Een kogel zal er inderdaad niet zo snel uitstuiteren, maar draagarmen of de wielnaven kunnen roesten en afbrekenquote:Op maandag 12 oktober 2020 19:27 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Ik heb echt 2 jaar rond gereden met een brakke fuseekogel. Knap dat ie breekt.
Het zal je maar net op zo'n moment gebeuren. Heb al rare fratsen meegemaakt op zowel de motor als in de auto, maar toch altijd van het geluk afhankelijkquote:Op maandag 12 oktober 2020 19:34 schreef Dingest het volgende:
[..]
Een kogel zal er inderdaad niet zo snel uitstuiteren, maar draagarmen of de wielnaven kunnen roesten en afbreken
Ik heb ook wel eens een stel mensen moeten helpen omdat bij hun de wielnaaf gewoon afgebroken was door roest. Was een kleine Japanner. Alleen zij hadden de pech dat het gebeurde onderaan de afrit van een autoweg toen ze de provinciale weg opdraaiden... Het komt zo heel nu en dan wel eens voor bij goedkopere auto's die al op leeftijd raken.
De draagarm van die Matiz zag eruit als een veredelde stabilisatorstangquote:Op maandag 12 oktober 2020 19:34 schreef Dingest het volgende:
[..]
Een kogel zal er inderdaad niet zo snel uitstuiteren, maar draagarmen of de wielnaven kunnen roesten en afbreken
No way die matiz gaat niet meer wegquote:Op maandag 12 oktober 2020 19:50 schreef loveli het volgende:
[..]
De draagarm van die Matiz zag eruit als een veredelde stabilisatorstang
Samen met een sterke voorbijganger en mijn gereedschap hebben we het wiel weer rechtgezet en de Matiz weggerold, zodat hij de uitrit van de parkeerplaats niet meer blokkeerde. Elke keer als ik zo'n ding zie rijden vraag ik me af waarom dat op de weg mag. Dus ik raad TS aan om een veiligere auto te kopen
Als de krukaskeerring lekt bij het vliegwiel is de kans groot dat de olie ook bij de koppeling komt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:56 schreef loveli het volgende:
Olie ruiken als je de koppeling belast, weet je het zeker? Hij heeft toch geen natte koppeling? Bakolie wordt nooit zo warm als motorolie.
*wrijft slaap uit ogen* OP dus slecht gelezen. Bij mij was de andere kant lek, had dat plaatje in m'n hoofd bij dit onderwerp.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als de krukaskeerring lekt bij het vliegwiel is de kans groot dat de olie ook bij de koppeling komt.
Bedankt voor de info 👍quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:29 schreef Hendroit het volgende:
Ik zou de motor lekker laten zitten, dan hoef je ook geen motortakel te huren/kopen. Bak van een matiz is klein en licht, de motor kun je ook ondersteunen door een krik met een blok hout onder het carter. Fusees hoeven niet los, makkelijker is om de 2 bouten in de schokbreker los te draaien, dan kan je fuseehuis ver genoeg kantelen om de aandrijfas eruit te halen.
Distributie is ook makkelijk alleen die waterpomp is echt klote, je moet dan de tapeinden uit het blok draaien van de waterpomp anders krijg je hem er niet uit.
Normaal gesproken vervang ik altijd de waterpomp mee met de distributie maar bij een matiz laat ik hem lekker zitten als hij niet lekt en goed rond draait.😂
Als je de motor eruit gaat halen is het mogelijk dat je andere dingen onderdelen kapot maakt, been there done that. Dan weer dit plastic slangetje kapot of dit kabeltje gebroken, ik probeer altijd zo min mogelijk te demonteren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |