abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195563858
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:43 schreef Breekfast het volgende:
Het enige wat mij nog meevalt aan Geert is dat hij niet mee lijkt te gaan in de complottheorieën van die viruswaanzin wappies. FvD is helemaal afgegleden. Die zitten inmiddels op het niveau van Lange Frans.
Wat hebben die zich allemachtig in de kaarten laten kijken.
pi_195563882
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik heb liever dat we helemaal niemand de schuld geven. We zitten allemaal in dit schuitje.
Gewoon oogkleppen op en niet kijken naar waar eventueel extra aandacht op moet om extra besmettingen te voorkomen.
pi_195563903
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat klopt ook, maar waarom is dat ook alweer relevant voor deze discussie?

Het blijkt duidelijk dat ook in zogenaamde rijke stadsdelen de incidentie hoog is.
Inmiddels is die hele stad natuurlijk vergeven van de Corona, maar Zuidoost en West scoren al maanden slecht. Mocht er een probleem zijn met moskeeën of buitenlanders mogen we dat expliciet benoemen, al hoeft dat niet op zo'n tokkiemanier als Wilders doet.
blablablabla
pi_195563912
quote:
2s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:44 schreef Collide het volgende:

[..]

Dat als studenten de regels overtreden iedereen op de stoelen en banken staat, maar als het niet Westerse allochtonen zijn dan mogen we er niets van zeggen, omdat het niet Westerse allochtonen zijn.
Klopt, toen ik hier recent een opmerking over plaatste in deze reeks werd de opmerking onder het mom van racistisch rucksichtslos verwijderd.
pi_195563921
Bedoel over Staphorst valt heel Nederland meteen 20 cameraploegen maar bij de moskee durven ze dat natuurlijk niet. Terwijl daar waarschijnlijk veel meer mis is over de gehele linie.
blablablabla
pi_195563924
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik heb liever dat we helemaal niemand de schuld geven. We zitten allemaal in dit schuitje.
Natuurlijk moet je niemand de schuld geven, maar neemt niet weg dat, als je constateert dat er bepaalde groepen harder geraakt worden, om wat voor reden dan ook, je wellicht daar meer focus aan moet geven.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195563935
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:21 schreef Breekfast het volgende:
Geert weet zelfs Covid weer zo te framen dat het over immigratie/moslims gaat. Henk en Ingrid zijn het slachtoffer van de buitenlanders :')

[ twitter ]
[ twitter ]
Wat een mongool. Lekker haat zaaien en verdeling creëeren.
pi_195563939
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:48 schreef Elan het volgende:

[..]

Inmiddels is die hele stad natuurlijk vergeven van de Corona, maar Zuidoost en West scoren al maanden slecht. Mocht er een probleem zijn met moskeeën of buitenlanders mogen we dat expliciet benoemen, al hoeft dat niet op zo'n tokkiemanier als Wilders doet.
Eens, maar wat heeft dat ook alweer met de stadsdelen te maken? Want in Zuid wonen ook gewoon genoeg van dat soort mensen (ook al zijn het er minder dan in Zuidoost).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195563946
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:49 schreef Elan het volgende:
Bedoel over Staphorst valt heel Nederland meteen 20 cameraploegen maar bij de moskee durven ze dat natuurlijk niet. Terwijl daar waarschijnlijk veel meer mis is over de gehele linie.
Je verzint dit gewoon ter plekke. Pure onderbuik.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195563947
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:43 schreef Breekfast het volgende:
Het enige wat mij nog meevalt aan Geert is dat hij niet mee lijkt te gaan in de complottheorieën van die viruswaanzin wappies. FvD is helemaal afgegleden. Die zitten inmiddels op het niveau van Lange Frans.
Geert prijzen omdat ie niet meegaat in de complottheorieën. Alsof minderheden (Joden/Moslims) beschuldigen over een ziekte (Pest/Corona) minder ernstig is.
Het is net zoiets als een moordenaar prijzen omdat ie geen sexueel delict heeft gepleegd.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 11 oktober 2020 @ 12:51:55 #161
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195563953
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:48 schreef Elan het volgende:

[..]

dit dus, gewoon man en paard noemen en er passende maatregelen op nemen, helaas is onze politiek daar niet op ingericht want je moet zoveel mogelijk stemmers tevreden houden
pi_195563956
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:51 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Geert prijzen omdat ie niet meegaat in de complottheorieën. Alsof minderheden (Joden/Moslims) beschuldigen over een ziekte (Pest/Corona) minder ernstig is.
Dat doet dan ook... niemand? Man man man :')
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 12:52:07 #163
236264 crew  capricia
pi_195563958
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:47 schreef 3rr0r het volgende:

[..]

Gewoon oogkleppen op en niet kijken naar waar eventueel extra aandacht op moet om extra besmettingen te voorkomen.
'Eventueel extra aandacht', dat is wat anders dan de schuld neerleggen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 11 oktober 2020 @ 12:52:13 #164
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195563960
quote:
2s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Verwacht ik niet. Zal wel weer plotseling gaan. Als ze iets om de horeca zouden geven zouden ze wat meer hun best hebben gedaan om maatwerk te leveren.
Het is politiek gezien best handig als je de complete horeca- en evenementenbranche aan een touwtje hebt hangen. Die kun je straks door een hoepeltje laten springen om te overleven (doe wat wij willen, want anders trekken we de staatssteun in), dat vinden de christelijke partijen vast niet erg.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 11 oktober 2020 @ 12:52:50 #165
22565 asco
Los in deze tent
pi_195563966
Wat doen die mensen op de IC?
Allah is de alwetende die over ze waakt enzo?

En ik bedoel dit niet grappig ofzo.
Normaal hoor ik ze niet anders praten.

Iemand?
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 12:53:56 #166
236264 crew  capricia
pi_195563978
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:52 schreef asco het volgende:
Wat doen die mensen op de IC?
Allah is de alwetende die over ze waakt enzo?

En ik bedoel dit niet grappig ofzo.
Normaal hoor ik ze niet anders praten.

Iemand?
Het zijn geen gereformeerden hè.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195563985
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Eens, maar wat heeft dat ook alweer met de stadsdelen te maken? Want in Zuid wonen ook gewoon genoeg van dat soort mensen (ook al zijn het er minder dan in Zuidoost).
Waarschijnlijk (afgaande op de cijfers betreft sociale huur en het verhaal van Tarado) is dat dus veel minder dan in die andere stadsdelen.

In Den Haag en Rotterdam zijn het trouwens ook vooral de armste wijken die het hardste getroffen worden, en ook daar wonen de meeste allochtonen.

Ergens vind ik dat Wilders wel gelijk heeft dat problematische bevolkingsgroepen teveel buiten schot blijven al kaart hij het weer lekker debiel aan. Wat is er überhaupt gedaan aan de situaties in moskeeën, moslimfeesten met veel te veel mensen op een klein oppervlakte en het feit dat mensen de taal amper spreken dus minder vatbaar voor campagnes en persconferenties?
blablablabla
pi_195563989
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:49 schreef Elan het volgende:
Wat klets je nou?
https://www.1limburg.nl/s(...)94.jpg?itok=1OP2Qkzs
Hier is toch een camera.
Die was er niet tijdens de dienst in de Staphorster kerk.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 11 oktober 2020 @ 12:55:28 #169
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195564003
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:52 schreef capricia het volgende:

[..]

wijzen is sowieso altijd het makkelijkste maar als het zo blijkt te zijn dat de IC's vol liggen met allochtonen dan is er toch iets fout gegaan onder die bevolkingsgroep
pi_195564018
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

https://www.parool.nl/ams(...)hun-deuren~bd03cfb0/

In dit stuk wordt de moskee in Amsterdam verdedigt waar de vinger wordt gewezen naar Staphorst.
Je mag van Staphorst vinden wat je wilt, maar zij hebben lang niet zoveel problemen met besmettingen als Amsterdam.
pi_195564019
Maar Nederlanders met een buitenlandse achtergrond maken toch ook niet voldoende vitamine D aan? Vanwege hun huidkleur.
Daarom zijn er ook zoveel ziek.
  zondag 11 oktober 2020 @ 12:56:22 #172
22565 asco
Los in deze tent
pi_195564027
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Het zijn geen gereformeerden hè.
Ik vind het maar hypocriet.
Achja, gelovigen. Ik zal ze toch nooit begrijpen en dat zie ik dan maar als mijn geluk. ^O^
pi_195564038
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Is toch zo ik heb niet 1 item gezien over drukte bij de moskee terwijl in een kerk waar er 600 zitten en er 2200 in kunnen staan ze allemaal tof de doen en mensen te schande te maken. Horeca krijgt de schuld, vakantiegangers zijn aan de beurt geweest, de studenten, Tante Sjaan op de kringverjaardag maar niemand durft Ali en Mohammed te benoemen bang voor de eeuwige discriminatiekaart.
blablablabla
pi_195564046
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Uiteindelijk heeft elk deel dat besmettingen veroorzaakt schuld. Niks mis met die benoemen om zo beter te werk te kunnen gaan in het bestrijden. Hierin policor doen helpt niks. DE schuld, alsof 1 enkele groep alles veroorzaakt is natuurlijk niet het geval.
  zondag 11 oktober 2020 @ 12:58:35 #175
3542 Gia
User under construction
pi_195564065
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:54 schreef Elan het volgende:

Wat is er überhaupt gedaan aan de situaties in moskeeën, moslimfeesten met veel te veel mensen op een klein oppervlakte en het feit dat mensen de taal amper spreken dus minder vatbaar voor campagnes en persconferenties?
Niks, want je kunt niet handhaven achter de voordeur.
pi_195564078
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:56 schreef asco het volgende:

[..]

Ik vind het maar hypocriet.
Achja, gelovigen. Ik zal ze toch nooit begrijpen en dat zie ik dan maar als mijn geluk. ^O^
Als je ze niet allemaal over één kam zou scheren zou je er best een paar kunnen begrijpen
Nieuw is niet altijd beter.
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 12:59:17 #177
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195564081
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:57 schreef Elan het volgende:

[..]

Is toch zo ik heb niet 1 item gezien over drukte bij de moskee terwijl in een kerk waar er 600 zitten en er 2200 in kunnen staan ze allemaal tof de doen en mensen te schande te maken. Horeca krijgt de schuld, vakantiegangers zijn aan de beurt geweest, de studenten, Tante Sjaan op de kringverjaardag maar niemand durft Ali en Mohammed te benoemen bang voor de eeuwige discriminatiekaart.
Ehm, maar dit is nu toch inmiddels wél gebeurd in dit artikel:
https://www.vpro.nl/argos(...)cs-grote-steden.html
pi_195564088
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:57 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik zocht net even op 'zorgen over offerfeest' en de eerste vijf hits zijn reportages/artikelen van EenVandaag, AD, NRC, Nu.nl en Het Parool.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 12:59:47 #179
236264 crew  capricia
pi_195564091
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

wijzen is sowieso altijd het makkelijkste maar als het zo blijkt te zijn dat de IC's vol liggen met allochtonen dan is er toch iets fout gegaan onder die bevolkingsgroep
Ik begrijp de verbazing niet.

De besmettingen in bijv Amsterdam waren al maanden lang voornamelijk in die wijken waar allochtonen wonen hoog. En nu zie je dit terug in de IC cijfers.

Dan denk ik: dit had je al maanden geleden aan kunnen zien komen.

En kennelijk gaat er ergens wat mis daar. Communicatie? Voorlichting? Handhaving? (Wat weer zo moeilijk is als het achter de voordeur plaats vindt)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195564093
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat is anders dan wat de insteek is van Wilders. Dit is gewoon haat zaaien.

Allochtonen zijn closer met familie dan Nederlanders, wonen krapper en hebben vaker werk waarbij je fysiek aanwezig moet zijn.

Zelfde verhaal als met negers en mexicanen in de VS.
Wilders is gewoon een lul die genegeerd moet worden.

Betere bewustwording en campagnes over preventie en gezondheid onder allochtonen is wel belangrijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')