abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195544218
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 11:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is niet verbazingwekkend.
De testen kwamen eerst met een heel hoog positief percentage terug uit zuid oost. En West.
Volgens mij bij uitstek de buurten waar niet westerse allochtonen wonen.
Jep, maar dit is wel weer een extra indicatie dat het niet (uitsluitend) een kwestie van sociaal-economische status is. Ik las laatst een interview met een imam die alarm sloeg omdat hij in zijn gemeenschap veel besmettingen zag en veel schaamte die de besmettingen juist in de hand werkt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:58:01 #252
5428 crew  miss_sly
pi_195544248
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 11:52 schreef Claudia_x het volgende:
Ook interessant trouwens aan dat artikel: anekdotisch bewijs dat er relatief veel mensen met niet-westerse achtergrond liggen op de intensive care van het Amsterdam UMC.
Dat heb ik inderdaad gehoord, van mensen die daar werken: veel niet-westerse, al oudere mannen vooral.

Artikel zit overigens achter een betaalmuur. Ik kan het wel lezen in Topics, denk ik, maar dat heb ik nu even niet bij de hand.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195544277
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 11:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat heb ik inderdaad gehoord, van mensen die daar werken: veel niet-westerse, al oudere mannen vooral.

Artikel zit overigens achter een betaalmuur. Ik kan het wel lezen in Topics, denk ik, maar dat heb ik nu even niet bij de hand.
Je kunt bij de Volkskrant elke periode een beperkt aantal artikelen gratis lezen. Dikke kans dat je het artikel wel kunt lezen als je het in een browser opent die je doorgaans niet gebruikt.
  Moderator zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:01:12 #254
5428 crew  miss_sly
pi_195544300
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 11:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is typisch Nederlands om om 6 uur te eten, dus tegen 5u is ‘t vaak uitgestorven hier. Zelfscanner erbij en ben binnen 20 minuten buiten met alle boodschappen die ik nodig heb. Als je in de buurt van een (middelbare) school woont weet je dat ‘t even druk is als die school uit gaat, beetje hetzelfde als om 8u de snelweg op te rijden en klagen dat je in de file staat. Dan probeer je toch buiten die tijden te gaan?

Naar mijn idee ook een gigantisch voordeel van thuiswerken. Ik blokkeer mn agenda even om 11u en ga even naar de kapper oid, en werk wel uurtje langer door. Zo moeilijk is ‘t idd echt niet.
Wij hebben ook de voordelen van het thuiswerken gezocht en gevonden. We starten twee werkdagen met samen een flink stuk hardlopen (derde keer in het weekend). We laten boodschappen bezorgen en als er nog wat bijgehaald moet worden, doen we dat inderdaad op rustige tijden. Er is meer tijd om te koken, dus de maaltijden zijn nog gezonder dan ze altijd al waren.

Tijdens de lockdown gingen we iedere dag wandelen met drieen. We gingen dan rond 17.30-18.00 uur. Hartstikke rustige was het dan in de bossen, duinen, aan het strand, want bijna heel Nederland eet dan! Zalig.
  Moderator zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:01:32 #255
5428 crew  miss_sly
pi_195544305
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 11:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je kunt bij de Volkskrant elke periode een beperkt aantal artikelen gratis lezen. Dikke kans dat je het artikel wel kunt lezen als je het in een browser opent die je doorgaans niet gebruikt.
Ook al geprobeerd :)
pi_195544351
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 11:56 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Voor gewone huishoudens dan misschien maar bij Mees en Aquamarijn gaat dit recht tegen hun gevoel in. Die begrijpen zo'n regeltje niet
Snap het helemaal.
Want ook zij delen mee in de beslissing wat betreft gezonde voeding.
Want eten we quinoa met gezellige groentjes? Of bloemkoolbodempizza met verse hoemoes?
pi_195544405
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 09:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Gezond verstand is inderdaad beter dan de consensus onder vrijwel alle wetenschappers dat jonge kinderen (< 12, maar eigenlijk < 15) nauwelijks dit virus overdragen.

NL in een notendop.
Dat is alleen niet de consensus onder wetenschappers: Children are more likely to have a mild or asymptomatic infection, meaning that the infection may go undetected or undiagnosed. When symptomatic, children shed virus in similar quantities to adults and can infect others in a similar way to adults. It is unknown how infectious asymptomatic children are

Bron: COVID-19 in children and the role of school settings in COVID-19 transmission
pi_195544441
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is alleen niet de consensus onder wetenschapper: Children are more likely to have a mild or asymptomatic infection, meaning that the infection may go undetected or undiagnosed. When symptomatic, children shed virus in similar quantities to adults and can infect others in a similar way to adults. It is unknown how infectious asymptomatic children are

Bron: COVID-19 in children and the role of school settings in COVID-19 transmission
Gaat nu nog harder met het verkoudheidsseizoen wat nu geopend is.
Lekker combi verkoudheid/covid rondniezen en hoesten.
pi_195544480
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wij hebben ook de voordelen van het thuiswerken gezocht en gevonden. We starten twee werkdagen met samen een flink stuk hardlopen (derde keer in het weekend). We laten boodschappen bezorgen en als er nog wat bijgehaald moet worden, doen we dat inderdaad op rustige tijden. Er is meer tijd om te koken, dus de maaltijden zijn nog gezonder dan ze altijd al waren.

Tijdens de lockdown gingen we iedere dag wandelen met drieen. We gingen dan rond 17.30-18.00 uur. Hartstikke rustige was het dan in de bossen, duinen, aan het strand, want bijna heel Nederland eet dan! Zalig.
Heerlijk idd. Wij hebben 't er hier thuis over gehad en dat beetje 'flexibel' werken proberen we er zoveel mogelijk in te houden, ook na deze periode. Wat dat betreft vind ik de mogelijkheden die deze situatie biedt wel fijn, werkgevers worden gedwongen flexibiliteit te bieden.

In mijn geval werd op kantoor voor Covid-19 gezegd dat we 5 dagen in de week naar kantoor moesten, want de managers 'Wilden je snel kunnen bereiken'. Dat terwijl in ons team er ontzettend veel gereisd werd, dus wij zaten dan op kantoor, en de managers waren in de VS, of een ander land, of andersom. Inmiddels beginnen ze langzaam te begrijpen dat die mogelijkheden ontzettend belangrijk zijn.
pi_195544663
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 11:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maakt het uit? Wat is het verschil, voor jou en voor het grote geheel, om dit over een groep (welke dan ook, hoor) te kunnen zeggen? Waarom moet benoemd worden dat de een 65+'ers zich niet conform ziet gedragen, terwijl anderen de studenten als een doorn in het oog ervaart, en weer een ander de scholieren zich ziet misdragen? Wat bereik je daarmee?
Omdat er nu continu in de media benoemd wordt dat de jongeren zich misdragen, dat de tweede golf mede komt omdat jongeren zich niet aan de regels houden etc. Ik vind dat er dan ook benoemd mag worden dat er ook veel ouderen zijn die nergens wat van aantrekken. En gezien het feit dat vooral ouderen in de risicogroep zitten qua overlijden/erger verloop van Covid dan jongeren, en het volgens het RIVM meer overdragen dan jongeren, zou het ze sieren om niet als een stel nukkige stijve dwarskoppem rond te lopen. Dat is wat ik zie in mijn woonplaats. Dat kan uiteraard in een andere plaats anders zijn. Maar het stoort mij mateloos en daarom benoem ik dat. En dat blijf ik doen zolang ik diezelfde observaties blijf houden
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_195544722
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is alleen niet de consensus onder wetenschappers: Children are more likely to have a mild or asymptomatic infection, meaning that the infection may go undetected or undiagnosed. When symptomatic, children shed virus in similar quantities to adults and can infect others in a similar way to adults. It is unknown how infectious asymptomatic children are

Interessant. Heb jij ergens misschien gelezen wat symptomen bij kinderen veelal zijn? Kleine kinderen krijgen bij het minste of geringste koorts en zijn om de haverklap verkouden. Denk dat het belangrijk is of dat bij Covid ook zo is, aangezien kleine kinderen als ze een verkoudheid hebben wel naar de opvang etc mogen.

Ik denk persoonlijk dat het belangrijk is om iedereen te kunnen testen, ook kinderen. Maar als het testsysteem piept en kraakt moet je jammer genoeg keuzes maken.

quote:
Investigations of cases identified in school settings suggest that child to child transmission in schools is uncommon and not the primary cause of SARS-CoV-2 infection in children whose onset of infection coincides with the period during which they are attending school, particularly in preschools and primary schools.

Available evidence also indicates that closures of childcare and educational institutions are unlikely to be an effective single control measure for community transmission of COVID-19 and such closures would be unlikely to provide significant additional protection of children’s health, since most develop a very mild form of COVID-19, if any.
Dit lees ik als: Het sluiten van basisscholen zal niet veel verschil maken.

Middelbare scholen lijken vooral gebaat te zijn bij dezelfde afstandsregels als andere locaties (ofwel, anderhalve meter, wellicht mondkapjes, ventileren etc):
quote:
If appropriate physical distancing and hygiene measures are applied, schools are unlikely to be more effective propagating environments than other occupational or leisure settings with similar densities of people.
pi_195544726
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:19 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Omdat er nu continu in de media benoemd wordt dat de jongeren zich misdragen, dat de tweede golf mede komt omdat jongeren zich niet aan de regels houden etc. Ik vind dat er dan ook benoemd mag worden dat er ook veel ouderen zijn die nergens wat van aantrekken. En gezien het feit dat vooral ouderen in de risicogroep zitten qua overlijden/erger verloop van Covid dan jongeren, en het volgens het RIVM meer overdragen dan jongeren, zou het ze sieren om niet als een stel nukkige stijve dwarskoppem rond te lopen. Dat is wat ik zie in mijn woonplaats. Dat kan uiteraard in een andere plaats anders zijn. Maar het stoort mij mateloos en daarom benoem ik dat. En dat blijf ik doen zolang ik diezelfde observaties blijf houden
Wat je ook kunt doen, is niet meedoen aan het creëren van een tweedeling. Je voedt op deze manier juist het fenomeen dat je probeert te bestrijden.
pi_195544775
Zoals ik al zei, ik blijf het benoemen. Net zoals er continu benoemd wordt dat jongeren het grote probleem zijn. Als iedereen zich nu een beetje zou proberen aan de basisregels te houden, zou heel fijn zijn.
pi_195544809
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:24 schreef Luke83 het volgende:
Zoals ik al zei, ik blijf het benoemen. Net zoals er continu benoemd wordt dat jongeren het grote probleem zijn. Als iedereen zich nu een beetje zou proberen aan de basisregels te houden, zou heel fijn zijn.
Prima joh, blijf vooral bijdragen aan het probleem om je er vervolgens rot aan te ergeren.
pi_195544826
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:19 schreef Luke83 het volgende:

[..]

De tweede golf komt naar mijn mening omdat die er hoe dan ook had gekomen. De grootte van de tweede golf hadden we (gedeeltelijk) in de hand, maar door excessen in elke leeftijdscategorie is die misschien harder en groter dan deze zou hoeven te zijn. Ik zie in mijn buurt jongeren die er een potje van maken, ik zie dertigers die met 20 man feestjes vieren, 50+ die net zo hard feestjes vieren en 65+ die gezellig met zijn allen bij elkaar op de koffie gaan. Dan kunnen we de jongeren eruit pikken omdat het meest zichtbaar is, maar we kunnen ook naar ons eigen gedrag kijken. Ik weet zeker dat iedereen in de afgelopen 6 maanden wel eens gedacht heeft: "Heb ik er goed aan gedaan dit te doen?"

Feit is dat we met zijn allen in deze situatie zitten, en er met zijn allen uit moeten zien te komen. Dan kunnen we wijzen naar elkaar, maar ook de schouders eronder zetten en er het beste van proberen te maken.

Wat mij betreft is het wel belangrijk dat als deze klotesituatie afgelopen is, er nog steeds een samenleving is. De jongeren waar iedereen nu over aan het zeiken is hebben straks onbetaalbare huizen, studieschulden waar ze jaren voor nodig hebben om vanaf te komen, een ontzettend versoberd pensioen en ga zo maar door. Door dan leeftijdsgroepen tegen elkaar op te zetten is het enige dat je bereikt dat ze niet meer 'mee' willen doen en zeggen: Stik er maar in met je pensioen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2020 12:34:31 ]
pi_195544835
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 11:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wellicht dat meer mensen genunanceerder denken dan ze hier posten. Ik vraag me dan af waarom er op zo'n manier met elkaar moet worden gecommuniceerd. Is er ook maar iemand die daar ooit een positief effect van gezien heeft? Zou je echt iemand van mening kunnen doen veranderen (moet dat het doel zijn?) door je op een nare, agressieve manier op te stellen? Zou je in het echte leven in een echt gesprek ook zo tegen iemand praten?

Maar ik ben het met je eens dat er een antal mensen tussen zit waarbij dit wel veel gebeurt. Niet iedereen is inderdaad ook van de nuance, en ook dat is natuurlijk helemaal prima. Het gaat dan ook vaak niet zozeer om wát iemand zegt, maar om de manier waarop :)
Nuance is sowieso subjectief ook. Dat maakt het lastiger. Mijn buurman zal in zijn ogen wellicht heel erg genuanceerd praten. In de ogen van iemand anders wellicht juist niet. Denk dat er heel veel users zijn die ook echt denken dat ze genuanceerd posten. Anderen vinden dan misschien juist dat diegene niet genuanceerd post. Denk dat er maar heel weinig users zijn die expres onzin aan het posten zijn. Sowieso is chatten (of berichten plaatsen op een forum) enorm lastig omdat iedereen dingen anders leest. Iets wat heel normaal/vriendelijk bedoeld is kan door iemand anders opgepakt worden als een persoonlijke aanval. Ik praat in het echte leven niet echt anders dan op een forum, maar berichten komen toch echt heel anders over als je iemand in zijn/haar ogen kan kijken. Lichaamstaal en zo. Als alle vaste posters van deze reeks in één ruimte zouden zitten zou dat waarschijnlijk veel beter gaan.
pi_195544838
Vandaag 6000+ ?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195544867
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Nuance is sowieso subjectief ook. Dat maakt het lastiger. Mijn buurman zal in zijn ogen wellicht heel erg genuanceerd praten. In de ogen van iemand anders wellicht juist niet. Denk dat er heel veel users zijn die ook echt denken dat ze genuanceerd posten. Anderen vinden dan misschien juist dat diegene niet genuanceerd post. Denk dat er maar heel weinig users zijn die expres onzin aan het posten zijn. Sowieso is chatten (of berichten plaatsen op een forum) enorm lastig omdat iedereen dingen anders leest. Iets wat heel normaal/vriendelijk bedoeld is kan door iemand anders opgepakt worden als een persoonlijke aanval. Ik praat in het echte leven niet echt anders dan op een forum, maar berichten komen toch echt heel anders over als je iemand in zijn/haar ogen kan kijken. Lichaamstaal en zo. Als alle vaste posters van deze reeks in één ruimte zouden zitten zou dat waarschijnlijk veel beter gaan.
Precies. Daarbij is alle non-verbale communicatie weg. Als je iemand ziet en diegene zegt iets met een glimlach komt het heel anders over dan wanneer diegene zit te schuimbekken. Ik krijg op mijn werk ook vaak de opmerking dat mijn mails te direct en onpersoonlijk zijn, en dat ik er meer moeite voor moet doen om na te denken hoe de ander het interpreteert, terwijl de feedback die ik in meetings krijg dat het totaal niet overeen komt met mijn mails.
pi_195544880
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Prima joh, blijf vooral bijdragen aan het probleem om je er vervolgens rot aan te ergeren.
Prima, maar zeg dit dan ook tegen de mensen die los gaan op jongeren. Alsof de manier waarop jij er mee om gaat de enige juiste is.
pi_195544891
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:24 schreef Luke83 het volgende:
Je kan je tijd beter besteden aan andere dingen. Als je het vraagt houdt praktisch iedereen zich eraan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:35:28 #271
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195544931
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

De tweede golf komt naar mijn mening omdat die er hoe dan ook had gekomen. De grootte van de tweede golf hadden we (gedeeltelijk) in de hand, maar door excessen in elke leeftijdscategorie is die misschien harder en groter dan deze zou hoeven te zijn. Ik zie in mijn buurt jongeren die er een potje van maken, ik zie dertigers die met 20 man feestjes vieren, 50+ die net zo hard feestjes vieren en 65+ die gezellig met zijn allen bij elkaar op de koffie gaan. Dan kunnen we de jongeren eruit pikken omdat het meest zichtbaar is, maar we kunnen ook naar ons eigen gedrag kijken. Ik weet zeker dat iedereen in de afgelopen 6 maanden wel eens gedacht heeft: "Heb ik er goed aan gedaan dit te doen?"

Feit is dat we met zijn allen in deze situatie zitten, en er met zijn allen uit moeten zien te komen. Dan kunnen we wijzen naar elkaar, maar ook de schouders eronder zetten en er het beste van proberen te maken.

Wat mij betreft is het wel belangrijk dat als deze klotesituatie afgelopen is, er nog steeds een samenleving is. De jongeren waar iedereen nu over aan het zeiken is hebben straks onbetaalbare huizen, studieschulden waar ze jaren voor nodig hebben om vanaf te komen, een ontzettend versoberd pensioen en ga zo maar door. Door dan leeftijdsgroepen tegen elkaar op te zetten is het enige dat je bereikt dat ze niet meer 'mee' willen doen en zeggen: Stik er maar in met je pensioen.
Prima post dit, en helemaal mee eens _O_
pi_195544934
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Vandaag 6000+ ?
Ik hoop dat het rond de 6000 ligt, dan hebben we een klein nieuw plateau te pakken
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:36:13 #273
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195544947
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Vandaag 6000+ ?
Dat zal wel. En dat is in zoverre niet ongunstig dat het voor de regering iets makkelijker maakt om er dinsdag nieuwe, noodzakelijke maatregelen doorheen te drukken. Als het net weer dertig is gezakt levert dat alleen maar gezeik op.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195544957
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

Helemaal mee eens
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:36:40 #275
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195544958
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:35 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik hoop dat het rond de 6000 ligt, dan hebben we een klein nieuw plateau te pakken
Ik hoop het voor je dat het zo is. Maar ik denk dat het blijft stijgen.
Humor, serieus en vrolijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')