werd gister nog gezegd: onze regering zijn allemaal trouwe rakkersquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:46 schreef quirina het volgende:
Nee in Nederland liegt de regering nooit hoor.
Rutte heeft in elk geval al toegegeven dat er nog meer fouten gemaakt zullen gaan worden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:46 schreef quirina het volgende:
Dat betekent dat mensen er korter liggen, en/of daar de meeste sterfgevallen zijn.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:42 schreef Za het volgende:
Zaterdag 10 oktober
Opgenomen op IC*: 17
Huidig: 250
Vrijdag 9 oktober
- 21 nieuwe IC-opnames
Donderdag 8 oktober
Opgenomen op IC*: 27
Huidig: 245
65 opnames in 3 dagen resulteert in 5 extra opnames.
ze zijn nu het schema van ierland aan het kopieren en vertalen .....quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:50 schreef Adrie072 het volgende:
Blijven we cijfertjes bespreken of is er nog iets van een plan met een vergezicht?
Ja, maar het aparte in dit geval is dat dit al weken wordt gezegd, dat het nog moet komen/dat het nog gaat omslaan, en dat het ondertussen nog steeds niet omgeslagen is. In de Volkskrant van gister werd hier ook wat serieuzer op ingegaan - voor het eerst volgens mij - dat het steeds opmerkelijker wordt hoe weinig ziekenhuisopnames er zijn tov hoeveel geschatte besmette personen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:34 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat is wel het lastige en linke nu. Ik zou ook zeggen dat er qua zorgdruk nog niet heel veel aan de hand lijkt te zijn. Zeker niet vergelijkbaar met maart/april. Volgens mij voornamelijk omdat jongeren de positieve gevallen voornamelijk leiden.
Maar het kan wel zo omslaan natuurlijk.
Dit. Jij snapt hem👍quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:49 schreef Predator40 het volgende:
ik moest even knipperen, maar 6500 nieuwe besmettingen ?
zou het dan toch heel misschien kunnen dat die maatregelen ....heel....weinig....nut.....hebben...
We moeten eerst die drie weken afwachten snap dat dan!quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:49 schreef Predator40 het volgende:
zou het dan toch heel misschien kunnen dat die maatregelen ....heel....weinig....nut.....hebben...
Nog een paar dagen voor die conclusie gesteld kam worden. Ook als het achterloopt.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:49 schreef Predator40 het volgende:
Dat mondkapjes in de supermarkt geen significant effect hebben bedoel je? Dat wisten we ook al maanden gelet op de cijfers uit allerlei andere landen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:49 schreef Predator40 het volgende:
Ik vind het niet zo vreemd, aangezien alles eigenlijk gewoon open is.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Blijft toch fascinerend waar al die mensen dan hun besmetting blijven oplopen.
ooooo ......nog even wachten.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:51 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
We moeten eerst die drie weken afwachten snap dat dan!
Wat is dat toch in dit topic afentoe? Aan de ene kant worden virusontkenners uitgemaakt voor viruswappies en complotgekkies, maar tegelijkertijd wordt er wel gezegd dat de regering liegt, niet het beste met ons voor heeft en weet ik 't wat meer. Dat gaat net zo goed die kant op.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:46 schreef quirina het volgende:
kroegen om 22:00 dicht heeft ook gewoon geen reet nut natuurlijkquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat mondkapjes in de supermarkt geen significant effect hebben bedoel je? Dat wisten we ook al maanden gelet op de cijfers uit allerlei andere landen.
Je denkt dat ze in Den Haag meelezen hier?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:50 schreef Adrie072 het volgende:
Blijven we cijfertjes bespreken of is er nog iets van een plan met een vergezicht?
het blijkt dat dat R-getal gewoon weken achter loopt.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:54 schreef JohnBercow het volgende:
Kan iemand bij uitleggen hoe dat R-getal werkt.
Een paar weken gelden was de R zo rond de 1,3. Afgelopen week was de R 1,17, maar het aantal besmettingen liggen veel hoger dan 3 weken geleden. Hoe kan dan dat die R gedaald is? Ik als leek zou verwachten dat met hoe meer besmettingen er zijn, de R hoger moet worden.
But correct me if I'm wrong
Het reproductiegetal wordt achteraf berekend. Het cijfer van 1,17 dat nu op het dashboard staat is van 18 september.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:54 schreef JohnBercow het volgende:
Een paar weken gelden was de R zo rond de 1,3. Afgelopen week was de R 1,17, maar het aantal besmettingen liggen veel hoger dan 3 weken geleden. Hoe kan dan dat die R gedaald is? Ik als leek zou verwachten dat met hoe meer besmettingen er zijn, de R hoger moet worden.
De R gaat slechts over de relatieve toename.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:54 schreef JohnBercow het volgende:
@DireStraits7 had dat een paar topics terug volgens mij wel mooi uitgelegd. Zal even kijken of ik 'm kan vinden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het reproductiegetal wordt achteraf berekend. Het cijfer van 1,17 dat nu op het dashboard staat is van 18 september.
De correlatie tussen besmette personen en positief geteste personen is er wel, maar is best zwak.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:54 schreef JohnBercow het volgende:
Even simpel niet direct realistische getallen maar voor het idee. Bij R3 besmet iedere besmette persoon 3 anderen Dus 1000 besmette personen zorgen voor 3000 besmettingen. Wordt R 2 dan zorgen die 3000 besmette personen voor 6000 besmettingen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:54 schreef JohnBercow het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |