abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 11:13:11 #176
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195562245
Nou, de eerste in de familie is hier positief getest . Zus van mijn vrouw. Woont in Zutphen, dus geen direct contact van ons.

Zegt ze in de familie appgroep "Nou, ben dus positief getest maar géén idee waar ik het van heb want behalve werk doe ik niks!"

Ondertussen zag vrouwlief vorige week nog meerdere groepsfotos op Facebook verschijnen van haar met vier vriendinnen in een café. Je weet wel, zo'n meiden foto met alle koppies helemaal tegen elkaar aan zo van "kijk es hoe gesellug we het hebbe!!"

:') Vooral het gebrek aan zelfkennis/zelfreflectie bij veel mensen vind ik verbazingwekkend.
  zondag 11 oktober 2020 @ 11:13:20 #177
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195562248
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:12 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Nee, ik ben boven de 50. Misschien ben je er niet bekend mee, maar ik stam uit de tijd van de broodtrommels.
ik ook hoor maar als je niet verder komt dan dat de jeugd verwend is heb je weinig bijgeleerd
pi_195562249
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:11 schreef Predator40 het volgende:

[..]

nouja ik ben 40+ en je hebt wel gelijk, erg makkelijk leventje gehad, trouwens altijd gewerkt vanaf mijn 17de.
30+ hier, prima leven gehad. Financieel niet altijd voor de wind tijdens de jeugd, maar echt niets te klagen gehad, zoals het gros van NL niet, in welke leeftijdscategorie ook. Om dan zo af te geven op jongeren die de gevolgen gewoon niet kunnen overzien is echt nergens voor nodig.
pi_195562257
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dit eigenlijk.
welk begrip als je zulke verhalen leest dan ?

https://www.ukrant.nl/magazine/waarom-fay-naar-feestjes-gaat/

andersom is het begrip er ook gewoon niet he
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195562262
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:09 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit baseer je gewoon nergens op. Jammer.
Jawel, het percentage besmettingen blijft toenemen de afgelopen weken. Ergo: er is geen stabilisering of daling.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195562267
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 10:45 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik denk dat je dan schrikt inderdaad. Dat gaat om miljoenen mensen. Misschien wel 30-40% van de bevolking.
5.5 miljoen zonder familie mee te tellen.
pi_195562271
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:13 schreef chratnox het volgende:

[..]

30+ hier, prima leven gehad. Financieel niet altijd voor de wind tijdens de jeugd, maar echt niets te klagen gehad, zoals het gros van NL niet, in welke leeftijdscategorie ook. Om dan zo af te geven op jongeren die de gevolgen gewoon niet kunnen overzien is echt nergens voor nodig.
mijn jeugd was ook niet heel leuk tot mijn 17de maargoed ...snel vergeten _O-
  zondag 11 oktober 2020 @ 11:15:27 #183
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195562276
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:13 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Net of elke student er zo over denkt. Dat is ook een grote groep met veel verschillen.
pi_195562284
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:12 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Nee, ik ben boven de 50. Misschien ben je er niet bekend mee, maar ik stam uit de tijd van de broodtrommels.
Oh, je bent er een van de hogere klasse, ik moest het met zakjes doen ;)
pi_195562285
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 10:50 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dit. Je vraagt je ook af waar de rol van de ouders is in dit verhaal.
Er zijn nou eenmaal veel tokkies in Nederland.
pi_195562286
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:14 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nja, jij lijkt nog altijd niet te weten waar het allemaal om gaat, dus als je dat nou eerst eens op orde hebt...
ach ach je kan het ook niet laten om weer zo persoonlijk af te geven op iemand als je het er niet mee eens bent |:(
  zondag 11 oktober 2020 @ 11:16:11 #187
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195562287
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Jawel, het percentage besmettingen blijft toenemen de afgelopen weken. Ergo: er is geen stabilisering of daling.
Dat is veel te kort door de bocht, want je weet niet welke groep er normaliter wel en welke niet getest werd en dus ook niet hoe de conditionele kans is dat de extra testen die er zijn/de triage die er plaatsvindt, het aantal positieve testen beïnvloedt. Bovendien weet je al helemaal niet hoeveel testen er nu zijn en hoeveel er daarvan positief.
Antifa
pi_195562294
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:13 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, de eerste in de familie is hier positief getest . Zus van mijn vrouw. Woont in Zutphen, dus geen direct contact van ons.

Zegt ze in de familie appgroep "Nou, ben dus positief getest maar géén idee waar ik het van heb want behalve werk doe ik niks!"

Ondertussen zag vrouwlief vorige week nog meerdere groepsfotos op Facebook verschijnen van haar met vier vriendinnen in een café. Je weet wel, zo'n meiden foto met alle koppies helemaal tegen elkaar aan zo van "kijk es hoe gesellug we het hebbe!!"

:') Vooral het gebrek aan zelfkennis/zelfreflectie bij veel mensen vind ik verbazingwekkend.
“Ja maar dat mag toch met zijn 4en”

Juist dat soort besmettingen kunnen tot pieken zorgen. Zeker als ze de dag erna weer met 4 andere vriendinnen hetzelfde gedaan heeft.
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 11:16:52 #189
5428 crew  miss_sly
pi_195562299
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:13 schreef Predator40 het volgende:

[..]

In zijn algemeen, zoals van jou voor anderen zoals jongeren/studenten, bijvoorbeeld.

Het zou inderdaad van alle groepen naar alle groepen moeten bestaan, maar er wordt voornamelijk naar elkaar gewezen en geklaagd over hoe de ander het niet goed doet. En dat is nog nooit, in geen enkele situatie, constructief geweest.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195562309
quote:

"ja maar we hielden afstand' dus daar kan het echt niet van zijn :D
pi_195562316
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

65+'ers zijn strontverwend (babyboomers), kijk maar naar de jaren 70. 50ers zijn strontverwend want opgevoed met: "Alles mag". 40ers zijn strontverwend want alles ging goed. 30ers zijn strontverwend want studeren tot je 30e. 20ers zijn strontverwend want hun ouders hebben in veel gevallen huizen die geen moer kosten. Jongeren zijn strontverwend want we zijn een ontzettend rijk land waar vrijwel alles mogelijk is.

Elke leeftijdsgroep in dit land is strontverwend, wellicht niet degene die daadwerkelijk de periode 40-45 actief meegekregen hebben. Maar kom nou toch.

Mijn god. Als dit de emmer stront is die ik als ik student zou zijn zou krijgen zou ik ook zeggen, krijg maar lekker wat allemaal, ik ga lekker door met mn eigen leven, want ik kan 't toch nooit goed doen.
Ik herken dit totaal niet :P

56, afkomstig uit het Oude Westen in Rotterdam uit een arbeidersgezin. Nu heb ik het goed, ja en niets te wensen zelfs maar daar hebben wij wel behoorlijk hard voor gewerkt.

Ik vind dat soort generalisaties zowel unfair als te makkelijk, persoonlijk.
pi_195562322
quote:

Direct die groepsapp verlaten en je laten testen. Het virus is sluw, je weet nooit hoe het zich verspreid.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_195562338
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik ook hoor maar als je niet verder komt dan dat de jeugd verwend is heb je weinig bijgeleerd
Ik ga zeker niet alle jongeren over 1 kam scheren maar we leven vandaag de dag wel in een rubbertegelmaatschappij. Er is maar weinig sprake van enig fatsoen en egoïsme viert hoogtij.
pi_195562341
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:18 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Direct die groepsapp verlaten en je laten testen. Het virus is sluw, je weet nooit hoe het zich verspreid.
:D.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195562351
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:19 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Ik ga zeker niet alle jongeren over 1 kam scheren maar we leven vandaag de dag wel in een rubbertegelmaatschappij. Er is maar weinig sprake van enig fatsoen en egoïsme viert hoogtij.
dat is bij elke leeftijdsgroep wel van de jongeren tot de 70 plussers
pi_195562356
quote:

[..]

Met vandaag de dag bedoel je hopelijk niet dat het vroeger anders/beter was.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195562358
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Hun toekomst is sowieso al verneukt. Niet onbegrijpelijk dat ze dan die laatste kans om te leven niet ook willen opgeven.
Zijn sneeuwvlokjes die niks gewend zijn zonder lange termijn visie. Feestje en moment voor de bühne op instagram > alles.
pi_195562360
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:16 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat is veel te kort door de bocht, want je weet niet welke groep er normaliter wel en welke niet getest werd en dus ook niet hoe de conditionele kans is dat de extra testen die er zijn/de triage die er plaatsvindt, het aantal positieve testen beïnvloedt. Bovendien weet je al helemaal niet hoeveel testen er nu zijn en hoeveel er daarvan positief.
Dat weten we wel want die data wordt iedere week openbaar gemaakt. Wat klets jij nou een eind raak?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195562375
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:20 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je levert geen feiten behalve dat je gewoon elke dag dezelfde dingen herhaalt, namelijk domweg zeggen dat alle maatregelen toch niet werken en je ook nog krampachtig probeert om aerosolen een rol toe te schrijven zonder onderbouwing.
meer dan genoeg onderbouwing gegeven, wat ik al zei.
flikker gewoon een eind op met je persoonlijke geneuzel als je het er niet mee eens bent.
pi_195562379
quote:

[..]

Rubbertegelmaatschappij. Ik vind hem leuk, die moet ik onthouden :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')