjes hebt is dat prima te doen volgens mij.
Ik zal nog eens goed kijken voor ik er aan begin.
Omdat ik ook gelijk de distributieriem wilde doen leek mij dat wel makkelijk omdat je dan over makkelijk bij kan.
De matiz is best een klote auto om aan te werken als je geen brug hebt.
  maandag 12 oktober 2020 @ 14:35:29 #21
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195588081
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Ik zal nog eens goed kijken voor ik er aan begin.
Omdat ik ook gelijk de distributieriem wilde doen leek mij dat wel makkelijk omdat je dan over makkelijk bij kan.
De matiz is best een klote auto om aan te werken als je geen brug hebt.
Voor sommige reparaties heb je gewoon een brug nodig..regardless of het nou een Daewoo Matig of een A-M Vanquish is. Naja, nódig is een groot woord, maar het maakt je leven wel een heel stuk makkelijker.. Vroeger met de autocross zocht je een heuveltje of talud, pleurde je hem gewoon op zijn kant.. moeilijk gedoe met bruggen en krikken enzo :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 12 oktober 2020 @ 15:12:35 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195588766
Kwam ik tegen, allebei je problemen staan er niet bij, maar toch misschien handig: https://www.carcarekiosk.com/videos/Daewoo/Matiz/2001

Hier de riem: https://korea1.ru/en/avto(...)vse-chto-ty-dolzhen/

Keerring, niet bij specifiek de Matiz, maar wel Daewoo, might be handy;


Gear box amputation.. zwart wit, maar uit de manual zo te zien.

https://cfrs.ru/en/akkumu(...)cheskoi-korobki.html

En er is nog veeeeel meer te vinden.. ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_195591559
Je hebt niet (altijd) per se een brug nodig voor dit soort klussen - heel handig is het wel :P
Auto voor of rondom op bokken, en later kan je met een bokje (met een klos hout erop) de motor ook wel ondersteunen. Je moet alleen wel zeker zijn dat het vrij stabiel staat, want de bak loskrijgen of terugplaatsen kan wel wat gewring opleveren en je wilt niet dat de motor van het bokje glijdt. Ik heb het bij een aantal auto's op de oprit gedaan.
Met de Matiz ben ik verder niet bekend, maar eventueel speciaal gereedschap kan zijn: kogeltrekker of vork om fusees en/of stuurkogels los te krijgen, de juiste dop voor de moer op de aandrijfas en een wringijzer, torx- of imbusdoppen (die zitten soms op flensen van de aandrijfas, of op de drukgroep), een stevige lange buis om de fusee uit de naaf te wippen, een breekijzer oid om de assen uit de bak te wippen (sommigen assen moet je uit de bak wringen, anderen zitten aan een flens aan de bakzijde), een centreertool voor de koppeling en een momentsleutel.
Kort door de bocht in het algemeen: bouten van wielen en aandrijfassen los, auto voor omhoog, wielen eraf, eventueel kappen in de wielkasten eraf, wielnaven los genoeg halen dat de aandrijfassen eruit kunnen (deze kunnen btw heel vast in de naaf zitten), aandrijfassen los, de bak 'vrij' maken (meestal accu en soms de accubak weg, sensoren/bekabeling los, schakelmechanisme los, koppelingskabel of -cilinders los), startmotor eraf, bak&blok ondersteunen, baksteun los of eraf, in sommige gevallen het subframe los of helemaal aan de kant, bouten van bak/blok los en dan bak/blok scheiden (blok moet ondersteund blijven).

Knelpunten kunnen zijn dat je heel weinig ruimte hebt om de bak onder de auto weg te krijgen - bij sommige auto's moet je het hele subframe daarvoor uit de weg hebben.. Daarvoor moet je de auto wel hoog genoeg hebben staan. Handigste is dat je een lage rolkrik of een hondje/dolly hebt waar de bak op terecht kan. Ook is een bak niet bepaald licht, en het juist op zijn plaats krijgen kan heel lastig zijn. Ook met een brug, trouwens :P Kan zijn dat dit in je eentje te lastig (of te zwaar) is; ik heb daar wel eens een motortakel bij gebruikt om mij te assisteren.
Belangrijkste is dat bij het plaatsen de koppeling en drukgroep deze exact gecentreerd zijn, anders krijg je veel moeite om de price-as erdoor te krijgen. Hier zijn centeringstools voor, die zal je wel moeten aanschaffen. Soms levert een fabrikanten van een koppelingset een plastic tooltje mee. En het herplaatsen van een krukaskeerring moet ook wel goed gebeuren, anders gaat hij weer lekken. Dat kan ook lastig zijn.

Als je het aandurft is het een toffe klus om te doen, maar als je maar beperkte ervaring hebt is het misschien wel handig dat je niet direct enorm afhankelijk van de auto bent :+

Voor de distributieriem moet je aan de andere kant zijn, staat los van de bakkant. Vaak moet de motorsteun aan die zijde eraf omdat de riem er 'omheen' loopt, of om de motor wat op te kunnen krikken of te laten zakken om ergens bij te kunnen. Wel goed opletten dat kabels en leidingen niet onder spanning komen te staan of in de knel komen.
  Vis een optie? maandag 12 oktober 2020 @ 18:33:27 #24
70532 loveli
N
pi_195592749
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 16:42 schreef K.Indertent het volgende:
In principe zijn die Daewoo's uit elkaar te trekken met een simpele gereedschapskoffer.
Zonder ook wel.

Heb er een keer 1 aan de kant van de weg gezien met een kapotte fuseekogel (geknapt tijdens parkeren). As uit de bak, bakolie op straat :X

On topic: geen idee hoe goed je auto is ontworpen. Bij die van mij moest de motor eruit (of een gat zagen in het schutbord, ook geen zin in). Sommige andere auto's zijn wat onderhoudsvriendelijker ontworpen, maar op basis van wat ik van een Matiz heb gezien heb ik weinig hoop (en vind ik het een onveilig ding).
crap in = crap out
pi_195593865
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 18:33 schreef loveli het volgende:

[..]

Zonder ook wel.

Heb er een keer 1 aan de kant van de weg gezien met een kapotte fuseekogel (geknapt tijdens parkeren). As uit de bak, bakolie op straat :X

On topic: geen idee hoe goed je auto is ontworpen. Bij die van mij moest de motor eruit (of een gat zagen in het schutbord, ook geen zin in). Sommige andere auto's zijn wat onderhoudsvriendelijker ontworpen, maar op basis van wat ik van een Matiz heb gezien heb ik weinig hoop (en vind ik het een onveilig ding).
Ik heb echt 2 jaar rond gereden met een brakke fuseekogel. Knap dat ie breekt.
pi_195593992
Mja ik had weer een geknapte riem voordat het eigenlijk had gemogen volgens het boekje, dus you win some you lose some.
pi_195594031
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:27 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Ik heb echt 2 jaar rond gereden met een brakke fuseekogel. Knap dat ie breekt.
Een kogel zal er inderdaad niet zo snel uitstuiteren, maar draagarmen of de wielnaven kunnen roesten en afbreken :Y
Ik heb ook wel eens een stel mensen moeten helpen omdat bij hun de wielnaaf gewoon afgebroken was door roest. Was een kleine Japanner. Alleen zij hadden de pech dat het gebeurde onderaan de afrit van een autoweg toen ze de provinciale weg opdraaiden... Het komt zo heel nu en dan wel eens voor bij goedkopere auto's die al op leeftijd raken.
pi_195594279
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:34 schreef Dingest het volgende:

[..]

Een kogel zal er inderdaad niet zo snel uitstuiteren, maar draagarmen of de wielnaven kunnen roesten en afbreken :Y
Ik heb ook wel eens een stel mensen moeten helpen omdat bij hun de wielnaaf gewoon afgebroken was door roest. Was een kleine Japanner. Alleen zij hadden de pech dat het gebeurde onderaan de afrit van een autoweg toen ze de provinciale weg opdraaiden... Het komt zo heel nu en dan wel eens voor bij goedkopere auto's die al op leeftijd raken.
Het zal je maar net op zo'n moment gebeuren. Heb al rare fratsen meegemaakt op zowel de motor als in de auto, maar toch altijd van het geluk afhankelijk :D
  Vis een optie? maandag 12 oktober 2020 @ 19:50:42 #29
70532 loveli
N
pi_195594532
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:34 schreef Dingest het volgende:

[..]

Een kogel zal er inderdaad niet zo snel uitstuiteren, maar draagarmen of de wielnaven kunnen roesten en afbreken :Y
De draagarm van die Matiz zag eruit als een veredelde stabilisatorstang :X

Samen met een sterke voorbijganger en mijn gereedschap hebben we het wiel weer rechtgezet en de Matiz weggerold, zodat hij de uitrit van de parkeerplaats niet meer blokkeerde. Elke keer als ik zo'n ding zie rijden vraag ik me af waarom dat op de weg mag. Dus ik raad TS aan om een veiligere auto te kopen :+
crap in = crap out
pi_195595895
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:50 schreef loveli het volgende:

[..]

De draagarm van die Matiz zag eruit als een veredelde stabilisatorstang :X

Samen met een sterke voorbijganger en mijn gereedschap hebben we het wiel weer rechtgezet en de Matiz weggerold, zodat hij de uitrit van de parkeerplaats niet meer blokkeerde. Elke keer als ik zo'n ding zie rijden vraag ik me af waarom dat op de weg mag. Dus ik raad TS aan om een veiligere auto te kopen :+
No way die matiz gaat niet meer weg :)
Ik heb nog een draagarm van een Chevy G20 liggen, dan las ik die er wel onder :P
pi_195600866
Dat blok is niet groter dan een broodtrommel bij een Matiz. Die pak je er zo met 2 handen uit ? :+
.
pi_195611253
Net even onderdelen gezocht maar dat kost veel voor zo'n gebakkie.
Aangezien de olie aan de kant van de versnellingsbak zit en ik verbrande olie ruik als ik de koppeling belast ga ik ook maar gelijk een nieuwe koppeling set erin doen.
Kost maar 5 tientjes 👍
  Vis een optie? dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:56:07 #33
70532 loveli
N
pi_195611697
Olie ruiken als je de koppeling belast, weet je het zeker? Hij heeft toch geen natte koppeling? Bakolie wordt nooit zo warm als motorolie.
Of je leest de OP goed.

[ Bericht 22% gewijzigd door loveli op 13-10-2020 16:19:48 ]
crap in = crap out
pi_195612105
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 15:56 schreef loveli het volgende:
Olie ruiken als je de koppeling belast, weet je het zeker? Hij heeft toch geen natte koppeling? Bakolie wordt nooit zo warm als motorolie.
Als de krukaskeerring lekt bij het vliegwiel is de kans groot dat de olie ook bij de koppeling komt.
  Vis een optie? dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:18:24 #35
70532 loveli
N
pi_195612176
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 16:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Als de krukaskeerring lekt bij het vliegwiel is de kans groot dat de olie ook bij de koppeling komt.
*wrijft slaap uit ogen* OP dus slecht gelezen. Bij mij was de andere kant lek, had dat plaatje in m'n hoofd bij dit onderwerp.
crap in = crap out
pi_195623691
Ik zou de motor lekker laten zitten, dan hoef je ook geen motortakel te huren/kopen. Bak van een matiz is klein en licht, de motor kun je ook ondersteunen door een krik met een blok hout onder het carter. Fusees hoeven niet los, makkelijker is om de 2 bouten in de schokbreker los te draaien, dan kan je fuseehuis ver genoeg kantelen om de aandrijfas eruit te halen.
Distributie is ook makkelijk alleen die waterpomp is echt klote, je moet dan de tapeinden uit het blok draaien van de waterpomp anders krijg je hem er niet uit.
Normaal gesproken vervang ik altijd de waterpomp mee met de distributie maar bij een matiz laat ik hem lekker zitten als hij niet lekt en goed rond draait.😂
Als je de motor eruit gaat halen is het mogelijk dat je andere dingen onderdelen kapot maakt, been there done that. Dan weer dit plastic slangetje kapot of dit kabeltje gebroken, ik probeer altijd zo min mogelijk te demonteren.
My dials are pupillated.
pi_195624332
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 23:29 schreef Hendroit het volgende:
Ik zou de motor lekker laten zitten, dan hoef je ook geen motortakel te huren/kopen. Bak van een matiz is klein en licht, de motor kun je ook ondersteunen door een krik met een blok hout onder het carter. Fusees hoeven niet los, makkelijker is om de 2 bouten in de schokbreker los te draaien, dan kan je fuseehuis ver genoeg kantelen om de aandrijfas eruit te halen.
Distributie is ook makkelijk alleen die waterpomp is echt klote, je moet dan de tapeinden uit het blok draaien van de waterpomp anders krijg je hem er niet uit.
Normaal gesproken vervang ik altijd de waterpomp mee met de distributie maar bij een matiz laat ik hem lekker zitten als hij niet lekt en goed rond draait.😂
Als je de motor eruit gaat halen is het mogelijk dat je andere dingen onderdelen kapot maakt, been there done that. Dan weer dit plastic slangetje kapot of dit kabeltje gebroken, ik probeer altijd zo min mogelijk te demonteren.

Bedankt voor de info 👍
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')