Ik vond het zo hilarisch dat het Colosseum midden in een woonwijk staanquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:37 schreef bitterbal het volgende: [..] Hoe lang gaan jullie naar Rome? ben er nooit geweest, lijkt mij supervet
https://9gag.com/gag/arVdzVpquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:41 schreef UitStraling het volgende:
Forum Romanum is nu wel heerlijk rondstruinen zonder tienduizenden toeristen lijkt me zo, ik heb me een keer op laten sluiten na sluitingstijd om op mijn gemakje rond te kunnen kijken maar nu kan dat gewoon overdag.
mogen nederlanders er nu naar toe eigenlijk?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:43 schreef Budapestenaar het volgende:
Rome is echt een heerlijke stad om rond te struinen
En dan langs de Via Dei Fori Imperiali lopen naar de typemachinequote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:40 schreef Molo het volgende:
bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Ik vond het zo hilarisch dat het Colosseum midden in een woonwijk staan
Ik dacht echt dat dit ergens vrijuit lag
Henk Wijngaard, ik zou echt mijn te dikke goudvis zo noemen als ik die hadquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:41 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja, weet ik, maar ik moest er toch aan denken
Ik heb het idee dat we nergens meer naar toe mogen eigenlijkquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:43 schreef bitterbal het volgende:
[..]
mogen nederlanders er nu naar toe eigenlijk?
Geen flauw idee waar en wat dat isquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:43 schreef UitStraling het volgende:
[..]
En dan langs de Via Dei Fori Imperiali lopen naar de typemachine
Je moet weten hoe en waarom om van Italië en Rome te kunnen genieten.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Geen flauw idee waar en wat dat is
Ik vind Italië altijd tegenvallen al zal het nu stuk aangenamer zijn zonder Aziaten en Muricans
nergens welkomquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:44 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat we nergens meer naar toe mogen eigenlijk
quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:46 schreef bitterbal het volgende:
k denk dat ik rome geweldig vind. Beetje struinen, terrasjes pakken, eten,. nog meer eten. En naar het italiaans luisteren
ja das wel naarquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:48 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]Daar is Rome geweldig voor. Alleen niet in het hoogseizoen want dan is het ongemakkelijk druk
Ben meer een noordelijk type, of Portugal ofzoquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:46 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je moet weten hoe en waarom om van Italië en Rome te kunnen genieten.
+1?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:49 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik was er in januari. Toen was het tamelijk rustig en lekker weer ook
Yep, van terrasje naar terrasje onthaasten, je hebt wel een stadsgids wat betreft restaurants nodig, het eten is overal lekker maar er zitten zoveel restaurantjes daar met een fucking plastic tafelkleedje, wiebelstoel en TL verlichting daar, nu hebben ze dat wellicht aangepast maar viel me echt op toen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:46 schreef bitterbal het volgende:
k denk dat ik rome geweldig vind. Beetje struinen, terrasjes pakken, eten,. nog meer eten. En naar het italiaans luisteren
buitenlandersquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:45 schreef bitterbal het volgende:
in de stad iemand achtervolgen...
Arme fietsers
https://www.ad.nl/den-haa(...)DZFj_y6DdyJWZNaPJSag
Dit is de snelste route, zelfs met file.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:38 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dat is een volle dag![]()
Kun je niet via het meer van Lugano naar Italië of zeg ik nu iets heel doms?
Dit is precies de reden waarom we nu wilden gaan. Ook Wenen was heerlijk rustigquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Geen flauw idee waar en wat dat is
Ik vind Italië altijd tegenvallen al zal het nu stuk aangenamer zijn zonder Aziaten en Muricans
Voor terrasjes mag er wel wat bijquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:51 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nee, graadje of 16 met wat zon. Ik heb echt kilometers gelopen die dagen.
Gargamel is erg geïnteresseerd in de geschiedenis van het Romijnse rijk, dus ik verwacht 4 dagen aan geschiedenislesquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:46 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je moet weten hoe en waarom om van Italië en Rome te kunnen genieten.
Koukleumquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:53 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Voor terrasjes mag er wel wat bij
Les 1: het is Romeinsequote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gargamel is erg geïnteresseerd in de geschiedenis van het Romijnse rijk, dus ik verwacht 4 dagen aan geschiedenisles
Oh heerlijk juist, vooral als bij 16 graden de zon schijnt.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:53 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Voor terrasjes mag er wel wat bij
Ik kreeg ook zo'n blik destijds en te horen "ok kun je nu even je bek houden over de eetgewoontes van keizer Vespasianus want ik ben jurkjes aan het kijken godverdomme"quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gargamel is erg geïnteresseerd in de geschiedenis van het Romijnse rijk, dus ik verwacht 4 dagen aan geschiedenisles
Dat zijn vaak juist de beste restaurantjes.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:50 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Yep, van terrasje naar terrasje onthaasten, je hebt wel een stadsgids wat betreft restaurants nodig, het eten is overal lekker maar er zitten zoveel restaurantjes daar met een fucking plastic tafelkleedje, wiebelstoel en TL verlichting daar, nu hebben ze dat wellicht aangepast maar viel me echt op toen.
Dat jij niet in de marketing zit! Oh wachtquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:57 schreef Budapestenaar het volgende:
Het Komijnse rijk. Zou een leuke campagne zijn voor een kaasmerk.
Klopt, geweldig lekker eten en leuke mensen maar ik vond dat echt zo'n vreemd opvallend contrast.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:57 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dat zijn vaak juist de beste restaurantjes.
Helaas niet in de kaaswereldquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:58 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat jij niet in de marketing zit! Oh wacht
Volgens mij heb ik net ook een spreekwoord direct uit het engels vertaaldquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh oepsHet zag er al raar uit toen ik het schreef, maar kon er de vinger niet op leggen
De vinger op de zere plek leggen. Die bestaat wel.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:59 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik net ook een spreekwoord direct uit het engels vertaaldOf zeg je dat ook in het nederlands? Ergens de vinger niet op kunnen leggen?
Ik probeerde dus te zeggen "couldn't put my finger on it"quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:00 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
De vinger op de zere plek leggen. Die bestaat wel.
Ja qua aankleding is het weinig sfeervol.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:58 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Klopt, geweldig lekker eten en leuke mensen maar ik vond dat echt zo'n vreemd opvallend contrast.
Geen paraplu?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:01 schreef LTVDK het volgende:
Hoerige tyfusregenNou al de 3e keer deze week dat ik drijfnat thuiskom
Nee had ook niet veel nut gehad, waait te hard.quote:
Dacht dat het aan mij lag en dat ik ongelukkige keuzes had gemaakt in het centrum van Rome, buiten Rome zit je wel weer extreem sfeervol te eten, zeker de bergen in richting Tivoli, verliefd op dat gebiedquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:01 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja qua aankleding is het weinig sfeervol.Denk dat het krakkemikkigste restaurant was in Varna waar ik met Fles at in zo'n tunnel onder de weg door. Beetje gaarkeuken idee. Maar lekker eten hoor.
Wenen nooit geweest, lijkt me ook awesomequote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dit is precies de reden waarom we nu wilden gaan. Ook Wenen was heerlijk rustig
quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Wenen nooit geweest, lijkt me ook awesome
Ik ben nog nooit in Rome geweest.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dacht dat het aan mij lag en dat ik ongelukkige keuzes had gemaakt in het centrum van Rome, buiten Rome zit je wel weer extreem sfeervol te eten, zeker de bergen in richting Tivoli, verliefd op dat gebied
Gebeurt mij ook heel vaak maar doorgaans regent het dan nietquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:01 schreef LTVDK het volgende:
Hoerige tyfusregenNou al de 3e keer deze week dat ik drijfnat thuiskom
Bij mij is dat nat meestal mijn kleren en niet mijn onderbroekquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Gebeurt mij ook heel vaak maar doorgaans regent het dan niet
Lekker depri 80's sound dit jaquote:
MI van een Koreaan die op je broekspijp aan het slakkensporen isquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:06 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Bij mij is dat nat meestal mijn kleren en niet mijn onderbroek
Ja maar dan wel zonder het massale toerisme, zou je eigenlijk nu moeten gaan net als dat stukje groene fwuitquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:06 schreef liesje1979 het volgende:
Denk dat ik Rome ook wel heel tof zou vinden
Heb nog een week verlof staan. Maar geen zin om eerst te moeten laten testenquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja maar dan wel zonder het massale toerisme, zou je eigenlijk nu moeten gaan net als dat stukje groene fwuit
Het was helaas regen en hagel die het zo nat maaktenquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:08 schreef Molo het volgende:
[..]
MI van een Koreaan die op je broekspijp aan het slakkensporen is
griekenland waar ik was. chaldikiri ofzoquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:11 schreef Molo het volgende:
Is eigenlijk ergens een overzicht van plekken waar je als Nederlander zonder meer gezeik dan thuis heen kunt en waar ze ons ook enigszins zonder gezeik willen hebben?
![]()
Ernstige reiskriebels wel voor einde van het jaar
Zag ik van de week wel ergens een duidelijk overzicht maar weet niet meer waar en dat wijzigt ook bijna dagelijks.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:11 schreef Molo het volgende:
Is eigenlijk ergens een overzicht van plekken waar je als Nederlander zonder meer gezeik dan thuis heen kunt en waar ze ons ook enigszins zonder gezeik willen hebben?
![]()
Hoorde van de week dat Badr de kinderen van Estelle wel eens met hun hoofd in de pleepot hield, daar moest ik aan denkenquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:08 schreef Molo het volgende:
[..]
MI van een Koreaan die op je broekspijp aan het slakkensporen is
Je kan zonder veel gedoe naar Griekenland en jij en je euro's zijn daar ook meer dan welkom. Wel grote kans dat je een wattenstaafje in je keel krijgt op het vliegveld maar verder heerlijk daar nu joh.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:11 schreef Molo het volgende:
![]()
quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:13 schreef bitterbal het volgende:
begint te watertanden
[ afbeelding ]
Griekenland?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:13 schreef bitterbal het volgende:
begint te watertanden
[ afbeelding ]
Wanneer gaan we?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:15 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja
dit was het strand waar ik zat
[ afbeelding ]
dat water
Bulgarije mag je volgens mij nog naartoe zonder test e.d.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:11 schreef Molo het volgende:
![]()
Dat water is prachtig inderdaadquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:15 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja
dit was het strand waar ik zit
[ afbeelding ]
dat water
en 10 dagen quarantine na terugkomst toch?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:13 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Je kan zonder veel gedoe naar Griekenland en jij en je euro's zijn daar ook meer dan welkom. Wel grote kans dat je een wattenstaafje in je keel krijgt op het vliegveld maar verder heerlijk daar nu joh.
Moet ik wel snel mijn koffer pakken.quote:
Inderdaad. Ben ook bijna door een goed boek heenquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:08 schreef liesje1979 het volgende:
Heb mijn boek bijna uit, altijd zo kut als het een geweldig boek is.
neequote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:17 schreef mschol het volgende:
[..]
en 10 dagen quarantine na terugkomst toch?
Alleen als je Bulgaar bent stond in dat overzichtje.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:17 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Bulgarije mag je volgens mij nog naartoe zonder test e.d.
Oh is dat aangepast? Want dat was niet zo?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:17 schreef mschol het volgende:
[..]
en 10 dagen quarantine na terugkomst toch?
Ga ik voorstellen aan de Berlijnse clubquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:12 schreef bitterbal het volgende:
[..]
griekenland waar ik was. chaldikiri ofzo
zo chalkidiki
storm parapluquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee had ook niet veel nut gehad, waait te hard.
Je hebt ook best een aardig strandje dichtbij Thessaloniki. Zou er zo weer een weekend heen willen gaan.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Ga ik voorstellen aan de Berlijnse club
Al is het misschien wat overdreven voor een lang weekend
Zullen ze wel verdiend hebben danquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hoorde van de week dat Badr de kinderen van Estelle wel eens met hun hoofd in de pleepot hield, daar moest ik aan denken
Morgen voor de laatste keer dat het mogelijk is dit jaar uit eten dusquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:19 schreef bitterbal het volgende:
3 MINUTEN GELEDEN
6504 nieuwe besmettingen en 24 doden gemeld
In het ziekenhuis liggen nu 1190 coronapatiënten, van wie 235 op de IC, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Gisteren lagen nog 1139 covid-patiënten in het ziekenhuis, dat is een stijging van 51 patiënten.
Bij het RIVM zijn tot 10.00 vanmorgen 6504 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Gisteren meldde het RIVM nog 5979 nieuwe besmettingen. De afgelopen zeven dagen werden gemiddeld 5203 positieve tests per dag gemeld, tegen 3324 een week eerder.
Bij het RIVM zijn 24 overleden covid-patiënten gemeld. Gisteren werden nog 14 doden gemeld. De afgelopen zeven dagen registreerde het RIVM gemiddeld 17 doden per dag, tegen 12 doden per dag een week eerder.
Door achterstanden bij de GGD worden doden niet altijd direct doorgegeven. Sommige overlijdens waren dan ook niet afgelopen week, maar zijn afgelopen week pas gemeld bij het RIVM. Het aantal gemelde doden loopt daardoor achter.
De meeste gemelde besmettingen werden geconstateerd in Amsterdam, namelijk 627. Ook in Rotterdam en Utrecht werden veel positieve tests geteld, respectievelijk 388 en 220.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Zullen ze wel verdiend hebben dan
Badr lijkt me een geschikt vaderfiguur
zijn er wel echt veel.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Morgen voor de laatste keer dat het mogelijk is dit jaar uit eten dus
hmm, ik zie dat oranje een thuis quarantaine is, dacht dat bij geel al zo wasquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:17 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Oh is dat aangepast? Want dat was niet zo?
Wow, hoopte stiekem op een lichte daling.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:19 schreef bitterbal het volgende:
3 MINUTEN GELEDEN
6504 nieuwe besmettingen en 24 doden gemeld
In het ziekenhuis liggen nu 1190 coronapatiënten, van wie 235 op de IC, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Gisteren lagen nog 1139 covid-patiënten in het ziekenhuis, dat is een stijging van 51 patiënten.
Bij het RIVM zijn tot 10.00 vanmorgen 6504 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Gisteren meldde het RIVM nog 5979 nieuwe besmettingen. De afgelopen zeven dagen werden gemiddeld 5203 positieve tests per dag gemeld, tegen 3324 een week eerder.
Bij het RIVM zijn 24 overleden covid-patiënten gemeld. Gisteren werden nog 14 doden gemeld. De afgelopen zeven dagen registreerde het RIVM gemiddeld 17 doden per dag, tegen 12 doden per dag een week eerder.
Door achterstanden bij de GGD worden doden niet altijd direct doorgegeven. Sommige overlijdens waren dan ook niet afgelopen week, maar zijn afgelopen week pas gemeld bij het RIVM. Het aantal gemelde doden loopt daardoor achter.
De meeste gemelde besmettingen werden geconstateerd in Amsterdam, namelijk 627. Ook in Rotterdam en Utrecht werden veel positieve tests geteld, respectievelijk 388 en 220.
Najaar is wel heel fijn daarquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:19 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Je hebt ook best een aardig strandje dichtbij Thessaloniki. Zou er zo weer een weekend heen willen gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |