Maar dan is er waarschijnlijk ook totaal geen zicht op of concrete repressie bij overtreding , een lockdown aankondigingen en er niks mee doen zie ik hier niet gebeuren.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Argentinië 6 maanden lockdown en nog steeds geen versoepeling, scholen en restaurants al een half jaar dicht. Cijfers rijzen nog dagelijks de pan uit.
https://m.hln.be/nieuws/b(...)n-lockdown~aebd3bcd/
Als je nu echt streng gaat doen kan je verwachten dat je tot minstens eind april niet kan versoepelen.
Ik denk dat je alles moet doen om dat scenario te voorkomen.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/germany/quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:22 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
In Duitsland is het aantal besmettingen zowaar gedaald.
Op het moment dat ik mij ging aanmelden had ik 3 opties, allen 80 km bij mij vandaan.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ergste drukte is voorbij![]()
Jajaja, voorbarig, N=1, etc.
Ergste drukte is voorbij. N=2.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:26 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Op het moment dat ik mij ging aanmelden had ik 3 opties, allen 80 km bij mij vandaan.
Na de tip hier was het gelukt in een plaats hier 12 km vandaan.
Op weg terug kwamen we langs de teststraat in onze eigen stad. Daar stond het personeel met de armen over elkaar buiten.....
quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Nou,......genoeg !
https://www.ukrant.nl/magazine/waarom-fay-naar-feestjes-gaat/
je hoeft je alleen maar aan te melden in de app groep.
quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:24 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Flink gestegen daar voor zaterdag cijfers. Cijfers zijn daar altijd veel lager in het weekend.
Okéquote:Op zondag 11 oktober 2020 10:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/germany/
Duitsland lijkt altijd lager te rapporteren in het weekend.
Ja, maar zelfs bij het ad brengen ze dit als nieuws.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:26 schreef Simmertje het volgende:
Daarom kun je nog steeds beter naar weekcijfers kijken en niet naar dagelijkse cijfers, beetje hetzelfde als het wegen van je gewicht, het schommelt per dag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.ad.nl/binnenl(...)smettingen~aed9e8ae/
Toch zeggen de dagcijfers lang niet alles aangezien we elke dag naar de besmettingscijfers van testen uit een range van 7 dagen zitten te kijken. Eigenlijk is dit weekend nog te vroeg om te zeggen of het goed gaat, zeker als je alleen maar kijkt naar de onuitgesplitste positieve testen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:09 schreef Pvt.Webster het volgende:
Belangrijke dag vandaag qua cijfers. Gezien het overleg dit weekend moet het vandaag een beetje afvlakken.
14:00 maar afwachten.
Eens, als begin dertiger is het echt wel makkelijker praten nu, het hoeft voor mij allemaal niet zo meer elke week uitgaan. Maar de groep 18 - 25 heeft het wel lastig nu en ik vind het niet helemaal eerlijk dat dit zo gebagatelliseerd wordt door sommige mensen. Als ik terugkijk naar mijn periode toen dan had ik eerlijk gezegd ook niet kunnen garanderen dat ik mij netjes aan alle regels had gehouden.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]Lekker bezig, dit soort mensen. Hoewel ik de frustratie wel een beetje snap eigenlijk.
Ja weet je studenten hebben DIT gewoon nodig en je KAN het niet tegenhouden WANT ze zoeken elkaar TOCH wel op.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]Lekker bezig, dit soort mensen. Hoewel ik de frustratie wel een beetje snap eigenlijk.
Komende winter moeten ouderen en kwetsbaren zich maar isoleren tot er zicht is op een vaccin, er is genoeg opgeofferd het afgelopen half jaar om die groep te beschermen lijkt me?quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja weet je studenten hebben DIT gewoon nodig en je KAN het niet tegenhouden WANT ze zoeken elkaar TOCH wel op.
En je kan maar beter je bek dicht houden want zij moeten JE straks redden.
En als je jeeigen oma niet bezoekt dan is er niks AAN DE HAND.
Maar ANDERMANS oma ach Boeie..
En vergeet niet dat zij het het zwaarst hebben en het meest opofferen tot dusver.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja weet je studenten hebben DIT gewoon nodig en je KAN het niet tegenhouden WANT ze zoeken elkaar TOCH wel op.
En je kan maar beter je bek dicht houden want zij moeten JE straks redden.
En als je jeeigen oma niet bezoekt dan is er niks AAN DE HAND.
Maar ANDERMANS oma ach Boeie..
Black Ops Cold War open beta dit weekend (t/m morgen)quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:19 schreef Simmertje het volgende:
[..]
F1 is ook nog vandaag![]()
Met dit weer en ook nog eens corona heb je wel een legitiem excuus om heerlijk de hele dag te gamen.
Zwaar levuh.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
En vergeet niet dat zij het het zwaarst hebben en het meest opofferen tot dusver.
Klopt. Natuurlijk is het gevoelsmatig lastig te verdedigen dat ze zo nodig moeten feesten. Maar die periode hebben de meesten van ons meegemaakt en voor geen goud willen missen. Scholieren en studenten van nu brengen gewoon zware offers en krijgen overal de schuld van, en dat op een leeftijd waarop je weleens tegen de regels in wilt gaan. Dan krijg je dit.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:33 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Eens, als begin dertiger is het echt wel makkelijker praten nu, het hoeft voor mij allemaal niet zo meer elke week uitgaan. Maar de groep 18 - 25 heeft het wel lastig nu en ik vind het niet helemaal eerlijk dat dit zo gebagatelliseerd wordt door sommige mensen. Als ik terugkijk naar mijn periode toen dan had ik eerlijk gezegd ook niet kunnen garanderen dat ik mij netjes aan alle regels had gehouden.
Ik denk dat ze voor de grap maar eens een echte inventarisatie moeten maken van wie oud en kwetsbaar is en zich zou moeten isoleren. En daarbij optellen natuurlijk de familieleden die zich ook moeten isoleren omdat ze hun eigen persoonlijke kwetsbare naaste moeten beschermen en het virus echt niet mee naar huis mogen nemen. Ik denk dat je schrikt van de hoeveelheid mensen die dan even niet meer mee kan doen en wat dit voor gevolgen heeft voor de samenleving, scholing en economie van Nederland.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Komende winter moeten ouderen en kwetsbaren zich maar isoleren tot er zicht is op een vaccin, er is genoeg opgeofferd het afgelopen half jaar om die groep te beschermen lijkt me?
Als winkels en andere instellingen nou een speciaal uurtje organiseren, wat je de laatste weken overal ziet
moet het toch uit te zingen zijn.
Precies.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat ze voor de grap maar eens een echte inventarisatie moeten maken van wie oud en kwetsbaar is en zich zou moeten isoleren. En daarbij optellen natuurlijk de familieleden die zich ook moeten isoleren omdat ze hun eigen persoonlijke kwetsbare naaste moeten beschermen en het virus echt niet mee naar huis mogen nemen. Ik denk dat je schrikt van de hoeveelheid mensen die dan even niet meer mee kan doen en wat dit voor gevolgen heeft voor de samenleving, scholing en economie van Nederland.
Ik denk dat je dan schrikt inderdaad. Dat gaat om miljoenen mensen. Misschien wel 30-40% van de bevolking.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat ze voor de grap maar eens een echte inventarisatie moeten maken van wie oud en kwetsbaar is en zich zou moeten isoleren. En daarbij optellen natuurlijk de familieleden die zich ook moeten isoleren omdat ze hun eigen persoonlijke kwetsbare naaste moeten beschermen en het virus echt niet mee naar huis mogen nemen. Ik denk dat je schrikt van de hoeveelheid mensen die dan even niet meer mee kan doen en wat dit voor gevolgen heeft voor de samenleving, scholing en economie van Nederland.
Yep, dus dat er opgetreden wordt tegen illegale (huis)feestjes is helaas nodig, maar moeten nou ook weer niet met ze allen gechoqueerd zijn dat dit plaatsvindt momenteel.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Klopt. Natuurlijk is het gevoelsmatig lastig te verdedigen dat ze zo nodig moeten feesten. Maar die periode hebben de meesten van ons meegemaakt en voor geen goud willen missen. Scholieren en studenten van nu brengen gewoon zware offers en krijgen overal de schuld van, en dat op een leeftijd waarop je weleens tegen de regels in wilt gaan. Dan krijg je dit.
overdrijf je niet een beetje?quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan schrikt inderdaad. Dat gaat om miljoenen mensen. Misschien wel 30-40% van de bevolking.
Volgens mij waren er al 4,5 miljoen mensen 60+quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan schrikt inderdaad. Dat gaat om miljoenen mensen. Misschien wel 30-40% van de bevolking.
Scholieren zijn dom en onvolwassen. De economische ramp zal hun verreweg het hardst gaan treffen, dus ze verneuken hun eigen toekomst met dat domme gefeest.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Klopt. Natuurlijk is het gevoelsmatig lastig te verdedigen dat ze zo nodig moeten feesten. Maar die periode hebben de meesten van ons meegemaakt en voor geen goud willen missen. Scholieren en studenten van nu brengen gewoon zware offers en krijgen overal de schuld van, en dat op een leeftijd waarop je weleens tegen de regels in wilt gaan. Dan krijg je dit.
Dag 13 sinds de persco over “we willen de R onder de 1 krijgen”..quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:42 schreef VoMy het volgende:
Stiekem is het zo dat als je kijkt naar het aantal positieve testen uitgezet tegenover testdatum, de week met het hoogste aantal positieve testen tot nu toe de week van 28/09 is geweest. Het is dus nog te vroeg om te zeggen of de maatregelen wel of niet gewerkt hebben, maar er is ook nog geen directe reden om aan te nemen dat ze niet gewerkt hebben.
Als we beginnen met de groep 75+ en mensen met een kwetsbare gezondheid is dat in elk geval het grootste gedeelte. Je kunt als kerngezonde dertiger ook op de IC komen, alleen die kans is veel minder groot. Dan hou je de druk op de ziekenhuizen laag.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit. Je vraagt je ook af waar de rol van de ouders is in dit verhaal.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:48 schreef Confetti het volgende:
[..]
Scholieren zijn dom en onvolwassen. De economische ramp zal hun verreweg het hardst gaan treffen, dus ze verneuken hun eigen toekomst met dat domme gefeest.
Je moet ze tegen zichzelf in bescherming nemen.
Jezus, wat een domme chickquote:Op zondag 11 oktober 2020 10:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Nou,......genoeg !
https://www.ukrant.nl/magazine/waarom-fay-naar-feestjes-gaat/
je hoeft je alleen maar aan te melden in de app groep.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |